[18+] Bijzonder luguber

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 11:00

Desty schreef:
Mijn zusje heeft een behoorlijk luguber ongeluk meegemaakt.
Ze trok net op van een stoplicht op een 50 weg rent er in een keer een vrouw voor haar auto. Zusje stapt uit in paniek, vrouw was bewusteloos. Iedereen om haar heen hielp haar niet, er werd alleen geschreeuwd dat ze de politie moest bellen. Helemaal verward begrepen zij er niks van wat ze probeerde te vertellen. Staat die vrouw ineens op en loopt weg zonder 1 woord te zeggen. Mijn zusje durfde er niet achteraan. Door eindelijk hulp van een omstander heeft ze haar auto even aan de kant gezet voor de file achter haar. Een aantal minuten later komt er een hoop politie en ambulances aan. Nee, niet voor haar, maar omdat die vrouw nog een keer voor een andere auto was gesprongen. Dit keer met meer succes en flinke deuken. Mijn zusje liep naar de politie daar toe, maar werd in eerste instantie niet eens gehoord totdat een omstander een politieman weg trok voor haar. Ondanks dat ze zo in paniek was.
Het verdere motief van de vrouw weet ik niet.
Arm zussie van me ;(

Jeetje inderdaad naar voor je zus! Ook omdat je dan niet gehoord wordt door de politie.

DezeNaam

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 12:08

Heftig Desty... Doet me denken aan het verhaal van die tweelingzussen die samen over de autosnelweg liepen en ook onder auto's probeerden te springen. Het 'fenomeen' had in dit geval de naam 'shared psychosis'.

Als je zoekt op Ursula Eriksson and Sabina Eriksson kan je erover lezen. Er zijn ook videos van de incidenten. (Op zich niet 'luguber' imo. Je ziet -voor zover ik me herinner- geen bloed maar je ziet hun wel onder/tegen de auto springen, wat ze beide overleven. De 'soap' gaat wel nog verder als een van de zussen later uiteindelijk iemand vermoord...)
Er zijn verschillende documentaires te vinden op Youtube.

Mand

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 18:24

Desty schreef:
Mijn zusje heeft een behoorlijk luguber ongeluk meegemaakt.
Ze trok net op van een stoplicht op een 50 weg rent er in een keer een vrouw voor haar auto. Zusje stapt uit in paniek, vrouw was bewusteloos. Iedereen om haar heen hielp haar niet, er werd alleen geschreeuwd dat ze de politie moest bellen. Helemaal verward begrepen zij er niks van wat ze probeerde te vertellen. Staat die vrouw ineens op en loopt weg zonder 1 woord te zeggen. Mijn zusje durfde er niet achteraan. Door eindelijk hulp van een omstander heeft ze haar auto even aan de kant gezet voor de file achter haar. Een aantal minuten later komt er een hoop politie en ambulances aan. Nee, niet voor haar, maar omdat die vrouw nog een keer voor een andere auto was gesprongen. Dit keer met meer succes en flinke deuken. Mijn zusje liep naar de politie daar toe, maar werd in eerste instantie niet eens gehoord totdat een omstander een politieman weg trok voor haar. Ondanks dat ze zo in paniek was.
Het verdere motief van de vrouw weet ik niet.
Arm zussie van me ;(

Wat heftig! Hopelijk krijgt ze de hulp die ze nodig heeft.

Hier is een keer een man voor de bus gesprongen waar ik voorin in zat. We reden op een 80 weg en uit het niets sprong hij. Gelukkig kon de buschauffeur net optijd remmen en uitwijken.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 19:06

DezeNaam schreef:
Heftig Desty... Doet me denken aan het verhaal van die tweelingzussen die samen over de autosnelweg liepen en ook onder auto's probeerden te springen. Het 'fenomeen' had in dit geval de naam 'shared psychosis'.

Als je zoekt op Ursula Eriksson and Sabina Eriksson kan je erover lezen. Er zijn ook videos van de incidenten. (Op zich niet 'luguber' imo. Je ziet -voor zover ik me herinner- geen bloed maar je ziet hun wel onder/tegen de auto springen, wat ze beide overleven. De 'soap' gaat wel nog verder als een van de zussen later uiteindelijk iemand vermoord...)

https://youtu.be/qSEdQ_JsWt4

Hier de link. Ben hem nu aan het kijken. Maar mijn God wat een rare figuren...

