Baby en kinderkleding #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:14

MarcoBorsato schreef:
Ik vind die grote goedkope fijn om op te verschonen en wat van die grote swaddles om O mee af te drogen. Maar vind die superzachte gewoon heel relaxt voor P'tje. Als alles zo goed blijft gaan als nu mag ze volgende week naar huis *\o/*

Yes!! *\o/*

M_i_R

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:25

tof spul mama2018! Die Pico hebben wij (net als MM zie ik ;) ) in het donkerblauw, super fijn jasje. Shirtjes van marmar zijn ook fijn zo te zien. en die apentrui kan ik vanmiddag ook ophalen bij het postkantoor :')

leuk setje Caro, staat mooi ook nu al.

lekker zomerse polo's MM. Voor O hebben we een paar van die vrolijke felgekleurde shirts van Vingino. beetje buiten mijn comfort zone maar het staat toch wel heel leuk.

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 14:49

Hier ook een prikkelgevoelig kind. Voor ons ook draagdoek, kijken naar je kind en hem daarin volgen, ‘adviezen’ en commentaar naast je neerleggen en vertrouwen op je moedergevoel en wat mij/ons echt heeft gered was borstvoeding. Mijn kleine wilde geen speen, duim of wat anders, alleen aan de borst kwam hij echt tot rust. En nabijheid en samen slapen. Hij had zoveel behoefte aan lichamelijk (en emotioneel) contact!

Inmiddels is hij 2 en gaat het enorm veel beter, maar het eerste jaar, anderhalf jaar was echt wel bikkelen.

Vooral nu de tweede er is (net een week oud) merk je pas hoeveel we bezig zijn geweest met hem en hoeveel hij heeft gehuild. Zeker nu zijn broertje er eentje is die ik zo kan wegleggen en veel lekker slaapt, etc. Ik verveel me bijna, zeg maar :Y) (*afkloppen natuurlijk, kan zomaar nog veranderen natuurlijk* ben er nog iedere keer bang voor, dat het zomaar kan omslaan en we weer in dezelfde situatie terecht komen.. :(:) )

IMJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:24

Hier ook, vooral veel bij haar geslapen. Om beurten.. heeft 2 jaar geduurd, toen was het over. Na een drukke dag was drinken/eten en slapen vreselijk.. Veel overstrekken, niet willen eten of drinken (echt tot mijn wanhoop met een sprietje van een kind) en compleet hysterisch in bed liggen was het gevolg. Dus vooral veel regelmaat, echt een slaapje tussen de middag (desnoods lag ik samen met haar in bed want dan sliep ze wel) en daarin vrij standvastig zijn. De dag er na had ze er anders nog last van. het is nu echt helemaal weg.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:28

_lautje_ schreef:
Geloof de structuur. Net als zijde.
Ik ben zelf ook snel overprikkeld (adhd en erg gevoelig voor drukte en prikkels) en draag zelf ook bijna alleen maar zijde of wollen bovenkleding. Werkt bij mij super.

Oh echt joh! Wat bijzonder dat die stoffen goed helpen.
Wel fijn te lezen dat het steeds wat beter gaat met Sophie, lijkt me echt wel pittig hoor als ik je berichten zo lees, vind dat je er zo goed mee omgaat, heerlijk nuchter :) Denk dat dat ook belangrijk is.

MB wow wat fijn dat ze misschien al snel naar huis mag! Hoe oud is ze nu?

Emoe erg leuke kleur dat broekje!

Hebben jullie nog leuke dingen gescoord in de Zara sale? Ik heb bewust niet gekeken :+

Afbeelding
Elina had niet echt wat spannends aan vandaag, grijze jeanslegging van Zara en panterprint shirt van the Little cuties. Toevallig waren we matchie matchie vandaag :+

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 15:31

ik heb een andere vorm van prikkelbaar kind.

Achteraf merkte ik dat al in mijn buik, ik klaagde tegen mijn gyn dat de baby echt uren en uren kon overstrekken.
Hij schopte niet maar rekte mijn hele lijf uitelkaar.
Mijn onderbuik heeft ook mega los kwab.

Echte kon de gyn niks doen ik moest mijn tijd uitzitten op moment dat ie er was, is ie de eerste maanden een plank geweest.
Borst was troost maar drinken ho maar, er zijn dagen geweest dat ik um 12 uur aan de borst had op een dag. Mijn suïcidale neigingen namen toe.

Fysio gehad onderzoeken gedaan en uitkomst is zo lachwekkend dat ik het niet eens overweeg om het te accepteren.

Mijn kind slaapt nog steeds te weinig, drinkt te weinig en wil amper eten..... draagzak houdt ie anderhalf uur vol en wilt ie eruit en wel nu meteen met hele lijf gaat ie wurmen. Hij is 20-16 uur uur dag actief wil overal bij zijn, ontdekken en heeft dus in feite ook nergens de aandacht voor en gunt zichzelf amper rust.
Dit is ook echt pittig, hij huilt dan weer niet.....alleen als ie echt naar bed moet...

