Ergernissen op het openbaar vervoer

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 17:40

De man naast mij heeft zijn sokken uit en ging er net mee onder zijn kont op de stoel zitten. En nu heeft hij datzelfde been uitgeklapt en zijn sokvoet tegen het klapstoeltje voor hem aan geparkeerd.

Waar is je fatsoen :')

Nayomie

Re: Ergernissen op het openbaar vervoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:55

Natte hond geur. -O-

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 07:58

Schreeuwende kinderen van een naar of 9 in de trein (7uur in de ochtend )

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:32

Nayomie schreef:
Natte hond geur. -O-

Snap dat dat niet zo fris ruikt, maar ik heb regelmatig een natte hond mee in het ov. Gevalletje hond houdt verschrikkelijk van water....

Dan ga je maar ergens anders zitten.

Natte honden geur zonder de hond in de buurt is wel vervelend.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:35

Ergens anders zitten in een volle intercity is niet zo zeer een optie. Maar ik kan nergens een hond spotten, dat is het probleem. :')

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:58

mvdende schreef:
Nayomie schreef:
Natte hond geur. -O-

Snap dat dat niet zo fris ruikt, maar ik heb regelmatig een natte hond mee in het ov. Gevalletje hond houdt verschrikkelijk van water....

Of je laat je hond niet het water in/droogt m goed af als je nog met het OV terug naar huis moet :=

Sorry hoor, maar vind dit echt een vrij asociale reactie. 'Dan ga je maar ergens anders zitten' terwijl JIJ overlast veroorzaakt.
Laatst bijgewerkt door Foaly op 12-09-19 08:59, in het totaal 1 keer bewerkt

theadora99

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:59

Ik weet niet wat mijn bus gedaan heeft maar hij is een kwartier te laat volgens de ov info app maar hij was op tijd bij de eerste twee haltes (ik ben halte 6 ofzo)?

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:18

Dan droog je je hond af mvdende. Ik vind natte honden ook heel erg stinken.
Ik vind je opvatting dan ga je maar ergens anders zitten erg aso

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:40

mvdende schreef:
Nayomie schreef:
Natte hond geur. -O-

Helaas werkt het zo niet.
Als je overlast veroorzaakt voor andere reizigers zal jij elders moeten gaan zitten of ervoor zorgen dat de overlast stopt.
Oftewel zorg dragen dat je hond met zijn geur geen overlast veroorzaakt.
Je mag zelfs de trein uitgezet worden als de overlast te groot is.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:10

purny schreef:
Dan droog je je hond af mvdende. Ik vind natte honden ook heel erg stinken.
Ik vind je opvatting dan ga je maar ergens anders zitten erg aso

Zelfs een goed afgedroogde hond krijg je niet 100% droog met een handoek.

En dan heb ik het niet over een hond die in een verschrikkelijke moddersloot heeft gelegen maar in relatief schoon water. Zelfs na douchen met drinkwater ruik je een natte hond.

Dan kan je nog zo je best doen om de hond droog te krijgen maar met alleen een handoek gaat je dat niet lukken.

Dan heb je dus weinig keuze dan de hond enigzins vochtig mee te nemen in het ov.

Zeker als je geen auto hebt en afhankelijk bent van het ov om nieuwe uitlaat plekken te ontdekken/ naar de hondentraining te gaan. En ja, met jachttraining wordt er ook in het water getraind en laat mijn hond dat nou het meeste geweldige ding ter wereld vinden.

Ik probeer zo min mogelijk overlast te veroorzaken met hond. Maar zodra je met een hond reist, veroorzaak je altijd een vorm van overlast omdat heel veel mensen gewoon alleen al de aanwezigheid van een hond niet kunnen waarderen.
Laatst bijgewerkt door mvdende op 12-09-19 11:14, in het totaal 1 keer bewerkt

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:14

mvdende schreef:

En dan heb ik het niet over een hond die in een verschrikkelijke moddersloot heeft gelegen maar in relatief schoon water. Zelfs na douchen met drinkwater ruik je een natte hond.

Dan kan je nog zo je best doen om de hond droog te krijgen maar met alleen een handoek gaat je dat niet lukken.

Dan heb je dus weinig keuze dan de hond enigzins vochtig mee te nemen in het ov.

Zeker als je geen auto hebt en afhankelijk bent van het ov om nieuwe uitlaat plekken te ontdekken/ naar de hondentraining te gaan. En ja, met jachttraining wordt er ook in het water getraind en laat mijn hond dat nou het meeste geweldige ding ter wereld vinden.

Ik probeer zo min mogelijk overlast te veroorzaken met hond. Maar zodra je met een hond reist, veroorzaak je altijd een vorm van overlast omdat heel veel mensen gewoon alleen al de aanwezigheid van een hond niet kunnen waarderen.

Als je een ruikende hond meeneemt in de trein, dan ga je maar in het balkon zitten. Daarmee voorkom je al een hoop overlast. Ik neem tenminste aan dat je een ruikende hond niet zelf op schoot houdt? Dus daarmee veroorzaak je vaak al dubbel overlast.

