Waar is je fatsoen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
mvdende schreef:Nayomie schreef:Natte hond geur.
Snap dat dat niet zo fris ruikt, maar ik heb regelmatig een natte hond mee in het ov. Gevalletje hond houdt verschrikkelijk van water....
Dan ga je maar ergens anders zitten.
Natte honden geur zonder de hond in de buurt is wel vervelend.
mvdende schreef:Nayomie schreef:Natte hond geur.
Snap dat dat niet zo fris ruikt, maar ik heb regelmatig een natte hond mee in het ov. Gevalletje hond houdt verschrikkelijk van water....
Dan ga je maar ergens anders zitten.
Natte honden geur zonder de hond in de buurt is wel vervelend.
purny schreef:Dan droog je je hond af mvdende. Ik vind natte honden ook heel erg stinken.
Ik vind je opvatting dan ga je maar ergens anders zitten erg aso
mvdende schreef:Zelfs een goed afgedroogde hond krijg je niet 100% droog met een handoek.
En dan heb ik het niet over een hond die in een verschrikkelijke moddersloot heeft gelegen maar in relatief schoon water. Zelfs na douchen met drinkwater ruik je een natte hond.
Dan kan je nog zo je best doen om de hond droog te krijgen maar met alleen een handoek gaat je dat niet lukken.
Dan heb je dus weinig keuze dan de hond enigzins vochtig mee te nemen in het ov.
Zeker als je geen auto hebt en afhankelijk bent van het ov om nieuwe uitlaat plekken te ontdekken/ naar de hondentraining te gaan. En ja, met jachttraining wordt er ook in het water getraind en laat mijn hond dat nou het meeste geweldige ding ter wereld vinden.
Ik probeer zo min mogelijk overlast te veroorzaken met hond. Maar zodra je met een hond reist, veroorzaak je altijd een vorm van overlast omdat heel veel mensen gewoon alleen al de aanwezigheid van een hond niet kunnen waarderen.
Winged schreef:mvdende schreef:Zelfs een goed afgedroogde hond krijg je niet 100% droog met een handoek.
En dan heb ik het niet over een hond die in een verschrikkelijke moddersloot heeft gelegen maar in relatief schoon water. Zelfs na douchen met drinkwater ruik je een natte hond.
Dan kan je nog zo je best doen om de hond droog te krijgen maar met alleen een handoek gaat je dat niet lukken.
Dan heb je dus weinig keuze dan de hond enigzins vochtig mee te nemen in het ov.
Zeker als je geen auto hebt en afhankelijk bent van het ov om nieuwe uitlaat plekken te ontdekken/ naar de hondentraining te gaan. En ja, met jachttraining wordt er ook in het water getraind en laat mijn hond dat nou het meeste geweldige ding ter wereld vinden.
Ik probeer zo min mogelijk overlast te veroorzaken met hond. Maar zodra je met een hond reist, veroorzaak je altijd een vorm van overlast omdat heel veel mensen gewoon alleen al de aanwezigheid van een hond niet kunnen waarderen.
Als je een ruikende hond meeneemt in de trein, dan ga je maar in het balkon zitten. Daarmee voorkom je al een hoop overlast. Ik neem tenminste aan dat je een ruikende hond niet zelf op schoot houdt? Dus daarmee veroorzaak je vaak al dubbel overlast.
Overigens: Ruikende mensen mogen van mij ook liever in het balkonBeetje hygiene is wel een pre.
mvdende schreef:Ik ruik hem nauwelijks en als hij nat is, liever niet op schoot nee, omdat mijn kleding dan ook nat wordt en dat niet zo prettig draagt. Niet vanwege de geur! Hij ligt nl vaak genoeg naast me op de bank terwijl hij nog niet 100% droog is. daarbij is het een Duitse Staande en daarmee niet echt een schoothondje. Zodat als hij op schoot zit in de trein er weer gemopperd wordt omdat hij een stoel in beslag neemt....
Mar dat houdt alsnog niet in dat de hond op de bank moet.Citaat:Een klein huisdier mag gratis met u mee in de trein. Voorwaarde is dat het dier in een tas, mand of op schoot gehouden wordt. - Voor aangelijnde huisdieren koopt u, ongeacht uw bestemming , een Dagkaart hond voor € 3
Nayomie schreef:Nja als je weet dat je hond dus nat wordt en je OV-afhankelijk bent, dan lijkt het me dat je bij voorbaat al maatregelen neemt door bv inderdaad op het balkon te gaan zitten. Treinreizen is voor mij een must, anders kom ik niet op mijn opleiding, word ik er vanaf gehaald en geen diploma. Het is voor mij dus een gedwongen situatie, en gezien ik 2.5 uur reis op een dag hoef ik niet een hond daarbij te hebben. Zeker niet als ik altijd in een volle trein reis en ik dus niet kan switchen. (en ik ga dus niet zelf in het balkon zitten)
Ik ben een dierenliefhebber, maar natte hondengeur is echt een no-go voor mij.
purny schreef:@mvdende: ik heb vroeger ook een hond gehad. Die rook ik ook niet en vond ik ook niet stinken wanneer ze nat was. Maar sinds we geen hond meer hebben vind ik natte en sommige honden alles behalve fris ruiken.
En idd. Sommige mensen mogen van mij zoiezo op het balkon zitten.
En ik vind dieren op een bank al een hele no go. Ik hoop dat je er een krant onder legt als je dat doet?
Nayomie schreef:Andere ergernis. Wow. “Door logistieke redenen blijft het voorste treinstel dicht tot aan Zwolle. In Zwolle zal die open gaan”. Heel fijn dat het daar gebeurt maar om nu een te volle trein te hebben welke de airco kapot van is, is niet fijn.
Inoterry schreef:Nayomie schreef:Andere ergernis. Wow. “Door logistieke redenen blijft het voorste treinstel dicht tot aan Zwolle. In Zwolle zal die open gaan”. Heel fijn dat het daar gebeurt maar om nu een te volle trein te hebben welke de airco kapot van is, is niet fijn.
Het is nu een volle trein, dus ergens anders gaan zitten zal, tot aan Zwolle geen optie zijn, maar als de airco in het hele stel kapot is mag het niet rijden.
Ik denk dat er, in dit geval, 1 conducteur te weinig is voor de lengte van de trein en dat die er in Zwolle bij komt.
mvdende schreef:Tenzij er regels worden overtreden heb je gewoon maar te accepteren dat er gegeten, gedronken, nagels geknipt, opgemaakt, enz gedaan en of meegenomen wordt in het ov.
topsylover schreef:mvdende schreef:Tenzij er regels worden overtreden heb je gewoon maar te accepteren dat er gegeten, gedronken, nagels geknipt, opgemaakt, enz gedaan en of meegenomen wordt in het ov.
Eh nee.Mensen hebben zich ook gewoon te gedragen in het OPENBAAR vervoer. Je gaat toch ook niet je nagels zitten knippen midden in het gemeentehuis?
mvdende schreef:Ik ruik hem nauwelijks en als hij nat is, liever niet op schoot nee, omdat mijn kleding dan ook nat wordt en dat niet zo prettig draagt. Niet vanwege de geur! Hij ligt nl vaak genoeg naast me op de bank terwijl hij nog niet 100% droog is. daarbij is het een Duitse Staande en daarmee niet echt een schoothondje. Zodat als hij op schoot zit in de trein er weer gemopperd wordt omdat hij een stoel in beslag neemt....