Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Amandavd

Re: Tinderavonturen deel 5: Op zoek naar een mooie vent of een lekker wijf

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 06:42

Dat kan, als ze met hem in een relatie zit dan zou ik het met je eens zijn. Maar tijdens de dating fase zou ik echt niet iemand gaan vertellen dat hij meer initiatief moet tonen, het feit dat iemand dat niet doet zou voor mij signaal genoeg zijn.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 06:59

Met twee uitspraken heeft mijn man mij enorm ontroerd tijdens de dating periode. Het leeftijdsverschil is groot en dat lag gelijk op tafel. Hij was enorm open en zei:" als jij ook mij wil dan zal ik er alles aan doen om je gelukkig te maken".
Dat heeft hij gedaan en doet hij nog. Compleet nieuw voor mij en daar raakte me enorm. Ik doe het omgekeerd ook.

En daarnaast vroeg hij me om eerlijk te zijn met wat ik wilde. Een avontuurtje was prima maar dan ging hij zich niet binden en kwetsbaar opstellen. Liever wilde hij meer maar hij was heel duidelijk dat hij wilde dat ik goed nadacht over het leeftijdsverschil en niet later als hij zich had gehecht daarop af zou haken. Ben elke dag blij dat we een setje zijn geworden.

Geen initiatief tonen in die fase dan kan het imo niets worden. Hoe is dat later dan als de gewoonte in de relatie zit. Enorm saai lijkt me, en dat wil ik in elk geval niet. Bij ons is het nooit saai in elk geval.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 07:54

Amandavd schreef:
Dat kan, als ze met hem in een relatie zit dan zou ik het met je eens zijn. Maar tijdens de dating fase zou ik echt niet iemand gaan vertellen dat hij meer initiatief moet tonen, het feit dat iemand dat niet doet zou voor mij signaal genoeg zijn.

De toon maakt de muziek. Je kunt benoemen dat je het gevoel hebt dat het initiatief voornamelijk vanuit jou komt en dat jij het nodig hebt dat iemand ook initiatief toont. Hij kan het er mee eens zijn of niet. Dan heb je meteen duidelijkheid ipv te gaan afwachten of hij moeite gaat doen. Dat komt anders over dan zeggen je moet meer initiatief tonen.

Maar iedereen doet het op zijn eigen manier. Er is geen goed of fout in deze. Persoonlijk heb ik liever sneller duidelijkheid

Amandavd

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:16

Als jij niks stuurt en er komt vanuit de ander ook niks heb je ook snel duidelijkheid. Dan weet je binnen 1 dag al hoe het zit.

Maar klopt, geen goed of fout in deze, doen wat bij je past.

Chickyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:26

Mijn vriend is ook een heel slechte planner en toch deed hij in onze date fase wel alle moeite. Tegenwoordig moet ik gewoon zijn tijd een beetje claimen, anders is hij vooral zijn eigen dingen aan het doen en doen we weinig samen. Ik heb dat echt moeten leren en toch werkt het hartstikke goed zo. Tegenwoordig overlegt hij ook als hij wat wil plannen, vraagt hij of we iets hebben

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:31

Precies Chicky, soms als het echt nodig is moeten we elkaar een beetje opvoeden of elkaars gebruiksaanwijzing leren kennen.

Zonnetje81

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-25 08:49

En daar past achteroverleunen en niks doen niet bij. Misschien heeft hij wel zn eigen redenen waarom het dit weekend zo liep. Waren er andere belangrijkere zaken. Zij appte ook pas zaterdag laat.