Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:08

Nayomie schreef:
Nja als je weet dat je hond dus nat wordt en je OV-afhankelijk bent, dan lijkt het me dat je bij voorbaat al maatregelen neemt door bv inderdaad op het balkon te gaan zitten. Treinreizen is voor mij een must, anders kom ik niet op mijn opleiding, word ik er vanaf gehaald en geen diploma. Het is voor mij dus een gedwongen situatie, en gezien ik 2.5 uur reis op een dag hoef ik niet een hond daarbij te hebben. Zeker niet als ik altijd in een volle trein reis en ik dus niet kan switchen. (en ik ga dus niet zelf in het balkon zitten :+ )

Ik ben een dierenliefhebber, maar natte hondengeur is echt een no-go voor mij.

Deze reactie vind ik net zo asociaal :+ Ik reisde voor school elke dag 3 uur, dan ontkom je dus niet aan situaties die je niet leuk vindt. Jammer. Ik heb vaak zat met gillende kinderen, asociale ouderen, stinkende mensen, mensen met veel te veel koffers, etc. in de trein gezeten, maar dat soort lui kom je nou eenmaal tegen als je veel uur doorbrengt in de trein. Leuk? Nee. Maar als je er last van hebt, kan je ook zelf moeite doen om ergens anders te zitten in plaats van maar te zeggen dat de 'vervelende' reizigers op het balkon moeten zitten, ook al gaat dat misschien tegen je principes in ;)

AmyII

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:12

Ik vind dat je, op het moment dat je een natte hond mee wilt nemen in de trein, je gewoon maar op het balkon moet zitten/ staan. Sorry, een huisdier droog mee met de trein vind ik al vervelend, vooral omdat het vaak genoeg zo is dat ik de hond maar leuk MOET vinden terwijl je een hond prima bij je kunt houden.
Ik word een beetje naar van al die hondenbezitters die er maar vanuit gaan dat omdat zij hun hond het eind van de wereld vinden, de hele wereld dat maar moet vinden. Ik heb niks tegen honden, maar ik heb iets te vaak wel iets tegen hun baasjes.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:15

Danielleeee_ schreef:
Nayomie schreef:
Nja als je weet dat je hond dus nat wordt en je OV-afhankelijk bent, dan lijkt het me dat je bij voorbaat al maatregelen neemt door bv inderdaad op het balkon te gaan zitten. Treinreizen is voor mij een must, anders kom ik niet op mijn opleiding, word ik er vanaf gehaald en geen diploma. Het is voor mij dus een gedwongen situatie, en gezien ik 2.5 uur reis op een dag hoef ik niet een hond daarbij te hebben. Zeker niet als ik altijd in een volle trein reis en ik dus niet kan switchen. (en ik ga dus niet zelf in het balkon zitten :+ )

Ik ben een dierenliefhebber, maar natte hondengeur is echt een no-go voor mij.

Deze reactie vind ik net zo asociaal :+ Ik reisde voor school elke dag 3 uur, dan ontkom je dus niet aan situaties die je niet leuk vindt. Jammer. Ik heb vaak zat met gillende kinderen, asociale ouderen, stinkende mensen, mensen met veel te veel koffers, etc. in de trein gezeten, maar dat soort lui kom je nou eenmaal tegen als je veel uur doorbrengt in de trein. Leuk? Nee. Maar als je er last van hebt, kan je ook zelf moeite doen om ergens anders te zitten in plaats van maar te zeggen dat de 'vervelende' reizigers op het balkon moeten zitten, ook al gaat dat misschien tegen je principes in ;)

Als je verder leest zie je dat ik voor veel dingen ook netjes afsluit. Ik reis 5 uur per dag (2.5 uur per rit, zag dat ik het verkeerd omschreven had), ben hoog sensitief en ik klaag echt niet veel over passagiers. Maar wel op momenten dat ik daarin gedwongen wordt en het normaliter niet gepast is, zoals schreeuwende kinderen in een stiltecoupe. :) Maar ditzelfde staat in een andere reactie omschreven. Maar als je dat asociaal vindt, is dat jouw goedrecht. :D

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:16

Ik ging met mijn hond altijd bij het fietsgedeelte zitten zodat hij niemand in de weg lag.
Dat zat voor mijzelf misschien minder comfortabel dan op een normale treinstoel maar met zo'n grote hond zit je mensen al snel in de weg.

Danielleeee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 21:35

@Nayomie
Dan heb ik dat over het hoofd gezien, excuus :)

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:01

Jolien87 schreef:
Ik ging met mijn hond altijd bij het fietsgedeelte zitten zodat hij niemand in de weg lag.
Dat zat voor mijzelf misschien minder comfortabel dan op een normale treinstoel maar met zo'n grote hond zit je mensen al snel in de weg.

