Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sheran schreef:Zo herkenbaar, haha. Ik kijk dan volgens mij super verdwaasd rond en soms switch ik van het ene gesprek naar het andere ('even kijken of ik hier wel mee kan doen') totdat je bij beide eigenlijk niet meedoet en je afvraagt waar het mis ging
Pepperrr schreef:Hoe lang kun je klaargemaakte FibreBeet bewaren? Ons paard moet over naar FibreBeet, maar met ons primitief kleine privestalletje (alleen koud water) is het wel een dingetje met het klaarmaken gezien het 3 kwartier moet weken dan. Kun je dit gewoon de avond van te voren klaarzetten?
Britta31 schreef:Kan je van tevoren ook aangeven als je orgaandonor wordt waar je organen niet naar toe gaan?Ik zou niet willen dat mijn longen naar een kettingroker gaan.Ook al zijn ze al jaren gestopt met roken.Dat de longen slecht zijn hebben ze zelf veroorzaakt.Ik wil dat mijn longen naar iemand gaan die niet door eigen schuld een long transplantatie nodig heeft.
Britta31 schreef:Ook krom.Dat houd mij toch een beetje tegen.Maar ja,mijn andere organen kunnen wel gewoon naar iemand toe.Ik zou ook niet willen dat mijn lever zijn een ex alcoholist gaan.Jammer.
Britta31 schreef:Wedervraag: denk je nu echt dat dit aan de lopende band gebeurt? Dat je je aanmeldt bij het ziekenhuis met een peuk in je mond en de vraag of je nieuwe longen mag en direct naar de operatiekamer gereden wordt voor een nieuw setje longen zonder dat daar verdere eisen aan zijn?Kan je van tevoren ook aangeven als je orgaandonor wordt waar je organen niet naar toe gaan?Ik zou niet willen dat mijn longen naar een kettingroker gaan.Ook al zijn ze al jaren gestopt met roken.Dat de longen slecht zijn hebben ze zelf veroorzaakt.Ik wil dat mijn longen naar iemand gaan die niet door eigen schuld een long transplantatie nodig heeft.
Palmera schreef:Ik heb ruim 20 jaar gerookt. En ben nu drie jaar gestopt. Ik train loop hard in de bergen, eet vegetarisch, zorg goed voor mezelf.
Mag ik dan geen nieuwe long? Moet ik levenslang boeten voor vroegere domheid?
Ze mogen van mij al mijn organen hebben na mijn dood. Wat ik niet kan, en dus niet doe, is bij leven doneren. Het idee dat mijn bloed zou gaan naar bv iemand die een hond heeft laten verhongeren of schopt, dát kunnen mijn levende hersencellen niet verdragen.