Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

luffwinny

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 07:56

Weet je zeker dat het een verkeerd rekeningnummer is ? Misschien had de koper geld nodig en probeerde ze zo aan geld te komen , om geen problemen te krijgen zegt ze dat het verkeerd rekening nummer was ? Vind het raar verhaal met €5 terugstorten .

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 07:58

Je kan bij de bank melding maken en zij sturen dan een brief.. Onvoldoende saldo.. Lekker is dat.. :roll:

Dat laatste is trouwens makkelijk te checken.. Welke naam staat er bij de terugstorting?

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:13

Een andere naam. Dus daar heb ik geen twijfel over.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 08:15

Sammie schreef:
Je kan bij de bank melding maken en zij sturen dan een brief.. Onvoldoende saldo.. Lekker is dat.. :roll:

Dat laatste is trouwens makkelijk te checken.. Welke naam staat er bij de terugstorting?

Maar hebben die ook iets om t daadwerkelijk door te voeren dan?
Heb er niks aan als ik kwaad bloed zaai en krijg de rest alsnog niet terug

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 09:21

Als ik het goed heb onthouden sturen zij een officiële brief met de mededeling dat het terug gestort moet worden. Dat kan de persoon net ff extra triggeren om het direct terug te storten en niet pas over een maand. Als daar geen gehoor aan wordt gegeven krijg je de persoonlijke gegevens ( dat is iig zakelijk :) ) Dat is pas na een aantal weken, persoon moet wel eerst zelf de kans krijgen het terug te storten. Maar dit staat wel in de brief die hij of zij krijgt. En dat komt niet erg fijn over.

Ik zou het doen :) Een maand wachten op je geld.. kom op zeg.. als jij niks gestort had had hij of zij dat geld ook niet uit kunnen geven, dus waarom nu opeens wel?

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:02

Maar als ze bijvoorbeeld in de min staat, kun je hoog en laag springen, maar dan kan ze er niet bij. Zij heeft ook niet gevraagd of je en verkeerde boeking wil doen.

djuulsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:04

Nee, maar Dot heeft zelf ook niet gevraagd om een verkeerde overboeking!! Vind t belachelijk dat die mensen jouw geld gebruiken... Snap best dat je het misschien over het hoofd ziet, maar t is niet van jou!!

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:28

Het gaat puur om het pressiemiddel :+ Straks krijgt Dott in augustus weer 5 euro.. en dan?? T moet niet gekker worden. Een brief van de bank komt wel net wat indrukwekkender over dan dat die persoon na die 5 euro helemaal niks hoort...

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:37

Ja, of die persoon denkt: als je t zo gaat doen hou ik t lekker.
Ik weet t ook niet. Ik denk er iig nog even over.

Baal iig wel. Twijfelde al of ik t zou doen, en heb er nu spijt van. Mgoed.. doe je niks meer aan.
Verkoper laat tot nu toe niks van zich horen, dat vind ik wel vreemd..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:39

Maar ze gebruikt het geld toch niet? Stel, de persoon waar het geld naar is overgemaakt heeft een rekening waar vrijwel alles op automatisch afschrijven staat. In dat geval kan het dus gebeuren dat er voor 1075,- aan rekeningen afgeschreven wordt, terwijl er maar 1000,- opstaat. Je huidig saldo is dan -75,-. Opeens is daar de 80,- van Dott. De rekeninghouder ziet dat, beseft dat het geld niet voor haar bedoeld is, maar is momenteel ook niet bij machte om het terug te boeken, ivm de eerdere negatieve stand. Het is vervelend, maar om aan te tonen dat ze het wel heeft gezien, boekt ze alvast de laatste 5,- die erop staat over, met een korte omschrijving, zodat Dott wel weet dat het eraan komt.

Ik ga van zoiets uit, niet dat die persoon dacht dat er mooi 80,- was bijgeschreven die ze wel even kon lenen. In dat geval had ze namelijk waarschijnlijk helemaal geen terugboeking gedaan, maar gewacht op bericht van de bank.

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:44

Ligt er ook aan welke bank...
Tegenwoordig is het met rabobank zo, sta je bv 80,- in de min.
Dan wachten ze 4 a 5 dagen, en dan gaan ze het terug storten, waar je vervolgens je rekening zelf handmatig moet betalen.

Dus bv:
Je hebt 100 euro op je rekening, word iets van 120,- afgeschreven. Je hebt dus te weinig saldo, wordt in eerste instantie wel afgeschreven. Maar omdat je weinig saldo hebt weer bij geschreven.

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:47

Mits het bedrag niet in de tussentijd weer aangevuld wordt tot en positief saldo, en dat is nu dus wel gebeurd.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 10:51

Hoe dan ook, het is gewoon een bagger situatie.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:04

Ik heb een bod op iets waarvan ik eigenlijk niet weet wat ik er voor moet vragen. :') Ik kan nergens terug vinden wat de originele verkoopprijs was/is.(volgens mij is het niet meer te koop).

Banyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:06

Utixo schreef:
Mits het bedrag niet in de tussentijd weer aangevuld wordt tot en positief saldo, en dat is nu dus wel gebeurd.

Klopt ben ik er vergeten bij te zetten sorry....

