[HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:26

Ik liep hier in Letland perongeluk door een park met veel speeltuintjes. Maar ze krijsen hier helemaal niet! Liet ook niks rammelen, want vervolgens zie je het hele gezeik met die veewagens door de drukke oude stad. Ga toch weg met die dingen..

Stug over een smal stukje terras wringen met dat ding, omdat de weg ervoor zo onwijs hobbelig is. Gast naast me was het snel zat en na veewagen 2 ging die wat naar achter zitten, blokkeerde het stukje lege terras en bleef stoicijns zitten. Veewagen nummer 3 en 4 konden weer achteruit en erna ging alles over de weg. Restaurant eigenaar vond het ook wel mooi opgelost :')

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:50

quera schreef:
Ik denk ook dat je pas 100% zeker weet of je wel of geen kinderen wil als je pas voor die keus staat..
fijn dat jij dat wel 100% zeker geen kinderen wil.. bij mandy is dat niet 100% en dat geeft niet. Daar is nog tijd en ruimte voor.

Ze wil geen kinderen, haar hormonen houden haar nu voor de gek. Hormonen zijn nooit een goede raadgever.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 13:54

elnienjo schreef:
quera schreef:
Ik denk ook dat je pas 100% zeker weet of je wel of geen kinderen wil als je pas voor die keus staat..
fijn dat jij dat wel 100% zeker geen kinderen wil.. bij mandy is dat niet 100% en dat geeft niet. Daar is nog tijd en ruimte voor.

Ze wil geen kinderen, haar hormonen houden haar nu voor de gek. Hormonen zijn nooit een goede raadgever.

Ach hou eens op zeg. Bij iedere potentiële mama kom jij aanzetten met dat het de oh zo kwade hormonen zijn. Misschien moet je iets minder je eigen kinder haat erbij betrekken als iemand zijn verhaal doet.

Magrathea

Re: [HK] Bewust kinderloos gaat verder ... deel #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:06

Ik vind je altijd nogal apart reageren in dit topic Shaggy. Het is wel degelijk zo dat zwangerschapshormonen je gevoel voor rationale nogal in de war kunnen schoppen, daar is niks raars aan. Het is echt geen slecht idee om in je achterhoofd te houden dat dat het geval kan zijn.

Ik zou het ook moeilijk vinden, en denk er door dit soort verhalen ook echt bewust over na waarom ik het dan precies niet zou willen, zodat als ik ooit in zo'n situatie terecht kom ik hopelijk die rationele mindset nog terug kan vinden.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:10

Klopt, maar ik vind niet dat je iedere vrouw die eventueel een kinderwens heeft hoeft dood te gooien met die uitspraken. Ik kom heel vaak tegen dat elnienjo dat zegt en ik vind het een beetje misselijk om iedere vrouw aan te praten dat dr hormoonhuishouding haar in de maling neemt.
Eigenlijk constateert ze bij deze al dat Mandy geen kinderen wilt. Beetje apart om dat voor iemand anders te gaan bepalen, niet?

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:11

Klopt. Maar mij hoor je ook niet zeggen dat het 50/50 is..
maar je hebt mensen die 100000% zeker zijn... zoals elnienjo blijkbaar. Of mensen zoals mensen zoals mandy die dachten dat het 100% was.

Dan kan je nog beslissen om het af te breken...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:14

Shaggy09 schreef:
Klopt, maar ik vind niet dat je iedere vrouw die eventueel een kinderwens heeft hoeft dood te gooien met die uitspraken. Ik kom heel vaak tegen dat elnienjo dat zegt en ik vind het een beetje misselijk om iedere vrouw aan te praten dat dr hormoonhuishouding haar in de maling neemt.
Eigenlijk constateert ze bij deze al dat Mandy geen kinderen wilt. Beetje apart om dat voor iemand anders te gaan bepalen, niet?

Mandy zei zelf dat ze geen kinderen wil, maar door hormonen én door het gedram van haar vriend twijfelt ze nu. Als ze voordat ze zwanger werd ook af en toe droomde over een gezinsleven zou dit de doorslag kunnen geven, maar als ze overtuigd kindvrij was, dan is dit gewoon een gevalletje hormonale verstandsverbijstering. Met daarbij ook nog de druk die haar vriend op haar legt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:16

Maar zullen wij daar ons dan niet teveel mee bemoeien (en ook nog pushen?) Dit is echt iets wat Mandy met haar vriend moet oplossen.. Kunnen wij niet voor haar bepalen. Het is gewoon een heel heftige situatie :n

quera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:19

Relaxed schreef:
Maar zullen wij daar ons dan niet teveel mee bemoeien (en ook nog pushen?) Dit is echt iets wat Mandy met haar vriend moet oplossen.. Kunnen wij niet voor haar bepalen. Het is gewoon een heel heftige situatie :n

Ik push niets. Ik zeg alleen neem je tijd.