Mijn hondjes zitten op schoot, bij mijn benen of we zitten in het fietsdeel/balkon zodat ze de ruimte hebben wat (aangelijnd) te scharrelen als het rustig genoeg is.
Ik probeer wel altijd een vierzitter te pakken als het ff kan ivm de beenruimte maar als dat niet lukt hou ik ze kort en spreek ik ze streng toe als ze klieren.
Maar als ik met beide honden op stap ga heb ik de fietskar vaak mee dus dan zitten ze daarin in het fietsdeel, kunnen ze ook niet in de weg lopen én ze zijn afgeschermd voor graaihanden van mensen die perse willen aaien.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:09

AmyII schreef:
Ik vind dat je, op het moment dat je een natte hond mee wilt nemen in de trein, je gewoon maar op het balkon moet zitten/ staan. Sorry, een huisdier droog mee met de trein vind ik al vervelend, vooral omdat het vaak genoeg zo is dat ik de hond maar leuk MOET vinden terwijl je een hond prima bij je kunt houden.
Ik word een beetje naar van al die hondenbezitters die er maar vanuit gaan dat omdat zij hun hond het eind van de wereld vinden, de hele wereld dat maar moet vinden. Ik heb niks tegen honden, maar ik heb iets te vaak wel iets tegen hun baasjes.

Ik probeer altijd in een 4 zitter te gaan zitten zodat er voldoende ruimte is voor Skip om bij mijn voeten te liggen en zodat ik dan ook nog mijn benen ergens kwijt kan. Hij ligt netjes op de grond en valt niemand lastig. Je hoeft hem niet leuk te vinden, je kunt bij ons komen zitten (liever niet, we houden beiden niet zo van mensen :o ) of ergens anders een plekje zoeken, maar als je bij een hond gaat zitten kun je wel verwachten dat hij aan je komt snuffelen, ondanks dat hij eigenlijk netjes bij mijn voeten ligt of komt zitten, het zijn geen robots.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:22

mvdende schreef:
Ik probeer altijd in een 4 zitter te gaan zitten zodat er voldoende ruimte is voor Skip om bij mijn voeten te liggen en zodat ik dan ook nog mijn benen ergens kwijt kan. Hij ligt netjes op de grond en valt niemand lastig. Je hoeft hem niet leuk te vinden, je kunt bij ons komen zitten (liever niet, we houden beiden niet zo van mensen :o ) of ergens anders een plekje zoeken, maar als je bij een hond gaat zitten kun je wel verwachten dat hij aan je komt snuffelen, ondanks dat hij eigenlijk netjes bij mijn voeten ligt of komt zitten, het zijn geen robots.

Dus er passen nog 3 anderen in die vierzitter waar jij met je hond zit? Dan is er inderdaad weinig aan de hand. Als je zo gaat zitten dat je ook andere stoelen bezet houdt, dan is dat, zeker in een drukke trein, gewoon asociaal. Ook met een droge hond trouwens, of met een hutkoffer.

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:32

lor1_1984 schreef:
Jolien87 schreef:

Mijn hondjes zitten op schoot, bij mijn benen of we zitten in het fietsdeel/balkon zodat ze de ruimte hebben wat (aangelijnd) te scharrelen als het rustig genoeg is.
Ik probeer wel altijd een vierzitter te pakken als het ff kan ivm de beenruimte maar als dat niet lukt hou ik ze kort en spreek ik ze streng toe als ze klieren.
Maar als ik met beide honden op stap ga heb ik de fietskar vaak mee dus dan zitten ze daarin in het fietsdeel, kunnen ze ook niet in de weg lopen én ze zijn afgeschermd voor graaihanden van mensen die perse willen aaien.

Een bouvier op schoot is helaas niet echt te doen. :=
Maar ik moet zeggen dat ik altijd wel positieve reacties kreeg van mensen die langs liepen en meneer kreeg regelmatig een aai over zijn bol.
Op een gegeven moment begon hij al bij voorbaat te kwispelen zodra hij iemand aan zag komen lopen: "Ah, jij gaat mij vást aandacht geven".

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 22:33

oomens schreef:
mvdende schreef:

Dus er passen nog 3 anderen in die vierzitter waar jij met je hond zit? Dan is er inderdaad weinig aan de hand. Als je zo gaat zitten dat je ook andere stoelen bezet houdt, dan is dat, zeker in een drukke trein, gewoon asociaal. Ook met een droge hond trouwens, of met een hutkoffer.

4 gaat sowieso niet passen. Daar is de beenruimte echt te klein voor.

Ik weet niet hoe jij 4 mensen en een hond in een 4 zitter wil proppen, maar dan zit er één met zn hielen in zn nek.

Hetzelfde geld voor de 2 zitter: daar passen ook geen 2 mensen en een hond in. Misschien zou het passen met een bekende, maar als er een vreemde komt zitten, dan kruipt Skip helemaal onder de stoel weg waardoor hij geheel in de beenruimte van de rij stoelen achter ons ligt....

