Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:18

SavannahNx schreef:
Ik vroeg me af of je zomaar vegetarier kan worden? Ik heb mijn hele leven gewoon vlees gegeten maar twijfel al een tijd om dit niet meer te doen. Maar aangezien ik al 19 jaar vlees eet vroeg ik me af of dit zo ineens kan voor mijn lichaam.

Ja hoor. Ik merk er niets van.
Ik ben een erg slechte eter (altijd al geweest) en nu 2.5 jaar vegetariër sinds mn 25e.

Ik geef bloed en daar checken ze het ijzergehalre altijd en dat zit nog steeds rond hetzelfde niveau als voorheen, ondanks het feit dat ik dus nooit noten, spinazie o.i.d. eet extra.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:42

xJurdyWonanx schreef:
Ik geef bloed en daar checken ze het ijzergehalre altijd en dat zit nog steeds rond hetzelfde niveau als voorheen, ondanks het feit dat ik dus nooit noten, spinazie o.i.d. eet extra.

...van geen van beide krijg je een mooi ijzer/ Hb gehalte. ;)

(Popeye is reclame: van spinazie daalt je eigen ijzer.)

B12 is een punt van opletten (ik had ooit een dip maar zit als geboren vegetariër al weer jaren en jaren ruim in de veilige zone zonder smelttabletjes) -
verder zit alles in planten.

Lumi

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 08:59

Waarom moeten de schermpjes voor de ramen helemaal omhoog bij het opstijgen en landen van en vliegtuig?

xJurdyWonanx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:10

Janneke2 schreef:
xJurdyWonanx schreef:

...van geen van beide krijg je een mooi ijzer/ Hb gehalte. ;)

(Popeye is reclame: van spinazie daalt je eigen ijzer.)

B12 is een punt van opletten (ik had ooit een dip maar zit als geboren vegetariër al weer jaren en jaren ruim in de veilige zone zonder smelttabletjes) -
verder zit alles in planten.

Zie je maar weer hoe goed ik ben in mijn eigen voedsel haha. Voor de dieren is alles uitgebalanceerd, maar mn eigen eten ho maar.
Mijn lichaam is na het na 27 jaar wel gewend, dus dat beetje vlees minder merk ik ook niet.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:20

Lienie_F schreef:
Waarom moeten de schermpjes voor de ramen helemaal omhoog bij het opstijgen en landen van en vliegtuig?

Heeft volgens mij met de druk in de cabine te maken.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:23

Lienie_F schreef:

Zodat, als er iets gebeurt, ze van buiten kunnen zien of er binnen nog mensen zitten, en van binnen kunnen zien of het veilig is om naar buiten te gaan bij een noodgeval. Heeft verder niets met drukcabines te maken
Laatst bijgewerkt door Captain op 27-07-18 09:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:23

iirrssjjee schreef:
Lienie_F schreef:

Heeft volgens mij met de druk in de cabine te maken.

Zou je denken? Dat zijn toch maar stukje plastic? Ik zou eerder denken dat het gaat over motion sickness of zelfs het moment van de 'klap' (nou ja, klap) van het neerkomen.

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:24

Captain schreef:
Lienie_F schreef:

Zodat, als er iets gebeurt, ze van buiten kunnen zien of er binnen nog mensen zitten, en van binnen kunnen zien of het veilig is om naar buiten te gaan bij een noodgeval. Heeft verder niets met drukcabines te maken

Of dat :D

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:25

Waarom koelt het 's nachts niet gewoon af zodat ik kan slapen?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:26

Machie schreef:

Moet je die vraag niet stellen bij het topic "Waar heb je je vandaag aan geergerd?" :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 09:34

Hebben koeien met meer zwarte vlekken het warmer als ze in de zon staan?

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 10:16

Eske_B schreef:
Hebben koeien met meer zwarte vlekken het warmer als ze in de zon staan?

Ja... al is het voor een witte koe ook niet te doen. Beetje boer houdt ze binnen. Bij ons hebben ze zelfs in de stal nog last van hitte stress.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 11:48

Oke thanks!

