Waarom ben jij blij vandaag?

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Waarom ben jij blij vandaag?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:07

Een heel leuk weekend gehad. Nu lekker mezelf op sushi trakteren <3

Appeltje_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 18:18

Proefje geoefend! Het ging best lekker, dus dat is mooi!
En het weer natuurlijk!

marley93

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:38

Net thuisgekomen van een familieverjaardag. Bitterzoet, omdat we door Covid een aantal mensen moeten missen wat op dit soort gelegenheden schrijnend duidelijk wordt, maar wat is het fijn om iedereen na twee jaar weer eens bij elkaar te hebben gehad <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 19:42

Ik hou van ons plekje. Waar wij ondertussen al rond de 30 bomen hebben geplant, van laagstam tot hoogstam. Waar er fruitstruiken staan, 60 aardbei plantjes. Waar mijn moestuin ligt, mijn pony’s en schapen lopen. Dit is puur genieten.

Afbeelding
Afbeelding

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:10

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:14

Onze perzik staat ook alweer mooi in de bloesem. <3
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 21:29

Mijn bed :z
Vorige nacht half 2 eer ik sliep
Vanmorgen 9 uur wekker buitenrit en naar cavaluna
Ben net thuis was wel geslaagde dag maar ik ben kapot

Westhof

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-22 22:02

Nieuwe plantjes <3

Afbeelding

Afbeelding

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:38

Chris Rock leerde gisteravond tijden de Oscar-uitreikingen dat je toch echt verantwoordelijk bent voor de woorden die je de wereld in slingert. Iets dat in tijden van social media veel te vaak vergeten wordt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 09:56

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:07

Wat een smakeloze grap. Will zag er ook echt razend uit.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:25

DuoPenotti schreef:
Word je daar blij van Cowboy? :)

Ik begreep sowieso het verhaal niet want ken de vrouw van Will Smith niet. Dus begreep het "grapje" ook niet.
Dus even het hele verhaal erbij.
En ik snap nu wel waarom hij idd boos werd.
https://www.ad.nl/show/will-smith-slaat ... ~a0f9d75e/

Heel blij. De keerzijde van 'Vrijheid van Meningsuiting' is 'Verantwoordelijk gehouden worden voor wat je roept'. Dat is niet meer zo populair vandaag de dag. Chris Rock werd verantwoordelijk gehouden voor het maken van een smakeloze 1-op-1 grap ten koste van iemand die aan een ziekte lijdt.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:27

Ja zo kun je het ook zien. :j
Ik werd niet blij van die smakeloze grap. Daarom snapte ik "jou blij" even niet.
Maar idd goed dat hij op zijn nummer werd gezet.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:49

Ik vind het heel dubbel. Ik vond de grap ook echt smakeloos maar iemand slaan is ook geen oplossing. Het verwondert me ook echt want will is ofwel een hele zachtaardige sympathieke man of hij werkt er iig heel hard aan om dat imago neer te zetten. Het moet een zéér gevoelige snaar geraakt hebben.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:54

Zo te zien met de vlakke hand, maar idd geweld is de oplossing niet.
Maar idd hij was erg gekwetst. Dat is duidelijk. En zo was het wel meteen duidelijk :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 10:59

Huh maar even inhakend op het Will Smith verhaal. Het ene moment lacht hij nog, hij lijkt ook te lachen om de grap over z'n vrouw zoals het in beeld gebracht is en vervolgens stormt hij het podium op. Die overgang volg ik niet helemaal dat je eerst lacht en dan zo boos word. Ik snap overigens z'n boosheid wel maar dacht eerst ook even dat het ingestudeerd was ofzo.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:01

Annet_Dottie schreef:
Huh maar even inhakend op het Will Smith verhaal. Het ene moment lacht hij nog, hij lijkt ook te lachen om de grap over z'n vrouw zoals het in beeld gebracht is en vervolgens stormt hij het podium op. Die overgang volg ik niet helemaal dat je eerst lacht en dan zo boos word. Ik snap overigens z'n boosheid wel maar dacht eerst ook even dat het ingestudeerd was ofzo.

Mijn hersenen hebben soms ook een seconden nodig om iets te registreren. Of die vent is zo gewend om zijn gezicht in de plooi te houden. Of het was idd een act. Wie weet?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:23

Ik kan alle dingen voor mijn regel to do lijstje afchecken voor vandaag.

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:32

poes schreef:
Annet_Dottie schreef:

Mijn hersenen hebben soms ook een seconden nodig om iets te registreren. Of die vent is zo gewend om zijn gezicht in de plooi te houden. Of het was idd een act. Wie weet?

Ik denk dat hij misschien Jada's gezicht nog niet zag en later wel. Want je ziet dat zij echt haar gezicht vetrekt en hij ziet dat aanvankelijk nog niet.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:33

Annet_Dottie schreef:

Je zag wel dat Jada echt gekwetst was. Dus denk dat het inzonk en hij vervolgens echt kwaad was. Plus dat Chris vond dat het een aardig grapje was... Nou niet dus.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:35

Ik denk idd dat hij eerst de link moest maken hoe de grap bedoeld was.
En dan pas echt beseft wat hij nu bedoelde.
Idd het gezicht van zijn vrouw dan ook ziet.
Dan laat hij het er in eerste instantie bij, maar toen nog de opmerking van de goede grap de bekende druppel was.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:37

poes schreef:
Ik vind het heel dubbel. Ik vond de grap ook echt smakeloos maar iemand slaan is ook geen oplossing. Het verwondert me ook echt want will is ofwel een hele zachtaardige sympathieke man of hij werkt er iig heel hard aan om dat imago neer te zetten. Het moet een zéér gevoelige snaar geraakt hebben.

"Zalensky moet spreektijd krijgen tijdens de Oscar uitrijking."

"Ik ben boos, dus ik sla je op je bek."

't wil bij mij niet door één deur.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:46

Er zit al de hele ochtend een groepje huismussen gezellig in de tuin, lekker in het zonnetje te chillen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 11:47

DuoPenotti schreef:
Ik denk idd dat hij eerst de link moest maken hoe de grap bedoeld was.
En dan pas echt beseft wat hij nu bedoelde.
Idd het gezicht van zijn vrouw dan ook ziet.
Dan laat hij het er in eerste instantie bij, maar toen nog de opmerking van de goede grap de bekende druppel was.

Een beetje meer achtergrond m.b.t. de boosheid van Smith zie je bij de uitreiking van de Oscar voor zijn rol in King Richard. Smith speelt de rol van Richard Williams, de vader van tennissterren Serena en Venus. Een gedreven man, die als zwarte man in de tenniswereld (net als zijn dochters) een meer dan behoorlijke portie tegenwerking en plat racisme heeft moeten meemaken. Ik vermoed dat dit ook een rol (rol, get it ;) ) heeft gespeeld.

https://nos.nl/artikel/2422903-klap-wil ... oscarwinst

Quote: Tegenover een in gespannen stilte afwachtende zaal zei hij met tranen op zijn wangen dat hij zijn gezin, de reputatie van de familie Williams en de medewerkers van de film wilde beschermen. "In ons vak moet je tegen schelden kunnen, tegen mensen die gestoorde dingen over je zeggen, tegen mensen die je beledigen. En dan moet je maar lachen en doen alsof dat oké is."

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-22 12:03

Afbeelding
Eigenlijk gisteren. Maar ik word blij van mijn lieve oude merrie <3