Desty

Re: [18+] Bijzonder luguber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-20 22:17

Mijn zusje heeft gelukkig veel aan de slachtofferhulp en heeft ook echt het advies ter harte genomen door het verhaal aan zo veel mogelijk mensen het te vertellen. Heb haar vandaag ook nog even gesproken en het ging al wel weer wat beter. Tijdens het auto rijden hoort ze wel nonstop sirenes om haar heen terwijl die er helemaal niet zijn, en ze rijdt uiteraard ook veel voorzichtiger. Buiten dat is ze alleen maar heel dankbaar dat ze zelf geen letsel heeft opgelopen en het enkel een flinke mentale klap is!

Jullie delen ook allemaal heftige verhalen. Het is vooral de machteloosheid waarin je verkeerd als je ongewild in zo’n ‘gepland’ ongeluk terecht komt. Gevalletje wrong place wrong time.

Emori

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 07:32

Inderdaad praten praten praten. Sterkte voor je zusje.
Ik heb tijdens een buitenrit dit jaar iemand gevonden die zichzelf van het leven had beroofd.
Dat heeft best indruk gemaakt omdat je dat niet verwacht op een ontspannen ritje.
Hele tijd een paniek gevoel gekregen als ik dan onverwacht een ambulance en politieauto zag. Vond ik zo stom van mezelf dat ik dat linkte aan het voorval. Het word nu minder gelukkig.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:16

Wauw, dan ben je wel heel wanhopig... }:0

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:30

Juut schreef:

Doel jij nou op Emori?

Ik heb ooit een kindje moeten reanimeren..
En ik ben ook langere tijd in paniek geraakt als ik de trauma-heli hoorde.
Als we langs overige ongevallen reden waar een reanimatie bezig was ( Wat 2x gebeurt is) kon ik ook compleet omslaan.

Zoiets heet een trauma.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:33

Jolliegirl schreef:
Juut schreef:

Doel jij nou op Emori?

Als we langs overige ongevallen reden waar een reanimatie bezig was ( Wat 2x gebeurt is) kon ik ook compleet omslaan.

Zoiets heet een trauma.

Ik denk het niet, gok eerder op de vrouw die twee keer voor de auto liep.

Toch?

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:41

Dat hoop ik :')
Kan het me haast niet voorstellen ook..

Die vrouw die 2x voor de auto loopt, dan ben je ook ver heen idd..

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-20 10:49

Emori schreef:
Ik heb tijdens een buitenrit dit jaar iemand gevonden die zichzelf van het leven had beroofd.
Dat heeft best indruk gemaakt omdat je dat niet verwacht op een ontspannen ritje.
Hele tijd een paniek gevoel gekregen als ik dan onverwacht een ambulance en politieauto zag. Vond ik zo stom van mezelf dat ik dat linkte aan het voorval. Het word nu minder gelukkig.
kan me herinneren dat iemand dat ook had met de hond uitlaten zei kwam dacht ik nog een andere wandelaar tegen die iemand had gevonden.

Dat lijkt me echt niet fijn.

Dat er mensen echt voor een auto springen of een trein ook vreselijk

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-21 16:55

sureido schreef:
Jolliegirl schreef:

quote="Juut"
/quote

Doel jij nou op Emori?

Zoiets heet een trauma.

Ik denk het niet, gok eerder op de vrouw die twee keer voor de auto liep.

Toch?

Idd, excuus zie dat er na dat bericht nieuwe berichten waren...had het beter kunnen quoten :')
Ook mij deed het verhaal denken aan de tweelingzussen...hoe zij opstonden na voor een auto grend te zijn en gewoon onder een vrachtwagen renden

ruitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 00:45

Ik lees hier pas een paar pagina's mee, dus weet niet zeker of hij hier al geplaatst is:

Spoiler:
https://vm.tiktok.com/ZS7odcju/
en dan op part 1 drukken. Hier hoor je hoe een mevrouw in paniek 911 belt omdat een chimpansee het gezicht van haar vriendin aan het opeten is :o . Je ziet niks, maar mijn god, de paniek die ze heeft.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Travis_(chimpanzee)

Ik vraag mij af of ik niks zou kunnen doen in zo'n situatie, of dat ik toch ook echt zelf naar binnen zou stappen als ik zoiets zie gebeuren.

En voor de aap is het natuurlijk vreselijk, als je in het artikel leest hoe ver die van zijn natuurlijke manier van leven word weggehouden....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 02:26

Emori schreef:
Zo heb ik in Londen ooit een aangespoeld lijk in de Theems zien liggen... Was ook niet helemaal wat ik gepland had toen ik dacht even een rondje door Battersea Park te gaan wandelen. :\ Het heeft toen ook even geduurd voor ik weer de rivier in durfde te kijken, zeker bij laagtij, maar ik dwong mezelf om het wel vooral te blijven doen en ook op de plek waar het gebeurd was.

