[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:52

Je bent een rund..........

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:55

Ja maar echt. Die jongen is voorgoed gehandicapt. De jongen die er naast stond en het aanstak is ook vingers kwijt en waarschijnlijk zn zicht. Het spelen met knalspul is dat toch niet waard.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 13:00

Oh dat zullen deze wel zijn geweest: Twee jongens ernstig gewond aan handen na afsteken zwaar illegaal vuurwerk - https://nos.nl/l/2362833

Ik blijf het bizar vinden.. hoe is dit ooit goedgekeurd? Ik zag mijn neefjes ook met die zooi aan het spelen.. Ik hield m'n hart vast.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:38

Captain schreef:
Oh dat zullen deze wel zijn geweest: Twee jongens ernstig gewond aan handen na afsteken zwaar illegaal vuurwerk - https://nos.nl/l/2362833

Ik blijf het bizar vinden.. hoe is dit ooit goedgekeurd? Ik zag mijn neefjes ook met die zooi aan het spelen.. Ik hield m'n hart vast.

Nee, wat ik zag was in Amerika. Maar het gebeurt overal ter wereld dat mensen ogen en vingers verliezen door vuurwerk. Maar tussen weten dat het gebeurt en het daadwerkelijk zien zit toch wel een verschil. Ben er nog steeds naar van.

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 14:57

Vroeger hadden ze daar reclames voor. Al jaren niet meer gezien.

(Misschien kunnen de tere kinderzieltjes het niet aan?)

The_Cat

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:15

Gisteren via reddit op een verslag gekomen over het klimmen en sterven op Mount Everest en hoe sommige dan proberen een jaar later om alsnog een lijk te gaan halen. Er is niets schokkends te zien in de link, het eerste deel van het verslag is hoe de man een poging deed om naar de top te geraken en daar zie je hem levend in beeld. Het 2de deel gaat over de poging om het lichaam van de man naar beneden te halen. Daarin zie je wel beelden van de operatie, maar zijn lijk is zo verpakt in zijn pak, dat je alleen maar kleding ziet. Maar ontzettend toch om te lezen wat voor een slag dat is de Everest, en hoe harteloos je daar moet zijn. Want iemand in nood daar helpen is je eigen leven meteen op het spel zetten, dus het is doorgaan en andere zien sterven.. Brrr

Spoiler:
https://www.nytimes.com/interactive/2017/12/18/sports/everest-deaths.html

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:22

Captain schreef:

Hier in België is enkele dagen terug een jongeman gestorven van 27 of 28. Vuurwerk ging niet af en hij is gaan kijken. Recht in zijn gezicht ontploft.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 15:35

Moestuin schreef:
Captain schreef:

Hier in België is enkele dagen terug een jongeman gestorven van 27 of 28. Vuurwerk ging niet af en hij is gaan kijken. Recht in zijn gezicht ontploft.

Ja dat is regel nummer 1 bij vuurwerk toch?

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:39

Ceffyl heb je een link

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:54

Rivendell schreef:
Ceffyl heb je een link

+1 :o

Divers

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 18:56

DebGizmo schreef:
Rivendell schreef:
Ceffyl heb je een link

+1 :o

Ik ook ..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:02

Suzanne F. schreef:
Moestuin schreef:

Ja dat is regel nummer 1 bij vuurwerk toch?

Bedoel je dat je dat moet doen als vuurwerk niet is afgegaan? Ik heb altijd geleerd om zeker lang genoeg te wachten, het te benaderen met veiligheidsvoorzorgen (veiligheidsbril, handschoenen etc) en het zo snel mogelijk in water te steken.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:14

Nee, regel nummer 1 bij vuurwerk dat niet is afgegaan is: Laat liggen, niet proberen opnieuw aan te steken.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:23

Het ging daarbij om vuurwerk wat in een buis was gestoken. Hij heeft in die buis gekeken. Toen ging het alsnog af en vloog het in zijn gezicht.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:24

Rebel_Jits schreef:
Het ging daarbij om vuurwerk wat in een buis was gestoken. Hij heeft in die buis gekeken. Toen ging het alsnog af en vloog het in zijn gezicht.

