Je kan altijd nog met de prijs omhoog toch! Bied wat jij het waard vind, en hou je daar dan ook aan als je denkt dat je het voor deze prijs kan krijgen. sommige mensen vragen in mijn opzicht ook echt te veel.
GamblersCup
Geplaatst: 10-11-13 18:24
Ik vraag ook om een richtprijs hoor, ik weet af en toe echt niet wat een "aannemelijk bod" is voor iemand, of voor bepaalde spullen. Geen richtprijs, geen interesse meer.
Zucht, mensen hier op de boktmarkt zijn af en toe ook echt vermoeiend hoor... iemand wil wat verkopen, iets heel duurs. Ik heb interesse, maar het is een heel eind rijden dus heb ik vragen voordat ik een afspraak maak. Ik ga niet voor niets zo'n eind rijden, ik wil eerst weten of het het waard kan zijn er heen te rijden. Je vragen worden maar voor de helft beantwoord, je kunt 5 dagen op een antwoord wachten, je krijgt foto's toegestuurd waar je niets mee kunt want eigenlijk allemaal uit een verkeerde hoek genomen zodat je nog niet weet hoe het er uit ziet... ik vraag me af waarom het allemaal zo moeizaam moet, zo langzaam als dikke modder, zo moeilijk is om even wat foto's te maken binnen een week.... vertrouwen is weg, geduld ook. Ze zoeken maar een ander die zoveel geld wil neertellen, ik haak dan af. Als je écht wilt verkopen, en het gaat om zulke dure spullen, dan zorg je maar dat je foto's hebt of vlot krijgt, die goed zijn, dat je alle vragen beantwoordt, en dan ga je maar wat vaker online om mailtjes te beantwoorden. Ik hoef echt niet binnen een uur antwoord hoor, maar telkens een aantal dagen wachten op een antwoord betekend voor mij: geen interesse meer.
Zelfde met een ander hier. Heb je met een 17 jarige meid te maken, dan denk je toch dat je met een iets hoger niveau te maken hebt als knoop-in-je-zakdoek. Stel je 5 vragen in 1 mail, krijg je er drie beantwoordt. Waarom worden die laatste twee niet beantwoordt? Kunnen ze niet lezen, die tieners van tegenwoordig? Ik word er zó moe van. En ook daar duurt het dagen voordat je antwoord krijgt. Wil je verkopen of niet? Want ook hier ga ik afhaken. Het duurt me te lang, het gaat te moeizaam. Als ik iets verkoop worden vragen gewoon elke dag beantwoord, en dan ook álle vragen. Foto's maak ik vantevoren al, en als iemand meer wil hebben, wordt dat ook binnen een dag geregeld. Ik snap zulke trage mensen niet.
Gisterenavond een mail gekregen op m'n HV Polo dekje welke al 2 maal "verkocht" was, of ik het dekje nog had. Ik gezegd dat het idd nog te koop was en ook maar even gezegd dat ze eerste keus heeft aangezien ik van de anderen niets meer hoor.. Vandaag heeft ze het geld al overgemaakt! Én hij is verkocht voor een euro boven m'n vraagprijs! Helemaal leuk toch
HTM
Geplaatst: 10-11-13 18:58
Had vandaag ook weer 1 die in een sprookjeswereld leeft... Kreeg mail op een paar rijlaazen had die interesse in, en nog 4 paar andere. Wou die voor 15 euro hebben.
Heb terug gestuurd voor 15 euro krijg jij nog niet 1 paar.
En had pony fleecedekens op Facebook gezet. Hoe vaak ik nu al wel niet de vraag heb gehad of ze waterdicht zijn....
Heb echt 3 x gekeken of ik er wel boven had staan dat het fleecedekens waren maar het stond er echt...
Op de BM staat nu ook een zadelkast... Ziet er goed uit, ik heb er niet echt een nodig, maar toch wel geïnteresseerd. Zijn de foto's schuin van de zijkant gemaakt. Dus geen duidelijk zicht op de indeling etc. Dan vraag ik me ook af, waar zit je met je hoofd...
