Dingen die je je af vraagt deel 3!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 17:14

Zijn er dingen die je hem last minute but kan doen voor de paasdagen? Liefst iets met paarden?
Ik kan dit jaar geen familie opzoeken en zit alleen thuis. Ik had iets gepland maar dat gaat niet door. Vrienden zijn bij hun ouders.
Buitenrit last minute is natuurlijk ideaal maar dat is waarschijnlijk veel te last minute.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:08

Sheran schreef:
Zijn er dingen die je hem last minute but kan doen voor de paasdagen? Liefst iets met paarden?
Ik kan dit jaar geen familie opzoeken en zit alleen thuis. Ik had iets gepland maar dat gaat niet door. Vrienden zijn bij hun ouders.
Buitenrit last minute is natuurlijk ideaal maar dat is waarschijnlijk veel te last minute.

In welke omgeving zoek je iets? Dat is misschien wat makkelijker aangeven voor anderen.

Captain

Re: Dingen die je je af vraagt deel 3!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:10

Ja koudd idd of zonder beugels.. heb echt mijn voeten gekneusd.. :=
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 21:12

Wow, jeetje! :wow: Is dat van het afstijgen?

Sheran: Madeleines bakken? Ben je wel een tijdje zoet mee. :)) Verder is het wel mooi wandelen in de duinen van Katwijk en ik denk dat je aan de boulevard ook wel een coffee-to-go kunt halen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:28

Wow Captain! Ik herken de pijn, maar dit heb ik nog nooit gehad!

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:41

Jet schreef:
Sheran schreef:

In welke omgeving zoek je iets? Dat is misschien wat makkelijker aangeven voor anderen.

Maakt echt niks uit. Woon zelf in Leiden.
Haha Mkango, madeleines zijn altijd lekker! :D

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-21 23:55

@Sheran, rondje Vlietlanden? Misschien is de boot verhuur daar alweer open?

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 06:27

culaccino schreef:
Wow Captain! Ik herken de pijn, maar dit heb ik nog nooit gehad!

Nee ik dus ook niet.. Misschien omdat het al een tijdje geleden was dat ik gereden had ofzo.. Geen idee!

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:28

Er was een topic met de naam " Wanneer viel bij jou het kwartje " Ik kan het niet meer vinden?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:35

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-21 11:36

Ja.Dank je wel.

f4bjheu

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 01:39

nog even over Omtzigt;

Wat hierin ook een rol speelt is dat verkenner geen vastgelegde rol is (in tegenstelling tot bijvoorbeeld informateur), en iedereen een beetje een eigen invulling hiervan heeft. Een verkenner zou ook maar max een weekje bezig moeten zijn.

Wat er nu is gebeurd is dat de verkenners met 2 zijn ipv de gebruikelijke 1.
Ook is het eerder zo geweest dat verkenners verder van de politiek staan, en dus geen/minder gevestigde belangen hebben in wat er verder gebeurd. Deze verkenners waren allemaal juist super betrokken bij de dagelijkse politiek. Iedereen moet in deze fase op een gelijke voet behandeld worden, en oa door 'het eerdere telefoontje' en wat er verder is gebeurd, lijkt het alsof iig Rutte een kort lijntje had met de verkenners en daardoor meer wist. Ongeacht of Rutte hier nou daadwerkelijk voordeel mee behaald, vinden de andere partijen dat arelaxt.

Qua inhoud is iedereen het er wel over eens dat ze over de grens zijn gegaan, maar omdat de rol van verkenner gebruiken zijn ipv een vastgelegd mandaat is. Hierdoor is hoe ver over de grens ze zijn gegaan een vraag wat de kamer moet gaan ophelderen. Praten over collega's of functies van anderen hoort er iig volgens velen niet bij.

