[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 16:39

De gewone pil werkte niet voor mij.
Gelukkig toen nog geen vriend want aan t eind van de maand had ik nog 3/4 strip over... :7

Nu prikpil en die werkt gelukkig voor mij wel.
Geen kinderen en niet ongesteld worden. Best of both world's! *\o/*

Wodamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:17

LunarEclipse schreef:
Heel vervelend Wodamen, ik zou mij niet serieus gevoeld worden.
Ik vraag mij ook serieus af hoe je aan je angst voor zwangerschap zou moeten werken (dat was het toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden :o ) ..

@TheWelsh: hoe gaat het vandaag? Vervelend dat je zo veel last gekregen hebt. Beterschap!

Je hij is van mening dat steriliseren het probleem niet gaat oplossen.
Mijn angst is niet de enige reden dat ik het wil.. het is een van de redenen.

Had het wel even moeilijk daar. Tuurlijk ga je al van het slechtste uit. Maar ik ben bijna 29. Ben toch gewoon volwassen dan ben je toch bekwaam genoeg om het te beslissen denk ik dan.

TheWelsh: hoop dat het vandaag al beter gaat!

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:23

Wodamen schreef:
LunarEclipse schreef:
Ik vraag mij ook serieus af hoe je aan je angst voor zwangerschap zou moeten werken (dat was het toch? Of heb ik dat verkeerd onthouden :o ) ..

@TheWelsh: hoe gaat het vandaag? Vervelend dat je zo veel last gekregen hebt. Beterschap!

Had het wel even moeilijk daar. Tuurlijk ga je al van het slechtste uit. Maar ik ben bijna 29. Ben toch gewoon volwassen dan ben je toch bekwaam genoeg om het te beslissen denk ik dan.

Dat vind ik persoonlijk wel een gekke reden. Ook al gaat het het niet oplossen, dan ben je vooralsnog bekwaam om een beslissing te maken, over je eigen lichaam.
Je zou bijna zeggen: lieg volgende keer glashard. Zeg dat je wel eens kind hebt mishandeld maar nog nooit bent gepakt ervoor. Maar het feit dat ik dit al zeg, zegt genoeg over het probleem

Laurora

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 17:42

Uit eigen ervaring: sterilisatie lost de angst niet 100% op, maar verlicht het wel zò dat ik weer normaal kan leven (en zonder angst bedsport kan beoefenen, dat is zooveel waard!)
Idioot dat hij je niet wil helpen. Je bent verdorie volwassen! Iets met zelfbeschikkingsrecht?
Tokofobie is ook niet iets wat je er zo even uit krijgt met therapie. Sterker nog, de meeste mensen met tokofobie gaan alleen in therapie als ze daadwerkelijk kinderen willen.
Maar geef de moed niet op! Er zijn echt artsen die het wel begrijpen en er voor open staan.
Voor nu een hele dikke knuffel :(:)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-21 22:40

Wat een zak hooi... andere gyn vragen! Lijst mee waarom je ze niet wilt en op naar poging 2. Je bent verdorie volwassen genoeg om zelf te mogen kiezen. Als je een man was had je bij wijze van morgen de knip al gekregen. Kansloos.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 06:43

Wat rot Wodamen. :(:) Je zou een andere gynaecoloog of ander ziekenhuis kunnen proberen. Ik stuur je even een PB, weet niet of de mijne in de buurt zit maar wie weet. Therapie hiervoor lijkt me, zoals anderen al aangeven, vooral nodig als je juist wel zwanger wil worden.

Sterkte TheWelsh, hoe is het nu?

Ik ben gisteren gesteriliseerd, eileiders verwijderd. Alles is goed gegaan. Ik was wel echt flink wappie van de narcose achteraf. :') Nu weer wat helderder, nog wel veel pijn en stijve buikspieren en rug van de pijn en het liggen. Ik had verder echt zulk lief en zorgzaam ziekenhuispersoneel overal, wat een feestje om zo goed verzorgd te worden. <3 Het was even spannend of het door kon gaan tot kort voor de ingreep vanwege een blaasontsteking de nacht ervoor (en daarvoor antibiotica genomen). Toen het verlossende woord kwam was ik zo opgelucht, dat gaf ook wel aan dat het echt de juiste beslissing was. Het voelt goed! :D Nu lekker uitrusten.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:19

