Algemeen Coronatopic #8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigBen

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:39

bigone schreef:
Zo eens even onbespoten boerenkool uit de tuin halen, bespoten met helder bronwater.

Dat bronwater valt nog mee, maar die boerenkool zit waarschijnlijk vol PFAS :D .

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:43

BigBen schreef:
bigone schreef:
Zo eens even onbespoten boerenkool uit de tuin halen, bespoten met helder bronwater.

Dat bronwater valt nog mee, maar die boerenkool zit waarschijnlijk vol PFAS :D .

_/-\o_

nikkel

Re: Algemeen Coronatopic #8

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 15:58

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:07

Het is voornamelijk 90+ wat zo hard stijgt zie ik op corona dashboard.

En daarbij :
“Daarbij komen er ook waarschijnlijk meer mensen in het ziekenhuis terecht, die om een andere reden dan Covid worden opgenomen, maar wel positief testen op het virus.“

Ik maak me nog niet zo’n zorgen. Ik denk echt dat we over moeten gaan op leven met. Maar dat we ook moeten gaan kijken naar isolatieregels enz. Hier zijn ze al dagen helemaal fit en klachtenvrij, maar officieel nog tm morgen in isolatie. Gelukkig dat ik in de ziektewet zit en thuis ben, maar het is een gedoe. Gelukkig van vrienden de kinderen ook dezelfde tijd besmet en amper tot niet ziek. Zijn we er in één keer vanaf. Vriendin van mij is alleenstaand en moest werken. Haar dochter is nu bij ons. Zelfde bron van besmetting waarschijnlijk en maar een dag verschil in positieve test/milde klachten. Zo lossen we het maar op. Ik ben blij dat ik door de booster niet in quarantaine hoef, want met zoveel besmettingen in directe kring blijft er niemand over om even te vragen om boodschappen te doen ed.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:11

Ik begin nu steeds meer verhalen te horen om mij heen die besmet zijn geraakt.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:14

Hier ook, veel besmet in mijn omgeving of in quarantaine. Weinig met ernstige verschijnselen gelukkig.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:18

996981 schreef:
Je gaat nu voorbij aan het feit dat ze na deze (volgens sommige niet betrouwbare, betrouwbaarheidscheck) nóg een poging doet om de betrouwbaarheid te checken (wat bij een normale, betrouwbare bron meestal al niet hoeft, omdat hij jawel; betrouwbaar is) en op precies hetzelfde resultaat uitkomt.

En zoals Pien zelf aangeeft: die tweede en meer betrouwbare bron bekeek ze omdat ik het opmerkte dat haar eerste bron niet betrouwbaar was. Hoe duidelijk wil je het hebben?????

Dus ik ga helemaal niet voorbij aan een feit, want dat had nog helemaal niet plaats gevonden toen ik dat postte. Even je tijdslijn duidelijk houden aub.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:20

enzino schreef:
996981 schreef:
Je gaat nu voorbij aan het feit dat ze na deze (volgens sommige niet betrouwbare, betrouwbaarheidscheck) nóg een poging doet om de betrouwbaarheid te checken (wat bij een normale, betrouwbare bron meestal al niet hoeft, omdat hij jawel; betrouwbaar is) en op precies hetzelfde resultaat uitkomt.

En zoals Pien zelf aangeeft: die tweede en meer betrouwbare bron bekeek ze omdat ik het opmerkte dat haar eerste bron niet betrouwbaar was. Hoe duidelijk wil je het hebben?????

Dus ik ga helemaal niet voorbij aan een feit, want dat had nog helemaal niet plaats gevonden toen ik dat postte. Even je tijdslijn duidelijk houden aub.

Leugenaar. Omdat jij het geen betrouwbare bron vond deed ik reuter erbij!

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:21

Sizzle schreef:
De wereld draait door.
Een zwangere NZ vrouw mag niet naar haar eigen land vanwege de strengd covid regels en de bizar lange wachtlijst voor de quarantaine hotels. Omdat ze ongehuwd ook niet in haar werk land (quatar) mag zijn vraagt ze nu maar hulp aan de taliban :=

https://www.independent.co.uk/news/worl ... 5.html?amp

:wow:

Dit zinnetje ook
Citaat:
“When the Taliban offers you – a pregnant, unmarried woman – safe haven, you know your situation is messed up.”
:=

Gelukkig kunnen ze naar België. Hier is iedereen welkom ! :D

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:23

Citaat:
Gelukkig kunnen ze naar België. Hier is iedereen welkom !
_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:25

pien_2010 schreef:
Leugenaar. Omdat jij het geen betrouwbare bron vond deed ik reuter erbij!

Je vind wikipedia dus wel een betrouwbare bron?
Na al die posts waar iedereen het er over eens is dat het een goed startpunt is maar je verder moet klikken om de betrouwbaarheid van bepaalde statements te checken?

En leugenaar? Meteen aannamen dat ik kwaad in de zin heb in plaats dat we misschien bepaalde woorden anders opvatten of precies langs elkaar heen praten?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:31

Je zit er gewoon over door te duwen terwijl de feitelijke informatie klopte, zoals ik al wist.
En om dan dit soort aannames te doen om je gelijk te halen vind ik gewoon niet netjes.

Er is door anderen al heel veel geschreven over wikepedia waar ik achter sta. Dus die onbetrouwbaarheid valt wel mee.

En dat heb ik het vooral over
Citaat:
dat ik absoluut niet netjes vind!!