Maakt niet uit. Vuurwerk wat niet afgaat laat je liggen. Is echt regel 1 van vuurwerk afsteken, dat leer je al van jongs af aan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:28

Denk dat het deze was...
Terwijl jongen met spagettie-leftover-hand zn vingertop van wegdek probeerd te schrapen, staat er een ander te roepen...'that's why we said no fireworks!' Ja...precies een halve minuut te laat.
https://www.reddit.com/r/Whatcouldgowrong/comments/kqkz6u/guy_blows_both_of_hands_off_with_a_firework/

Ik ben ook geen held met vuurwerk. Blijf op minstens halve kilometer afstand, of blijf binnen. Het ging me 30 jaar geleden al te hard erop, en het is er niet minder op geworden..

Rivendell schreef:
Ceffyl heb je een link

Ceffyl schreef:
Oh men, ik zie net op Reddit een filmpje van een gozer bij wie vuurwerk in zn handen afgaat. Op het einde zie je echt dat zijn handen een soort spaghetti zijn geworden en probeert hij in shock vingers op te rapen.

Ik vind lugubere verhalen wel oké, maar dit had ik echt liever niet gezien :r Bevestigt echt zo mijn angst voor vuurwerk, brrrrr.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:33

DebGizmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:38

Helaas werkt de site niet bij mij

Nant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:52

Juut schreef:
Ondertussen levert google ook prima plaatjes om de binnenkant van zulke handen te zien...of röntgen zoals in onderstaande link.
Alway's look at the bright side of life: de duim is nog heel. :j
https://www.reddit.com/r/WTF/comments/s9zf6/firecracker_vs_hand/

Oh my!!! Het lijkt wel zo’n cartoon die met zijn hand tussen de deur heeft gezeten! Die vingers staan alle kanten op.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:53

Suzanne F. schreef:
Rebel_Jits schreef:

Maakt niet uit. Vuurwerk wat niet afgaat laat je liggen. Is echt regel 1 van vuurwerk afsteken, dat leer je al van jongs af aan.
Klopt, hier i.i.g. wel. Ik blijf het een vreemde 'hobby' vinden, enorm gevaarlijk en schadelijk, op meerdere fronten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:55

Omg dat filmpje... Hierna ging ik zoeken op google naar hand vs firework.

Ho-ly fiets. :') :r

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:56

Juut schreef:
Ondertussen levert google ook prima plaatjes om de binnenkant van zulke handen te zien...of röntgen zoals in onderstaande link.
Damn, deze info plus dat filmpje daarboven, wat erg (dom). Ik moet wel zeggen dat de uitkomst wel echt extreem is, er is letterlijk niets meer van zijn handen over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 19:58

Suzanne F. schreef:
Nee, regel nummer 1 bij vuurwerk dat niet is afgegaan is: Laat liggen, niet proberen opnieuw aan te steken.

Ik vond het al wat raar, maar ik snapte het dus duidelijk niet :D

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:01

Juut schreef:
Dat was een ander ongeluk.

Citaat:
This happened in Zilina, Slovakia opposite the Budatin Castle. It occurred on the 10th of December, 2006 at 14:45PM. The guy was 16 and his name is Adam K. It was a home-made firecracker and it probably contained about 100-150g of a dark powder (I was unable to identify what explosive it was). The kid experimented with high explosives, like plasticised ANNM (which a screenshot from another video showed). An article stated that it was estimated that it would take at least 7 weeks for him to recover.

Ailill

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 20:01

Moestuin schreef:
Suzanne F. schreef:

Ik vond het al wat raar, maar ik snapte het dus duidelijk niet :D
Dat noemen ze sarcasme :')