Rare mensen op marktplaats deel 7!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:22

Swah schreef:
Ja wegdoen.. zag net een item op tv dat de Kringloopwinkels helemaal overlopen qua gebrachte spullen, veelal meuk.. := Heel het land is aan het ontspullen, met name door Mw. Kondo..

Dit is een item daarover (click to start)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:28

Swah schreef:
Ja wegdoen.. zag net een item op tv dat de Kringloopwinkels helemaal overlopen qua gebrachte spullen, veelal meuk.. := Heel het land is aan het ontspullen, met name door Mw. Kondo..

wie is dat?

Anoniem

Re: Rare mensen op marktplaats deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 22:53

Maar de kringloop wordt nu een beetje gebruikt als vuilstort :+

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:09

Alja schreef:
Swah schreef:

wie is dat?

Marie Kondo is een opruimgoeroe.

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:20

Marie Kondo is een opruimgoeroe die sinds begin dit jaar een eigen netflix serie heeft. Haar main selling point is dat je alleen maar spullen moet houden waar je gelukkig van wordt (je pakt ieder individueel item vast en vraagt jezelf "does this spark joy?") waardoor heel Nederland ineens denkt dat ze gelukkiger worden als ze alles weggooien. Alleen, als je dingen weggooit ben je SLECHT, dus brengen mensen hun onbruikbare, kapotte troep naar de kringloop, want dan zijn ze ineens aan het recyclen of consuminderen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:25

Idd en ondertussen blijven bestellen op ali :+

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-19 23:56

Ik heb net een bericht gestuurd op marktplaats, ik vind het zo irritant dat enter meteen verzenden is ipv regel naar beneden te gaan. Diegene zal wel denken. Krijgt eerst alleen een bericht met hallo. Ben benieuwd of ze nog reageerde. Heb uiteraard een tweede bericht gestuurd.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:26

Hier neemt de kringloop oude kapotte spullen echt niet aan hoor, zelfs een duur leren bankstel waar een paar krassen van de kat op zaten op 1 leuning wilden ze niet hebben.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:35

Hier is de Kringloop ook best wel kritisch op wat je aanbiedt. Maar kleding en speelgoed kan je altijd brengen. Ze hebben ook achter een grote container staan waar ze zelf de spullen ingooien die weg moeten. Toch loopt het goed hier hoor, Kringloop draait goed.

snuffie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:50

Haha nou ik heb het idee dat de kringloopwinkels bij mij een stuk minder streng zijn als ik naar het aanbod kijk. Ik ben er één keer geweest, maar wat een troep zeg. Stonden ook echt van die oude tv's (met zo'n dikke achterkant nog), oude computers en veel spul wat die mannen in het filmpje allemaal weggooide (plastic bestek, niet- complete bakjes, oude draden, etc.)

Ben er ook niet meer terug geweest. In een ander filmpje dat hierover ging, gaven ze de tip dat als je denkt het zelf te kunnen verkopen, je het naar hun kan brengen, maar dat het amders rommel is.

Ik vind het kritisch zijn van de kringloop dan ook alleen maar goed.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 08:53

Hier verkoopt de kringloop vooral action-prul. En dan nog duurder dan wanneer je het nieuw bij de action koopt :=

Rena100

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 09:17

Onze kringlopen zijn ook behoorlijk kritisch volgens mij. Maar vind ze ook behoorlijk aan de prijs. Sommige dingen niet, sommige dingen zijn inderdaad overpriced. zoals Jitske zegt, duurder dan nieuw bij de action.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:54

Ik ben gek op kringlopen. Oude spullen die daar liggen kun je geweldig gebruiken voor theater enzo. :))

Ik ben chronisch aan het Marie Kondo'en.. Maar dan op mijn manier:
'Ik heb hier teveel van. Kan het geld opleveren? Ja? Marktplaats! Nee? Mwah, ik laat het nog liggen..'
:')

xLovesPower

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:59

upendo schreef:
Ik ben gek op kringlopen. Oude spullen die daar liggen kun je geweldig gebruiken voor theater enzo. :))

Ik ben chronisch aan het Marie Kondo'en.. Maar dan op mijn manier:
'Ik heb hier teveel van. Kan het geld opleveren? Ja? Marktplaats! Nee? Mwah, ik laat het nog liggen..'

Wat een leuke omschrijving ik doe precies het zelfde :j

Tallie1979

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:22

Ik heb te veel spullen in huis, misschien moet ik ook eens een filmpje van haar kijken! :')

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:45

Vjestagirl schreef:
Anoniem schreef:
Vreselijk. Hier ook van die jankerds op de weggeefhoek.
Met ontelbare kinderen en hondjes maar geen cent te makken en maar zaniken...

Echt hè. Alles moet gratis, want ze zijn ziek/zielig/zwak/misselijk noem het maar op. K vind dat zo verschrikkelijk

Maar JayDelanoRicardo wil ook voetbalplaatjes en naar de Efteling want het is zielig dat hij nooit iets kan of krijgt en rijke kindjes wel en daarom wil ik graag loten :')

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:49

Had je moeten gaan leren en werk moeten zoeken ipv je vol laten stoppen met jong.
_O-

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:50

Maar kinderen hebben alleen maar liefde nodig :'(

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 15:58

En liefde is gratis!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:01

Voetbalplaatjes ook...

Ik krijg hier echt spontaan rode vlekken in mijn nek van :')
Laatst bijgewerkt door Vjestagirl op 24-01-19 16:07, in het totaal 1 keer bewerkt

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:04

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:20

Weggeefhoeken, praat me er niet van. Ik hang alles wat ik weggeef in tasjes buiten, anders kom je er nooit meer vanaf.

Pas iemand gehad die een tent kwam halen. Een enorm lomp ding dus ik zei dat hij opgehaald moest worden met de auto. Komt 'ie 2 uur later dan de afgesproken tijd langs op de fiets omdat zijn broer in een gevecht was beland en toen was zijn ruit ingegooid (?).. :') Verhaal van tien minuten aan moeten horen..
Uiteindelijk zei hij 'ja nee dat wordt hem niet. Kun je de rest buiten zetten? Dan kom ik het halen met de scootmobiel van mijn schoonmoeder!'

Mijn vriendin en ik hebben daarna stiekem vanuit het raam met een zak chips zitten kijken hoe hij op zijn scootmobiel met de rest naar huis is vertrokken. :')

Merexa

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:50

Ik krijg gelijk een beeld daarbij upendo :))

Vorige week heb ik een mooie lange jas van Oxford Blue opgehaald voor 30euro. Had bij het zoeken een straal van 15km ingesteld. Zag ik hem op Marktplaats waar stond dat hij op 7km bij mijn postcode vandaan woonde. Dus ik een bericht gestuurd dat ik de jas wel wilde passen en overnemen als hij zou passen. Gaf die man mij een locatie 25km bij mij vandaan.. Maar goed, was een mooi ritje door landerijen. De jas past goed dus maar meegenomen. Voor die prijs liet ik hem ook niet liggen.
Daarna heeft hij mij 5 sterren gegeven en gevraagd of ik hem een beoordeling terug wilde geven. Was een prima vent dus ook 5 sterren terug gegeven. Maar ben dus helemaal niet bekend met dat systeem dus het was even puzzelen :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 20:25

-
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 16-08-22 22:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 21:19

naomiiiii schreef:
Geld overgemaakt en nu na een week nog niks gehoord of binnen gekregen. Zou dit dan de eerste keer zijn dat ik echt ben opgelicht? -O-

Krijg je geen reactie meer op vragen? Wel groene vinkjes in de app? Of ook niet? Is de advertentie weg of is deze er nog?