We hebben een discussie op het [***] over het klimaatrapport.
"Ik heb minder geprint dit jaar"
"Wij hebben een groen dak en geïsoleerd huis"
"Ik had een hybride auto"

Ja jongens, dit maakt alleen maar dat je jezelf goed voelt maar de enige oplossing is gewoon minder mensen. Waarom begrijpen mensen dat niet? _O-

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:38

Captain schreef:
We hebben een discussie op het werk over het klimaatrapport.
"Ik heb minder geprint dit jaar"
"Wij hebben een groen dak en geïsoleerd huis"
"Ik had een hybride auto"

Ja jongens, dit maakt alleen maar dat je jezelf goed voelt maar de enige oplossing is gewoon minder mensen. Waarom begrijpen mensen dat niet? _O-

Dat mag je niet zeggen. En het ergste is, nooit zal de kindervrije ook maar enigszins een voordeeltje krijgen. Stel ze willen reizen aan banden leggen, dan geldt dat ook voor de kindervrije, terwijl die eigenlijk zo veel kan reizen als hij of zij wil, want nooit zal dat meer aan vervuiling bijdragen dan ook maar het krijgen van 1 kind.

Maar dat is een discussie waar je niet uit gaat komen.
Ik ben niet tegen kinderen, maar heb zelf de bewuste keuze gemaakt om ze niet te nemen.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:40

Ik moest heel erg op mijn handen zitten om er iets over te zeggen. Maar het was een groep van 25+ mensen die vrijwel allemaal 40+ zijn.. die kunnen toch niet meer aborteren. :') Maar vind het gewoon zo frappant dat dit dé oplossing is maar men hier niet zelf op komt.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:41

Het is een van de oplossingen ja, maar helaas zal de bevolking nooit meer krimpen. Alleen maar groeien. -O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:44

Wat onwijs vervelend wodamen. Je zou toch denken dat je serieus genomen wordt door artsen _-:(

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:44

MarlindeRooz schreef:
Het is een van de oplossingen ja, maar helaas zal de bevolking nooit meer krimpen. Alleen maar groeien. -O-

Niet als iedereen maar 1 of 2 kinderen krijgt. Al is dat ook een utopie..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 09:46

Ja, laatst ook in een commentsection van iets beland waar iemand die eigenlijk geen kinderen wilde vertelde dat ze zo gelukkig was met haar 7 (zeven!!!) kinderen. Toen ze eenmaal begonnen was met fokken wilde ze niet meer stoppen ;(

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:28

Er zitten 18 ooievaars in onze wei.Hoop niet dat ze wat achter laten op de stoep :(

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:36

Die vleesdiarree stoppen is idd een van de beste klimaatmaatregelen die je maar kunt nemen. Maar oh wee dat mag je niet zeggen :=

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 10:52

Captain schreef:
Ik moest heel erg op mijn handen zitten om er iets over te zeggen. Maar het was een groep van 25+ mensen die vrijwel allemaal 40+ zijn.. die kunnen toch niet meer aborteren. :') Maar vind het gewoon zo frappant dat dit dé oplossing is maar men hier niet zelf op komt.

Men vindt het prima om bij te dragen aan het milieu, zolang ze er zelf maar niet te veel voor hoeven opofferen.

Zeker de dingen die jij noemt zijn eigenlijk dingen waar - zeer waarschijnlijk - de nodige luxe voor in de plaats komt;
Minder printen vind ik de huidige tijd overigens echt minimal effort :+

Groen dak en geïsoleerd huis; super fijn! Maar de meeste mensen die ik ken die dit soort dingen doen, daarvan is de grootste beweegreden toch hun portemonnee :+ (en ja, als dat werkt dan werkt het, daar klaag ik verder niet over, maar dat het beter is voor de aarde dat is voor velen die ik ken meer een bijzaak en zeggen ze gewoon graag)

Hybride auto, super leuk, zeker beter dan een nieuwe benzine auto maar het is nog steeds een luxeproduct.

En dat betekent niet dat dit verkeerde dingen zijn verder, en ik vind het ook echt niet erg als mensen voor milieuzuinige opties kiezen waar andere beweegredenen voor onderliggen, maar mensen kiezen om dingen te verbeteren en op te offeren die eigenlijk niet echt impact hebben op hun leven. Volgens mij offert niemand in jouw omschrijving echt wat op.

