Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:16

Snippergroen schreef:
Is er iets van een gedeelde boodschappenlijst app die je voor zowel android als iOs kan gebruiken? Gaat om een lijstje maken voor een vakantie :)

Remember the milk vind ik zelf prettig werken en heeft zowel een iphone als een android app. De gratis versie is voor max 3 personen.
https://www.rememberthemilk.com/

Century

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 17:59

Wat is de 'normale prijsklasse' tegenwoordig in paardenland?

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:01

Nyaleti schreef:
Ik vermoed dat dat wel kan maar zou het zeker even navragen bij vakantieveilingen zelf.
Als je reserveert moet je vaak maar één naam geven. Desnoods zeg je bij de receptie dat de 2e persoon nog onderweg is :')

Ik heb net m'n tent opgezet in de regen, even checken. Nu valt aan de zijkant op 2 punten de buitentent tegen de binnentent. Hoe ik de scheerlijntjes ook zet, het blijft er tegen aan. Daardoor is de binnentent (van gaas zegmaar) nu ook vochtig op die plekken.

Zou het werken als ik aan de buitenkant van de binnentent, vuilniszakken tape? En dan helemaal tot aan de grond natuurlijk dat het er niet ergens anders in loopt.

Zit er van de week 3 nachten in en de weersvoorspellingen zijn niet geweldig.

Als er iets tegen je buitentent aankomt, raakt hij daar lek. Ik zou dus kijken of je de binnentent anders kan spannen, zodat de buitentent er niet meer tegen aan komt. Het is nu wel afwachten of de buitentent niet al lek is. Als je niet meer van plan bent de tent hierna te gebruiken, zou je het wel met vuilniszakken kunnen afplakken zeg maar ( op de buitenkant van je binnentent, maar dat kan ook alleen als de buitentent geen grondzeil heeft, anders wordt dat erg nat en wordt de hele bodem nat.

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:07

Ik heb sinds kort weer een laptop. En toen ik via spelletjessites (nostalgie! Wat heb ik veel tijd op bijv. spele.nl doorgebracht) weer een spelletje speelde... Popten twee spelletjes zo in mijn hoofd weer op. Iemand een idee hoe ze heten en of ze nog te vinden zijn?
- Je moet in een ruimte allemaal cijfers zoeken. In de leuning van een stoel is bijvoorbeeld het cijfer 8 in het patroon weggewerkt. Dacht dat het iets van Zylom was, maar ik kan het niet terugvinden.
- Ik dacht dat je het spel met een (rode?)auto speelde. Je reed door de stad en probeerde zoveel mogelijk schade te rijden aan terrassen, verkeersborden etc. Ik weet niet of je juist voor de schade punten kreeg, maar dat is wel altijd wat wij probeerden :D

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:26

Century schreef:

Paard, pony, groen, ZZ-L? Dit is dezelfde vraag als “wat kost een auto”. Wil je Een fiat Panda of een Bentley?

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:31

Haha, goed punt. Ik zag het bij een advertentie staan en ik heb geen idee in welke range ik moet denken.
Gaat om paard, 7 jarig, goede afstamming. Niveau weet ik niet.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:55

Century schreef:
Haha, goed punt. Ik zag het bij een advertentie staan en ik heb geen idee in welke range ik moet denken.

Doel? Recreatie, top dressuur, olympische spelen springen, dood-braaf op buitenrit?
Ras?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 18:55

Jet schreef:
Nyaleti schreef:
Ik vermoed dat dat wel kan maar zou het zeker even navragen bij vakantieveilingen zelf.
Als je reserveert moet je vaak maar één naam geven. Desnoods zeg je bij de receptie dat de 2e persoon nog onderweg is :')

Ik heb net m'n tent opgezet in de regen, even checken. Nu valt aan de zijkant op 2 punten de buitentent tegen de binnentent. Hoe ik de scheerlijntjes ook zet, het blijft er tegen aan. Daardoor is de binnentent (van gaas zegmaar) nu ook vochtig op die plekken.