Hoe dan ook neemt een hond grond ruimte in, zeker een wat grotere hond die niet op schoot past. Dus zonder uitzondering neemt een hond een "stoel" aan beenruimte in. Maar daar betaald de handler van de hond ook voor: €3,00 en dat is al €3,00 meer dan men voor kinderen moet betalen, terwijl die ook minimaal 1 stoel in beslag nemen.

Iedereen die met kinderen onder de 11 jaar reist ook maar naar het balkon verbannen?

AmyII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 23:32

oomens schreef:
mvdende schreef:

Ik weet niet hoe jij 4 mensen en een hond in een 4 zitter wil proppen, maar dan zit er één met zn hielen in zn nek.

Hetzelfde geld voor de 2 zitter: daar passen ook geen 2 mensen en een hond in. Misschien zou het passen met een bekende, maar als er een vreemde komt zitten, dan kruipt Skip helemaal onder de stoel weg waardoor hij geheel in de beenruimte van de rij stoelen achter ons ligt....

Hoe dan ook neemt een hond grond ruimte in, zeker een wat grotere hond die niet op schoot past. Dus zonder uitzondering neemt een hond een "stoel" aan beenruimte in. Maar daar betaald de handler van de hond ook voor: €3,00 en dat is al €3,00 meer dan men voor kinderen moet betalen, terwijl die ook minimaal 1 stoel in beslag nemen.

Iedereen die met kinderen onder de 11 jaar reist ook maar naar het balkon verbannen?

Graag!

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 23:37

AmyII schreef:
oomens schreef:

Graag!

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 01:05

Nayomie schreef:
Hele trein is volgens mij zo, ben door de trein gelopen deels en alles was zo warm waar ik was. Normaal ben ik een koukleum en erg blij als het wat warmer is, maar dit is puur zweten. :')
Werd overigens gezegd dat het aan zou gaan tijdens het rijden. Dus ik vermoed dat de hoop er nog was dat het dan aan zou gaan en daarom alsnog rijdt.

Dan is de airco niet stuk maar komt de trein van het opstelterrein. Als ze daar voor langere tijd blijven staan word een treinstel zo weg gezet dat oa de airco het niet doet om stroom te besparen. En met zo'n zonnetje als vandaag word het toch snel warm daar binnen. Alleen als het echt bloedheet is blijft de airco aan. Maar als het druk is in de trein is het voor de airco ook moeilijk om de boel op temperatuur te krijgen.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 06:49

Wat ik had gezien is dat deze van Rotterdam af kwam maar pin me er niet op vast. Enfin, het was zoals het was. :D

Overigens, een natte hond of ander dier vanwege de regen is overmacht. Dus in die gevallen begrijp ik het heel goed. :)

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 13:18

Oké dikke bummer dit. Kan niet reizen. Alleen via Leeuwarden maar hele perron staat vol en zetten ze 1 Arriva treinstel in die ze in de kortste versie hebben. -O-

Lillian__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:00

oh nee probleem! ik heb mijn tas in bus 53 laten staan (lijnnummer 4531) en de buschauffeurs kunnen niks voor mij betekenen. :(

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:48

Lillian__ schreef:
oh nee probleem! ik heb mijn tas in bus 53 laten staan (lijnnummer 4531) en de buschauffeurs kunnen niks voor mij betekenen. :(

Dit had ik ook, tot ik een andere chauffeur trof die die bus wel wilde bellen :)

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 12:58

Meestal komen tassen en dergelijke gewoon boven water bij het schoonmaken van de bussen (als niemand ze heeft meegenomen). Kijk ander even op de site van de vervoerder, waarschijnlijk maken ze gebruik van ilost dus dat dan even in de gaten houden.

maava

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:18

Zoek ook je spullen apart op ilost op. Zo vond ik helaas niet mijn tas terug maar wel mijn portemonee die in de tas zat. :)

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 14:19

Ughhh we namen gisteravond de bus naar de stad ipv taxi. Zaterdagavond. 20 tienermeisjes in plastic nepleren jasjes met goedkope parfum op :') De geur jongens, de geur.

Muiz
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-09-19 17:04

Ach, de boerengozers die al 3 weken geen douche hebben gezien met al 2 liter bier op ruiken ook niet beter op zaterdag avond. Als het kan gewoon niet de bus nemen op donderdag/vrijdag/zaterdag avond/nacht _O-

Elles

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 06:55

Even een chauffeur vragen of hij de centrale belt. Die zoekt dan weet contact met de bus waar je tas staat en weet je in ieder geval of hij daar (nog) is. Daarna krijg je wel te horen waar en wanneer je hem kunt ophalen.

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 12:27

Er zit iemand in mijn coupe die aan het facetimen is :z

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-19 21:46

2 mensen die een bepaalde geur bij zich hebben waardoor ik bijna onpasselijk word. Ben maar gauw ergens anders gaan zitten

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 08:08

Mensen die zichzelf al in de trein wurmen als mensen nog uit moeten stappen.. serieus, die 2 seconden kan je ook nog wel wachten :roll: