Algemeen Coronatopic #7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:33

Ik weet dat een radioloog meer doet, maar in deze situatie ga ik er vanuit dat ze hem niet boven de patiënt laten hangen :n
En mensen steigeren nu eenmaal, dat zie je hier ook..

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:33

Misschien in dit geval wel, dan kunnen zijn collega radiologen in ieder geval ingezet worden voor het andere werk. Er is al een groot ziekteverzuim dus kan me goed voorstellen dat ze hier een mouw aanpassen. Bvb alleen beoordelen van foto’s in z’n eentje.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:35

Je weet toch helemaal niet hoe en wat?!
Die man wordt met een reden aan het werk gehouden. Laten wij die niets van deze situatie afweten dat lekker aan het ziekenhuis overlaten. Die doen dat echt niet zomaar.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:35

Ja maar waarom geeft de persvoorlichter van het Jeroen Bosch ziekenhuis dat dan niet aan?
Dan hoeven ze niets te zeggen over de 1,5 meter en het mond-neusmasker.
Dan hadden ze wel gezegd, hij beoordeeld nu alleen de foto's en komt met niemand in contact.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 11:36

Sommige wel misschien, ja. Ook bij het beoordelen zie je collega's en dan is het toch maar vertrouwen op die 1,5 en mondkapje dat dat genoeg is. Maar ik heb het idee dat zij pas later te horen kregen dat hij positief was? Dus soort overvallen? Maar misschien lees ik dat verkeerd, haha.

Daarom zeg ik, ik zou het ook niet tof vinden, maar ik snap het vanuit ziekenhuis ook wel.

Daks

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:01

Ik vind het hoe dan ook niet kunnen dat iemand die positief getest is welkom is op zijn werk. En al helemaal niet in een ziekenhuis waar meer kwetsbare personen zijn dan op een kantoor bijvoorbeeld.

Stel hij besmet zijn collega die wel boven patiënten hangt en die collega besmet weer die kwetsbare doe hij moet helpen en die kwetsbare overlijd daaraan. Dan had dat leed voorkomen kunnen worden als zowel radioloog als ziekenhuis hun verwantwoording hadden genomen.

Overigens beoordeeld een radioloog de foto's niet in zijn eentje

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:04

purny schreef:
Alsof hij de enige radioloog is... nu weet ik niet hoe het zit maar er zijn toch nog wel meer radiologen?

Nou nee dus...

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:05

Daks schreef:
https://www.ad.nl/binnenland/besmette-r ... ~a816ed03/

Radioloog werkt door ondanks positieve pcr test.

Lekker dan

Dat is volgens mij toch hetzelfde als al die andere zorgmedewerkers die zich al anderhalf jaar te pletter werken en zelfs als ze besmet zijn moeten komen werken omdat er personeelstekort is.

Nu gaan dreigen met verplichte vaccinatie of jobverlies in die sector, is dan ook zo krom als een kromme banaan. Maar dat terzijde :+

Anyway, woensdag waarschijnlijk groen licht hier (BE) voor een bijkomende spuit voor al wie in het verleden AZ of J&J gekregen heeft. Daar zitten ook best wat zorgmedewerkers bij als ik het goed heb.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:51

Relaxed schreef:
Ik weet dat een radioloog meer doet, maar in deze situatie ga ik er vanuit dat ze hem niet boven de patiënt laten hangen :n

Inderdaad, uit de verklaring blijkt dat het ziekenhuis wel degelijk goede maatregelen heeft getroffen ipv een aantal mensen met borstkanker af te bellen :

https://nos.nl/l/2404806#UPDATE-container-57147537

Cer

Re: Algemeen Coronatopic #7

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:56

Ik zie dat mensen liever hadden gehad dat deze mensen afgebeld waren...

