Baby en kinderkleding #2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Re: Baby en kinderkleding #2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 07:09

Wij hebben altijd raam open op de slaapkamers met een voorzet hor er voor. Wonen aan het bos en werkt heel goed tegen muggen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 07:29

Gray Label en Big&Belg

Heb hier de grote van Aden Anais nog van Julia. Die gebruik ik nu 3 jaar en nog perfect. Verder een hoop basic van Babypark liggen. Maar gebruik die gewoon nooit eigenlijk. Wikkel altijd ze in die van Aden Anais. En Julia wil na douchen of bad een badjas. Wil voor haar dan nog graag die van Liewood met konijnenoren.

dromertje2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 07:44

Hier tetradoeken van hema, zijn na 4 jaar nog in gebruik.

We hebben hier ook vliegenramen, enkel die van de oudste is kapot, die moeten we dringend gaan maken.

Jongste gaat naar creche vandaag, hij heeft een short en t shirt van hema aan en zijn sloefjes.

Oudste zijn buldozer t shirt en grijze short van c&a enzijn sandalen.
Nog even dan zijn het solden, kan ik nieuwe sandalen voor hel kopen misschien van die flexibele schoentjes voor de jongste.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:39

Ik vind die grote goedkope fijn om op te verschonen en wat van die grote swaddles om O mee af te drogen. Maar vind die superzachte gewoon heel relaxt voor P'tje. Als alles zo goed blijft gaan als nu mag ze volgende week naar huis *\o/*

Niwla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:51

Tita, strijk jij je hydrofielen? :oo Held!

Kinderwinkels Cemlys? Of algemeen? Ik vind de straatjes buiten het centrum altijd het leukst, gewoon langs de grachten. De 9 straatjes zijn ook leuk.

Go P *\o/*

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 09:57

Dat strijken heb ik voor de geboorte van de eerste gedaan en daarna nooit meer :')

Go P *\o/*

Vandaag komen er nog een paar polo’s binnen voor de oudste, kan mooi het kraagje omhoog volgende week met de hitte. Pet is ineens een no-go.

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:00

Oh dat is onhandig MM, zeker met die warmte is het wel fijn als ze wat op houden!

hydrofielen strijken heb ik nooit gedaan. ik haat strijken, dus als het niet strikt noodzakelijk is doe ik het niet :+ hydrofielen van de kruidvat zijn bij mij ook erg gekrompen maar verder wel lekker zacht. Ik heb destijds heel veel gekocht omdat ik dacht dat ik ze veel zou gaan gebruiken maar in de praktijk was dat eigenlijk amper het geval. Alleen de hele grote om lekker O met in de pakken na een bad of douche worden echt regelmatig gebruikt.

Wat een mijn vooruitzicht MB! dan heeft het natuurlijk allemaal alsnog lang genoeg geduurd maar wat zou dat fijn zijn, iedereen thuis!

Michelle77

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 10:05

Oooh wat fijn! Ik duim voor jullie!!

Hier ook weinig hydrofiel gebruikt. Gebruik de badcape van Liewood wel elke keer nu

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:41

Lautje_: die badjassen van Liewood zijn zo mooi. Ik wil er één voor zijn eerste verjaardag kopen.

Vandaag komen mijn twee pakketten. Eindelijk! Goede timing, want kan wel troostshoppen gebruiken.
Iemand tips voor omgaan met prikkelgevoeligheid bij een baby? (Eventueel per pb om ontopic te blijven).

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 11:51

Hier doodgewone hydrofielen van de Hema.

Ik strijk niks trouwens en koop ook geen kleding wat gestreken moet worden :=

Prikkelgevoelige baby’s: veel in de draagdoek, niet naar drukke gelegenheden met ze en indien noodzakelijk verstopt in de draagdoek.
Hier eens gelezen dat schapenvacht en strikmuts helpt. En voorspelbaarheid, voorspelbaarheid, voorspelbaarheid, dat is echt the keyword voor mijn peuter nog steeds :=
En verder je tijd uitzitten en overleven en proberen te genieten van je baby :j

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:20

Sorry Appeltje adem in en adem uit vooral niet druk maken en onrustig worden.
Ik kan je niet helpen zit in een overlevings-modus al bijna 1 jaar.

Maar wat voor de een prikkelbaar is, is voor de ander normaal.
Ik denk dat je verschillende gradaties hebt en ze zijn voor iedereen even zwaar.

