Rare mensen op marktplaats deel 6!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Blixem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 6!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:25

Ik heb een mini trampoline op marktplaats staan voor 10 euro nog helemaal nieuw dus heel goedkoop bied iemand 7,50 mail is dus genegeerd

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:27

of ze komen dan in de buurt, ik heb het ook wel eens gehad, dan kom ik daar in de buurt. Het lijkt dan of ik van ver weg kom, maar ik feite moet ik daar dan in de buurt zijn en combineer ik dan.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:33

Ik wil even jullie mening hebben :+

Gisteravond vond ik een hele mooie Minion knuffel (ja echt :+ ) op MP, kaartjes zaten er nog aan, helemaal nieuw dus. Ik wil graag wel een mooie ipv zo’n hele cheapy looking dus vond dit wel een nette. Bieden vanaf 10 euro, winkelprijs was 30 stond erbij. Locatie was Groningen, nu woon ik zelf in Utrecht dus ophalen is sowieso niet echt een optie. ’t Is dat ie helemaal nieuw is want een knuffel zou ik verder nooit 2de hands aanschaffen.

Afijn, ik begon met 10 euro te bieden, vervolgens kwamen er wat biedingen over heen. Ik had na mijn eerste bod al even een sms’je gedaan naar het nummer wat bij de advertentie stond en later ook nog een wat uitgebreidere mail. Nadat het bieden rond 21 euro stopte kreeg ik een mail van de verkoper dat ‘ie akkoord ging met mijn bod. Ik heb toen terug gemaild dat ik hem ook al gesms’t had en een mail gestuurd had. Echter had hij die niet gekregen zei hij? Afijn, vond ik een beetje frapant maar toe maar. Hij vroeg of ik via WhatsApp even contact op wou nemen. Vervolgens gedaan, ik word steeds aangesproken met ‘u’ dus heb ’t idee dat ’t om een wat jonger persoon gaat. Afijn, uiteindelijk tot een prijs gekomen na wat foto’s gezien te hebben enzovoort, krijg ik zijn betalingsgegevens en nu zag ik ineens dat zijn achternaam precies dezelfde achternaam is als een van de bieders die de prijs nogal ver omhoog dreef. Ik gaf dit aan en hij zei dat het puur toeval was en bood aan iets in de prijs te zakken maar het zit me ergens niet helemaal lekker :+ Wat zouden jullie doen?

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:34

Hm, klinkt nogal vaag....ik zou er vanaf zien denk ik :)

Suusie22

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:35

Courses: hmmm.. vind dat inderdaad wel vaag, klinkt als iemand die zelf de prijs omhoog probeert te jagen.

Yipee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:36

Als je er een slecht gevoel bij hebt, volg je gevoel dan ook en ga er niet op in. Dat diegene in prijs zakt ineens vind ik al raar.

Succes met je keuze!

F_inley

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:37

Dat is een dubbel account of een van familie waar ze dus de prijs mee opdrijven heb dat al vaker gezien. Ik zou ervan afzien

Denk dat hij dan wel met een flink lager tegenbod komt namelijk

Pearlx

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 20:55

Ik zou er ook vanaf zien, Klinkt als een truuc. Ik heb trouwens ook een minion knuffel met de kaartjes er nog aan als je interesse hebt, die mag je zo hebben. :P

bridgetF

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:01

als je er vanaf ziet, en je biedingen weg haalt, zul je zien , dat heel toevallig zijn biedingen ook weg worden gehaald. Dan bied je later weer onder een andere naam en zul je zien wordt je weer overboden.
Wat je ook kunt doen: je gaat naar google, daar tik je in advertenties van "naam in tikken" (dus van de over-bieder) uit "woonplaats"in tikken, dan kom je op de link van alle advertenties, vaak kun je dan klikken op plaats en dan inzoomen naar de straat. Wel toevallig als je op de zelfde straat uitkomt als waar de verkoper zit.

Courses

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-15 21:08

Ik weet niet, ergens zit het me inderdaad niet helemaal lekker dat verhaal :+ Klinkt voor mij ook een beetje als een trucje om toch maar meer geld binnen te krijgen.

Ik heb je even een PB’tje gedaan Pearlx! :D

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 07:41

Zaterdag iets gekocht van iemand op marktplaats, mailcontact verliep vlot, heb t geld overgemaakt en ze zou me de t&t code sturen als ze het verstuurd had.
Spul op gereserveerd gezet en toen we een overeenkomst hadden verwijderd.
Gaf me een betrouwbaar gevoel.

Ik ging er vanuit dat het de eerst volgende werkdag op de post zou gaan, maar bedacht me later dat we daar niks over hebben afgesproken, dus gister rond 5u nog een mail gestuurd over wanneer het op de post zou gaan (iets minder kort door de bocht).
Heb nog geen reactie terug.
hoeft niks aannde hand te zijn natuurlijk, maar ik word daar wel wat kriebelig van..helemaal als mail contact eerder zo snel verloopt.
Hoop vandaag wat te horen of te ontvangen..

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 08:46

Inmiddels mail terug, dat het geld er niet op staat.. heel vreemd want van abn naar rabo is normaal in een uurtje gefikst..
Heb dr een print screen mee gestuurd en alles (ja ja, maar ik heb hem heus niet vervalst).
Hopen dat t geen verkeer rek nr is, of dat ze me erbij n**it..
Baal hier zo van -:(-

Michelle_96

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:18

Dott schreef:
Inmiddels mail terug, dat het geld er niet op staat.. heel vreemd want van abn naar rabo is normaal in een uurtje gefikst..
Heb dr een print screen mee gestuurd en alles (ja ja, maar ik heb hem heus niet vervalst).
Hopen dat t geen verkeer rek nr is, of dat ze me erbij n**it..
Baal hier zo van -:(-

In het weekend is dat vaak niet zo.. en komt het in de loop van de vandaag erop te staan..