Zou het werken als ik aan de buitenkant van de binnentent, vuilniszakken tape? En dan helemaal tot aan de grond natuurlijk dat het er niet ergens anders in loopt.

Zit er van de week 3 nachten in en de weersvoorspellingen zijn niet geweldig.

Als er iets tegen je buitentent aankomt, raakt hij daar lek. Ik zou dus kijken of je de binnentent anders kan spannen, zodat de buitentent er niet meer tegen aan komt. Het is nu wel afwachten of de buitentent niet al lek is. Als je niet meer van plan bent de tent hierna te gebruiken, zou je het wel met vuilniszakken kunnen afplakken zeg maar ( op de buitenkant van je binnentent, maar dat kan ook alleen als de buitentent geen grondzeil heeft, anders wordt dat erg nat en wordt de hele bodem nat.

Het zijn maar 2 kleine plekken maar met wat pech hebben we 3 dagen regen dus dan wordt het wel vervelend..
Binnentent kan ik niet anders zetten. Daar zitten de stokken aan vast. De buitentent ligt daar weer overheen. Zag later pas dat de buitentent niet perfect ligt dus misschien als ik die zo aanpas, dat het opgelost is.
Ik spray het sowieso nog in met zo'n waterproof spray.

De buitentent heeft geen grondzeil, de binnentent wel. Maar aangezien het maar om een kleine hoeveelheid vocht gaat, moet dat wel kunnen toch?
Tenzij het dan overal tegen de buitentent gaat plakken, dan haal ik het er weer af natuurlijk.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:06

rien10 schreef:
Century schreef:

Doel? Recreatie, top dressuur, olympische spelen springen, dood-braaf op buitenrit?
Ras?

Is dat belangrijk voor wat 'normale prijsklasse' betekent? Ik dacht dat dat iets meer objectief was. :) Zie je maar dat ik er (nog) weinig verstand van heb :P
KWPN, mijn doel is recreatie (met name dressuur), paard kan waarschijnlijk best wel leuk lopen.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 19:17

Normale prijsklasse.
Shetlander € 100,-
Leuke rijpony € 5.000,-
Top paard € 45.000,-

Is allemaal “normale prijsklasse”.
T is rekbaar hè?

Ik vind een goed dressuurpaard “normaal” tussen 10K en 15K. Afhankelijk van africhting en afstamming.

Bowo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 20:53

Century schreef:

Ik ben weer even uit de paardenmarkt, maar meestal was dat rond de 8000 - 15.000, maar ik heb ook uitschieters richting de 20 voorbij zien komen

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 20:58

Dan is dat toch echt boven mijn budget, duidelijk!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 21:24

Normale prijsklasse is voor iedere verkoper anders dus als je interesse hebt zou je het gewoon even moeten navragen bij de verkoper.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 23:10

Nyaleti schreef:
Het zijn maar 2 kleine plekken maar met wat pech hebben we 3 dagen regen dus dan wordt het wel vervelend..
Binnentent kan ik niet anders zetten. Daar zitten de stokken aan vast. De buitentent ligt daar weer overheen. Zag later pas dat de buitentent niet perfect ligt dus misschien als ik die zo aanpas, dat het opgelost is.
Ik spray het sowieso nog in met zo'n waterproof spray.

De buitentent heeft geen grondzeil, de binnentent wel. Maar aangezien het maar om een kleine hoeveelheid vocht gaat, moet dat wel kunnen toch?
Tenzij het dan overal tegen de buitentent gaat plakken, dan haal ik het er weer af natuurlijk.

Ik zou inderdaad dan kijken of je de buitentent echt niet zo kan zetten dat hij de binnentent niet raakt. Zo zou het wel moeten zijn in elk geval. En de buitentent insprayen zal voor nu wel helpen, maar dan moet hij daarna niet weer opnieuw de binnentent raken. Ik vrees dat vuilniszakken niet echt gaan helpen.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 22:58

Ik wil iets kopen bij de Expert, nu kan je het online in termijnen betalen via Klarna. Maar ik wil het product eerst in de winkel zien en het liefst meteen meenemen (want op vakantie), kan ik dan in de winkel ook regelen dat ik in termijnen betaal? Of kan dat dan alleen online?

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-24 23:25

TessaxQuincy schreef:
Ik wil iets kopen bij de Expert, nu kan je het online in termijnen betalen via Klarna. Maar ik wil het product eerst in de winkel zien en het liefst meteen meenemen (want op vakantie), kan ik dan in de winkel ook regelen dat ik in termijnen betaal? Of kan dat dan alleen online?

Nee dat kan alleen online. Je kan het wel in de winkel betalen en dan bestellen, of bestellen zonder het eerst te bekijken. Klarna is echt een online betaalservice.

Misschien kan je het bestellen en afhalen in de winkel? Dan zou je het evt nog ter plekke kunnen regelen, als ze het op voorraad hebben en zelf verzamelen uit de winkel.

TessaxQuincy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 11:13

Emmaa2 schreef:
TessaxQuincy schreef:

Nee dat kan alleen online. Je kan het wel in de winkel betalen en dan bestellen, of bestellen zonder het eerst te bekijken. Klarna is echt een online betaalservice.

Misschien kan je het bestellen en afhalen in de winkel? Dan zou je het evt nog ter plekke kunnen regelen, als ze het op voorraad hebben en zelf verzamelen uit de winkel.

Dan ga ik idd gewoon heen en kijken of ik het zo kan regelen, en anders online bestellen en ophalen als ze het op voorraad hebben! :D

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 14:37

Ik heb een klein schuurtje gebouwd van betonblokken. Ik wil dat graag dichtsmerem om daarna te schilderen. Wat is de verhouding cement/zand/water?
Weet iemand dat toevallig? Op google zie ik teveel andere doeleinden van hetcement met de bijbehorende verhoudingen, en ik weet dus niet wat hierop van toepassing is.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-24 18:34

Kijk op de verpakking van je cement?

Sodera

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 10:37

Mijn laptop doet raar.

Ik werk normaal aan mijn bureau met 2 schermen. Alles gaat prima als ik hem loskoppel en alleen laptop gebruik, maar nu doet Google Chrome vreemd. Die opent volledig buiten het scherm, je ziet alleen het eerste woord van de eerste tab. Ik kan hem nu dus ook niet op m’n scherm slepen omdat ik niet voldoende beeld heb.
Zijn er andere trucjes om hem op beeld te krijgen??

Ik moet het publieke internet bevestigen en dat lukt nu dus niet.

Edit; Microsoft edge doet nu precies hetzelfde

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:33

Sodera schreef:
Mijn laptop doet raar.

Ik werk normaal aan mijn bureau met 2 schermen. Alles gaat prima als ik hem loskoppel en alleen laptop gebruik, maar nu doet Google Chrome vreemd. Die opent volledig buiten het scherm, je ziet alleen het eerste woord van de eerste tab. Ik kan hem nu dus ook niet op m’n scherm slepen omdat ik niet voldoende beeld heb.

Denkt de laptop niet nog dat hij twee schermen heeft? Dan zou je dat aanmoeten passen bij beeldscherm instellingen dat alles op 1 moet.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:43

Sodera schreef:
Mijn laptop doet raar.

Volgensmij moet je dan in de taakbalk chrome selecteren en dan de windows toets ingedrukt houden terwijl je met de pijltjestoetsen hem in beeld brengt.

Source: gebeurt mij ook met enige regelmaat :')

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 11:59

Ik vind het wel een typisch "even opnieuw opstarten" (zonder extra dingen aan je device gekopeld te hebbben) probleem. Maar dat zal je vast al geprobeerd hebben :=

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:50

Windows toets en pijltjes inderdaad, als je hem geselecteerd hebt :j dat werkt altijd goed.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-24 12:59

pmarena schreef:
Ik vind het wel een typisch "even opnieuw opstarten" (zonder extra dingen aan je device gekopeld te hebbben) probleem. Maar dat zal je vast al geprobeerd hebben :=

Helaas onthoud hij in zo'n geval iets te goed waar je je schermen "wil" hebben. Opnieuw opstarten werkt hier in ieder geval nooit.