Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sanniejtjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 20:36

Waarom ik dacht advies te vragen in een facebook groep. Mensen lezen de helft en geven “advies” waar ik niks mee kan of al geprobeerd heb. En toch denk ik elke keer dat mensen dat heus gaan lezen.. :')

En ook nog eens megaaaaa veel reacties :Y)

Malbec

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #12

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 21:45

Dat ik twijfel om mijn vakantie/verlof uren uit te laten betalen of extra lang vrij ben.. side note; ik start half mei bij mijn nieuwe baan en halverwege de maand worden ook die salarissen uitbetaald. Ik moet dus 2 weken langer doen met m’n laatste salaris. In principe kan het gewoon met salaris partner, maar alsnog…

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:03

Je krijgt toch ook je vakantie geld uitbetaald bij je laatste salaris. Als je uren op mag nemen zou ik dat doen.

Caitlin_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:05

Op een collega vandaag. Was een zieke dus de vraag of een van ons eerder kon beginnen. Ik aangegeven liever niet te willen (begon 09.00, zou om 07.30 of 08.15 moeten beginnen), gezien andere collega niet reageerde. Geprobeerd te appen, te bellen etc. Mijn Teamleider ook geprobeerd contact met haar te nemen maar niet bereikbaar gisteren. Ik uiteindelijk de 07.30 dienst genomen, stond mijn collega er vanmorgen ook om 07.30, want ze had een appje die avond om 18.00 gekregen of ze eerder wilde beginnen. Alleen ze reageert niet op vrije dagen... voor niets dus zo vroeg begonnen. ~~}>

Kairos

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 22:22

We zijn nog niet eens echt begonnen met scriptie (we hebben nu voorbereidend semester op scriptie), maar ik weet nu al niet wat ik met dat onderzoek aan moet en er wordt me aangeraden dat ik gewoon het huiswerk moet blijven proberen te maken, maar eigenlijk loop ik daar al op vast :')
Deze 10 maanden gaan de meest verschrikkelijke maanden van mijn leven worden geloof ik :')

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-03-24 23:03

Caitlin_K schreef:
Op een collega vandaag. Was een zieke dus de vraag of een van ons eerder kon beginnen. Ik aangegeven liever niet te willen (begon 09.00, zou om 07.30 of 08.15 moeten beginnen), gezien andere collega niet reageerde. Geprobeerd te appen, te bellen etc. Mijn Teamleider ook geprobeerd contact met haar te nemen maar niet bereikbaar gisteren. Ik uiteindelijk de 07.30 dienst genomen, stond mijn collega er vanmorgen ook om 07.30, want ze had een appje die avond om 18.00 gekregen of ze eerder wilde beginnen. Alleen ze reageert niet op vrije dagen... voor niets dus zo vroeg begonnen. ~~}>

Wat een domme streek van je collega, wel lezen, niet reageren maar wel doen wat er gevraagd wordt. Echt een hele rare gedachtegang..

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 23:09

Nou idd, heel raar. Niet collegiaal en ik zou er als werkgever ook niet blij mee zijn.

nicole_floor

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-24 23:15

xPabloBokt schreef:
Caitlin_K schreef:

Wat een domme streek van je collega, wel lezen, niet reageren maar wel doen wat er gevraagd wordt. Echt een hele rare gedachtegang..

Nou idd, dan kan je toch prima even een duimpjes sturen of iets...

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 00:18

De hond is in de nacht onrustig en ik slaap dus enorm slecht. Vaak wakker en daardoor ook niet lekker in mijn vel.

Heeft mijn moeder voor de zoveelste keer het voer aangepast. Elke keer gaat dat niet goed omdat ze daar gewoon niet tegen kan. En al helemaal
niet plots dat moet in kleine stapjes.

Dus daar heeft ze in de nacht gewoon last van. Nog maar een keer uitgelegd waarom dat verwisselen geen goed idee is.

PotjeMayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 00:38

Kan niet slapen door hooikoorts... hele dag benauwd en vreselijke jeukogen en nies me suf.
Afgelopen weken had ik er niet zo last van. Af en toe beetje benauwd of jeuk neus. Maar vandaag... Het mag van mij weer even een dag goed regenen.
Van die hooikoorts pilletjes helpen niet en mn flesje met oogdruppels is oud -O-

Hutcherson

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 00:40

luuntje schreef:
Mijn eczeemzalf is niet meer leverbaar.
Het b-merk is te dik en kan ik niet smeren omdat vingers uit de kom gaan.
Nu de huisarts gebeld en die belt belt terug methopelijk een oplossing.

https://share.temu.com/DpLyNmJccVA

vikawiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 02:14

Ik had al moeten slapen alleen ik ben overprikkeld en raak daardoor telkens afgeleid waardoor ik niet in slaap kom, dus nu zit ik op bokt want dat helpt zeker :+

deksel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 07:40

Ik moet zo een kies laten trekken %)

Malbec

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 08:15

fokfanaat schreef:
Je krijgt toch ook je vakantie geld uitbetaald bij je laatste salaris. Als je uren op mag nemen zou ik dat doen.