Utixo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 09:26

Wilde net zeggen, in het weekend staat het er niet in een uurtje op. Vanmiddag rond een uur of 13 vast wel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:26

Hier duurde abn naar rabo meer dan een dag doordeweeks. Ik heb de rabo rekening.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 10:36

Hahahaha, oke. Ik hoor het al. Ik heb te veel goede ervaringen :') maar hopen dat het er vanmiddag op staat.
Ik maak me gewoon snel druk omdat t om meer geld gaat dan als ik normaal iets koop.

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 11:06

Ik heb Rabo, vriendlief ABN en als ik geld 8vermaak staat het zelden dezelfde dag erop. Meestal duurt het 1 a 2 dagen, dus nog heel even geduld. Mocht het er donderdag nog niet opstaan, dan is er wel iets vreemds an de hand.

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 13:56

Mja, degene in kwestie reageert nu nogal fel (naar mijn gevoel). Misschien zeur ik ook gewoon te veel :')

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:35

Nou, mijn verhaal word nog vreemder.
Ik kreeg vandaag 5 euro terug geboekt, met de tekst "verkeerde overboeking, rest krijgt u eind augustus ivm onvoldoende saldo".
Oke. Ik bwn HEEL blij dat er iemand zo eerlijk is het terug te boeken, maar tot eind augustus ben ik dus wel mn geld kwijt en heb ik niks, omdat die vrouw een verkeerd rek nr heeft doorgegeven.. en dat terwijl ik 2x heb gevraagd of t klopte nadat het geld er nog niet op stond.. en zij valt tegen mij uit...

Mgoed. Heb nu niks.. geen geld, en geen spellen. Maar ja, wel blij dak iemand tref die zo eerlijk is het terug te boeken. Ook al duurt t nog een dikke maand -_-

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-15 23:37

Nou lekker is dat dan Dott!!! Dat is echt compleet ruk zeg... Om hoeveel geld ging het?

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:08

Dott schreef:
Nou, mijn verhaal word nog vreemder.
Ik kreeg vandaag 5 euro terug geboekt, met de tekst "verkeerde overboeking, rest krijgt u eind augustus ivm onvoldoende saldo".
Oke. Ik bwn HEEL blij dat er iemand zo eerlijk is het terug te boeken, maar tot eind augustus ben ik dus wel mn geld kwijt en heb ik niks, omdat die vrouw een verkeerd rek nr heeft doorgegeven.. en dat terwijl ik 2x heb gevraagd of t klopte nadat het geld er nog niet op stond.. en zij valt tegen mij uit...

Mgoed. Heb nu niks.. geen geld, en geen spellen. Maar ja, wel blij dak iemand tref die zo eerlijk is het terug te boeken. Ook al duurt t nog een dikke maand -_-

Dat meen je niet? Heul benieuwd hoe dit af gaat lopen.l

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:27

Janine1990 schreef:
Nou lekker is dat dan Dott!!! Dat is echt compleet ruk zeg... Om hoeveel geld ging het?

80 euro totaal. Dus moet nog maar afwachten of ik de rest ook daadwerkelijk krijg.
Bedoel, tis natuurlijk fijn dat die persoon het terug boekt, maar tegelijkertijd houd ie gewoon een maand MIJN geld. Zonder mijn toestemming.
Als ik het nou niet had overgemaakt dan? Dan had ie toch ook een probleem gehad?

Ben echt zo chagrijnig -:(-
Maar goed. Hou mezelf maar voor dat ik blij mag zijn dat ik iemand tref die het iig terug wil boeken..

Faline

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:30

Ja dan is die paar euro terug idd een l*lig bedrag. Hopelijk krijg je de rest ook daadwerkelijk terug!

Ik had van de week wel vlotte verkoop, 2 zweetdekens in 1 keer voor mijn vraagprijs zonder gezeur!

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 00:40

*kruipt onder meelees steen uit*

Dott ik weet dat het heel vervelend voor jou Is maar diegene heeft er totaal niet om gevraagd om jou geld te krijgen en ja als diegene in de min staat of al rekeningen heeft betaald en niet gelijk jouw volledige bedrag kan terug storten kan ik me voorstellen dat je inderdaad onwijs baalt maar eigenlijk kan je hem niets kwalijk nemen ik vind het al heel wat dat hij inderdaad eerlijk Is en je berichtje stuurt over het geld er zijn genoeg mensen die dat leuke centje gewoon in de zak houden

Dott

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 07:24

Ja precies, daar ben ik me ook wel van bewust hoor. En ik ben nu ook wel weer wat gekalmeerd en dan zie ik dat ook wel.
Gister avond leek ik meer op -:(- en dan ben ik even boos op alles.

Nu ben ik vooral boos op de verkoopster. Omdat ik haar 2x heb gevraagd of de iban wel klopte, omdat ze het geld nog niet had, en ik een nogal boze mail terug kreeg maar t nu uiteindelijk dus wel.haar "fout" is en ik mn geld naar een wildvreemde heb overgemaakt.

Of ik de rest ook daadwerkelijk terugkrijg zal moeten blijken.. daar hoop ik maar op.

Weet niet zo goed of ik t nu alsnog wil overnemen.