Gelukkig zijn er ook positieve zaken te melden. Vandaag een fijn dealtje gesloten, een westernzadel voor paardlief
Zoooooooo, hier ook weer een hele kudde spullen van de zolder afgehaald en op Marktplaats gezet / aan het zetten
Allemaal overgebleven spul dat we na de verbouwing toch niet meer gaan gebruiken. Speaker-standaards, open haard accessoires, wat stoelen, 3D paard bouwpakket, diverse dingetjes.... ben benieuwd
bugpluisje
Geplaatst: 10-11-13 19:12
Nou ik heb net mijn als nieuw zijnde regendeken op mp gegooid. Ben benieuwd wat het word want de onzin biedingen rijzen de pan uit bij mij. Of althans, ik vind dat, hahaha.
Dus we wachten het af, hij hoeft niet weg namelijk. Maar ook zonde hem hier te laten liggen aangezien hij maar 2 keer gebruikt is. Dus als ik er nog een leuk centje van kan maken dan is dat mooi meegenomen. Ach en anders heb ik hem in de reserve.
Anoniem
Geplaatst: 10-11-13 20:16
Heb een zoekertje op kapaza staan voor een halve stal/bijrijder voor mijn tinkertje. Hij is nog groen, dus heb toch liefst iemand met wat ervaring en die zelfzeker is (zonder overmoedig te zijn).
Kreeg ik een mailtje terug "Voor de €150 per maand die u wil betalen bied ik me graag aan om uw paard te bereiden."
Geen naam, leeftijd, ervaring, niks. En ik wil geen €150 betalen, dat is de bijdrage die ik vraag voor de halve stal. Pony staat immers prima en volpension. En om hem nou voor dat geld in de pot te stoppen (bereiden ipv berijden) vind ik ook zonde
Uiteindelijk gaf de vrouw toch een richtprijs, daar ben ik heeel blij mee, want ik had het dubbele geboden als het moest. XD
Anoniem
Geplaatst: 10-11-13 21:24
Ik heb een partij frontriemen op mp staan, nieuw.. De partijprijs komt neer op €2 per stuk. In de advertentie staat niks over per stuk verkopen, alleen de partij en welke frontriemen er zijn. Kreeg een mailtje van iemand die 1 frontriem wilde kopen, zijn verschillende soorten, deze hoort bij de mooiere (frontriem met graveerplaatje) Per stuk mag ook wel dus gevraagd wat ze voor die ene frontriem bood, krijg ik net een mail terug: Ze zijn toch €2 per stuk? Waar kan ik het ophalen?
Dat heb ik met mijn splinternieuwe te kleine BH-sets die ik er op heb staan... van elke set van 5 of 6 BH's is de zwarte kleur eigenlijk de allermooiste (vind ik) en dan krijg ik reacties van mensen die alleen die zwarte willen voor een paar euro...terwijl de hele set al voor 15 euro weg mag
En dan ook niet netjes met aanhef mailen en er meteen van uit gaan dat het voor €2 is en dat ze hem kan ophalen.. Voor €2 blijft ie mooi liggen, de manier van mailen alleen al..
Hier gaat het lekker, de deken had ik er vanmiddag opgezet en nu als het goed is al verkocht. Nog even wachten tot het geld op de bank staat en dan kan. Die meteen op de post.
Hoop dat ik dr eindelijk eens gelukkig kan maken. Door haar te kunnen rijden zonder pijn. Zodat ze niet meer stil hoeft te staan. Dus dat is zeker een goed doel
romyloverrr
Geplaatst: 10-11-13 22:29
voor die van mij heb ik ook niet zo'n leuke reden om te verkopen. mijn pony is aan het herstellen van een blessure en als die blessure is hersteld ben ik te groot voor ponylief
Donna89
Geplaatst: 10-11-13 22:35
ik vind het soms lastig om te bepalen wat ik waarvoor wil hebben. Meeste spullen heb ik wel een vraagprijs bij staan. maar paar kleine dingen die weg kunnen heb ik ook bij staan bieden... en ja als iemand er naar vraagt... eigenlijk mag het voor een paar euro weg. desnoods voor niets als iemand wat anders wil hebben. Dus ergens bij. Niet echt prijzen in gedachten dus. wil er gewoon vanaf Ook een bontje hier en op MP staan. is echt schapenbontje. met ruggengraatuitsparing. vp 30 euro. lijkt me toch prima. krijg ik een bod van 10 euro... ehh ik wil best iets zakken maar niet naar 1/3 van de vraagprijs.. ff bedenken wat ik ga terugsturen