Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 14:27

_Nadia_ schreef:
foxy80 schreef:

jij wint _/-\o_

Ondertussen heb ik een happy meal gift uit 1988 verkocht. Plastic prul dat uit een hoekje kwam, gaat voor een paar euro naar Spanje haha! Weer wat van de vuilnisbelt gered en mijn portemonnee hapje gevoerd. :j

Ik heb een maand of 3 geleden een Mcdonalds speeltje dat schijnbaar heel zeldzaam was en alleen in Frankrijk te verkrijgen was in de 90s gevonden in een kringloop winkel voor 10p. Verkocht voor £125 binnen een week.

_/-\o_ Welke?
Is er ergens een lijst met van die dingen?

_Nadia_

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:06

Een of ander Rayman figuurtje. Zat nog in de verpakking anders was het minder waard maar toch

Heb in al de jaren dat ik online verkoop maar 2 keer iets gevonden van Mcdonalds dat ook echt wat waard was hoor.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 15:27

Ik heb toch ook mooi een limited EU edition knuffel voor 75 euro verkocht. Was dan wel mijn eigen maar kom, viel me toch ook niet tegen voor iets dat op zolder lag.

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 17:03

Oh wij verkopen regelmatig knuffels voor over de £100, tis echt idioot wat sommige mensen betalen.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 19:16

_Nadia_ schreef:
Oh wij verkopen regelmatig knuffels voor over de £100, tis echt idioot wat sommige mensen betalen.

Wat? Hoe dan?

Peuk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 19:43

Oké wat zouden jullie doen?

Ik heb een shirt binnen gekregen, besteld bij een man en toen ik het binnen kreeg dacht ik echt… ;( Zweetplekken in de oksels, vieze kraag (denk ook zweet) en rook heel sterk naar parfum, dus niet gewassen denk ik. Omschrijving was ‘heel goed’.

Ik kan hem nu retour sturen alleen het gaat dan via Homerr, maar dat punt moet ik best ver rijden (20 min totaal). Heb dus eigenlijk geen zin om het terug te sturen. :+ Ik ben nu in overleg met de verkoper. Wat zou dan een tegemoetkoming zijn die fair is vinden jullie? Verkoper erkent wel dat het niet netjes is gegaan. Heb €14 betaald en totaal €18 voor een shirt wat normaal gesproken €35-40 is.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 20:07

Weet iemand van jullie waar het bij mij mis gaat? Ik heb met 2 artikelen dat een koper (allebei Franse kopers) niet kunnen kopen. Er staan geen verzendkosten bij. Ik kan in de chat ook geen bod doen aan ze, zij ook niet aan mij. Als ik mijn advertentie bekijk staat er wel gewoon een pakketformaat en verzendkosten bij…

_Nadia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 20:24

foxy80 schreef:
_Nadia_ schreef:

Wat? Hoe dan?

Weten wat je doet, wij doen dit al 10 jaar. Retired Jellycats en dan vooral vintage jellycats kunnen voor enorm veel geld gaan, net zoals bepaalde Disney knuffels en nog enkele merken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 20:25

Iemand die dit herkent?
Ik heb recent een account aangemaakt en daar mijn nagenoeg nieuwe hardloopschoenen te koop op aangeboden.
Binnen 24 uur werd mijn accojnt geblokkerd vanwege frauduleuze activiteiten. Ik heb bezwaar gemaakt, maar mijn account blijft gewoon definitief geblokkeerd en ik kan op dit emailadres dus geen account meer aanmaken -O-

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:33

Heb je eigen foto’s gebruikt? Zou anders gewoon een nieuw e-mail adres aanmaken hoor :+ maar nog niet eerder gehoord idd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-24 21:37

Gebeurt vaker, er zijn nogal wat nieuwe accounts die merkschoenen aanbieden, net actief en niets anders erop. Die worden door vinted automatisch geblokkeerd. Maar maak een nieuw adres aan, zet er wat meer spullen op en je schoenen, alleen eigen foto’s en zeker bij duurdere art duidelijk het merk ! En mocht je de bon hebben helemaal prima.

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 07:50

Gd ik heb gister toch een foutje gemaakt.
Iets gekocht in België. Bij de verzendopties stond pakketpunt voor 2,95.
Dus ik klik daar op om te kijken welk punt dat is en zie punt bij mij om de hoek dus ik klik er op en betaal eigenlijk zonder te kijken. Zie ik daarna dat dat punt ineens 9,95 verzending kost... Janken!!
Gelukkig ging het om een wat duurder iets en met deze verzendkosten erbij nog steeds de helft van wat het normaal kost. Maar toch. Best verneukeratief eigenlijk.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 08:10

Annuleer dan in samenspraak met de verkoper en koop het meteen opnieuw zou ik zeggen. 10 euro is wel veel

