Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Batlow

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:09

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 14:12

Urona447 schreef:
Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto en komen elke keer advertenties tegen van verschillende mensen die in de advertentie zetten dat je alleen contact met ze op kan nemen via een outlook mail adres. Het zijn elke keer auto's die normaal minimaal 5 of 6000 euro meer zouden kosten. Daarnaast heeft de adverteerder altijd maar 1 product wat hij aanbiedt.

Dit lijkt op pure oplichting en ik en mijn partner melden elke keer deze advertenties op marktplaats maar er gebeurd gewoon niks mee.

Frustratie!

Waarom zou dit oplichting moeten zijn? De een heeft liever dat je contact opneemtvia whatsapp, ander telefonisch, en de ander weer via mail. Niet iedereen heeft de mogelijkheid 24/7 om social media te checken.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 15:10

Wat Urona zegt klopt hoor. Een echte te mooi om waar te zijn prijs. Ik heb er ook veel gerapporteerd tijdens mijn zoektocht naar een nieuwe auto. Adverteerders zijn erg kort actief en als er wel meerdere advertenties zijn, waren de foto's altijd op totaal verschillende plaatsen gemaakt. Wel verdween de advertentie dan snel.

Ja inderdaad Batlow. Zullen nog heel wat mensen intrappen, schijnbaar nog de moeite waard, dat ze bij veel advertenties een poging te wagen.

Gelukkig zelf heel veel fijne ervaringen met marktplaats. Veel ver -en gekocht. :D

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:37

Vrijdag ook iets overgenomen en betaald via gelijk oversteken betaalverzoek.
Verkoper stuurde mij een foto toe. Wil ik de code invoeren kent Post nl deze niet.

Ben benieuwd..

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 17:59

xtessax83 schreef:
Verkoper stuurde mij een foto toe. Wil ik de code invoeren kent Post nl deze niet.

Ben benieuwd..

Kan nog komen. Duurt vaak even.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:14

Ik bied op meerdere (dezelfde) jassen. De ene verkoper reageert meteen en binnen een uur is de deal rond. Na een paar dagen krijg ik een antwoord terug van een andere verkoper. Ik laat weten dat ik al ben voorzien. Ik krijg een waardering van één ster met als verbeterpunt mijn afspraken nakomen.
-:(-

Liezel1

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:17

Had je dan niet beter je bod kunnen verwijderen toen je een andere had gekocht?

Maureen_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:57

Urona447 schreef:
Wij zijn op zoek naar een nieuwe auto en komen elke keer advertenties tegen van verschillende mensen die in de advertentie zetten dat je alleen contact met ze op kan nemen via een outlook mail adres. Het zijn elke keer auto's die normaal minimaal 5 of 6000 euro meer zouden kosten. Daarnaast heeft de adverteerder altijd maar 1 product wat hij aanbiedt.

Dit lijkt op pure oplichting en ik en mijn partner melden elke keer deze advertenties op marktplaats maar er gebeurd gewoon niks mee.

Frustratie!

Die mooie rode A1 die wat geadverteerd stond voor 4000 piek. 2011 en nog geen ton op de teller :')

Was even aan het kwijlen maar echt te mooi om waar te zijn

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 20:58

Had vandaag een mooie deal gesloten met een verkoper op FB, een koopjeshoek met Blond Amsterdam.
Had een reactie geplaatst met vraag wat is uw vraagprijs, later kreeg ik netjes een PB met haar VP erin, vond ik te hoog, tegenbod gedaan en dat ze de rest van de geïnteresseerde mocht informeren. Begin middag kreeg ik een tegenbod waar ik mee akkoord ben gegaan :)
Had deze week wat struggles met de betaalapp etc dus gevraagd of het goed was als ik uiterlijk dinsdag betaalde, was prima. Maar middags lukt in 1x het betalen en nu verstuurd ze hem morgen :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:03

x_Jeanine_x schreef:
Had vandaag een mooie deal gesloten met een verkoper op FB, een koopjeshoek met Blond Amsterdam.
Had een reactie geplaatst met vraag wat is uw vraagprijs, later kreeg ik netjes een PB met haar VP erin, vond ik te hoog, tegenbod gedaan en dat ze de rest van de geïnteresseerde mocht informeren. Begin middag kreeg ik een tegenbod waar ik mee akkoord ben gegaan :)
Had deze week wat struggles met de betaalapp etc dus gevraagd of het goed was als ik uiterlijk dinsdag betaalde, was prima. Maar middags lukt in 1x het betalen en nu verstuurd ze hem morgen :)

wat voor leuks heb je gekocht?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-19 21:12

Ik heb de douwe egberts kop en schotel kunnen bemachtigen van Blond Amsterdam :o
En als fan ben ik daar wel blij mee, kwam elke keer de hoofdprijs tegen en dat vond ik ergens ook wel weer zonde :+ alleen mn kast is te klein :o

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 16:30

Net een bijzonder iets. Via FB-marktplaats wat gekocht. Half uur rijden. Komen we bij het adres; woont een ouder stel die van niks weet. Ik een berichtje gestuurd waarop hij aangeeft naar buiten te komen. Niemand gezien en ineens het FB-account opgeheven. Wat zal daar nou achter zitten?

x_Jeanine_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:16

Sempre schreef:
Net een bijzonder iets. Via FB-marktplaats wat gekocht. Half uur rijden. Komen we bij het adres; woont een ouder stel die van niks weet. Ik een berichtje gestuurd waarop hij aangeeft naar buiten te komen. Niemand gezien en ineens het FB-account opgeheven. Wat zal daar nou achter zitten?

