Dingen die je je afvraagt deel 2!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Hilli

Re: Dingen die je je afvraagt deel 2!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:09

Zolang je nog niet seksueel actief bent, kan dat.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 17:14

Macs schreef:
Kun je het hpv vaccin op latere leeftijd nog nemen als je destijds bent opgeroepen maar het niet hebt gedaan?

Het zal allicht kunnen, maar de vraag is of dat nog zin heeft en of dat nog gratis kan binnen het RVP of dat het op eigen kosten moet.
Vaccinatie heeft in dit geval alleen zin wanneer nog geen besmetting met HPV heeft plaatsgevonden. Gezien de verspreidingswijze betekent dat dus voordat het eerste seksuele contact heeft plaatsgevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:39

germie schreef:
Blauwalg herken je eenvoudig. Zwemwater.nl is de officiele site.

Ik spring rustig ergens in.

Blauwalg is niet het enige waar je rekening mee moet houden:
https://www.trouw.nl/home/hitte-geeft-b ... ~ac5916d1/

Mijn honden zwemmen s'ochtends heel vroeg in water dat goed doorstroomt nu en verder mogen ze voorlopig het water niet in onderweg.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-18 18:48

Hilli schreef:

Huh? Waar haal jij die info vandaAn?

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 06:36

dees_daan schreef:
germie schreef:

Blauwalg is niet het enige waar je rekening mee moet houden:
https://www.trouw.nl/home/hitte-geeft-b ... ~ac5916d1/

Mijn honden zwemmen s'ochtends heel vroeg in water dat goed doorstroomt nu en verder mogen ze voorlopig het water niet in onderweg.

Klopt. Maar ik duik in een droogpak. Dus alleen handen en hoofd nat. Na de duik in vies water even vers water in oren en klaar. Risicos geelimineerd. Automaat in de mond houden zodat je niets of minimaal binnenkrijgt. Zwemmers lopen meer risico. Alleen al elke adrmteug neem ik dan water in de mond. Met duiken dus niet.
Maar deze temperatuur betekent ook dat een bepaald soort zoetwaterkwal zich gaat openbaren. Het water moet warmer dan 24 graden zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:04

De vraag ging over zwemmen met een hond, niet of je kan duiken.. Ik vind het dan niet handig om te zeggen ja hoor kan wel, doe ik ook gewoon terwijl jij dus duikt, en niet met een hond het water in gaat.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:11

Knert schreef:
Hilli schreef:

Huh? Waar haal jij die info vandaAn?

Een HPV-infectie loop je op door seksueel contact. Inenten tegen HPV heeft dus alleen zin voordat je seksueel actief bent.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:16

Ik zet er bij ik duik en daarom kan ik het wel. Ik geef nergens advies. Dat er nu op sommige plaatsen bacteriegroei is, is gewoon waar. Dat bevestig ik. Zwemmen is wat anders dan duiken. Zo bedoelde ik het. Dat je je hond niet overal in laat begrijp ik ook.
Meer niet. Blauwalg en bacteriegroei zit vaak in ondiep water overigens.

Een regenbuitje mag nu wel komen, maar verder ishet weer heerlijk.

Over hpv, dus dan zou een asexueel geen vaccin hoeven halen? Want die doen vaak niet aan sex. Even wat afvragen. ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:21

germie schreef:

Ik zie hier niet staan dat je duikt en dat je je hond niet overal moet laten zwemmen nu. Op mij kwam het over dat je best met je hond kan gaan zwemmen omdat je blauwalg wel herkent. Blauwalg is voor mij ook niet het grootste probleem, de andere risico's wel.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 08:34

dees_daan schreef:
germie schreef:

Ik zie hier niet staan dat je duikt en dat je je hond niet overal moet laten zwemmen nu. Op mij kwam het over dat je best met je hond kan gaan zwemmen omdat je blauwalg wel herkent. Blauwalg is voor mij ook niet het grootste probleem, de andere risico's wel.