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:57

bigone schreef:
Relaxed schreef:

Inderdaad, uit de verklaring blijkt dat het ziekenhuis wel degelijk goede maatregelen heeft getroffen ipv een aantal mensen met borstkanker af te bellen :

https://nos.nl/l/2404806#UPDATE-container-57147537

Er worden altijd te snel conclusies getrokken.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 12:59

Cer schreef:

Ja ach het is maar kanker he. :roll:

Laten we een schaars te vinden radioloog ontslaan.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:02

En het blijft raar dat personeel zich wel onveilig voelt... dat is niet zo maar.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:03

MarlindeRooz schreef:
Cer schreef:

Ja ach het is maar kanker he. :roll:

Laten we een schaars te vinden radioloog ontslaan.

Wel heel dramatisch, alsof er maar 1 radioloog in NL is....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:03

Maar als er een andere radioloog moet komen werken zit een ander ziekenhuis toch zonder? _O-

Wel een beetje makkelijk gedacht Purny, het is geen administratief medewerker of een kassamedewerker die makkelijk te vinden zijn. :=

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:04

DuoPenotti schreef:
En het blijft raar dat personeel zich wel onveilig voelt... dat is niet zo maar.

En het is niet zo gek dat er veel besmettingen plaats vinden op de werkvloer.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:05

In de verpleeghuizen moesten positieve medewerkers ook komen werken. Heel bijzonder vond ik dat toen. Ze stonden dan wel op de cohort maar maakte bijvoorbeeld wel gebruik van dezelfde toiletten als de rest van het personeel.
En als ze klachten kregen moesten ze wel thuis blijven.
Dit gebeurde in meerdere huizen volgens mij.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:05

MarlindeRooz schreef:
Maar als er een andere radioloog moet komen werken zit een ander ziekenhuis toch zonder? _O-

Wel een beetje makkelijk gedacht Purny, het is geen administratief medewerker of een kassamedewerker die makkelijk te vinden zijn. :=

Er zijn meerdere radiologen in 1 ziekenhuis. We leven niet in een derde wereld land hoor.
En dan zou er best wel eens een taakverdeling kunnen komen tussen de andere radiologen

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:06

Ja, met elke dag een stijging van 50 Corona patienten erbij in het ziekenhuis mogen we blij zijn dat de zorg voor kankerpatienten nog door kan gaan.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:07

Joh Purny, bel ze op en vertel ze even wat ze moeten doen!

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:08

Ik denk dat je hierin geen enkele keuze kan maken die voor iedereen bevredigend genoeg is. Je zit echt tussen twee kwaden te kiezen :=

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:08

purny schreef:
MarlindeRooz schreef:

Er zijn meerdere radiologen in 1 ziekenhuis. We leven niet in een derde wereld land hoor.
En dan zou er best wel eens een taakverdeling kunnen komen tussen de andere radiologen

Heb jij onder een steen gelegen Purny? De zorg is, zover dat nog lukt, een flinke inhaalslag aan het maken en sowieso alle zeilen aan het bijzetten. Het ziekenhuis kan beter beoordelen of deze radioloog nodig is, kun jij vanalles van vinden, maar dat doet er weinig toe..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 13:09

Winged schreef:
Ik denk dat je hierin geen enkele keuze kan maken die voor iedereen bevredigend genoeg is. Je zit echt tussen twee kwaden te kiezen :=

Idd en ik ben blij dat dit ziekenhuis meedenkt om de zorg wel te kunnen leveren :j

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 18:16

Er staat op de NOS dat deze radioloog afgezonderd z’n werk kan doen.
En wb de collega’s die bang zijn. Er zijn al mensen bang als ze met een ongevaccineerden in het zelfde gebouw zijn. Dus laat staan met een besmette. :D
Gewoon uit de buurt blijven. Van deze weten ze het. Van alle anderen die door het ziekenhuis lopen niet. :+

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-21 20:18

De eerste week dat de ' nieuwe ' procedure ivm contacttracing ingaat omdat de huisartsen compleet overbelast waren, zijn een kleine fiasco als ik het zo lees.
Nochtans is voor die contacttracing vorig jaar een slordige 20 miljoen euro uitgetrokken :+
Gaat weer prima hier in België :x :')

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2021/11/08 ... -vragen-o/