Hebben wij vorig jaar ook gehad met marktplaats helaas. Alleen maakte deze persoon steeds een nieuw account aan en gaf ook verschillende adressen door.

Chabby

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:19

x_Jeanine_x schreef:
Sempre schreef:

Hebben wij vorig jaar ook gehad met marktplaats helaas. Alleen maakte deze persoon steeds een nieuw account aan en gaf ook verschillende adressen door.

Ik vraag mij af wat het doel is van de persoon welke er achter zit.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:20

Chabby schreef:
x_Jeanine_x schreef:

Ik vraag mij af wat het doel is van de persoon welke er achter zit.

Waarschijnlijk hopen die dat je het opgestuurd wilde hebben. De personen die het dan op willen halen, sturen ze naar een nep adres.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:25

Door een adres te noemen die wat verder weg ligt wordt er gehoopt dat men vraagt om het product te versturen.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 17:47

Naja hij wist niet waar ik woonde. Alleen de mogelijkheid om op te halen, niet verzenden. En zijn FB-profiel was niet nieuw ofzo, kon de felicitaties uit 2016 zien. :') Heel vreemd.

Edit: via mijn vriend zijn profiel nog gewoon zichtbaar. Ben gewoon geblokkeerd haha lekker nuttig ook? Laatste bericht aan mij was:
-moment ik loop nu naar buiten.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:13

nou ja zeg haha iemand eist dat ik de verzendkosten voor 6 puzzels betaal want ja ze betaald mijn vraagprijs al.
ik zeg dat ik dat niet doe vraag €7,50 per puzzel heb ze zelf nieuw gekocht voor 20/25per puzzel. dat kosten ze nu nog ze zijn 1x gelegd en zo goed als nieuw..

nu ben ik een belabberde verkoper omdat ik niet mee wil betalen in de verzendkosten.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:33

Sempre schreef:
Naja hij wist niet waar ik woonde. Alleen de mogelijkheid om op te halen, niet verzenden. En zijn FB-profiel was niet nieuw ofzo, kon de felicitaties uit 2016 zien. :') Heel vreemd.

Edit: via mijn vriend zijn profiel nog gewoon zichtbaar. Ben gewoon geblokkeerd haha lekker nuttig ook? Laatste bericht aan mij was:

Nou ja, wat raar. Ik zou ook niet begrijpen waarom je dat doet. En daar ben je dan een half uur voor gereden.

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-19 20:58

Suzanne F. schreef:
Sempre schreef:

Nou ja, wat raar. Ik zou ook niet begrijpen waarom je dat doet. En daar ben je dan een half uur voor gereden.

Haha nou echt. Ging om een playstation spelletje +controller. :+

Gisteravond heeft hij me direct het verkeerde adres gegeven. Heb hem nog een berichtje gestuurd vanaf mijn vriend zijn account dat ik benieuwd ben naar zijn reden. Maar daar hoor ik denk ik niks meer van. Bijzonder.

Ach, 1e mindere ervaring na heel veel goede. :D

Vasthi

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:29

Rare mensen.........Zadel gekocht per post. Zag er prima uit op foto’s, werd verkocht als zgan en net nagekeken door een zadelmaker, maar toen we de boom wisselden bleek het volgens mijn zadelmaker onbruikbaar en alleen voor veel geld op te knappen. Verkoper heeft het over “stoepgarantie” en wil nergens in tegemoet komen. Ben nu aan het uitzoeken wat er juridisch mogelijk is.

vaaleriee

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:45

Vasthi schreef:
Rare mensen.........Zadel gekocht per post. Zag er prima uit op foto’s, werd verkocht als zgan en net nagekeken door een zadelmaker, maar toen we de boom wisselden bleek het volgens mijn zadelmaker onbruikbaar en alleen voor veel geld op te knappen. Verkoper heeft het over “stoepgarantie” en wil nergens in tegemoet komen. Ben nu aan het uitzoeken wat er juridisch mogelijk is.

Maar wist de verkoper dit? Vind zoiets eerlijk gezegd wel het risico van tweedehands en zeker als je het dan ook nog via de post verzend. Snap dat het heel erg balen is maar of je het op de verkoper kunt verhalen vraag ik me af.

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 12:50

Vasthi schreef:

Ik heb zoiets gehad. Als je er een bedrag voor hebt betaald waarvan je mag verwachten dat het bruikbaar is voor het doel, heb je wel rechten. Ook bij een consument. Heb je er echt weinig voor betaald, dus minder dan je zou verwachten bij dit product, dan zou het ook alleen als decoratie geschikt kunnen zijn. Zo legde mijn rechtsbijstand het ongeveer uit. Ik heb het zadel zelf terug gebracht en het bedrag terug gekregen. verkoopster negeerde mijn berichten en telefoon en heb gezegd dat ik dan en dan langs zou komen, dat hielp.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 18:56

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-22 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

xtessax83

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-19 20:15

Suzanne F. schreef:
xtessax83 schreef:

Ben benieuwd..

Kan nog komen. Duurt vaak even.

Code werkte nog steeds niet. Vanmiddag is ineens het pakket bij de deur achtergelaten