Opzich is Omtzigt als minister overigens geen raar idee of per sé uit de kamer werken oid.
Daar gaat het er met name over dat hij is besproken zonder bij zijn van het CDA/Omtzigt zelf. Afgezien of en zo ja in hoeverre ze het hier over hebben gehad, is het idee van Omtzigt als minister ook eerder door CDA geopperd/benoemd. Wie minister wordt, wordt bepaald met de informateur door de fracties (cq regering in spé) en de persoon in kwestie. Wel is het zo dat de verhouding tussen Omtzigt, Hoekstra/CDA, de kamer en anderen niet altijd even geweldig is, voornamelijk door interne spanningen. Da's ook waarom de voorkeursstemmen zo interessant zijn voor CDA.

Als laatste is het ook zo dat het uitgelekte papiertje van Ollongren notities bevatte van vertrouwelijke gesprekken. Dat dat wantrouwen wekt en dat partijen dat arelaxt vinden omdat ze bang zijn wat er dan wel niet meer uitgelekt kan zijn is niet heel raar. Is ook een reden dat de partijen er zo fel op zijn.

Als aller aller laatste is het zo dat Rutte/de verkenners niet gelijk straight zijn geweest en dat toen de kamer stukken opvraagde, dit lang duurde en (vgm) ook iig eerst incompleet was. Dit is echter ook exact een van de problemen waardoor de hele toeslagenaffaire zo veel tijd heeft gekost om op gang te komen. Dat op het briefje dan ook nog eens Omtzigt wordt genoemd, die al 3 jaar met de affaire bezig is en ook exact dit probleem aankaart, is een gekkige/ongelukkige samenloop van omstandigheden.
Merkel was afgelopen week ook op de vingers getikt door haar kamer omdat ze even niet zo handig bezig was, die heeft toen gelijk mea culpa gezegd en heeft daardoor juist meer respect weer gekregen.

Dit is een beetje speculeren maar een premier die al demissionair is (ook al wordt hij in deze niet op die functie aangesproken) aanvallen wegens gebrek aan transparantie en niet straight zijn, is zeker ook voor de oppositie en populistische partijen iets wat ze goed kunnen uitbuiten + geeft potentiele regeringspartijen een betere onderhandelingspositie.

Kortom; het is zo'n warrig ding geworden omdat er meerdere belangen en verhalen door elkaar lopen.

weet niet of dit in het topic mag, maar betrouwbare bronnen (podcast) heeft een aan te raden interview met Omtzigt

[heb mn best gedaan om leesbaar te schrijven, maar hé, hoop iig dat de punten beetje overkomen]

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:08

Hoe meng je je in een gesprek, vooral met meerdere mensen? Ik heb daar soms moeite mee. Ik wil iemand altijd laten uitpraten omdat ik dat beleefd vind, maar eigenlijk is het nooit een moment stil omdat een ander dan alweer is begonnen. Andersom word ik in een verhaal ook wel regelmatig geinterrumpeerd in dergelijke contexten, waardoor ik erg mijn best moet doen om mijn verhaal af te maken en ik ook steeds vaker denk: laat maar, over jezelf praten of een eigen anekdote is waarschijnlijk ook niet zo interessant. Dus ik lach nu steeds maar een beetje mee en stel af en toe een vraag maar voel me echt een aanhangsel. Hebben meer mensen dit?

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:11

Jep, zeer herkenbaar!

xSCWx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:39

Ja klopt, mensen praten graag (over) (zich)zelf. Alleen als ik echt iets kwijt wil (in een discussie bv) zorg ik dat mensen naar me luisteren maar de andere keren heb ik eigenlijk zoiets van "laat maar". Ik heb geen zin om daar moeite voor te doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 10:49

O, zo herkenbaar. :') Ik sta in een groep dus ook meestal een beetje stom te grijnzen — deels omdat ik ook helemaal geen zin heb in een strijd met de attention seekers. :+

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 11:34

Fijn dat ik niet de enige ben en dat er meer stomme grijnzers zijn :')

Het moet toch haast zo zijn dat mensen die dit niet herkennen een soort cue hebben die wij niet zien (ja! Dít is het interrumpeermoment!) ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 12:06

