Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cookies

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:25

Nee dat dan weer niet. Afgezien daarvan lijkt het me voor KLM ook niet echt winstgevend. Vlucht was ook nog eens belachelijk goedkoop.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:32

Nou ja, ik zou ook gaan waarschijnlijk :D .. maar ik zit dan ook niet tegen anderen te foeteren dat iedereen de wereld naar de klote helpt ... :')
Beetje vergelijkbaar met 'ik loop in de stad en het is hier zo druhuhuk boehoe".. ja, ga dan zelf ook naar huis, jankerd :P :')

Neonlight
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:33

Je weet niet wat ze nog aan cargo hebben op zo'n vlucht, zowel heen als terug.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:33

Cer schreef:
Ach, zweden is gewoon open toch?

Ik las tot mijn verbazing op mn tijdlijn een verslag van iemand die heerlijk in zweden aan het genieten was, want zo lekker rustig..
Nou, daar is op zich niks mis mee, maar als je dan een poos geleden zo vol was van de gezondheid van de aarde en dat mensen VEELs te veel vliegen en zich luxe permiteren, dan denk ik bij het lezen van een verslag 'jij bent echt niet met de auto gegaan, joh'.. Dus iedereen moet rekening houden met elkaar en de aarde, als jij maar lekker op vakantie kan :+

Dus misschien gaan wij ook wel naar Zweden, ziet er wel uit als een prachtig land :j

Sander Schimmelpennink toevallig? Dat is ook zo'n klimaatprediker, maar hij vliegt wel te pas en te onpas naar z'n Zweedse vriendinnetje :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:34

Ik ben 2e naar Curacao geweest met kerst en we vlogen dan 1e op 2e kerstdag terug, bijna lege vlucht en daardoor relatief goedkoop voor die periode.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:37

Neonlight schreef:
Je weet niet wat ze nog aan cargo hebben op zo'n vlucht, zowel heen als terug.

ja geen idee, en daar gaat het ook niet om (hoe dan ook, als ze vol zouden zitten met passagiers verdienen ze alsnog meer denk )

maar evengoed, een vliegtuig met 8 mensen, voor niet teveel geld naar een prachtig land waar het relatief rustig is... ik denk er serieus over na :j

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:41

Als straks het vaccin de wereld over word gevlogen gaan er veel meer vliegtuigen nodig zijn

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:41

Cer schreef:
Ach, zweden is gewoon open toch?

Ik las tot mijn verbazing op mn tijdlijn een verslag van iemand die heerlijk in zweden aan het genieten was, want zo lekker rustig..
Nou, daar is op zich niks mis mee, maar als je dan een poos geleden zo vol was van de gezondheid van de aarde en dat mensen VEELs te veel vliegen en zich luxe permiteren, dan denk ik bij het lezen van een verslag 'jij bent echt niet met de auto gegaan, joh'.. Dus iedereen moet rekening houden met elkaar en de aarde, als jij maar lekker op vakantie kan :+

Dus misschien gaan wij ook wel naar Zweden, ziet er wel uit als een prachtig land :j

Niet anders dan nu bij corona toch? Iedereen wil maatregelen, zolang het hunzelf maar niet treft.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:44

Is het dan zo moeilijk voor veel mensen om zich thuis te vermaken?

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 11:46

.
Laatst bijgewerkt door Brainless op 27-10-20 12:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:05

Loretta schreef:

Dat is niet moeilijk, ik ben dit jaar ook thuis gebleven tijdens mijn vakantie.

Maar ik hou van vakantie in het buitenland:
Ik hou van de zon, de zee en het strand, dus dat gaat hier nu niet.
Ik hou van terrasje pakken en uit eten gaan, dat kan hier nu ook niet.
Ik knap lichamelijk op, in met name zonnige/warme landen.
Ik heb een heel druk jaar achter de rug met o.a. een verhuizing, ik wil gewoon lekker ff weg van al het klussen/opruimen enz.
Geen huishouden, geen boodschappen doen, dat gaat allemaal gewoon door, ook als je vakantie hebt en je thuis blijft.
Ik heb familie en vrienden in het buitenland, die wil ik ook graag zien.
Maar ook heb ik 2 vouchers voor reeds betaalde, geannuleerde vakanties en die zijn maar een jaar geldig. Inmiddels zijn wij een half jaar verder en gaat de tijd uiteindelijk toch dringen, anders ben ik een paar duizend euro kwijt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:11

Loretta schreef:

Ja, thuisblijven is voor mij geen vakantie.. En nee, ik ga nu niet op vakantie, maar ik mis het dus wel enorm. Normaal breek ik de winter met een zonvakantie en ik knap daar altijd enorm van op, geeft me bakken met energie. Ik zie nu oprecht op tegen een heeeeel lange winter :n

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:12

Electra63 schreef:
Loretta schreef:

Dat is niet moeilijk, ik ben dit jaar ook thuis gebleven tijdens mijn vakantie.

Maar ik hou van vakantie in het buitenland:
Ik hou van de zon, de zee en het strand, dus dat gaat hier nu niet.
Ik hou van terrasje pakken en uit eten gaan, dat kan hier nu ook niet.
Ik knap lichamelijk op, in met name zonnige/warme landen.
Ik heb een heel druk jaar achter de rug met o.a. een verhuizing, ik wil gewoon lekker ff weg van al het klussen/opruimen enz.
Geen huishouden, geen boodschappen doen, dat gaat allemaal gewoon door, ook als je vakantie hebt en je thuis blijft.
Ik heb familie en vrienden in het buitenland, die wil ik ook graag zien.
Maar ook heb ik 2 vouchers voor reeds betaalde, geannuleerde vakanties en die zijn maar een jaar geldig. Inmiddels zijn wij een half jaar verder en gaat de tijd uiteindelijk toch dringen, anders ben ik een paar duizend euro kwijt.

