Algemeen Corona-topic #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:57

Nederland wil wel geld vrijmaken om de zuidelijke EU landen te helpen, maar niet hun 'hypotheek' overnemen.
'Aankloppen' bij Duitsland staat hier los van imo.

Nogmaals een heldere video:
https://www.youtube.com/watch?v=wkmTFMO0SkA

_Cathalijne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 18:59

SusanH schreef:
Toch snap ik wel dat NL niet mee wil werken aan eurobonds. In Zondag met Lubach wordt het heel duidelijk uitgelegd.

Ik snap het ook heel goed waarom ze dat niet willen, en heb de uitzending van Lubach gezien. ik doelde meer op HC met de wat vage smileys waarbij internationale samenwerking wordt aangeprezen maar NL een beetje ernaast staat. Althans zo kwam het op mij over. (maar nogmaals, correct me if I'm wrong).

@Ann, ik ken het filmpje. 't ging mij meer om de de smileys van HC dan om mijn eigen mening. Die laat ik liever hier buiten beschouwing. Voor je het weet krijg ik half bokt over me heen.

@karuna, ze hebben het wel pas over juni, voor't zelfde geld zijn is het samenscholingsverbod dan dusdanig aangepast dat er prima met 22 man gevoetbalt kan worden. Daar is nu nog niets over te zeggen. Salarissen wordt ook al het een en't ander mee gedaan. Dus allemaal zaken waar ik geen verstand van heb, maar waar ik zeker van ben dat de belangen een stuk hoger liggen dan wat wij allemaal meekrijgen.

Ann

Re: Algemeen Corona-topic #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:00

Ik hoop eigenlijk dat HC die video even gaat zien.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:01

SusanH schreef:
Toch snap ik wel dat NL niet mee wil werken aan eurobonds. In Zondag met Lubach wordt het heel duidelijk uitgelegd.

inderdaad. Dat kan ik ook heel goed begrijpen, ik zou ook wel graag op 60 jaar met pensioen willen:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Pensioenleeftijd
En dat is maar een van de voorbeelden.

Hier wordt bezuinigd, belasting betaald, pensioenen gekort (als het zo doorgaat met de dekkingsgraad), pensioenleeftijd verhoogd noem het allemaal maar op.
En dan zou je verantwoordelijk moeten zijn voor schulden die een land voor de Corona crisis al opgebouwd had. Dan vind ik een gift ook een veel beter idee.

En in Hongarije zouden volgens verdeling ook vluchtelingen opgevangen moeten worden, en dat gebeurd gewoon niet.

Ann, jij omschrijft het goed, dat is precies wat het i.m.o. is!

Dus ja, er is heus nog wel meer te bekritiseren als de zogenaamde Nederlandse "zuunigheid".

Scum

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:03

Heeft iemand nog tips voor een leuk kort mannenkapsel? Niet gemillimeterd, maar normaal kort. Ik heb dit topic aangemaakt:

[MWS] Tips voor kapsel man?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:04

Nederland en meerdere noord Europese landen hebben e afgelopen jaren door bezuinigingen, echt niet alleen op de zorg, hun begroting op orde gekregen en het begrotingstekort zwaar naar beneden kunnen brengen. Ten koste van eigen burgers. De zuidelijke landen , uitgezonderd Griekenland , hebben er al jaren veel en veel te weinig aan gedaan en zwichtten elke keer door weerstand uit eigen bevolking. Zie bvb de gele hesjes in Frankrijk . Frankrijk hoor je nu niet maar dat is ook één van de landen die al jaren niet aan de regels voldoet. Door slechte resultaten moeten ze meer rente betalen voor geld wat je willen lenen. Wij betalen minder, dit zijn de bonds. En nu willen de zuidelijke landen het liefst dat die bonds stoppen en zij ook goedkoper kunnen lenen. Maar dan gaat onze rente omhoog. En daarom wil Nederland ( en andere landen ) dit niet want dan moeten wij ook duurder lenen . Volkomen terecht dat het zo geregeld is, betrouwbare landen die de financiën goed op orde hebben hoeven niet op te draaien voor landen die er een potje van gemaakt hebben . Voorlopig is er een voorstel om 250 miljard uit het noodfonds in te zetten, puur en alleen voor betaling van medische zaken. Willen ze meer dan gewoon lenen tegen bestaande regels.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:09

bigone schreef:
Nederland en meerdere noord Europese landen hebben e afgelopen jaren door bezuinigingen, echt niet alleen op de zorg, hun begroting op orde gekregen en het begrotingstekort zwaar naar beneden kunnen brengen. Ten koste van eigen burgers.

Ja, da's eigenlijk best erg. We hadden het namelijk ook kunnen doen vanuit iets meer de lasten bij de 0 euro betalende (en met regelmaat ook flink vervuilende) multinationals kunnen leggen, of desnoods bij de topinkomens (nee, niet als je gewoon een leuk salaris hebt, maar als je te maken krijgt met WNT-regels) en grote vermogens (nee, niet als je een flink stuk land hebt, maar als je meerdere landgoederen hebt en een aparte stichting om ze te beheren.)