Het is en blijft haar keuze die me heel moeilijk lijkt. En dan liever een weldoordachte ja of nee, dan snel snel weghalen en later denken had ik maar... is voor de psyche een stuk beter. Ondanks dat de uitslag hetzelfde kan zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 14:33

Denk dat quera wel een goed advies geeft

En het eerdere advies van anderen, ga praten Met je huisarts hier over , als het goed is dat een neutrale partij in dit verhaal
En die is Denk ik best Welkom in het tumult

Edit :Ik snap elnienjo’s reactie in dit geval trouwens echt wel ,
Mandy heeft aangegeven in dit topic(bewust kindvrij nota bene) geen kinderen te willen , ook toen zE over deze situatie Poste
Dus Ja... Vlak hormonen idd niet uit bij een dergelijke ommezwaai
En ga praten Met een buitenstaander zoals de huisarts

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 15:03

Relaxed schreef:

Ja dit. Het is vast goed bedoeld van elnienjo maar laat haar zelf de keus maken.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 17:41

Afbeelding

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:14

Mandy, heb je ook goede vrienden waarmee je het kan bespreken? Die bekijken het wellicht van een nuchtere kant, of zijn dat juist allemaal roze wolkjes mensen?

Overigens een nogal NL beleving gehad. We zaten op een terrasje wat te drinken en daarnaast was een springkasteel. Het was vrij druk maar gemoedelijk. Ineens begonnen een paar nederlandse kinderen het kasteel te claimen en andere kinderen te intimideren. De ouders? Die bemoeiden zich nergens mee. Toen het bijna uit de hand liep kwam een Zwitserse vrouw er wat van zeggen dat iedereen gelijk is en als ze niet stopten ze eigenaar zou vragen om de lucht eruit te laten.
De NL kinderen gingen met pruillipje naar de ouders die het nog steeds geen hol interesseerde..... -O-
Zo bouw je wel een naam op als land ja.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:16

Steeph schreef:
De hoeveelheid huilende kinderen in de winkel vandaag is een record |o

Zo! Hier ook, niet normaal.

Waarom antwoorden moeders als een kind gillend door de winkel "mammaaaa" roept met "mama is hier". En niet gewoon "ik ben hier"?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:19

Ik ga dit vanaf nu ook roepen als mensen mij zoeken . Qimm, waar ben je? Qimm is hieeehieeer!

Awesome

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:20

Shaggy09 schreef:
[ [url=m/veb3zN.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ja dit!

En dan denken *laat ze aub niet naast mij zitten,loop door, loop door, loop door*

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:32

Bloodymary schreef:
Waarom antwoorden moeders als een kind gillend door de winkel "mammaaaa" roept met "mama is hier". En niet gewoon "ik ben hier"?

Waarom denk je? Die staan ergens in een hoekje heel hard "ikbennernietikbennernietikbennerniet" te doen in de hoop dat het dan vanzelf voorbij gaat. Zodra ze antwoorden krijgen ze ze hoogstwaarschijnlijk ook weer mee naar huis.

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:39

oomens schreef:
Bloodymary schreef:

Waarom denk je? Die staan ergens in een hoekje heel hard "ikbennernietikbennernietikbennerniet" te doen in de hoop dat het dan vanzelf voorbij gaat. Zodra ze antwoorden krijgen ze ze hoogstwaarschijnlijk ook weer mee naar huis.

Huh? Ze antwoorden toch. Maar in de derde persoon en dat vind ik raar.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:42

Dat is inderdaad raar want alhoewel het goed is voor de ontwikkeling om tot een bepaalde leeftijd in de 3e persoon te praten, is dat niet de leeftijd dat je ze kwijt zou moeten raken in een winkel :+
Tegen de tijd dat ze zelfstandig van je weg bewegen begrijpen ze doorgaans het verschil tussen ik en jij wel :=

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:44

Bloodymary schreef:

Je hebt gelijk. Ik lees slecht.
Dacht dat je je afvroeg waarom ze niet gewoon roepen "ik ben hier", maar had het stukje daarvoor over de "mama is hier" gemist. Heeft trouwens ermee te maken dat ze tot een bepaalde leeftijd niet schijnen te kunnen begrijpen dat "ik" en "jij" nogal eens in elkaar veranderen zodra de spreker verandert. Als kind "ik" is, dan kan mama natuurlijk nooit tegelijkertijd ook "ik" zijn.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:54

Bloodymary schreef:

Blabla taalontwikkeling.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 18:58

MarcoBorsato schreef:
Bloodymary schreef:

Blabla taalontwikkeling.

Datdus. Heel onhandig ook. Is toch ook in hun eigen belang als ze gewoon vanaf het begin fatsoenlijk kunnen communiceren? Niets zo onhandig als wanneer er op iedere ongespecificeerde foutmelding wordt gereageerd met een tiet, terwijl je eigenlijk bedoelt dat het badje te heet is of je luier te vol.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:01

Haha nee, het is serieus goed voor de taalontwikkeling en ontwikkeling van eigen individu maar dat is allemaal droge stof en niet interessant.

Dus ja ik praat ook in de 3e persoon. Maar zonder piepstem en verkleinwoordjes of woef woef toet toet.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:04

MarcoBorsato schreef:
Haha nee, het is serieus goed voor de taalontwikkeling en ontwikkeling van eigen individu maar dat is allemaal droge stof en niet interessant.

Dus ja ik praat ook in de 3e persoon. Maar zonder piepstem en verkleinwoordjes of woef woef toet toet.

Ik bedoelde meer: waarom zit dat basisbegrip van "ik" en "jij" en hoe taal op zijn allerbasaalst werkt er niet gewoon bij geboorte al op? Kan toch gewoon in de OEM meegeleverd worden?

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:06

WILT GIJ NU IMPLICEREN DAT IK EEN DEFECT MODELLETJE HEB AFGELEVERD?