En ik lees het of ik alleen reageer op bacterien, de hond niet eens genoemd. Dat komt door quoten, als dat niet meegenomen was, was het direct duidelijk geweest dat het over bacterien gaat.
Lol. Mijn telefoon is met selecteren een drama.

Maar goed, water kan wat minderfris zijn. En bepaal zelf of je er in gaat of niet.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:11

Volgens mij gaat het niet om seksueel actief zijn maar voordat je meerdere sekspartners krijgt omdat de kans dan groter is op besmetting, vandaar die leeftijd.
Ik zal het eens beter uitzoeken hoe en wat. Kans is dat het zelf betalen wordt idd.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:16

Macs schreef:
Volgens mij gaat het niet om seksueel actief zijn maar voordat je meerdere sekspartners krijgt [...]

Seksueel actief zijn heet zo vanaf de eerste keer seks hebben :+
(het heeft dus niks met een bepaalde baan, of het specifieke tijdstip van de daad te maken)

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:19

Hilli schreef:
Macs schreef:
Volgens mij gaat het niet om seksueel actief zijn maar voordat je meerdere sekspartners krijgt [...]

Seksueel actief zijn heet zo vanaf de eerste keer seks hebben :+
(het heeft dus niks met een bepaalde baan, of het specifieke tijdstip van de daad te maken)

Nee dat snap ik. Het is niet zo dat de kinderen die al wel seksueel actief zijn de prik niet meer hoeven, maar het is wel een leeftijd waarbij de kans klein is dat ze al met meerdere mensen seks hebben gehad. Omdat dat juist de kans vergroot. Dat bedoel ik.

Hilli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 09:31

Ah, dan heb ik je verkeerd begrepen, Macs. Dankjewel voor je extra toelichting :j

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:21

Zover ik (als doktersassistente) weet moet de HPV inderdaad voor het eerste seksuele contact worden gegeven.

oomens

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 10:33

Macs schreef:
Nee dat snap ik. Het is niet zo dat de kinderen die al wel seksueel actief zijn de prik niet meer hoeven, maar het is wel een leeftijd waarbij de kans klein is dat ze al met meerdere mensen seks hebben gehad. Omdat dat juist de kans vergroot. Dat bedoel ik.

Meerdere partners vergroot inderdaad de kans op besmetting, maar in principe kan iedere sekspartner genoeg zijn. Zeker wanneer die zelf al met (een) andere partner(s) actief is (geweest).

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:09

Besloten niet te zwemmen met de honden in plassen en meren! Misschien wel naar t strand maar even zien

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:26

Misschien weet iemand hier wat ik bedoel :)

Lang geleden was er een online spel, genaamd Panfu. Op een gegeven moment ging dit offline. Er was toen een ander spel. Hier was je ook een dier (geloof ik), verbouwde je gewassen en het eiland waar je op zat was volgens mij een schildpad.

Het kwam opeens in me op (dat heb je wel eens als je ziek bent :+ ), maar ik kan nergens de naam vinden. Weet iemand toevallig wat ik bedoel?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:35

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:37

_Cassidy schreef:
Lang geleden was er een online spel, genaamd Panfu. Op een gegeven moment ging dit offline. Er was toen een ander spel.

:+

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:43

Pet Party?

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:43

_Cassidy schreef:
_Cassidy schreef:
Lang geleden was er een online spel, genaamd Panfu. Op een gegeven moment ging dit offline. Er was toen een ander spel.

:+

ANDER spel....damn.....<geeft leesdiploma terug aan basisschool>....

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:46

Ik heb ook een spelletjesvraag namelijk, er was een spel dat je een woord kreeg die je moest tekenen en dan moest de andere speler het raden. Het was op de telefoon/ipad maar nog niet heel oud hoor.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 15:50

heette die niet gewoon pictionary :+

Questquedit

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 16:05

Of draw something?

Ik heb de mijne gevonden, maar die is ook offline gehaald ^) jeugdsentiment