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 08:39

Even een vraagje. Ik heb iets gekocht uit Italië en wordt verzonden met Mondial. 11 augustus is mijn bod geaccepteerd en gisteren heb ik haar gevraagd wanneer ze het gaat verzenden. Nu heeft ze mij een berichtje terug gestuurd dat ze het gisteren heeft verzonden, maar dat staat niet in de tracking informatie. Daarin dat de verkoper nog aan het voorbereiden is. Heeft iemand dat al eens eerder meegemaakt? Of is het gewoon nog niet verzonden?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:00

Het kan heel goed dat de tracking nog niet is bijgewerkt. Ik heb met DPD wel eens meegemaakt dat het 3 dagen na inlevering nog niet als verzonden was aangemerkt. Daar kreeg ik als verkoper compleet de zenuwen van.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:18

Die tracking is idd wel eens vertraagd :j

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 09:39

En ik heb ook wel eens meegemaakt dat een pakketpunt het niet bij inname scande maar pas een dag later, dus dat zou ook nog kunnen.

IwanLuver

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 10:28

Oke, jullie reacties stellen mij gerust! Dankjewel!

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:42

Goof schreef:
Iemand die dit herkent?
Ik heb recent een account aangemaakt en daar mijn nagenoeg nieuwe hardloopschoenen te koop op aangeboden.
Binnen 24 uur werd mijn accojnt geblokkerd vanwege frauduleuze activiteiten. Ik heb bezwaar gemaakt, maar mijn account blijft gewoon definitief geblokkeerd en ik kan op dit emailadres dus geen account meer aanmaken -O-

Ik.wou net een vraag stellen hierover.

Ik heb 2 paar nieuwe air max die mijn zoon niet aan wil.

Krijg advertentie niet goed gekeurd maar heb geen bon. Heb ze online gekocht een tijd terug. Heleboel foto's gemaakt en keurig verhaal maar wordt geweigerd en inderdaad dreigen ze met blokkeren account. :(

En ik heb al veel.meer verkocht van kleding schoenen etc. Is ook te zien in account

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:49

Rennie89 schreef:
Heb je eigen foto’s gebruikt? Zou anders gewoon een nieuw e-mail adres aanmaken hoor :+ maar nog niet eerder gehoord idd.

Jazeker, eigen foto's geplaatst.
Om te bewijzen dat mijn account echt was moest ik nog meer foto's sturen volgens hun eisen, ook gedaan. Ook met aankoopbon erbij.
Was nog niet voldoende, toen moest ik binnen 24 uur een foto van een handgeschreven briefje met daarop mijn accountnaam sturen, maar dat bericht zag ik te laat en nu is het dus blijvend geblokkeerd. Wat betekent dat ik zelf ook nergens een bericht aan Vinted kan sturen.
Kansloos.

iirrssjjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:03

foxy80 schreef:
Annuleer dan in samenspraak met de verkoper en koop het meteen opnieuw zou ik zeggen. 10 euro is wel veel

Dit zou ik ook doen ja....

Django_Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:28

Even een: wat zouden jullie doen?

Ik heb een nieuwe sportbeha verkocht met maat 70E en ook als zodoende geadverteerd. Op de foto van de beha staat op het kaartje 70E. Het merk is Engels en daar staat 32DD in. Is verder in principe dezelfde maat.

Nu komt de koper dat ze (volgens mij) 32E had moeten hebben en dat de beha te klein is. Vind het erg poedersuiker voor der, maar moet ik nu akkoord gaan met retourneren terwijl ik heel duidelijk heb gezegd dat het 70E is?

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:34

Als je de maten op de foto in de advertentie hebt gezet zou ik zeggen dat het pech is voor de koper. Voorwaarde van Vinted (tenzij je pro verkoper bent) is ook dat niet passen (tenzij de maat niet kloppend is) geen voorwaarde is voor retourneren.

nienke555

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:38

Django_Mette schreef:
Even een: wat zouden jullie doen?

Ik heb een nieuwe sportbeha verkocht met maat 70E en ook als zodoende geadverteerd. Op de foto van de beha staat op het kaartje 70E. Het merk is Engels en daar staat 32DD in. Is verder in principe dezelfde maat.

Nu komt de koper dat ze (volgens mij) 32E had moeten hebben en dat de beha te klein is. Vind het erg poedersuiker voor der, maar moet ik nu akkoord gaan met retourneren terwijl ik heel duidelijk heb gezegd dat het 70E is?

Zolang de maat inderdaad gewoon goed aangegeven stond lijkt het me niet dat je het retourneren hoeft te accepteren…
Als ik iets heb gekocht wat niet blijkt te passen, verkoop ik het eigenlijk altijd weer door voor hetzelfde bedrag als dat ik het gekocht heb.

Hebben jullie ook de hele dag al geen nieuwe artikelen? Ik heb nergens bij mijn recente zoekopdrachten een +1 of een ander getal staan, terwijl er normaal rond dit tijdstip al wel 40 nieuwe dingen bijstaan.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:41

Heb ik ook inderdaad. Ik zoek wat spellen voor de Switch, heb dus ook die categorie in mijn zoekopdrachten maar er staan al meerdere uren geen nieuwe dingen op. Kan niet kloppen..