Volgens mij heeft Lau en Caro simongek ook gevoelige kids (en ik dan)

MB ik denk dat jullie echt zoveel geluk hebben, geniet ervan.
Het is je gegund

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:34

Jullie zijn zo lief, stuk voor stuk!

Keet

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:39

Wat fijn dat ze bijna naar huis mag :) knap kind!

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:46

Bedankt voor jullie berichten. Erkenning is heel fijn. Ik kan goed met m’n zoon omgaan, maar de meningen van andere mensen.. Ik heb veel begrip voor hem. Thuis gaat het gelukkig allemaal goed, maar buiten de deur is het moeilijker. Ik ga dit weekend kijken naar een draagdoek. Thanks voor alle tips :).

On topic: vandaag Little Hedonist broek van de verkoopstapel gepakt en past toch <3 en een mexx shirtje ooit tweedehands gekocht. Vanavond post ik een foto.

Mama2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 12:54

Appeltje ik hou mij altijd erg vast aan regelmaat. Zelfde tijden uit bed, eten, naar bed etc. En idd een draagzak is hier ook uitkomst!
Tuurlijk heb je wel eens een dagje dat het allemaal even niet lekker gaat en t bloed onder je nagels komt. Ik heb van mijn kraamverzorgster geleerd dan even 10 seconde buiten te staan grote hap frisse lucht en dan weer naar binnen.
En de mening van andere mensen tja hoe moeilijk ook soms maar let iT go! We zijn allemaal moeders en we doen t allemaal op onze eigen manier waarvan wij denken dat t t beste voor ons kindje is.

MB wat enorm fijn! Ik duim hard mee!!

Ik aas nog op een little hedonist broek maar is nog te weinig korting naar me zin :') wel hele fijne stofjes

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:01

Volgens mij heb ik het wat verkeerd verwoord. Ik kan goed met hem omgaan, maar meer tips om hem het leven wat aangenamer te maken. Dus een draagdoek of een vachtje, etc. Ik heb veel begrip voor hem en steun hem als hij het moeilijk heeft en neem hem dan lekker bij me. Ik vind het zo zielig en zou hem graag helpen met bijvoorbeeld een draagdoek oid. Ik probeer mensen met kritiek maar te negeren.

Little Hedonist is het geld zo waard. Ik heb een broekje uit de vorige collectie. Staat nog op hun website. Heb een bijpassende beanie, maar dat is geen gezicht. Haha :)

Mama2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:05

Mijn MR bestelling is zojuist binnen! *\o/*
Wat een heerlijke jas <3 lijkt idd wat aan de grote kant maar dan kunnen we er hopelijk lang mee doen!
Afbeelding

En nog wat dingen wat ik laatst heb aangeschaft
Hempje Mingo rest Marmar

Afbeelding

En nog een broekje van Zara
Afbeelding

En laatst nog de volgende items op de naaimachine gemaakt. Nog niet helemaal
Tevreden erover maar allemaal leermomenten :D
(Witte met zwarte broekje is nog niet helemaal af)

Afbeelding

Mama2018

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:07

Dan heb ik t verkeerd begrepen appeltje :o
Ik heb van Tula een draagzak een Free to grow ben daar erg tevreden over!

Ja t is t zeker waard maar dan wel liefst met korting O:)

Appeltje00

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:10

Mooie items <3. Die jas is echt prachtig. Mar mar is ook super mooi. Gaaf ook dat jullie zelf ook kleding maken.

Morgen gaan we naar Babypark en dan kijk ik even naar zakken/doeken, slaapzakken en bij de Liewood producten. Hoop dat de sale daar gestart is op Snurk. Wil nog het pakje met die paper diertjes.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:13

Die MR pico jasjes zijn zo fijn! Wij hebben de blauwe.

Stapeltje scotch polo’s binnen :)
Afbeelding

Snurk heeft zeg geloof ik al wel sale Appeltje. Ben dat pakje iig al wel tegen gekomen met korting.

