Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mando

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:36

Ik zette de nieuwe kippen altijd in het hok erbij als het donker was. Dan deed ik ze met parfum inwrijven en spoot nog wat in het hok in de lucht en dat is nooit een probleem geweest want ze roken allemaal dan hetzelfde.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 08:40

Anomien schreef:
Gaan konijnen en kippen goed in 1 grote ren?
En dan bedoel ik wel echt een fatsoenlijk formaat.

Moet ik dan nog ergens rekening mee houden? Dan bedoel ik echt met name de combinatie kippen en konijnen.

Ik zou het liefste herplaatsers willen en geen jonge ‘nieuwe’ dieren.
Ik weet wel dat konijnen onderling moeilijk te koppelen zijn. Hoe zit dat met kippen?

Konijnen koppelen valt wel mee hoor! :) Natuurlijk vinden ze niet iedereen aardig, maar dat vinden wij zelf ook niet.

Ik zou geen konijnen bij kippen doen. Konijnen zijn hele gevoelige dieren, zeker als het om voer gaat. Ze mogen echtttt geen kippenvoer eten en kunnen aan groenten etc ook niet alles hebben.

Century

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 09:56

Puur mijn persoonlijke ervaring: Kippen zijn niet perse lief naar elkaar (pikorde), maar ze blijven elkaar niet wegjagen. Uiteindelijk wordt altijd alles één toom.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 17:58

Snippergroen schreef:
Anomien schreef:
Gaan konijnen en kippen goed in 1 grote ren?
En dan bedoel ik wel echt een fatsoenlijk formaat.

Moet ik dan nog ergens rekening mee houden? Dan bedoel ik echt met name de combinatie kippen en konijnen.

Ik zou het liefste herplaatsers willen en geen jonge ‘nieuwe’ dieren.
Ik weet wel dat konijnen onderling moeilijk te koppelen zijn. Hoe zit dat met kippen?

Konijnen koppelen valt wel mee hoor! :) Natuurlijk vinden ze niet iedereen aardig, maar dat vinden wij zelf ook niet.

Ik zou geen konijnen bij kippen doen. Konijnen zijn hele gevoelige dieren, zeker als het om voer gaat. Ze mogen echtttt geen kippenvoer eten en kunnen aan groenten etc ook niet alles hebben.

Mmm.. dank voor je reactie. Eigenlijk wil ik geen twee rennen. Omdat ik wel een hele grote ren wil. Als in 7x10 exclusief binnen verblijf of zelfs veel groter.

Had gehoopt wat opvangdieren op mij te nemen. Maar wil geen geiten of varkens.

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 20:25

Gister heb ik in een antiek/tweedehands winkeltje een mooi ouderwets weerstation gekocht met temperatuur, barometer en hygrometer. Alleen, hij doet 't niet -O- Al 24 uur lang hebben we exact dezelfde temp etc in ons huis en de naalden hebben zich geen mm veranderd. Ik heb 'm van de achterkant open gemaakt om te kijken hoe het werkt, maar het enige wat ik zie is een soort springveer die de naalden moet doen bewegen. Daar kon ik overigens gewoon aan draaien en toen veranderde de temperatuur etc :+ Verder niet echt iets van een sensor oid. Iemand enig idee of hij het weer gaat doen en hoe?

Het weerstation ziet er eigenlijk identiek uit als deze, van het blijkbaar Duitse merk Apollo. Die van ons is ook in het Duits geschreven: https://www.ebay.com/itm/404948719299

axel_1997

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 21:50

dat was waarschijnlijk het bimetaal (twee plaatjes metaal op elkaar die bij temperatuursverandering opkrullen en uitrollen). zat het uiteinde ergens aan vast? anders gaan de naalden niet bewegen. Anders moet de naald misschien doorgesmeerd worden. Maar ik heb verder geen verstand van restaureren. misschien bij een reparatieshop vragen. of direct naar een echte restaurateur.

Kimberley_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 23:49

Ik kan weer eens niet slapen en nu vraag ik mij dus af.. waarom zijn er klinieken voor verslavingen als: alcohol, drugs, seks, gamen en gokken maar niet voor roken?

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-24 23:53

Kimberley_ schreef:
Ik kan weer eens niet slapen en nu vraag ik mij dus af.. waarom zijn er klinieken voor verslavingen als: alcohol, drugs, seks, gamen en gokken maar niet voor roken?

Ik denk omdat de invloed van roken op je leven veel minder direct is. Alcohol-, drugs- en seksverslavingen hebben vaak hele serieuze impact op mensen hun sociale kring, en zorgen ervoor dat ze hun leven niet meer normaal kunnen leven. In het geval van roken is die schade alleen intern (op meeroken na), en pas op langere termijn voelbaar. Iemand die een sigaret heeft gerookt is niet te vergelijken met iemand die een gram coke zijn neus in heeft laten verdwijnen.

That being said: programma’s voor stoppen met roken worden wel steeds intensiever. Er zijn wel cursussen voor.

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 01:51

Ambulance, spoedhulp en dit tijdstip. Zegt genoeg. Zucht

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 06:59

Justme_Lisaa schreef:

Voor jou? Wat is er gebeurd? Alles goed met je nu?

Justme_Lisaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 08:19

Suzanne F. schreef:
Justme_Lisaa schreef:

Voor jou? Wat is er gebeurd? Alles goed met je nu?

Voor m’n vader, maar alles is gelukkig weer oke, alsof er niets gebeurd is :z

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 14:57

Goedemiddag, ook van mij een vraag van een kwestie waar ik niet uitkom...ik heb iets via Marktplaats gekocht. Een adres opgegeven waar het naar toe moest en dat geschiedde, helaas vond DHL via MP mijn oude adres belangrijker dan het adres op het pakketje.
Na wat gechat bleek dat DHL dat adres passeert dus. Ik wilde mijn adres wijzigen bij MP, maar kan alleen een postcode opgeven..verder niets. Zo apart?
Via de app of via PC allebei geen normale adreswijziging mogelijk...iemand een idee?

