Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:28

Es_ther schreef:
Mensen die zichzelf al in de trein wurmen als mensen nog uit moeten stappen.. serieus, die 2 seconden kan je ook nog wel wachten :roll:

Gruwelijk irritant. Ik zeg meestal of ze niet geleerd hebben om te wachten. Vervolgens komt er vaak wat gemompel :+

Hier ligt heel Zwolle beetje in puin. Alles naar het zuiden vanaf Zwolle rijdt niet. Mijn intercity rijdt 15 minuten vertraging, maar we rijden. :D

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:48

Hier vanochtend iets soortgelijks asociaals met trein instappen. Stond een man tussen van wel in de 70 die moeite had met instappen. Werd van alle kanten gebeukt met tassen en mensen bleven zich maar erlangs duwen. In plaats van dat ze die man even helpen..

Echt, wat mensen wel niet doen voor een zitplaats. Vreselijk hoor.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 07:59

Nayomie schreef:
Es_ther schreef:
Mensen die zichzelf al in de trein wurmen als mensen nog uit moeten stappen.. serieus, die 2 seconden kan je ook nog wel wachten :roll:

Gruwelijk irritant. Ik zeg meestal of ze niet geleerd hebben om te wachten. Vervolgens komt er vaak wat gemompel :+

Hier ligt heel Zwolle beetje in puin. Alles naar het zuiden vanaf Zwolle rijdt niet. Mijn intercity rijdt 15 minuten vertraging, maar we rijden. :D

Ik zei ook al, wachten is zooo 2018.. vonden ze niet zo leuk :') .

@pablo, wat aso zeg! Ik zie het ook heel vaak.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:05

Precies, wie niet wacht krijgt wel op opmerking. Tijdje terug ook toen ik met de bus ging en bij een halte uit moest stappen waar veel scholieren staan en zich achter er ook in wurmen. Ik druk ze eruit want zeker die jongeren kunnen nog leren hoe het wel moet. Krijg ik wat gesnauw terug alsin “poedersuiker” “Jezus doe normaal”. “KK prutsmuts” en dat soort ongein :=

Soms als ik dit lees vraag ik me af of mensen nog wel respect voor anderen hebben. Als je ziet dat iemand moeite heeft, ga je toch niet nog extra doordrukken? Als ik dat zie wacht ik, maak ik me iets breder zodat mensen ook minder ruimte krijgen om alsnog te drammen. Scheelt dat ik ook altijd twee tassen mee heb O:)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 08:40

Was laatst naar a'dam met paar meiden uit de klas, een van hen had ook dikke schijt en beukte zich door die deur heen terwijl er nog mensen uit moesten stappen. Die hoort op dat moment niet bij mij hoor :') Aso.

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:48

Ik ging een keer bijna vechten met een meisje die me kk hoër noemde omdat ik wilde uitstappen en zij zich er met haar groepje eerst doorheen wilde duwen. Ik vroeg of ze wel opgevoed was en had geleerd dat eerst mensen eruit moesten daarna erin. Toen wilde ze met me vechten en deed de buschauffeur de deuren dicht. Doeg meid.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:54

SavannahNx schreef:
Ik ging een keer bijna vechten met een meisje die me kk hoër noemde omdat ik wilde uitstappen en zij zich er met haar groepje eerst doorheen wilde duwen. Ik vroeg of ze wel opgevoed was en had geleerd dat eerst mensen eruit moesten daarna erin. Toen wilde ze met me vechten en deed de buschauffeur de deuren dicht. Doeg meid.

Maar jij moest er toch uit? Hoe is dat dan gegaan?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 12:57

Shaggy09 schreef:
Was laatst naar a'dam met paar meiden uit de klas, een van hen had ook dikke schijt en beukte zich door die deur heen terwijl er nog mensen uit moesten stappen. Die hoort op dat moment niet bij mij hoor :') Aso.

Die had ik zelf wel aangesproken op haar gedrag denk ik zo.

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:02

Als je je er per se langs wilt persen terwijl er nog mensen uitstappen krijg je van mij ook een beuk met een elleboog of schouder hoor. Trein rijdt echt niet zomaar weg als er nog mensen aan het uit- en instappen zijn. Zie het nu het schooljaar weer begonnen is ook weer veel meer dat ze zich maar overal koste wat kost tussendoor moeten persen. Heb een beetje geduld en respect voor je medemens.
Laatst was een jongen met krukken helemaal verbaas dat ik even wachtte en het deurtje voor hem openhield zodat hij er doorheen kon en kon uitstappen. Is toch wel het minste dat je kunt doen denk ik dan.

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:15

ontherun schreef:
Als je je er per se langs wilt persen terwijl er nog mensen uitstappen krijg je van mij ook een beuk met een elleboog of schouder hoor. Trein rijdt echt niet zomaar weg als er nog mensen aan het uit- en instappen zijn. Zie het nu het schooljaar weer begonnen is ook weer veel meer dat ze zich maar overal koste wat kost tussendoor moeten persen. Heb een beetje geduld en respect voor je medemens.
Laatst was een jongen met krukken helemaal verbaas dat ik even wachtte en het deurtje voor hem openhield zodat hij er doorheen kon en kon uitstappen. Is toch wel het minste dat je kunt doen denk ik dan.

Inderdaad, maar respect voor de medemens is de laatste tijd ver te zoeken

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 13:46

In mijn trein in Duitsland werd net omgeroepen dat meer dan 100 mensen uit moeten stappen := trein was iets te vol en de politie kwam eraan te pas om mensen eruit te zetten.