Dat krijgen wij 'helaas' al bij het maandelijkse salaris in.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 08:47

Koffie over mijn MacBook en nu is hij stuk, en het is mijn eigen schuld maar mannn wat baal ik.

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 09:48

PotjeMayo schreef:
Kan niet slapen door hooikoorts... hele dag benauwd en vreselijke jeukogen en nies me suf.
Afgelopen weken had ik er niet zo last van. Af en toe beetje benauwd of jeuk neus. Maar vandaag... Het mag van mij weer even een dag goed regenen.
Van die hooikoorts pilletjes helpen niet en mn flesje met oogdruppels is oud -O-

De tranen liepen vanochtend over mijn wangen. Uiteindelijk een zonnebril opgezet, terwijl het nog schemerig was....
Gelukkig helpen hier de pillen wel voor het niesen en de neusproblemen. Alleen mijn ogen blijven irriteren. Dus van de week even nieuwe oogdruppels halen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:02

Ohhh ik zie hier meer gedeeld hooikoortsleed. Hier ook. MIJN OGEN!!!!
(krijg alleen maar de vraag van collega's of het allemaal goed gaat met mij :+ )

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:05

Sleutel vergeten met het wandelen van de hond. Oplossing vriend: "klim over de poort, ik ben vanmorgen nog door de achterdeur geweest en die vergeet ik toch altijd op slot te doen!"

Raad eens wie dat deze ene keer niet was vergeten..... En wie nu vast staat in de tuin met de hond buiten de poort....

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:21

Judith o nee.
En nu?

Straks nieuwe eczeemzalf ophalen.

Hond was ziek vannacht.
Dus stond om 1 en 3 uur buiten op het grasveld in nachthemd. Nu moe.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 10:31

luuntje schreef:
Judith o nee.
En nu?

Gelukkig kon ik uiteindelijk mijn moeder bereiken, die heeft een sleutel :D mijn schoonzus die in hetzelfde dorp woont heeft ook een sleutel maar die had uiteraard haar kantoordag vandaag :')

Sabbientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 12:22

De vlooienshampoo (Defencare) die ik al jaren gebruik als mijn paard jeukbenen (mijt) heeft is uit de handel gehaald -O-
En ByeMite krijg ik het ontzettend benauwd van. |(

Heb nu een ander merk gevonden met dezelfde werkzame stof erin. Maar ook die is heel slecht verkrijgbaar.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 12:49

Ik ben een weekendje weg en kan geen enkele collega bereiken, en zou vandaag loon krijgen.

Is het merendeels ingehouden omdat ze mij teveel hadden betaald (ik had geen idee). Nu kan ik mijn rekeningen niet meer betalen en kom ik in de schulden. <3
Zo fijn wanneer het niet wordt doorgegeven dat dit gaat gebeuren, of überhaupt gezegd hebben dat ik teveel loon heb gekregen. Geweldige communicatie!!

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:15

fotolijstje schreef:
Ik ben een weekendje weg en kan geen enkele collega bereiken, en zou vandaag loon krijgen.

Is het merendeels ingehouden omdat ze mij teveel hadden betaald (ik had geen idee). Nu kan ik mijn rekeningen niet meer betalen en kom ik in de schulden. <3
Zo fijn wanneer het niet wordt doorgegeven dat dit gaat gebeuren, of überhaupt gezegd hebben dat ik teveel loon heb gekregen. Geweldige communicatie!!

Volgens mij mag dit niet zomaar, maar kan ook anders zijn per cao.

Maar volgens mij hoor je normaal van te voren op de hoogte gesteld te worden.

fotolijstje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:17

Ja ik zat ook al te zoeken naar die informatieplicht maar kan niks vinden.

Molly1230

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-24 13:21

Ik mis de tijd dat je nog kon rekenen op het OV. Vanochtend 9.00 een toets op een externe locatie. Expres eerder van huis vertrokken omdat ik het liedje wel ken.. ;) En ja hoor m'n bus vervalt en van alles is vertraagd etc etc.
Gelukkig dus wel op tijd gekomen omdat ik dit al had zien aankomen, maar word er aardig moe van.