Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #6

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-05-21 08:35

Dat ik zo zo zó graag eens wil uitslapen maar dit gewoon nooit lukt. Ik wordt altijd rond 8.00 wakker, ook als ik vrij ben of in het weekend. En als ik er dan vroeg uit moet dan kom ik amper mijn bed uit van de moeheid..

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:22

Huisarts bellen en 4 wachtende voor mij.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:23

xPabloBokt schreef:
Dat ik zo zo zó graag eens wil uitslapen maar dit gewoon nooit lukt. Ik wordt altijd rond 8.00 wakker, ook als ik vrij ben of in het weekend. En als ik er dan vroeg uit moet dan kom ik amper mijn bed uit van de moeheid..

:(:) ik heb het ook, maar dan tussen 6 eb 7. Vreselijk. Heel af en toe lukt het wat langer, als de hele buurt vrij is en je niks hoort. Maar dat is 2 keer in het jaar oid. En de wekker zetten omdat je er wel vroeg uit moet betekent idd enorm moe. Terwijl ik normaal dan al wakker ben...

Knuffel!

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:25

MyWishMax schreef:
xPabloBokt schreef:

:(:) ik heb het ook, maar dan tussen 6 eb 7. Vreselijk. Heel af en toe lukt het wat langer, als de hele buurt vrij is en je niks hoort. Maar dat is 2 keer in het jaar oid. En de wekker zetten omdat je er wel vroeg uit moet betekent idd enorm moe. Terwijl ik normaal dan al wakker ben...

Knuffel!

:(:)

Ik hoor ook bij deze club. Nooit genoeg geslapen als de wekker gaat. Meestal op datzelfde tijdstip wakker als ik geen wekker zet :=

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 09:56

Waarom ruimen mensen hun afval niet gewoon op, vandaag een vogel die een intacte peuk uitpoepte. Dat is toch kei zielig, waarom zijn mensen zo

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:00

Telpeva schreef:
Waarom ruimen mensen hun afval niet gewoon op, vandaag een vogel die een intacte peuk uitpoepte. Dat is toch kei zielig, waarom zijn mensen zo

Omdat het makkelijk is -O-

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:48

Kookaburra schreef:
Telpeva schreef:

Zelfs naast de prullenbakken? Gemeente heeft hier een hele hoop prullenbakken staan die regelmatig geleegd worden, maar mensen gooien het er nog steeds naast. -O-

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 10:58

Nayomie schreef:
Kookaburra schreef:

Zelfs naast de prullenbakken? Gemeente heeft hier een hele hoop prullenbakken staan die regelmatig geleegd worden, maar mensen gooien het er nog steeds naast. -O-

Ja... Want het is een moeite om erheen te lopen. Vooral met peuken. Die stamp je toch uit op de straat en laat je liggen?

Ik wordt er ook moe van hoor ;)
Onderstaand initiatief, net zoals holle bolle gijs in de Efteling, lijkt daarintegen wel goed te werken. Mensen gooien dan eerder hun afval weg omdat dat 'leuk' is. Dat wordt Nudging genoemd.
Afbeelding

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 11:39

Koud.... :brr:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:12

K*twereld.

Geen medische indicatie ondanks chronische bronchitis/hypergevoelig voor luchtweg infectie.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:22

Telpeva schreef:

Echt he... Vervolg, ik was na het zien van dit dus terug naar binnen gegaan, onder het mom van oke ik ga het opruimen. Ik draai mij even om en die uitgepoepte peuk is dus alweer verdwenen, is er opnieuw een vogel die hem heeft opgegeten -O- neeee gewoon, onder mijn toezicht nog wel, dat vind ik wel erg. Het zal een duif of kauw zijn geweest.

Sterkte Marcella :knuffel: wat voor consequenties heeft dit nu voor je? Krijg je je medicijnen nu niet of moet je zelf gaan betalen oid?

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:31

Sorry voor de mensen die rot hebben geslapen afgelopen nacht , maar ik heb juist te lang geslapen :')

Ik wou om half 10 uit bed , zodat ik mooi voor stage nog even bezig kon met mijn project. Blijkbaar weer in slaap gevallen en rond 11 uur werd ik wakker.

Alles doet me zeer , met name mijn boven rug en nek wat weer lekker hoofdpijn en druk op de ogen geeft.

Lang slapen is ook niet alles , merk ik wel weer.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:44

Medicatie krijg ik gewoon vergoed en anders is het simpel gewoon stoppen. Beland vanzelf dan in het ziekenhuis met een beetje pech. Mag namelijk toch ook geen AB meer wegens niet meer op reageren.

Maar gaat nog een poos wachten worden op enting aangezien ik in de gewone groep meegaat.

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:47

Marcella schreef:
K*twereld.

Geen medische indicatie ondanks chronische bronchitis/hypergevoelig voor luchtweg infectie.

Is banketstaaf voor jou maar best logisch want de halve wereld heeft wel zoiets!
Je krijgt echt niet zo makkelijk meer een medische indicatie.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:51

chanicha schreef:
Marcella schreef:
K*twereld.

