Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:15

In grote groepen raak ik meestal zo overprikkeld dat ik überhaupt nauwelijks nog volg waarover het gaat, helemaal als er meerdere gesprekken tegelijkertijd lopen. _O- Ik heb dan ook binnen een half uur knallende hoofdpijn. :')

Sheran

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:22

Zo herkenbaar, haha. Ik kijk dan volgens mij super verdwaasd rond en soms switch ik van het ene gesprek naar het andere ('even kijken of ik hier wel mee kan doen') totdat je bij beide eigenlijk niet meedoet en je afvraagt waar het mis ging :')

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:47

Ik vind het in grote groepen ook vaak moeilijk. Ik heb liever kleine groepjes. Niettemin neem ik graag het woord en krijg ik graag aandacht. Ik moet mezelf daar dus regelmatig in temperen :j ik zeg dan ook vaak: Oja sorry ik heb je onderbroken wat zei je ? -O- Voel ik me soms ook echt schuldig over hoor!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 15:01

Sheran schreef:
Zo herkenbaar, haha. Ik kijk dan volgens mij super verdwaasd rond en soms switch ik van het ene gesprek naar het andere ('even kijken of ik hier wel mee kan doen') totdat je bij beide eigenlijk niet meedoet en je afvraagt waar het mis ging :')

Hahahahaha, ja, o, dit is echt PRECIES hoe het bij mij ook altijd gaat. :') Ik heb ook altijd het idee dat ik altijd net tussen twee gespreksgroepen in zit als we aan een tafel zitten, maakt niet uit of ik aan het einde van de tafel zit of in het midden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 20:02

Dat gevoel heb ik eigenlijk ook best vaak. Terwijl ik wel gewoon makkelijk meepraat bij momenten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 22:57

Pepperrr schreef:
Hoe lang kun je klaargemaakte FibreBeet bewaren? Ons paard moet over naar FibreBeet, maar met ons primitief kleine privestalletje (alleen koud water) is het wel een dingetje met het klaarmaken gezien het 3 kwartier moet weken dan. Kun je dit gewoon de avond van te voren klaarzetten?

Ik maak de fibrebeet altijd thuis al klaar. Ik heb een voeremmer gekocht met deksel. Thuis maak ik met heet water uit de kraan het voer klaar in de emmer en neem het vervolgens mee naar stal.

xmarritw

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:41

Geen idee of dit in dit topic thuis hoort, maar wat koop je voor iemand die alles al heeft?
Mijn tante is aankomende dinsdag jarig en ik weet niet wat ik cadeau moet geven. Normaal geef ik een dinerbon, maar met corona is dat niet echt een leuk cadeau.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 08:55

Een massage bon?

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-04-21 10:16

Massage- gezichtsbehandeling- of kappersbon?
Gepersonaliseerde zooi? Fotoboek? :+

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 10:19

Een bosje bloemen, alcohol proef pakket (kleine flesjes verschillende likeuren bv), luxe chocola, een cadeaubon, een “uitje” bv Alpaca wandeling/pretpark/dierentuin/boottocht.

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-21 21:41

Kan ik 1 bankpas op 2 telefoons met Apple Pay zetten? Of heb je dan echt 2 verschillende pasjes nodig (wat we nu hebben en extra betalen voor een extra pas).

Indy_Mouse_9

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:26

Wij hebben al een paar jaar elke keer wat gedoe met de nestkastjes. Dakjes opengemaakt, van de schutting gegooid... Ondertussen zitten de kastjes geheel dichtgeschoefd en nagelvast aan de schuttig :+

Maar helaas is van de week bij 1 van de kastjes toch weer 'iets' bij geweest... Alle nestmateriaal er uit getrokken, een deel op de grond en een deel op het dakje.

Wat voor beest zou dit nu kunnen zijn geweest? Gezien dat een deel van het nestmateriaal op het dakje lag, denk ik een beest dat vanaf het dak met zijn poot door het gaatje naar binnen heeft gehengeld. Maar dat is best een vreemde hoek lijkt me?

Iemand ideeën?

En daarnaast, wat zou ik er tegen kunnen doen? Voel me zo schuldig dat we kennelijk ieder jaar van die deathtraps ophangen...

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:41

Kan je van tevoren ook aangeven als je orgaandonor wordt waar je organen niet naar toe gaan?Ik zou niet willen dat mijn longen naar een kettingroker gaan.Ook al zijn ze al jaren gestopt met roken.Dat de longen slecht zijn hebben ze zelf veroorzaakt.Ik wil dat mijn longen naar iemand gaan die niet door eigen schuld een long transplantatie nodig heeft.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:46

Britta31 schreef:
Kan je van tevoren ook aangeven als je orgaandonor wordt waar je organen niet naar toe gaan?Ik zou niet willen dat mijn longen naar een kettingroker gaan.Ook al zijn ze al jaren gestopt met roken.Dat de longen slecht zijn hebben ze zelf veroorzaakt.Ik wil dat mijn longen naar iemand gaan die niet door eigen schuld een long transplantatie nodig heeft.

Nee, dit kan (helaas) niet.