Een toekomstig gezin opgeven (of inderdaad al gewoon een kleiner gezin), dat is voor velen wél echt een opoffering. En opofferen dat doet men niet graag, dus rijden ze liever rond in hun elektrische auto terwijl ze al hun documenten doorlezen op een super fancy iPad waar de nodige grondstoffen voor zijn geïnd, dan dat ze daadwerkelijk iets opofferen. (Even nu jouw voorbeeld eigen gemaakt, niet meer gerelateerd aan jouw collega's :P)

(Even sidenote: vind niet dat iedereen maar alles moet opofferen. Dat doe ik zelf ook niet; wat dat betreft ben ik lekker hypocriet hier, want het niet nemen van kinderen is natuurlijk geen vrijbrief om goed te praten dat je kilometers rondscheurt in een benzine auto zoals ik doe :+ maar ik vind het interessant dat het hele westen wel ziet dat de wereld naar de knoppen gaat maar we willen eigenlijk ook niks opofferen en al het milieubeleid wordt zo in elkaar geflanst dat er eigenlijk maar zo min mogelijk uiteindelijk veranderd en iedereen en alle bedrijven hun kapitaal kan behouden. Daar ben ik op het moment gewoon een beetje boos over du die frustratie komt hier terug :P).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:27

EN doordat je geen kinderen hebt, heb je juist wel die vrijbrief om de wereld maar rond te reizen. WAnt je kunt nooit meer vervuilen dan dat je wel iemand op de wereld zet die ook weer gaat vervuilen.

En ja, al die zgn. milieuvriendelijke daken en zonnepanelen zijn vooral bedoeld voor eigen gewin. Logisch ook natuurlijk.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:28

Ik wil even opscheppen met het feit dat ik de meeste boeken / studie stof lees vanaf mijn TWEEDEHANDS e-reader. Zo milieubewust * neemt slokje van koffie met vegan melk * *D

Dat ik dat doe omdat het goedkoper is is natuurlijk bijzaak. Oh en van melk krijg ik buikpijn. :))

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:51

MarlindeRooz schreef:
Ik wil even opscheppen met het feit dat ik de meeste boeken / studie stof lees vanaf mijn TWEEDEHANDS e-reader. Zo milieubewust * neemt slokje van koffie met vegan melk * *D

Dat ik dat doe omdat het goedkoper is is natuurlijk bijzaak. Oh en van melk krijg ik buikpijn. :))

Haha same, bijna mijn hele interieur komt uit de kringloop. Echt super goed van mij.
(Eigenlijk ben ik te skeer voor nieuw interieur maar shhhh := ).

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 11:58

Hier ook tweedehands bankstel. En kasten. Langzaam vervang ik iets voor wat van Ikea wat nieuw is. Maar daar doe ik al meer dan 12 jaar over.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:33

Geen koters, gratis bank, 2e hands stoelen, geadopteerde planten, moestuin en volkstuin, geen auto, geen dure ipads in huis. Ben goed bezig!

Dat het nu merendeel ooit kwestie van arme student zijn was.. detail toch? :+

Captain, ze kunnen niet meer aborteren, maar je mag zo'n standpunt toch best inbrengen? Imo is het namelijk een hele goede.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:48

Wodamen schreef:
LunarEclipse schreef:

Kan je van je vaste huisarts geen verklaring krijgen dat je stabiel bent in je niet-kinderwens?
Ik was ook 29 jaar toen ik deze verklaring van mijn HA kreeg, en daardoor wilde de gynae mij wel steriliseren. Ik moest wel naar de HA waar ik al heel mijn leven ging, omdat die mij daardoor ook vrij goed kent, en daardoor "eerlijk en correct" kan oordelen over mijn stabiliteit ivm mijn niet-kinderwens.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 12:56

he Welsh, hopelijk voel je je snel wat beter.

Wodamen. Net alsof ze het tegen iemand van 16 hebben.
Zo raar toch dat kinderen krijgen zo hoog staat.

Ik kwam deze net tegen.
Vond hem wel grappig, helaas staat nog net storm, onze veel gebruikte naam, er niet tussen :P
Afbeelding

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:06

Hahaha.
Jan kan écht niet meer hoor. Dat is zó 1950.

Mews

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-21 13:32

Haha, die is wel mooi ja :))