Na een half jaar kan je volgens mij je geld terug vragen. Het zal alleen lang duren.
Ik wil ook graag weer eens erop uit. Andere omgeving, culturen, eten noem maar op.
En dat gevoel heb ik niet met Nederland.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:13

Electra, ik ben heel benieuwd wat ze met de vouchers gaan doen, want met jou nog 100.000-en mensen en die kunnen nooit allemaal die vouchers opmaken.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:13

Loretta schreef:

Ik zou het fijn vinden om weer eens weg te kunnen ik heb namelijk niet zo'n lieve buurman boven me. En Nederland trekt me niet.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:14

Ik had ook wel ergens heen gewild om eerlijk te zijn. Maar ik kan zelf ook wel goed zonder vakantie. Ik heb heel veel paard gereden en thuis heb ik genoeg om handen. Ikzelf ga pas weer eropuit als alles een beetje veillig is.Voor mij is vakantie geen levensbehoefte.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:18

Loretta schreef:
Ik had ook wel ergens heen gewild om eerlijk te zijn. Maar ik kan zelf ook wel goed zonder vakantie. Ik heb heel veel paard gereden en thuis heb ik genoeg om handen. Ikzelf ga pas weer eropuit als alles een beetje veillig is.Voor mij is vakantie geen levensbehoefte.

Voor mij ook niet, maar ik heb geen paard waar ik mee bezig kan zijn. Dus ik vind het wel fijn om eens ergens anders op te richten

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:22

Loretta schreef:

Voor mij niet. Ik ga bijna nooit weg. Ik vind het juist fijn om thuis eens lekker de tijd te hebben voor alles in mijn vakanties. Nu ik al vanaf maart thuis heb wel meer behoefte om er even tussenuit te gaan, al vermaak ik me nog steeds prima. Maar normaal gesproken is thuis de fijnste plek ter wereld voor mij.

Maar kan me heel goed mensen dat ander mensen die behoefte wel hebben hoor.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:27

purny schreef:
Loretta schreef:

Voor mij ook niet, maar ik heb geen paard waar ik mee bezig kan zijn. Dus ik vind het wel fijn om eens ergens anders op te richten

Zonder paard was het voor mij denk ik ook wel een stuk lastiger geweest om mij te vermaken.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:28

Ik ben ook wel een vakantieganger en nu met thuiswerken al helemaal. Je ziet niets meer behalve je eigen huis. Ik ben blij dat ik nog in totaal een week naar Duitsland ben geweest, toch even wat anders.
Ik heb ook nog een voucher liggen maar die ga ik echt wel terugvragen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:29

Fitzroy schreef:
Ik ben ook wel een vakantieganger en nu met thuiswerken al helemaal. Je ziet niets meer behalve je eigen huis. Ik ben blij dat ik nog in totaal een week naar Duitsland ben geweest, toch even wat anders.
Ik heb ook nog een voucher liggen maar die ga ik echt wel terugvragen.

Ik moet ze nog ontvangen.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:31

Kan me heel goed voorstellen dat mensen hun vakantie missen, maar ook blij dat de meesten beseffen dat het niet zo handig is om nu te doen. Komt wel weer, houd moed.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:33

purny schreef:
Ik wil ook graag weer eens erop uit. Andere omgeving, culturen, eten noem maar op.
En dat gevoel heb ik niet met Nederland.

Ga gewoon op een paar dates; met een marokkaan, een sudanees en een peruaan of zo :)*
NL is bovendien een uitzonderlijk gevarieerd land mbt restaurants met andere keuken. Dat waardeer je pas écht wanneer je er niet meer woont.
Idem de smeltpot aan andere nationaliteiten/culturen om kennis mee te maken. Hoef je niet voor in een vliegtuig.
NL heeft echt HEEL veel te bieden als je ´verandering van spijs´ als vakantie definieert.

Over andere culturen gesproken. Covid19 geeft verrassende problemen daarbij. Bijvoorbeeld de zeven honderd jaar oude grote moskee van Djené in Timboektoe. Dat het het grootste gebouw van hout en adobe ter wereld. MOET jaarlijks voor de regens afgestreken met een verse laag modder; álles.
Dat lukt alleen als de héle stad een paar dagen arbeid investeert. Stel je voor; een paar duízend mensen modder en water aanslepen, en een paar honderd de modder pleisteren. De grote moskee verandert in een krioelende ´mierenhoop´ aan mensen.
Dat MOET en KAN niet anders, zelfs al zouden de mullahs de bepaling in de Koran dat wie helpt aan bouw/onderhoud van een moskee een makkelijker levenspad heeft willen ´opschorten´.
Voeg nu Covid19 in het mengsel toe.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:36

Grappig dat dit voor iedereen zo verschillend is. Ik hoef niet weg, of lig niet ver weg. Wij hebben besloten aankomend jaar op een camping een paar km van huis te gaan staan dicht bij de paarden. Normaal nemen we het paard mee op vakantie. Nu doen we het eens andersom.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-10-20 12:37

Loretta schreef:

Nope .. ik vermaak me prima thuis.
Ben in mijn hele leven ook nog niet heel veel op vakantie geweest
(dat stoort me dan ook soms, mensen die zelf 150x op vakantie zijn geweest en dan zeggen "blijf thuis".. :') ja jij kan makkelijk l*llen met je 4x de wereld rond geweest al )

Maar ik kan prima zonder vakantie in het buitenland. Voor Covid deden we al met regelmaat touristen in eigen land.. helemaal leuk.. :j Zelfs touristen in eigen stad .. ook superleuk om je eigen stad eens als een tourist te bekijken..

Ben jij tijdens de Covid-periode in Duitsland geweest, Fitzroy?