Ik denk dat wij gewoon wat te afwachtend zijn. :P Ik wacht altijd heel beleefd tot er een stilte valt omdat iemand uitgesproken is, terwijl degenen die het meest aan het woord zijn, regelmatig iedere adempauze al interpreteren als cue om hun mond open te trekken. :))

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:14

Oh jee, nu voel ik me een beetje een attention seeker :D
Maar ik heb vaak wel makkelijk het woord in een gesprek. Overigens ben ik in opleiding tot leraar Nederlands en krijg daarbij ook les in gesprekken voeren. Zoiets heet de beurt nemen of beurten wisselen. Sommige mensen zijn daar natuurlijk meer gedreven in dan anderen, maar er ligt ook een rol voor de andere gesprekspartners, namelijk de beurt ook laten wisselen.

Normaal gaat dit redelijk natuurlijk, maar als het lastig is, helpt het vaak om expliciet te benoemen dat jij wat wil zeggen of iets aan het zeggen was. Ik persoonlijk als attention seeker heb daar totaal geen moeite mee en is meteen weer even realisatie om wat meer m’n mond te houden :)

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-21 13:16

Ik ben ook de tegenovergestelde...
Ik moet voor mezelf altijd opletten dat ik mensen niet overrule of ze geen ruimte geef in een groep. :')
Ben mij er gelukkig wel bewust van en ik probeer het niet te laten gebeuren... maar mijn enthousiasme en temperament blijven een valkuil :+
Ik praat ook makkelijk, privé maar bv ook als ik presentaties moet geven aan 100 man. Het is handig, maar dus ook vaak heel irritant.

fleurtjeuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:17

c_alsemgeest schreef:
Ik ben ook de tegenovergestelde...
Ik moet voor mezelf altijd opletten dat ik mensen niet overrule of ze geen ruimte geef in een groep. :')
Ben mij er gelukkig wel bewust van en ik probeer het niet te laten gebeuren... maar mijn enthousiasme en temperament blijven een valkuil :+

hat off to you dat je het weet van jezelf en er mee om probeert te gaan +:)+

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:18

Hahaha dat dus. Als ik enthousiast ben, ga ik helemaal los. Gelukkig mag je als docent veel praten :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:26

Met 'attention seeker' bedoel ik ook meer de mensen die echt overal doorheen walsen en ook doodleuk mensen onderbreken om het gesprek over hen te laten gaan, niet mensen die gewoon makkelijk praten, maar ook in staat zijn om een ander ruimte te geven als iemand ze even (figuurlijk) aanstoot. :P

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 13:28

Ik ben ook docent maar herken het wel van mijn collega's. In een klas kan ik prima het woord nemen, maar dat is dan mijn rol, ik ben de leider. In een andere groep zie ik mezelf toch meer als gelijkwaardig :))
Als ik echt wil zou ik wel aan het woord kunnen komen, want de mensen met wie ik praat zijn gewoon leuke mensen, maar het kost zoveel moeite dat ik ook denk: laat maar, wat ik wilde zeggen boeit vast niemand echt. En als het dan wel even stil valt rondom mij ben ik zo flabbergasted dat er een super kort to the point verhaal uit komt waarvan iedereen denkt: okaaaay dat is dus ook niet de moeite waard _O-

Een gemakkelijke prater kan ook echt ideaal zijn als wingman. Ik had ooit een makkelijk pratende vriend die mij constant in het gesprek betrok, dat was echt fijn: dan praatte hij en had hij het toch vaak over 'wij' of: daar had Sheran ook zo'n leuk verhaal over!'
I-de-aal.

Moon_light94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-21 14:13

Ohh dat niet ertussen komen is heel herkenbaar! Ergste vind ik dan nog mensen die dan zeggen: “joh wat ben je stil”. Ja eh, ik doe mn best :')

Maar das vooral in echt grote groepen, kleinere groepjes (3-4 mensen) gaat wel prima.