Is banketstaaf voor jou maar best logisch want de halve wereld heeft wel zoiets!
Je krijgt echt niet zo makkelijk meer een medische indicatie.

Nou, juist wel hoor. Bij mijn huisarts is iedereen opgeroepen die op de grieppriklijst staat. Zelfs mensen die nergens last van hebben of jaren geleden voor het laatst.
Ik hoor ook op die lijst qua aandoeningen, maar omdat ik ooit in overleg van de grieppriklijst afgehaald ben, ben ik niet opgeroepen. Zij hebben dus niet naar de aandoeningen gekeken, maar blind de hele lijst doorgegeven en geen uitzondering gemaakt.

Andere huisartsen hebben wel gekeken naar aandoeningen en dus soms mensen er af gehaald of juist toegevoegd.

Het gaat om medische indicatie voor corona vaccinatie.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:54

Dit dus het is heel krom.

Tel daarbij dat ik gewoon nodig naar kaakchirurg moet.

Loop alleen maar risico op hersenvliesontsteking.

Veulen84

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:58

Mijn vader heeft me buitengesloten. Mijn auto mee genomen en zegt vervolgens... Joh ja ben over een half uur wel terug. Ja leuk, maar ik moet over 10 minuten weg.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:59

Marcella schreef:
Dit dus het is heel krom.

Tel daarbij dat ik gewoon nodig naar kaakchirurg moet.

Loop alleen maar risico op hersenvliesontsteking.

Daar helpt het vaccin niet tegen, dat scheelt weer. Heeft de tandarts je al doorverwezen of moet je zelf een afspraak maken?

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 12:59

Maar kon je hier dan niet iets proactief aan doen? Ik weet in België kan je zelf opzoeken of je op de lijst staat of niet en als je vindt dat je er wel op hoort kan je dat doorgeven aan huisarts of ziekenkas.
Nu, er zijn ook zoveel luchtweginfecties en mensen met autoimmuunziektes en het is ook niet dat je eventjes een jaar kan uitrekken om iedere persoon apart door te lichten, het moet allemaal wat snel gaan. Ik snap dat je baalt, maar om dan meteen met poedersuiker te gooien vind ik best wel heftig. Als je nou in een land zou wonen waar überhaupt geen vaccinaties zijn zou ik het nog begrijpen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:01

Ja alleen zonder vaccinatie ga ik niet naar de kaakchirurg. Kan bellen en dan lig er een doorverwijzing.

Volgens overheid behoor ik tot risico groep. Alleen huisarts vind van niet ondanks gebruik puffer en longfunctie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:04

Ja vervelend, meen ik echt, maar dit is dan toch jouw keuze? Zeker als je echt zoveel risico loopt op hersenvliesontsteking.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:14

Ja misschien wel, maar moet ik dan risico nemen om corona op te lopen, want vermoed dat het dan ook niet goed afloop. Ach kan ik wel begraven worden met mooie tanden heb je veel aan. :') _O-

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:21

Maar waarom zou een kaakchirurg zoveel extra risico geven? Ze werken daar juist hygiënisch en met mondkapje, dus wat is daar gevaarlijker aan dan een winkel, of huisarts oid? Of juist uit eten???

Ik baal er ook van en dingen die uitgesteld kunnen worden stel ik uit. Maar als het echt zo ernstig is als jij het laat overkomen zou ik toch mezelf maar eens een schop geven en gaan.
Laatst bijgewerkt door MyWishMax op 26-05-21 13:21, in het totaal 1 keer bewerkt

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:21

Ik ben ook niet naar de tandarts geweest met corona , ook pas na de tweede vaccinatie. Eigenlijk niet zo slim , want ik kreeg een beste rekening en ik had best een ontstoken tandvlees. En eigenlijk was naar de tandarts gaan zo enorm veilig , ze hadden nog maar één iemand gehad die besmet was toen hij / zij in de praktijk was. Ik heb mij achteraf gezien geen moment onveilig gevoeld. Voor een tandarts is het veel gevaarlijker hun hangen immers boven de bron en de meesten zijn nog niet eens gevaccineerd.

En ook met een slechte gezondheid en risico , hoef je nog niet gelijk dood te gaan aan Covid. Mijn opa is bijvoorbeeld kanker patiënt geweest en heeft amper last gehad van corona. Volgens mij heeft hij maar 1 a 2 dagen echt klachten gehad. En dat terwijl mijn gezonde oma er bijna aan overleden is.

Het zegt dus niks , helaas ken ik ook al iemand die zelfs met volledige vaccinatie alsnog corona heeft gekregen. Wel hele lichte klachten gelukkig was er binnen 7 dagen alweer vanaf.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-21 13:22

Het is niet goed of het deugt niet hé... Dingen overkomen en daar kun je niks aan doen maar van achterover leunen en klagen is nog nooit iemand beter geworden.

Met alle voorzorgsmaatregelen die een kaakchirurg neemt lijkt de kans op een coronabesmetting mij kleiner dan in een willekeurig restaurant en tóch ben je uit eten geweest afgelopen week.