Dani

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:21

Appeltje, draagdoek was hier echt de uitkomst. En tijd. Vanaf een maand of 5 kon hij alles steeds beter aan en nu is hij helemaal niet meer prikkelgevoelig. Terwijl hij in het begin letterlijk 3 dagen overstuur was door één uurtje verjaardag. := Als tip, bij de Babypark wel even opletten dat ze je geen niet-ergonomische draagzak verkopen, die hebben ze daar ook hangen. Wat je wil is een zak waarbij het rugpand zacht is/meevormt met de baby en waarbij de billen lager hangen dan de knieën in een soort M-vorm. Onze baby vond in het begin de doek veel fijner dan de zak, omdat het nog meer omsluit denk ik. Maar dat knopen moet je wel even onder de knie krijgen. Hoop dat het voor jullie net zo goed werkt als bij ons!

Mama2018 leuke spulletjes! Die gestreepte Marmar shirts zien er mooi uit. En je zelfgemaakte kleertjes zijn ook leuk zeg! Dat linkerbroekje is ook tof te combineren, ik heb iets vergelijkbaars en staat echt leuk.

Emoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:27

Leuke outfits komen er voorbij!

Appeltje wij hadden/hebben ook een prikkelgevoelig kindje. Ze is nu 16 maanden. Meningen/ ongevraagd advies van anderen is gewoon heel lastig en mijn advies is om ze gewoon naast je neer te leggen als je je er niet goed bij voelt. Jouw gevoel als moeder is vaak het best. Ik was zoveel mogelijk thuis, omdat ik merkte dat ze daar baat bij had. Het eerste jaar was hier ook echt overleven. Gelukkig kunnen we nu veel meer genieten vanaf dat ze een jaar is ongeveer. Al blijft ze gevoelig voor prikkels en daardoor is het ook een lastige slaper.

Mama2018 die Marmar en Mingo is mooi zeg! En leuk dat je zelf naait. Ik naai (nog) geen kleertjes maar ben nu bekleding aan het naaien voor een mozesmandje. :)

Dit setje van de Zara voor t najaar. Had m net voor de sale besteld, wist niet dat die gisteren begon.

Afbeelding

Gisteravond begon de uitverkoop daar om 9 uur. Site is nu zo goed als leeg. Heel veel mooie dingetjes voor de baby besteld <3 zal tzt wel foto's plaatsen.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 13:41

Hier idd ook een prikkelgevoelig kind. Nu bijna 6 maanden. Extreme is gelukkig voorbij sinds ong een 1,5 maand, maar bij tijd en wijlen nog steeds overleven. Ze huilt rustig nog 1 of 2 uur per dag.
Hier baan opgezegd en voor haar thuisgebleven.
Verder wat al genoemd is: fijne draagdoek (bewust eentje met wol er in want dat ontprikkelt ook), schapenvacht, alles in zelfde volgorde, overdag buiten slapen (is wat hier beste werkt).
En soms gewoon even laten gaan.
Vanmorgen was hier druk. Juul moest naar psz, wij boodschappen doen, even thuis, Juul weer halen. Ja dan is ze nu echt over de zeik.
Dus naar bed met fles. Te overstuur om te drinken. Even troosten, wegleggen en weglopen. Gaat huilen. Even paar minuutjes laten. Er heen liggend wat fles aanbieden. Drinkt ze 20cc en stopt. Speen geven en weer weg. En riedeltje weer van voor af aan. Nu al 40min bezig. Maar uiteindelijk wordt ze rustig en gaat fles op en valt ze in een goede slaap.

Het is ruk maar het is niet anders. En je went er aan.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-19 13:45

Appeltje00 schreef:
Mooie items <3. Die jas is echt prachtig. Mar mar is ook super mooi. Gaaf ook dat jullie zelf ook kleding maken.

Morgen gaan we naar Babypark en dan kijk ik even naar zakken/doeken, slaapzakken en bij de Liewood producten. Hoop dat de sale daar gestart is op Snurk. Wil nog het pakje met die paper diertjes.

Ik heb het zomerpakje met papierdiertjes met korting bij petozzi.nl vandaan :j

Doek was voor mijn gevoelig kind echt fijn. Lekker de hele dag tegen je aan. Hij deed daar ook veel z’n slaapjes in. In bed was toch altijd alleen maar overstuur krijsen.
En samen slapen werkt ook goed.

Hoe kan wol trouwens ontprikkelen? Hoe werkt dat dan?

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-06-19 13:50

Geloof de structuur. Net als zijde.
Ik ben zelf ook snel overprikkeld (adhd en erg gevoelig voor drukte en prikkels) en draag zelf ook bijna alleen maar zijde of wollen bovenkleding. Werkt bij mij super.