Overigens: Ruikende mensen mogen van mij ook liever in het balkon :+ Beetje hygiene is wel een pre.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:16

Winged schreef:
mvdende schreef:

Als je een ruikende hond meeneemt in de trein, dan ga je maar in het balkon zitten. Daarmee voorkom je al een hoop overlast. Ik neem tenminste aan dat je een ruikende hond niet zelf op schoot houdt? Dus daarmee veroorzaak je vaak al dubbel overlast.

Overigens: Ruikende mensen mogen van mij ook liever in het balkon :+ Beetje hygiene is wel een pre.

Ik ruik hem nauwelijks en als hij nat is, liever niet op schoot nee, omdat mijn kleding dan ook nat wordt en dat niet zo prettig draagt. Niet vanwege de geur! Hij ligt nl vaak genoeg naast me op de bank terwijl hij nog niet 100% droog is. daarbij is het een Duitse Staande en daarmee niet echt een schoothondje. Zodat als hij op schoot zit in de trein er weer gemopperd wordt omdat hij een stoel in beslag neemt....

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:21

mvdende schreef:
Ik ruik hem nauwelijks en als hij nat is, liever niet op schoot nee, omdat mijn kleding dan ook nat wordt en dat niet zo prettig draagt. Niet vanwege de geur! Hij ligt nl vaak genoeg naast me op de bank terwijl hij nog niet 100% droog is. daarbij is het een Duitse Staande en daarmee niet echt een schoothondje. Zodat als hij op schoot zit in de trein er weer gemopperd wordt omdat hij een stoel in beslag neemt....

Ja duh...
Citaat:
Een klein huisdier mag gratis met u mee in de trein. Voorwaarde is dat het dier in een tas, mand of op schoot gehouden wordt. - Voor aangelijnde huisdieren koopt u, ongeacht uw bestemming , een Dagkaart hond voor € 3
Mar dat houdt alsnog niet in dat de hond op de bank moet.

Overigens: je raakt gewend aan geuren. Dus ook die van een hond. Hier geen huisdieren in huis en ik ruik werkelijk elk huisdier in de trein. Niet fris.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:25

Nja als je weet dat je hond dus nat wordt en je OV-afhankelijk bent, dan lijkt het me dat je bij voorbaat al maatregelen neemt door bv inderdaad op het balkon te gaan zitten. Treinreizen is voor mij een must, anders kom ik niet op mijn opleiding, word ik er vanaf gehaald en geen diploma. Het is voor mij dus een gedwongen situatie, en gezien ik 2.5 uur reis op een dag hoef ik niet een hond daarbij te hebben. Zeker niet als ik altijd in een volle trein reis en ik dus niet kan switchen. (en ik ga dus niet zelf in het balkon zitten :+ )

Ik ben een dierenliefhebber, maar natte hondengeur is echt een no-go voor mij.

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:55

Nayomie schreef:
Nja als je weet dat je hond dus nat wordt en je OV-afhankelijk bent, dan lijkt het me dat je bij voorbaat al maatregelen neemt door bv inderdaad op het balkon te gaan zitten. Treinreizen is voor mij een must, anders kom ik niet op mijn opleiding, word ik er vanaf gehaald en geen diploma. Het is voor mij dus een gedwongen situatie, en gezien ik 2.5 uur reis op een dag hoef ik niet een hond daarbij te hebben. Zeker niet als ik altijd in een volle trein reis en ik dus niet kan switchen. (en ik ga dus niet zelf in het balkon zitten :+ )

Ik ben een dierenliefhebber, maar natte hondengeur is echt een no-go voor mij.

Die 4 zits op het balkon zijn vaak al vol. Daarnaast wil ik zo ver mogelijk achter in de trein zitten als ik naar huis ga, anders mis ik de bus omdat ik die 2 minuten van voor naar achter lopen niet heb...

Ik probeer buiten de spits te reizen en dan hoeft er niemand met zn neus op mijn natte hond te zitten. En zo erg ruikt hij ook weer niet dat je hem aan de andere kant van de coupe ook kan ruiken.

Ik wordt echt niet lekker van mensen waar hun adem van naar rook meurt, deze met zn alle ook maar op het balkon parkeren?

Zo heeft iedereen wel iets wat hij verschrikkelijk vind stinken, maar zolang de regels niet worden overtreden kan en mag je er niets van zeggen. En zover ik weet zijn er geen regels omtrent geur in de trein...
Laatst bijgewerkt door mvdende op 12-09-19 12:01, in het totaal 1 keer bewerkt

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:56

@mvdende: ik heb vroeger ook een hond gehad. Die rook ik ook niet en vond ik ook niet stinken wanneer ze nat was. Maar sinds we geen hond meer hebben vind ik natte en sommige honden alles behalve fris ruiken.

En idd. Sommige mensen mogen van mij zoiezo op het balkon zitten.

En ik vind dieren op een bank al een hele no go. Ik hoop dat je er een krant onder legt als je dat doet?

mvdende

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 12:11

purny schreef:
@mvdende: ik heb vroeger ook een hond gehad. Die rook ik ook niet en vond ik ook niet stinken wanneer ze nat was. Maar sinds we geen hond meer hebben vind ik natte en sommige honden alles behalve fris ruiken.