Destination

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:21

Aanvulling op net: in mijn treinstel ging het brandalarm af. De politie die toch al aanwezig was en een machinist werden vervolgens naar de benedenverdieping van dit treinstel geroepen. Het klonk nogal paniekerig vanuit de conductrice. Wat is hier gaande :')

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 14:43

Ineke2 schreef:
SavannahNx schreef:

Ik was er uiteindelijk uit want ik heb mezelf ook doorgeduwd en toen bleef zij buiten staan schreeuwen met dr groepje terwijl ik doorliep.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:20

Destination schreef:
In mijn trein in Duitsland werd net omgeroepen dat meer dan 100 mensen uit moeten stappen := trein was iets te vol en de politie kwam eraan te pas om mensen eruit te zetten.

Ik dacht dat ze daar ruime ervaring hadden met overvolle treinen :o

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 17:53

Ik heb een keer gehad dat ik (en heel veel anderen) de drukke trein nog uit moesten, maar iedereen buiten drukte zichzelf al massaal de trein in. Dus wij konden er niet meer uit en de mensen buiten wurmden zichzelf naar binnen. Nou werd ik daar echt chagrijnig van, waardoor ik een meisje die zichzelf ook naar binnen beukte een harde duw gaf, alleen dat ging net iets te hard en dat meisje viel naar achter bijna de trein uit :') Gelukkig kon ze nog een meneer vastgrijpen, maar anders lag ze op de grond. Buiten.

Achteraf kan ik er wel om lachen. Hopelijk heeft ze geleerd om mensen eerst netjes uit de trein te laten. Maar op dat moment voelde ik me wel schuldig omdat ze echt schrok :=

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 18:59

SavannahNx schreef:
Ineke2 schreef:

Ik was er uiteindelijk uit want ik heb mezelf ook doorgeduwd en toen bleef zij buiten staan schreeuwen met dr groepje terwijl ik doorliep.

Heel goed :D

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 19:02

Danielleeee_ schreef:
Ik heb een keer gehad dat ik (en heel veel anderen) de drukke trein nog uit moesten, maar iedereen buiten drukte zichzelf al massaal de trein in. Dus wij konden er niet meer uit en de mensen buiten wurmden zichzelf naar binnen. Nou werd ik daar echt chagrijnig van, waardoor ik een meisje die zichzelf ook naar binnen beukte een harde duw gaf, alleen dat ging net iets te hard en dat meisje viel naar achter bijna de trein uit :') Gelukkig kon ze nog een meneer vastgrijpen, maar anders lag ze op de grond. Buiten.

Achteraf kan ik er wel om lachen. Hopelijk heeft ze geleerd om mensen eerst netjes uit de trein te laten. Maar op dat moment voelde ik me wel schuldig omdat ze echt schrok :=

Oeps snap ik wel, gelukkig is het goed afgelopen en heeft ze haar les denk ik ook geleerd.

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 13:45

Heb lekker klassewissel gedaan, heerlijk eerste klas. Achter mij twee irritant ruziënde kinderen die niet worden opgevoed, naast mij iemand die een complete Indische rijsttafel zit weg te werken inclusief smakken en geuroverlast :\

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:24

Nog nooit zon vrolijke chauffeuse in de bus gehad. Zij vrolijk in de ochtend: “zooo vanaf hier rijden wij een opleiding. We rijden nu reeechtstreeks naar het station”
“De omleiding is vanwege de afsluiting van de andere kant van de ijsselkade. Gezellig omrijden met lijn 143”. Vind ik wel hip, gewoon een excursie door de stad heen :))

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 08:11

Dat de vrouw naast mij uit de bus wilde, dus ik sta op en sta richting de vooringang, zodat ze bij de achterdeur eruit kan. Wil ze perse langs mij dringen om voor uit te stappen _-:(

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 12:55

Mensen die zo hard praten dat de hele coupe het luid en duidelijk kan volgen....

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 22:57

<3 ik had gisteren echt toppassagiers. 2 zussen die samen op pad waren en koffie en koekjes mee hadden en dit gezellig tijdens de korte onderbreking in Barneveld deelden met de buschauffeur. Het waren nog mijn favoriete koekjes ook. <3

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 23:02

Anne_GTI schreef:
<3 ik had gisteren echt toppassagiers. 2 zussen die samen op pad waren en koffie en koekjes mee hadden en dit gezellig tijdens de korte onderbreking in Barneveld deelden met de buschauffeur. Het waren nog mijn favoriete koekjes ook. <3

Wel ook top dat ze dit mee mochten in de bus en het mochten drinken. Ik heb eens op een heel erg koude winterdag gehad dat ik koffie had gehaald waarmee ik dolgelukkig was. Wilde de bus instappen: moest ik mijn onaangeraakte koffie weggooien. Wilde met de kou ook echt niet op de volgende bus wachten. Snap het wel, het zijn de regels, maar voel nu nog de pijn en teleurstelling :')

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 10:14

Shaggy09 schreef:

Dat is eigenlijk het enige dat ik (soms) mis aan niet meer meedoen aan het openbaar vervoer: met een slecht humeur iemand tegen komen die door me heen probeert te lopen. Kommaarkommaarkommaar :D

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 13:06

Mo_86 schreef:
Anne_GTI schreef:

Wel ook top dat ze dit mee mochten in de bus en het mochten drinken. Ik heb eens op een heel erg koude winterdag gehad dat ik koffie had gehaald waarmee ik dolgelukkig was. Wilde de bus instappen: moest ik mijn onaangeraakte koffie weggooien. Wilde met de kou ook echt niet op de volgende bus wachten. Snap het wel, het zijn de regels, maar voel nu nog de pijn en teleurstelling :')

Dekseltje erop en het mag mee.

Die regel van niet eten en drinken is er ivm overlast in de vorm van knoeien en stank.