Morgen gaan we weer eens naar het ziekenhuis

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:29

Wat kunnen ze het je dan lastig maken he... wij zijn voor nu even klaar in het zkh. we hebben een plan waarmee we verder kunnen en we zien al direct enorme verbetering. kindlief is in vijf dagen tijd meer dan een halve kilo gegroeid, meer energie, minder slaapjes nodig en onwijs vrolijk. voor ons een teken dat we goed bezig zijn maar dat heeft dus wel bijna een jaar aan discussie gekost bij HA en CB die vonden dat hij 'gewoon een slechte weerstand had' en 'gewoon geen grote eter was'. en ondertussen moet je als ouder ook maar het vertrouwen in je eigen inschatting van je kind houden. pittig, sterkte voor iedereen die er middenin zit.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:31

Aranel, ik kreeg een mail en kon wel janken. Zit er nu even niet op te wachten. En toen keek ik en ging automatisch mijn winkelwagentje vol en ineens was het geld ook van mijn rekening? Heel raar. :j

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 16:59

haha heul apart. niks aan te doen. veel leuke dingen gevonden dus! had jij niet ook net een reuzen bestelling bij H&M geplaatst?

ik mag nu even niet want maandag gaat een winkel hier starten met de uitverkoop en daar heb ik al wat dingen op het oog <3

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:11

Allemaal pittige babytijden hier := Babytijd is ook echt overleven en de eerste verjaardag vooral een feest voor jezelf dat je het overleefd hebt vond ik.
Bij de tweede gaat het hier een stuk beter gelukkig.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:17

M_i_R schreef:
haha heul apart. niks aan te doen. veel leuke dingen gevonden dus! had jij niet ook net een reuzen bestelling bij H&M geplaatst?

ik mag nu even niet want maandag gaat een winkel hier starten met de uitverkoop en daar heb ik al wat dingen op het oog <3

|( |( |( |(

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:17

Hoe valt zara, op maat?

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:18

Karin_deB schreef:
Hoe valt zara, op maat?

Klein, vooral de shirts en longsleeves. Broekjes niet echt ervaring mee

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:24

Op maat tot klein idd, soms wel erg breed.

Fee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:31

Broekjes vallen op maat, wat ik tot nu toe heb ervaren. Toevallig vandaag een aan van Zara.
Afbeelding

*\%/* voor Pomme!

Hier hydrofiele doeken van Babypark. Bevallen goed. Van zeeman zijn best hard. Heb ik wel van, maar niet om af te drogen. HEMA vind ik fijn, die zijn een stuk zachter.
Ik gebruik ze heel veel.

:(:) Voor de dames die niet zo lekker in hun vel zitten. Lekker shoppen als troost.

Over prikkelbare baby's kan ik niet meepraten. Sofie is heel makkelijk.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:34

Thanks!
Hier ook mandje vol en rekening leeg haha.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:37

Pittig al die baby’s en peuters die snel overprikkeld zijn, helemaal als zorgverlening dan een standaard protocol over je heen stort. Het blijven toch allemaal kleine individuen en wat voor de een werkt hoeft bij de ander helemaal niet zo te zijn.

MiR veel shop plezier alvast maandag! Ik denk niet dat ik me nog in de stad ga begeven als de baby er nog niet is, heb zo nu en dan toch een beetje last van die lage bloeddruk als ik te veel doe.

Lekker bezig Giolli!

Pantykous

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:42

Ik krijg dit weekend wat pakketjes binnen, voor mezelf en Cruz. Altijd leuk terug komen van vakantie :D

De hydrofiele van Aiden en Liewood zijn heel fijn, maar ik heb ook 3 hele grote van een merk waar ik nu even niet op kom. Die zijn ook zo fijn! *edit* Mies&Co!

Moeilijk lijkt me dat hoor, prikkelbare kindjes. Ik kan er niet over mee praten.

Giolli
Zeg maar Ber!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 17:57

Fee dat broekje wilde ik ook! Maar toen ik wilde bestellen net niet op voorraad en toen niet meer aan gedacht om opnieuw te bestellen. Enorm leuk is ie!

caro29

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:25

Ik heb vestjes besteld bij de Zara
Afbeelding

Net bij h&m nog een petje gekocht. Hij hield die een paar minuten op

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:26

Karin_deB schreef:
Hoe valt zara, op maat?

Ik vind het zonder uitzondering klein vallen. Heb er jurkjes, vestjes, leggings en T-shirts van en vooral van T-shirts en truien zou ik zeker een maat groter nemen. Mijn dochter draagt van andere kleding maat 74 maar heeft een goed passend Zara shirt maat 86.
Leggings en broekjes vallen aardig op maat, zeker qua lengte, maar in omvang houdt het ook niet over.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:40

Leuke spullen Caro!

Ben benieuwd PK, ik verwacht mooie dingen ;)

Afbeelding
Zomertenue van vandaag. Alles lekker smerig na een dag opvang.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 18:58

:list: hier gaan we minder shoppen in de toekomst .....

Er is nog wat van Rylee wat ik wil bestellen voor volgend jaar maar ik ben echt verzadigd nu :D

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:11

Hahahaha verzadigd... ik heb net bij Zara zowaar niks voor O gehaald maar wel voor mezelf. Moet niet gekker worden.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 19:12

Wat zul jij een geld overhouden dan Tita :')

Leuk mir!!