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:57

Ook krom.Dat houd mij toch een beetje tegen.Maar ja,mijn andere organen kunnen wel gewoon naar iemand toe.Ik zou ook niet willen dat mijn lever zijn een ex alcoholist gaan.Jammer.

Princess_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 10:59

Britta31 schreef:
Ook krom.Dat houd mij toch een beetje tegen.Maar ja,mijn andere organen kunnen wel gewoon naar iemand toe.Ik zou ook niet willen dat mijn lever zijn een ex alcoholist gaan.Jammer.

Wat nou als diegene z'n leven gebeterd heeft? Ik geloof niet dat ze nieuwe longen of lever in iemand zetten die nog rookt of drinkt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:03

Ik vraag me ook af hoe streng die criteria zijn.
Aangezien er nog altijd te korten zijn denk ik ook niet dat je zomaar even gestopt zijn genoeg is om in aanmerking te komen.
Maar goed ken de procedure niet.

En een verslaving, roken begint denk ik wel vaak uit stoer doen.
Maar echt alcoholisme, zit daar niet meer achter? Ik vermoed dat dit meestal geen gelukkige personen zijn.
En als die dan echt heeft kunnen beteren vind ik dat juist erg sterk.

Maar dat is mijn gevoel. :)

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:05

Ja,alcohol is wel iets anders inderdaad.Maar ,het kan toch niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:29

Britta31 schreef:
Wedervraag: denk je nu echt dat dit aan de lopende band gebeurt? Dat je je aanmeldt bij het ziekenhuis met een peuk in je mond en de vraag of je nieuwe longen mag en direct naar de operatiekamer gereden wordt voor een nieuw setje longen zonder dat daar verdere eisen aan zijn? :+

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 11:32

Je krijgt niet zomaar een orgaan. Dus ik vertrouw ons zorgsysteem daar wel in dat mijn organen naar die mensen gaan die er de grootste kans op een normaal leven mee hebben.

KarenQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 12:10

Bron transplantatiestichting.nl

Onbekend wie het orgaan krijgt
Sommige mensen zeggen dat ze niet willen doneren aan iemand die ongezond leeft, een roker of een alcoholist. Rokers of (alcohol)verslaafden komen niet op de wachtlijst voordat zij gestopt zijn met roken, drinken of het gebruiken van drugs. Het is niet bekend naar wie je organen gaan. Dat kan voor sommige mensen ook een reden zijn om geen donor te willen zijn.

Maar ja, het kan dus zijn dat je orgaan gaat naar iemand die 20 jaar gerookt heeft, nu 10 jaar gestopt is en toch nieuwe longen nodig heeft.

Independence

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-21 23:44

Waarom heeft een koe 4 spenen? Ik zou denken dat het aantal spenen in verband staat met het aantal jongen, maar een koe met 2 kalfjes is volgens mij al uitzonderlijk, laat staan 4 kalfjes.

En schapen krijgen juist regelmatig 3 lammetjes, en die hebben maar 2 spenen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 00:26

Ik heb ruim 20 jaar gerookt. En ben nu drie jaar gestopt. Ik train loop hard in de bergen, eet vegetarisch, zorg goed voor mezelf.
Mag ik dan geen nieuwe long? Moet ik levenslang boeten voor vroegere domheid?

Ze mogen van mij al mijn organen hebben na mijn dood. Wat ik niet kan, en dus niet doe, is bij leven doneren. Het idee dat mijn bloed zou gaan naar bv iemand die een hond heeft laten verhongeren of schopt, dát kunnen mijn levende hersencellen niet verdragen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 00:39

Palmera schreef:
Ik heb ruim 20 jaar gerookt. En ben nu drie jaar gestopt. Ik train loop hard in de bergen, eet vegetarisch, zorg goed voor mezelf.
Mag ik dan geen nieuwe long? Moet ik levenslang boeten voor vroegere domheid?

Ze mogen van mij al mijn organen hebben na mijn dood. Wat ik niet kan, en dus niet doe, is bij leven doneren. Het idee dat mijn bloed zou gaan naar bv iemand die een hond heeft laten verhongeren of schopt, dát kunnen mijn levende hersencellen niet verdragen.

Vind ik niet, temeer omdat je longen vaak ook wonderbaarlijk goed herstellen als je blijvend(!) stopt met roken en ik denk zomaar dat jij dat verschil zelf ervaren hebt. Net als Gini vertrouw ik het oordeel van artsen of iemand op dat moment geschikt is om een donorlong te ontvangen en iemand die nog steeds rookt, komt daar überhaupt niet voor in aanmerking. Wat iemand 5, 10 of 15 jaar geleden deed, daar kan ik niet van wakker liggen (ook wat lastig als je dood bent, maar goed :+ ), het is imo niet aan mij om daarover te oordelen. Dus mijn longen mag je zo hebben, Palmera! :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-04-21 00:44

Lief! <3 Uiteraard hoop ik dergelijke ingrepen nooit nodig te hebben.
Ik denk inderdaad dat de procedures voor het ontvangen van organen zeer strikt zijn. Het moet wel zin hebben. Het zijn gecompliceerde en ook hele kostbare operaties. Dus dan willen ze geen risico nemen en een orgaan geven aan een geval waar de kans op afstoting te groot is.