Basilicium

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:32

Dottje, het is inderdaad een zure situatie, maar wanneer zoiets gebeurt denk ik altijd maar aan mijn vader. Hij heeft het goed voor elkaar, wel is hij altijd zuinig op zijn geld. Hij laat echter altijd zijn motorhelm op zijn motor staan, waarom? "Omdat als iemand écht zo hard een motorhelm nodig heeft dat hij hem van een geparkeerde motor zou stelen, die persoon het harder nodig heeft dan ik" - ik zeg niet dat jouw situatie OK is, maar wellicht haal je dezelfde inspiratie uit mijn vader als ik soms doe?

Linda: iets is waard wat jij ervoor wilt geven ;) dus, aan welk bedrag denk jij zelf, even los van vraagprijs en andere bieders?

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:38

Bij mij word een incasso gewoon geweigert als ik onvoldoende saldo heb
en ik kan ook niet in de min staan... Maar als ik toevallig 80 euro meer heb gekregen zonder dat ik weet van wie en ik betaal al mn rekeningen en ik zie aan het einde ineens dat het niet van mij is dan is het voor mij wel telaat want 0 of 5 is wat het is en ik kan me overschrijvingen niet terug draaien ;)
Vermoed dat het zo bij deze persoon is gegaan...

Ik zou zelf geen brief sturen
hij heeft initiatief getoond naar jou toe
en het is net wat je zegt voor het zelfde geld raakt hij beledigd en heft hij zo iets van weet je wat bekijk het maar .. je weet niks vd persoon........

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:41

En weet je wat ik net zat te denken?
Het is meschien ver gezocht hoor
maar zou ook kunnen zijn dat degene waar jij oorspronkelijk het geld naar zou overmaken express het rekening nummer van haar (meschien partner) heft gestuurd naar jou en ze jou zo oplichten.....

Wil vertrouwen in de mens hebben maar............

Sammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 11:57

Ik vind dat soort dingen altijd wat ver gezocht :=

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:08

shilady schreef:
Bij mij word een incasso gewoon geweigert als ik onvoldoende saldo heb
en ik kan ook niet in de min staan... Maar als ik toevallig 80 euro meer heb gekregen zonder dat ik weet van wie en ik betaal al mn rekeningen en ik zie aan het einde ineens dat het niet van mij is dan is het voor mij wel telaat want 0 of 5 is wat het is en ik kan me overschrijvingen niet terug draaien ;)
Vermoed dat het zo bij deze persoon is gegaan...

Dat was hier ook altijd zo maar sinds dat Europese incasso (of hoe heet dat? Dat nieuwe systeem, het wordt hierboven ook al aangehaald) halen ze het er gewoon voor enkele dagen af en mocht je geen geld op de rekening bijstorten dan wordt na een paar dagen de incasso alsnog geweigerd en staat het geld weer op je rekening. Ik kan niet rood staan maar dit is een soort tussenfase wat dus niet heel veel uitmaakt maar in geval van TS zomaar het probleem heeft kunnen zijn.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:25

Uiteindelijk toch afgezien van die knuffel. Wel met enige spijt maar toe maar :+ Een lieve Bokker is me te hulp geschoten :D

justdiesel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:41

Sammie schreef:
Ik vind dat soort dingen altijd wat ver gezocht :=

Is het ook wel maar echt, ik zou ze de kost niet willen geven die zulke dingen dus wel bewust doen....

Hier loopt het helemaal niet met advertentie's
Heb er een paar opstaan maar geen reactie, en eentje heb ik waar ik 20 euro voor vraag een bod van 5 euro op gehad.
Normaal reageer ik daar nog op maar nu denk ik ze zoekt het maar uit......

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 12:46

shilady schreef:
En weet je wat ik net zat te denken?
Het is meschien ver gezocht hoor
maar zou ook kunnen zijn dat degene waar jij oorspronkelijk het geld naar zou overmaken express het rekening nummer van haar (meschien partner) heft gestuurd naar jou en ze jou zo oplichten.....

Wil vertrouwen in de mens hebben maar............

Het is wel door mn hoofd geschoten. Word nu ook versterkt door t feit dat verkoper echt nergens meer op reageerd, en ook toen ik vroeg of de Iban wel klopte, niet reageerde op de vraag maar meteen in de aanval vloog.

Maar ik wil niet zo denken over mensen, het maakt ook niks uit.
Wat ik nu moet doen is afwachten of de rest idd terug komt, en zo niet of mn verlies nemen, of stappen ondernemen.

@Shilady, ik snap je. Maar aan de andere kant, ik heb ook geen geweldig inkomen. Moet van beperkt bedrag per maand rondkomen.
Ik ben een paar weken aan het afwegen geweest of ik hier geld aan zou gaan uitgeven, je kunt ook gewoon alles downloaden namelijk, maar dat wil ik liever niet.. want ja, die mensen maken die games ook niet om te downloaden.
dus dan maar 2e hands. 80 euro is gewoon 2 weken eten voor mij..

Dat had ik over voor die spellen, maar nu heb ik helemaal niks.
ja.. 5 euro :')
Mgoed.. moet maar gewoon vertrouwen hebben in dat er meer mensen zijn zoals ik (ik had t ook teruggeboekt namelijk) en dat dit niet iemand is die denkt "ach, eind augustus is ze het wel vergeten".

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:32

Ik snap het...
Nou afwachten maar.........

magriet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 13:43

Je kan ook 1 cent terug boeken en dan vragen waar de rest van de 80 euro blijft