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 17:22

Amalarab schreef:
Goedemiddag, ook van mij een vraag van een kwestie waar ik niet uitkom...ik heb iets via Marktplaats gekocht. Een adres opgegeven waar het naar toe moest en dat geschiedde, helaas vond DHL via MP mijn oude adres belangrijker dan het adres op het pakketje.
Na wat gechat bleek dat DHL dat adres passeert dus. Ik wilde mijn adres wijzigen bij MP, maar kan alleen een postcode opgeven..verder niets. Zo apart?
Via de app of via PC allebei geen normale adreswijziging mogelijk...iemand een idee?

Toevallig paar weken terug precies dit gehad, pakketje werd naar m’n ex z’n huis gestuurd :j Kon niet meer worden aangepast. Heb ook stad en land afgezocht hoe ik dat aan kon passen bij MP.
Dat blijkt dus alleen in een chat te kunnen met een verkoper. Dan kun je links onderin de chat op een kaartje klikken, je oude adres verwijderen en je nieuwe toevoegen. Mega omslachtig.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:02

dank je kwal!
(wat klinkt dit onaardig)

Kookaburra

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:20

Justme_Lisaa schreef:

Fijn dat het weer goed gaat. Schrikken even!

Kwal

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:48

Amalarab schreef:
dank je kwal!
(wat klinkt dit onaardig)

Mijn vroegere paard heette Quality, dit werd al snel afgekort naar Kwal, vandaar :D

Prrrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-24 18:55

Qual zit er dan wel aardiger uit :))

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 09:07

Ik vraag me af.
Vaak zie ik aanbiedingen, arrangement en veilingen voorbij komen gericht op minimaal twee personen.
Ik ben maar alleen, en ik zou ook graag bijvoorbeeld eens meedoen aan zo'n veilig om met een leuke korting ergens heen te kunnen.

Stel je wint zo'n veiling voor twee personen...ben je dan ook verplicht om met tweeën hier gebruik van te maken? Of is het ook mogelijk om daar alleen gebruik van te maken? Dat je bij hotels eventueel dubbel toeristen en stads belasting moet betalen kan ik begrijpen. Maar kunnen ze je weigeren als je voor een persoon boekt.

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 11:36

silvericathy schreef:
Ik vraag me af.
Vaak zie ik aanbiedingen, arrangement en veilingen voorbij komen gericht op minimaal twee personen.
Ik ben maar alleen, en ik zou ook graag bijvoorbeeld eens meedoen aan zo'n veilig om met een leuke korting ergens heen te kunnen.

Stel je wint zo'n veiling voor twee personen...ben je dan ook verplicht om met tweeën hier gebruik van te maken? Of is het ook mogelijk om daar alleen gebruik van te maken? Dat je bij hotels eventueel dubbel toeristen en stads belasting moet betalen kan ik begrijpen. Maar kunnen ze je weigeren als je voor een persoon boekt.

Beetje flauw maar ik denk dat dat afhankelijk is van de voorwaarden. Die staan er vaak bij, nog voordat je gaat bieden. Anders zou je ook even kunnen mailen naar een grote aanbieder als VakantieVeilingen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 13:54

Lijkt mij dat het wel moet kunnen toch, zeker als je wel gewoon voor de 2e persoon zou willen betalen.
Zal vast regelmatig gebeuren dat 2 mensen boeken maar er uiteindelijk om welke reden dan ook, 1 niet mee wil of kan gaan ;)

silvericathy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:28

Ja ik zou het graag eens doen. Lijkt mij ook wel fijn eens een dagje genieten of ergens lekker eten ofzo voor een goedkopere prijs. Maarja moet dat dan wel in mijn eentje doen , en dat vind ikzelf helemaal niet erg maar ben altijd zo verbaasd dat het voor twee personen is.
Heb ook wel een geprobeerd te reserveren in een restaurant en daar wordt ik dan afgewezen omdat er alleen gereserveerd wordt vanaf twee personen.

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:29

Ja echt, zo vervelend dat al dat soort dingen zijn ingericht op stelletjes/twee personen. Hallo, ik kan het ook leuk hebben in mn eentje, laat me :+

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 14:37

Ik vermoed dat dat wel kan maar zou het zeker even navragen bij vakantieveilingen zelf.
Als je reserveert moet je vaak maar één naam geven. Desnoods zeg je bij de receptie dat de 2e persoon nog onderweg is :')

Ik heb net m'n tent opgezet in de regen, even checken. Nu valt aan de zijkant op 2 punten de buitentent tegen de binnentent. Hoe ik de scheerlijntjes ook zet, het blijft er tegen aan. Daardoor is de binnentent (van gaas zegmaar) nu ook vochtig op die plekken.

Zou het werken als ik aan de buitenkant van de binnentent, vuilniszakken tape? En dan helemaal tot aan de grond natuurlijk dat het er niet ergens anders in loopt.

Zit er van de week 3 nachten in en de weersvoorspellingen zijn niet geweldig.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 15:00

Is er iets van een gedeelde boodschappenlijst app die je voor zowel android als iOs kan gebruiken? Gaat om een lijstje maken voor een vakantie :)

Emmaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-24 15:32

Snippergroen schreef:
Is er iets van een gedeelde boodschappenlijst app die je voor zowel android als iOs kan gebruiken? Gaat om een lijstje maken voor een vakantie :)

Google Keep en Simplenote, en evt Notion als je ook de mogelijkheid wil om uitgebreidere notities of databases te maken