Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
culaccino schreef:@Lestrange, ik weet natuurlijk niet of ik hetzelfde voel, maar als ik 'gewoon' hartkloppingen heb, dan krijg ik zo'n gejaagd, vaag gevoel en een soort rare kriebel ergens in mijn borstkas. Ik kreeg via de huisarts een paar dagen zo'n ECG-kastje mee en als ik het weer zover was, moest ik op een knopje drukken en sloeg hij de laatste minuut aan metingen op, geloof ik. In mijn geval zijn die hartkloppingen totaal onschuldig; ik krijg het vooral als ik te moe ben, het heel druk heb, of bij warm weer. Maar ik zou er ook mee naar de huisarts. Hopelijk bij jou ook niks ergs!
Schemerdier schreef:Weet iemand nog de rechtszaak (?) tegen Facebook waarbij Zuckerberg zichzelf moest gaan uitleggen in de VS tegen over oude rechters/senatoren (?) die het totale winstconcept van Facebook niet begrepen (dat Facebook geld verdient met advertenties en informatie inzamelen enz) ?
Ik kan me zoiets herinneren, maar weet de details niet meer; een link naar een artikel zou hij leuk zijn!
Jolien87 schreef:Kan iemand mij in Jip en Janneke-taal uitleggen wat er toch allemaal te doen is omtrent Omtzigt?
Justme_Lisaa schreef:Jolien87 schreef:Kan iemand mij in Jip en Janneke-taal uitleggen wat er toch allemaal te doen is omtrent Omtzigt?
Ik ga het proberen.
Tijdens de verkenningen tussen de partijen voor een nieuw kabinet, is na een positieve test Ollengren naar buiten gelopen waarbij de notities van de verkenningen zichtbaar waren voor de pers. Daarop stond oa “functie Omzigt, elders”.
Omdat dit niet met de verkenningen direct te maken had en niet aan hun is volgensmij, wilde de partijen ophelderingen krijgen wie dit heeft gezegd en waarom. Niemand wilde er in het begin duidelijkheid over geven, Rutte ontkende het. En nu moesten ze de aantekeningen openbaar maken en daar is dan naar voren gekomen dat Rutte heeft gezegd dat hij eventueel een ministeriële post kan bezetten.
Daardoor is nu het kamerdebat aan de gang om duidelijkheid te verschaffen waarom Rutte dat zo gezegd heeft en wat zijn bedoeling ermee is. En wat ik ervan mee gekregen heb, heeft Wilders een motie tegen Rutte nu ingediend.
Edit; waar er nu over gevallen wordt is dat er tijdens de verkenningen overleggen geplaatst waren over functies van mensen (vanuit de VVD) waar het helemaal niet over hadden mogen gaan. Het gaat vooral over het vertrouwen wat normaal bij de verkenners ligt, geschaad is.
Hopelijk is het duidelijk zo!
Gracezellaa schreef:Vergeet daarnaast ook niet dat er vanuit het CDA ook wat smerige dingen aan het adres van Omtzigt naar buiten zijn gebracht via de Telegraaf. Zelfs vandaag was het de SP die het op momenten nog het meest voor hem opnam.Is nog niet helemaal volledig denk ik.
Even wat extra historie; omtzigt is een onderzoeker van aard, die graag de onderste steen boven krijgt. Dat valt in de politiek nog wel eens lastig. Hij heeft bijvoorbeeld bijgedragen aan t onderzoek naar MH17 en heeft de toeslagenaffaire aangekaart, maar is ook een paar keer uit zulke raden gezet. Wellicht omdat hij teveel wist of te hard was? Hij is op het nippertje tweede geworden van het CDA na een nek aan nek race met Hugo de Jonge. Nu De Jonge het te druk heeft met Corona moest er een nieuwe lijsttrekker komen, maar ondanks dat Omtzigt nr 2 was, werd wopke Hoekstra lijsttrekker. Desondanks kreeg Omtzigt wel onwijs veel stemmen bij de verkiezingen. Omtzigt zit nu echter met een burnout thuis.
Toen begon dus het verhaal "functie elders". Rutte heeft eerst heel hard ontkent dat hij dat gezegd heeft, maar is toen benaderd dat er stukken zijn waarin staat vermeld dat hij dit gezegd heeft. Nu is zijn verhaal dat functie elders betekent dat hij wel als minister aan de slag zou kunnen. Lijkt mij dat Rutte dat bedacht heeft om de klap voor hemzelf wat te verzachten. Bovendien heeft Rutte dus gelogen toen hij ontkende dit gezegd te hebben. Dat speelt hij nu als "vergeten".
Wat mij betreft kletst Rutte ontzettend uit z'n nek en mag ie wel eens verantwoordelijk gehouden worden voor z'n daden...
Jolien87 schreef:Nou ja, als hij het terloops ergens in het gesprek noemde, een beetje half hardop nadenkend, en er zelf niet teveel waarde aan hechtte, is het niet zo vreemd dat hij het niet meer weet. Zo'n notitie is voor een deel ook een interpretatie van het gesprek/de aantekeningen door de verkenners en hun ambtenaren die op hun beurt ook een bepaald gewicht toekennen aan wat er gezegd wordt door de fractievoorzitters.Bedankt! Ik dacht dat ik het verhaal niet goed begreep door mijn gebrek aan politieke kennis maar het ís dus ook gewoon een vaag verhaal wat aan alle kanten rammelt.
En als het geheugen van Rutte daadwerkelijk zo slecht is dat hij zoiets niet meer weet, dan kan je, je afvragen of hij überhaupt nog wel geschikt is als premier.
Jolien87 schreef:Ik geloof er ook geen barst van hoor, maar ik kan dus wel een scenario bedenken waarin iemand dacht: o, dit moet ik opschrijven, terwijl het voor de spreker een opmerking tussen neus en lippen door was.Maar hij zal toch nog wel weten hoe dat gegaan is? Dit lijken mij geen dingen waar je halve opmerkingen over maakt. Maargoed, ik ben dan ook geen politicus en dat is maar goed ook
Trui schreef:Als je erwtensoep uit zo’n zak giet is het vaak echt dik. Maar zodra je die hebt opgewarmd wordt het zo’n hele vloeibare boel.. hoe hou je m zo dik?
Captain schreef:Hoe kan het, dat als je 'afstapt' als je zonder zadel rijdt, dat altijd zeer doet aan je voeten? Zo'n zenuwpijn zeg maar? Heb het ook weleens met zadel, vooral Ls het een wat langere rit is in de kou.