In plaats daarvan leggen we de lasten neer bij de meeste burgers, en hebben we Griekenland tot massale armoede gedwongen, terwijl we niet veel hebben gedaan aan alle factoren die tot de problemen leidden. (Geen goede internationale regelingen over hedgefundsspeculeren bv.)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:10

Oeh, persconferentie...strakjes domme-vragen-tellen
Hoeveel journalisten gaan vragen tot wanneer de intelligente lockdown duurt? Ik denk twee.. (gezien Rutte een aantal keer gezegd heeft dat ze dat nog niet kunnen zeggen)

Edit: JA! de NOS vraagt tot wanneer het gaat duren... echt, jongens... :')

BerdienJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:12

Die vraag heb ik niet gehoord? Alleen dat ze vragen of het nu idd te vroeg is om te speculeren over het moment van afschalen van de maatregelen.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:14

Berdien schreef:
Die vraag heb ik niet gehoord? Alleen dat ze vragen of het nu idd te vroeg is om te speculeren over het moment van afschalen van de maatregelen.

Ja het zat in dezelfde zin..
maar zelfs zoals jij het nu formuleert, komt het op hetzelfde neer...
Mededeling: "het is te vroeg" Vraag:"is het te vroeg?"... ja sorry hoor...

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:15

Ik wil een persconferentie bingo kaart :j

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:15

Vind het idee van die apps heel goed!!

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:16

bigone schreef:

Ik ook! Ben benieuwd hoe ze het willen doen met privacy

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:17

Ja op zich wel, maar je privacy kwa verplaatsing is wel weg. Krijg er meteen een big brother is watching you bij. En google die je locatie gaat opslaan? Ik sta er dubbel in dus

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:17

Werkt zo'n app alleen is je je locatie aan hebt staan? want die ga ik niet zo maar aanzetten.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:18

karuna schreef:
Ja op zich wel, maar je privacy kwa verplaatsing is wel weg. Krijg er meteen een big brother is watching you bij. En google die je locatie gaat opslaan? Ik sta er dubbel in dus

In principe volgt Google je al aangezien veel mensen GPS of locatievoorzieningen aan hebben staan

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:19

Die heb ik dus altijd uitstaan. Deels om die reden deels ivm batterij. Alleen als ik verdwaald ben in het bos gaat hij even aan om de weg terug te vinden.

Ik zie het bij gv, die heeft hem aan en krijgt soms vanuit het niks een bericht. U bent hier geweest (langsgereden) kunt u er iets over zeggen :oo %) brr. Dus nee daar zit ik niet op te wachten. Tenzij het verplicht wordt. -O-

Maar ja voor ieders gezondheid is het mogelijk wel belangrijk -O-
Laatst bijgewerkt door karuna op 07-04-20 19:21, in het totaal 1 keer bewerkt

mariekeoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:20

friezenfan2 schreef:
Werkt zo'n app alleen is je je locatie aan hebt staan? want die ga ik niet zo maar aanzetten.

Waarom zou je het niet doen? Dan hoef je de app ook niet te downloaden . Maar er word nog gekeken of dit verplicht word gemaakt

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:21

karuna schreef:

De app wordt niet verplicht en Google gebruikt alleen je data als je er toestemming voor hebt gegeven. Veel mensen geven toestemming zonder fatsoenlijk te lezen waar ze eigenlijk precies toestemming voor geven, maar dan moeten ze achteraf niet gaan zeuren dat het een inbreuk op hun privacy is.

friezenfan2 schreef:

Ja, hoe gaat het anders weten waar je bent geweest?

mariekeoo schreef:
bigone schreef:

Ik ook! Ben benieuwd hoe ze het willen doen met privacy

Ik las eerder iets over het versleutelen van gegevens waardoor niet bekend is dat Pietje Corona heeft en met Emma in contact is geweest. Het is dan alleen bekend dat iemand met Corona met iemand zonder Corona in contact is geweest.

Het valt me nu pas op dat ze een aparte achtergrond met Corona hebben trouwens :')

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:21

_Cathalijne schreef:
Ik denk dat HC een beetje wijst naar de niet al te sympathieke houding die Nederland er eerder op na hield (en nog steeds als het gaat omde corona/eurobonds) betreffende de financiele steun van de zuidelijke landen. Omdat in Nederland al die jaren bespaard is, o.a. op de zorg, geen geld wil geven aan zuidelijke landen waar de crisis 10x erger is, maar wel zelf aan moet kloppen bij Duitsland omdat we het niet meer aankunnen?

(lees dit is niet mijn mening, maar denk dat HC hier naar wijst? correct me if i'm wrong).

Ik ben wel blij dat je er bij zet dat het niet jouw mening is :D

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:22

karuna schreef:
Die heb ik dus altijd uitstaan. Deels om die reden deels ivm batterij. Alleen als ik verdwaald ben in het bos gaat hij even aan om de weg terug te vinden.

Dat is nieuw dat je batterij sneller leeg gaat als je hem aan hebt staan... Nog nooit van gehoord.
Ik heb er niet zoveel problemen mee. Ze weten toch wel alles van je

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:24

Ik ben heel benieuwd naar die apps :j ik zie er ook wel heil in geloof ik.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-20 19:25

Welicht als de grootste groep mensen de app heeft en wil gebruiken (en locatie voorzieningen aan wil zetten) dat de mensen die er echt problemen mee hebben, dat niet hoeven?

Ik denk dat de app misschien iets zegt van : je was daar, daar was ook iemand met Corona (hoe ze dat dan weten, zou ik weer niet weten), dus je moet even op jezelf letten.

Misschien zoiets?

karuna
Drukke kabouter

Je telefoon moet continue gps scannen en bijhouden :j . Bij gv zit er rustig 4 a 5 uur batterij verschil in aan of uit.

friezenfan2

Als je privacy gewaarborgd wordt dan zou ik waarschijnlijk wel de locatie aanzetten.