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:37

Er wordt door een aantal mensen gewoonweg doorgedramd op de manier, my way or the highway. Ik vind dat persoonlijk grenzen aan onbeschoftheid.

Wat voor de ene een uitstekende bron van feiten is voor de andere absoluut onaanvaardbaar. Dat is nu ongeveer 388 pagina,s aan de gang. Een ieder heeft nu zijn of haar stelling betrokken, dat lijkt mij inmiddels wel duidelijk.

Agree to disagree.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:39

pien_2010 schreef:
dat ik absoluut niet netjes vind!!

Niet netjes, maar wel wat je zelf aangeeft:

pien_2010 schreef:
Gelukkig had Pien een mede bokker, met naam Enzino, die dit opmerkte }> → zodat zij met een andere bron kon staven dat het verhaal → nl dat het om een fake news verspreidende site gaat, kon staven.

Ik merkte het op, daarom zocht je er een andere bron bij.

En wikipedia is nooit een betrouwbare bron omdat het zelf gebruik maakt van bronnen. Zoals je misschien zelf heb gezien zit je quote met dat die site niet betrouwbaar is, vol met voetnoten. DAT IS JE BRON. Niet wikipedia.

En het maakt niet uit of de feitelijke informatie klopt; iedereen zit gewoon de duwen om maar niet toe te geven dat wikipedia zelf geen bron is. Zelfs niet als ik een artikel geef waarin de mede-oprichter aangeeft dat de site "left-leaning" is.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:42

nikkel schreef:
Agree to disagree.

Nikkel ik ga met je laatste zin mee, en stop voor nu de discussie.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:42

Enzino ik vind je anders behoorlijk aan het nitpicken en doordrammen nu. De gedeelde site is behoorlijk onbetrouwbaar, daar staat die om bekend en dat wordt ook op diverse bronnen zo benoemd met redenering.

Waarom dan zo vallen over een (biased) wikipedia?

De bron die dinopino noemde is heel erg onbetrouwbaar, punt. Klaar.

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:43

Ik vind het wel goed zo, gezien de opstelling van een aantal mensen. Blijf vooral lekker doordrammen.

Electra63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:45

pien_2010 schreef:
nikkel schreef:
Agree to disagree.

Nikkel ik ga met je laatste zin mee, en stop voor nu de discussie.

Dat is inderdaad de beste oplossing ;)
Het is fijn om de wijste te zijn
:D

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:48

Nou ik ben er wel weer klaar mee. Vorige week mijn moeder in contact met iemand geen corona dus weer mazzel. Dag erna een collega maar ook geen klachten dus nogmaals mazzel.

En vanmorgen mijn zusje een positieve zelftest. Laat het nu ook maar gebeuren hoor... dit schiet ook niet op zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:51

IMANDRA schreef:
Enzino ik vind je anders behoorlijk aan het nitpicken en doordrammen nu. De gedeelde site is behoorlijk onbetrouwbaar, daar staat die om bekend en dat wordt ook op diverse bronnen zo benoemd met redenering.

Waarom dan zo vallen over een (biased) wikipedia?

De bron die dinopino noemde is heel erg onbetrouwbaar, punt. Klaar.

Die site is inderdaad niet erg betrouwbaar.
En wikipedia is geen bron, maar verwijst wel naar bronnen in haar voetnoten.

Volgens mij zijn we het allemaal eens, maar sommige mensen zijn een gat dieper en dieper aan het graven om dat maar niet toe te hoeven geven. Voor mij is de discussie ook al lang klaar, tot pien weer begint te liegen natuurlijk.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:53

Je hoeft de schuld niet alleen bij anderen te leggen, want je blijft met je reacties uitdagen.

Maar ik ga met de rest mee, klaar zo.

Las een pagina terug dat de ziekenhuisopnames ook weer flink stijgen maar dat daar nog wel mensen 'met corona' tussen zitten. Weet iemand wanneer die administratieve wijziging dan door wordt gevoerd waarin dat mee wordt gewogen?

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 16:59

Citaat:
Voor mij is de discussie ook al lang klaar, tot pien weer begint te liegen natuurlijk.

En dus ga je weer door.....hoe duwerig en onsympatiek kun je zijn als bokker met je posts. Nee Pien heeft niet gelogen dat maak jij ervan en dat laat ik niet zonder reactie gezegd blijven op een openbaar forum.

Het heeft er alle schijn van dat jij over de rug van Pien je eigen punt wil scoren door uit te blijven dagen (eens met Imandra). En dat is niet ok.

In Frankrijk is het ook nog lang niet gedaan Imandra. De cijfers swingen de pan uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:02

pien_2010 schreef:
En dus ga je weer door.....hoe duwerig en onsympatiek kun je zijn als bokker met je posts. Nee Pien heeft niet gelogen dat maak jij ervan en dat laat ik niet zonder reactie gezegd blijven op een openbaar forum.

Het heeft er alle schijn van dat jij over de rug van Pien je eigen punt wil scoren door uit te blijven dagen (eens met Imandra). En dat is niet ok.

Ik dacht dat jij de wijste zou zijn en het zou laten? Blijkbaar niet. Nou, dan doe ik het wel weer en zal ik niet meer op je reageren betreffende dit gedeelte.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:04

Zullen we terug on topic?

nikkel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-22 17:06

Een slotje is misschien een idee.! Dit moest er toch nog even uit.