En idd. Sommige mensen mogen van mij zoiezo op het balkon zitten.

En ik vind dieren op een bank al een hele no go. Ik hoop dat je er een krant onder legt als je dat doet?

Hij ligt tegenwoordig gewoon op de grond.

Weet je, zodra je met hond reist heb je altijd wel mensen die dat als overlast zien.

Ik zie gillende kinderen en rokende volwassen als overlast of mensen die ongevraagd aan mijn hond willen zitten...

Maar daarom heet het ook Openbaar Vervoer: het is open voor alle mensen en dieren (paard enz uitgesloten natuurlijk)

Tenzij er regels worden overtreden heb je gewoon maar te accepteren dat er gegeten, gedronken, nagels geknipt, opgemaakt, enz gedaan en of meegenomen wordt in het ov.

Ik snap best dat natte hond (En hond in het algemeen) niet heel lekker ruikt, maar ook ik (wij) willen/ moeten dan gebruik maken van het ov en zullen dus enige vorm van overlast veroorzaken, net als diegene die nog ff staat te paffen vlak voor hij/zij het ov in gaat, net zoals diegene die na een nachtdienst MC Donalds zit te eten op de vroege ochtend en net als die moeder die met haar gillende kind naar opa/oma onderweg is.....

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:22

Met honden heb ik geen moeite, wel als je doelbewust een stinkende hond in de coupe laat of kinderen in een stiltecoupe zet bijvoorbeeld. Zeker als er vervolgens benoemd wordt dat anderen maar ergens anders moeten zitten. Geluid is enigszins te dempen in een normale coupe, geur niet.

Andere ergernis. Wow. “Door logistieke redenen blijft het voorste treinstel dicht tot aan Zwolle. In Zwolle zal die open gaan”. Heel fijn dat het daar gebeurt maar om nu een te volle trein te hebben welke de airco kapot van is, is niet fijn.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:32

Nayomie schreef:
Andere ergernis. Wow. “Door logistieke redenen blijft het voorste treinstel dicht tot aan Zwolle. In Zwolle zal die open gaan”. Heel fijn dat het daar gebeurt maar om nu een te volle trein te hebben welke de airco kapot van is, is niet fijn.

Het is nu een volle trein, dus ergens anders gaan zitten zal, tot aan Zwolle geen optie zijn, maar als de airco in het hele stel kapot is mag het niet rijden.
Ik denk dat er, in dit geval, 1 conducteur te weinig is voor de lengte van de trein en dat die er in Zwolle bij komt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 13:37

Daar lijkt het haast wel op. Dat is ook het enige wat ik zou kunnen bedenken dat het nu niet kan en Zwolle wel (Assen heeft geen NS kantine of iets volgens mij).

Hele trein is volgens mij zo, ben door de trein gelopen deels en alles was zo warm waar ik was. Normaal ben ik een koukleum en erg blij als het wat warmer is, maar dit is puur zweten. :')
Werd overigens gezegd dat het aan zou gaan tijdens het rijden. Dus ik vermoed dat de hoop er nog was dat het dan aan zou gaan en daarom alsnog rijdt.

Nayomie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:48

Het is echt niet mijn OV dag. Vanochtend vertraging door voertuig op het spoor. Bloedhete intercity, sprinter die niet reed omdat de remmen blokkeerde, nu maar weer naar een andere trein gesprint. Soms heb je van die dagen. :')

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 16:26

Inoterry schreef:
Nayomie schreef:

Het is nu een volle trein, dus ergens anders gaan zitten zal, tot aan Zwolle geen optie zijn, maar als de airco in het hele stel kapot is mag het niet rijden.
Ik denk dat er, in dit geval, 1 conducteur te weinig is voor de lengte van de trein en dat die er in Zwolle bij komt.

Klopt, dat is idd als we niet genoeg hc's voor een trein hebben

topsylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 19:57

mvdende schreef:
Tenzij er regels worden overtreden heb je gewoon maar te accepteren dat er gegeten, gedronken, nagels geknipt, opgemaakt, enz gedaan en of meegenomen wordt in het ov.

Eh nee. :+ Mensen hebben zich ook gewoon te gedragen in het OPENBAAR vervoer. Je gaat toch ook niet je nagels zitten knippen midden in het gemeentehuis?

LiannePuthzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 20:10

topsylover schreef:
mvdende schreef:

Eh nee. :+ Mensen hebben zich ook gewoon te gedragen in het OPENBAAR vervoer. Je gaat toch ook niet je nagels zitten knippen midden in het gemeentehuis?

Normen en waarden in deze tijd zijn erg lastig denk ik

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 20:24

mvdende schreef:

Was jij niet ook diegene die toen d'r hond naast dr liet zitten op de stoelen?

Ik vind je wel een aparte manier van denken hebben. Jij veroorzaakt overlast door je natte hond mee de trein in te nemen maar iedereen die daar last van heeft mag ergens anders gaan zitten. :+

Evenals je hond op de stoelen parkeren, is echt niet fris om te doen. Jij moet zo nodig je hond mee de trein in hebben, jou medepassagiers vragen daar niet om.