Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sunnda schreef:Van die mensen die zichzelf bij alles in het leven als maatstaf houden en zich niet kunnen voorstellen dat wat voor hen geldt niet voor iedereen geld en er bovendien een groter plaatje is.
Urbanus schreef:Maar feit blijft, Elnienjo kan het anders willen, het is zoals het is in Nederland.
Alles open elke dag
996981 schreef:Sunnda schreef:Van die mensen die zichzelf bij alles in het leven als maatstaf houden en zich niet kunnen voorstellen dat wat voor hen geldt niet voor iedereen geld en er bovendien een groter plaatje is.
Mensen die anderen verantwoordelijk houden voor hun eigen keuzes en met hun fixed mindset in de slachtofferrol kruipen onder het mom “de samenleving”
Sunnda schreef:996981 schreef:
Mensen die anderen verantwoordelijk houden voor hun eigen keuzes en met hun fixed mindset in de slachtofferrol kruipen onder het mom “de samenleving”
Mensen die menen dat eigen keuzes altijd 'eigen' keuzes zijn en menen dat deze niet door sterke externe/interne factoren, opvoeding, omgeving, IQ en nog wat bepaald worden heb je nu weer precies niets aan in de samenleving.
996981 schreef:Sunnda schreef:Dat is je eigen keuze zou je zelf zeggen toch?
Of wil je nu toch weer een schouderklopje?
Wat is mijn eigen keuze?Om ondanks mijn schijnbaar slechte karakter waar de maatschappij niks aan heet, toch te proberen van waarde te zijn voor de maatschappij?
996981 schreef:Urbanus schreef:Maar feit blijft, Elnienjo kan het anders willen, het is zoals het is in Nederland.
Alles open elke dag
De mensen die dat niet nodig vinden omdat de zondag voor rust is kunnen heerlijk achter het raam gaan zitten zich storen aan mensen die wel leven op zondag. Dat is schijnbaar goed voor je rust
Sunnda schreef:996981 schreef:
Wat is mijn eigen keuze?Om ondanks mijn schijnbaar slechte karakter waar de maatschappij niks aan heet, toch te proberen van waarde te zijn voor de maatschappij?
Je wilde toch thuis gaan zitten? Dat is je eigen keus niemand houdt je tegen.![]()
Maar ik vond je laatste post een leuke hoor. Want ik neem aan de je in het echte leven dus wel wat genuanceerder bent. Of help je die mensen aan werk door te zeggen dat ze met hun 'fixed mindset' niet zo naar een ander moeten kijken, maar gewoon zelf eens wat moeten gaan doen, anders dan slachtoffer spelen.
maralyn schreef:Alleen is dit het unpopular opinion topic, niet het biechttopic.Biecht... Echt ...
Mijn werk van vijf jaar geleden heeft een groepsapp, en die beste directeur heeft mij gewoon niet uit de groepsapp gegooid.
Ik zie dus telkens wanneer er nieuw personeel is aangenomen of is ontslagen door middel van die app.
Waarom ik er nog wel in zit, weet ik nietmaar ik geniet er zo van
Inclusief alle vacatures die worden gedeeld.![]()
Ik vind het zo mooi!!!!
Mkango schreef:maralyn schreef:Alleen is dit het unpopular opinion topic, niet het biechttopic.Biecht... Echt ...
Mijn werk van vijf jaar geleden heeft een groepsapp, en die beste directeur heeft mij gewoon niet uit de groepsapp gegooid.
Ik zie dus telkens wanneer er nieuw personeel is aangenomen of is ontslagen door middel van die app.
Waarom ik er nog wel in zit, weet ik nietmaar ik geniet er zo van
Inclusief alle vacatures die worden gedeeld.![]()
Ik vind het zo mooi!!!!
elnienjo schreef:Ik ben ook niet religieus maar vind een algemene rustdag per week wel een onthaastende vibe afgeven. De eerste coronalockdown had voor mij een zelfde soort effect. En natuurlijk kan ik ervoor kiezen zelf zondag nergens naartoe te gaan maar de buzz van de maatschappij die doorjakkert blijft voelbaar.
Sherivey schreef:Marjo schreef:
Ik vind het dus juist super irritant dat de supermarkt bij mij in het dorp zo beperkt open is. Dus nee, absoluut niet mee eens. Mensen die 32/36u werken in onregelmatige diensten zijn er juist heel blij mee dat er ook op zondag boodschappen gedaan kan worden en gewinkeld kan worden.
De reden waarom op zondag alles dicht is, kan ik me totaal niet in vinden omdat ik allesbehalve religieus ben. Laat winkeliers zelf hun openingstijden bepalen.
Als ik 40 uur per week werk, dan ben ik nog steeds niet afhankelijk van een zondag of late avond om boodschappen te doen hoor