Desty: Wat ontzettend heftig voor je zusje! :(:) Gelukkig heeft ze veel aan Slachtofferhulp.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-21 17:29

@ Ruitje: die video heeft me idd koude rillingen gegeven... De totale paniek en op de achtergrond het gekrijs van volledig door het lint gaande chimp... Heb hier nog aan terug gedacht bij alle protesten rond het doodschieten van de 2 ontsnapte chimps in de dierentuin paar maanden terug. De mensen moesten eens weten waar zo'n dier toe in staat is. Ook het radio-interview van een van de verzorgers vond ik aangrijpend. Duidelijk veel verdriet, maar ook heel duidelijk in waarom de keuze is gemaakt.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 14:27

Knert schreef:
DezeNaam schreef:

https://youtu.be/qSEdQ_JsWt4

Hier de link. Ben hem nu aan het kijken. Maar mijn God wat een rare figuren...

Lopen die nu nog vrij rond wat een raar verhaal

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 16:53

ruitje schreef:
Ik lees hier pas een paar pagina's mee, dus weet niet zeker of hij hier al geplaatst is:

Spoiler:
https://vm.tiktok.com/ZS7odcju/
en dan op part 1 drukken. Hier hoor je hoe een mevrouw in paniek 911 belt omdat een chimpansee het gezicht van haar vriendin aan het opeten is :o . Je ziet niks, maar mijn god, de paniek die ze heeft.

https://en.m.wikipedia.org/wiki/Travis_(chimpanzee)

Ik vraag mij af of ik niks zou kunnen doen in zo'n situatie, of dat ik toch ook echt zelf naar binnen zou stappen als ik zoiets zie gebeuren.

En voor de aap is het natuurlijk vreselijk, als je in het artikel leest hoe ver die van zijn natuurlijke manier van leven word weggehouden....

Oke... en toen was ik weer een half uur verder met filmpjes en foto's en artikelen lezen over dit verhaal. Wat een verhaal... wat heftig... Zo te lezen had die eigenaresse wel van alles geprobeerd om de chimp te stoppen: shop op z'n kop geslagen, zelfs een mes in z'n rug gestoken, maar hij was gewoon zo los geslagen... wat een heftig verhaal.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:47

Net 'Skins' gezien op Netflix. Ook wel luguber. :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:48

Maar vooral hilarisch en ook wel sneu _O-

furious

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 21:57

Ben nog in twijfel het te kijken. :=

Adamootje

Woonplaats: Ik woon vlakbij de stad waar dit jaar de Sinterklaasintocht plaatsvond! ;)

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:14

Wat een interessant topic is dit!

Veel Bokkers die ook behoorlijk lugubere en traumatische dingen hebben gezien. Heftig!

Ik luister sinds een tijdje naar podcasts en mijn favorieten van dit moment zijn And That's Why We Drink en Duister. Beide podcasts gaan over true crime zaken en paranormale activiteiten. Een voorbeeld is het verhaal van Marie Delphine LaLaurie (link naar het verhaal in de spoiler, geen grafische beelden).
Spoiler:
https://allthatsinteresting.com/madame-lalaurie

Vandaag luisterde ik ook naar het verhaal van Mary Brooke Sharene. Zij werd gruwelijk verminkt met een bijl en meerdere malen verkracht, maar overleefde de aanval. Een gruwelijk, maar ook een indrukwekkend verhaal. In de spoiler een link naar het filmpje waarin Mary Brooke Sharene haar verhaal vertelt (geen grafische beelden).
Spoiler:
https://www.dailymotion.com/video/x5yju93

Luxorvalkje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-21 23:50

Ik luister al jaren naar My Favorite Murder (bespreken eigen sores en moorden)

En af en toe this podcast will kill you (dingen waaraan je dood kunt gaan en ze gaan daar ook de diepte in), fruit loops (seriemoordenaars ‘of color’), en afhankelijk van het verhaal: Tenfold more wicked.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 06:58

Ik luister via YouTube naar verschillende verhalen. Bv unit#522, Mr nightmare en southern cannibal

Duke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-21 15:27

Zo heb ik de podcast serie Dr Death geluisterd op Spotify. Echt ongelooflijk hoe zo'n onkundige neurochirurg aan het werk bleef in Amerika (en dat allemaal omdat ziekenhuizen bang zijn voor claims als ze hem zouden ontslaan).

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-21 12:50

Oh men, ik zie net op Reddit een filmpje van een gozer bij wie vuurwerk in zn handen afgaat. Op het einde zie je echt dat zijn handen een soort spaghetti zijn geworden en probeert hij in shock vingers op te rapen.

Ik vind lugubere verhalen wel oké, maar dit had ik echt liever niet gezien :r Bevestigt echt zo mijn angst voor vuurwerk, brrrrr.