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:02

Ik wil alleen naar het strand gaan, maar ben alleen er een beetje bang voor dat mn waardevolle spullen als ik ga zwemmen misschien wel worden meegenomen. Is er iemand die wel is alleen gaat en hoe doe jij dat dan? Neem aan dat ze geen kluisjes op het strand hebben..?

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:14

Spullen ingraven? Dichtbij de zee gaan liggen. Of het belangrijkste in een klein tasje doen en mee de zee in.

Machie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:20

Cowboy55 schreef:
Machie schreef:

Moet je die vraag niet stellen bij het topic "Waar heb je je vandaag aan geergerd?" :D

Ik durf niet te klagen, dan hebben we straks zeker 10 weken regen :+

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:21

Ik zie wel eens dat mensen een zonnebrand fles leeg maken en dan de spullen daar in stoppen :)

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:21

Machie schreef:
Ik durf niet te klagen, dan hebben we straks zeker 10 weken regen :+

Mocht dat zo zijn, dan weten we nu in ieder geval wier schuld dat is.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:23

SavannahNx schreef:
Ik wil alleen naar het strand gaan, maar ben alleen er een beetje bang voor dat mn waardevolle spullen als ik ga zwemmen misschien wel worden meegenomen. Is er iemand die wel is alleen gaat en hoe doe jij dat dan? Neem aan dat ze geen kluisjes op het strand hebben..?

Je zou een dolfijn kunnen vragen om op uw gerief te passen:

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:42

Meliaforever schreef:
Spullen ingraven? Dichtbij de zee gaan liggen. Of het belangrijkste in een klein tasje doen en mee de zee in.

Maar met mijn telefoon gaan zwemmen is ook zo wat :+

Zonnebrandfles is een goeie! Ik dacht ook aan een kistje met slot maarja ze kunnen dan alsnog het hele kistje meenemen :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:44

oomens schreef:
SavannahNx schreef:

Je zou een dolfijn kunnen vragen om op uw gerief te passen:
[ Video ]

GENIAAL!

_O- _O- _O-

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 12:53

SavannahNx schreef:
Meliaforever schreef:

Maar met mijn telefoon gaan zwemmen is ook zo wat :+

Zonnebrandfles is een goeie! Ik dacht ook aan een kistje met slot maarja ze kunnen dan alsnog het hele kistje meenemen :+

Kan wel hoor... je hebt hele handige waterdichte zakjes/tasjes voor je mobiel

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:04

SavannahNx schreef:

Zo'n verpakking waar van die allesreiniger doekjes is zitten, die leegmaken en daar alles instoppen. Een luier alles instoppen en dichtplakken, mensen gaan echt niet aan een "vieze" luier zitten. Of inderdaad in een lege zonnebrand fles. In een tasje en dat tasje ingraven.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 13:08

iirrssjjee schreef:
SavannahNx schreef:

Zo'n verpakking waar van die allesreiniger doekjes is zitten, die leegmaken en daar alles instoppen. Een luier alles instoppen en dichtplakken, mensen gaan echt niet aan een "vieze" luier zitten. Of inderdaad in een lege zonnebrand fles. In een tasje en dat tasje ingraven.

Van die billendoekjes is ook slim!

Stel je hebt zo’n fles zonnebrand, die knip je dan op 1/4e deel open. Als je het onderste deel dan een beetje in het zand begraaft, je spullen er in zet, bovenste deel er op en dan een beetje zand er tegenaan dan zie je (denk ik :+ ) ook niet dat de fles open is geknipt. Maar dat zou je maar even uit moeten proberen, of dat handig is.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 14:09

Oh wauw ik zou daar nooit aan denken, en vind het soms ook van de zotte dat we zo iets moeten doen omdat mensen niet van elkaars spullen af kunnen blijven. Maar die trucjes zijn wel slim!
Ik zou in dat geval gewoon geen waardevolle spullen meenemen. Pinpas, een boek, eten en drinken en een handdoek. Als ik per sé een telefoon mee zou moeten nemen zou ik een oude nokia meenemen.