Dingen die je je afvraagt

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:02

Nikass schreef:
Oh wat zielig. Hoe gaat dat dan in het wild of bestaan er niet zoiets als wilde schapen? (Andere variant waarschijnlijk)

Schaap schijnt een menselijke creatie te zijn, "net zoals de hond" (die net geen wolf meer is).

Anoniem

Re: Dingen die je je afvraagt

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:09

Ik koop een pak vla in de winkel.
Daarop staat gekoeld bewaren tot max .. graden, weet even niet hoeveel, geloof 7.
Dat pak stond in de super in de koeling.
Ik koop het, zet het in de auto (waar het warm is) en ga eerst nog twee uur winkelen voor ik het pak thuis in de koelkast zet.

Hoeveel invloed heeft dit op de houdbaarheid?
Niet alleen dit, maar ook je pakt het pak uit de koelkast om te eten, pas een half uur later zet je het er weer in.
Veel temperatuur veranderingen.
Hoeveel invloed heeft dat allemaal?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:17

over de rit naar de auto geen idee, maar je laat het toch niet zomaar een half uur uit de ijskast staan?
Ik denk zo min mogelijk in de warmte, maar aan vla merk je het ook als die slecht wordt, dus zo'n probleem lijkt het me ook niet. Meestal zijn ze toch langer houdbaar dan vermeld.

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:24

Waarom bijt je soms op je tong of wang? die zitten daar echt al jaren, je lichaam of hersenen weten toch precies hoeveel ruimte je tanden hebben en waar je tong en je wang zit enzo, hoe kan het dan dat dat af en toe toch gebeurd?

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:27

Is het heel erg om wat biertjes te drinken (stuk of 3?), als je een keelonsteking hebt of deze iig aan het herstellen is?

PanamaD

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:28

amkeVH schreef:
Waarom bijt je soms op je tong of wang? die zitten daar echt al jaren, je lichaam of hersenen weten toch precies hoeveel ruimte je tanden hebben en waar je tong en je wang zit enzo, hoe kan het dan dat dat af en toe toch gebeurd?

Goeie vraag... ik beet laatst nog keihard op m'n tong, paar dagen last van gehad zelfs! Dus ben erg benieuwt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:37

Eske_B schreef:
Is het heel erg om wat biertjes te drinken (stuk of 3?), als je een keelonsteking hebt of deze iig aan het herstellen is?

Lijkt me niet bevorderlijk, alcohol zorgt er voor dat je lichaam trager herstelt.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-16 21:54

Alcohol werkt ook ontsmettend/ bacteriedodend.. :+

Ik neem juist wel een borrel (40%) als ik last van mn keel heb..

SavannahNx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 00:50

Ben ook benieuwd naar het tong/wang bijten :D

Kuggur

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 00:54

Janneke2 schreef:
Nikass schreef:
Oh wat zielig. Hoe gaat dat dan in het wild of bestaan er niet zoiets als wilde schapen? (Andere variant waarschijnlijk)

Schaap schijnt een menselijke creatie te zijn, "net zoals de hond" (die net geen wolf meer is).

Vage opmerking, alle gedomesticeerde dieren zijn op zekere hoogte door de mens gecreeerd, maar er bestaan van bijna alle nog de wilde soorten waar ze uit zijn ontstaan. Dit geldt ook voor schapen.

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 05:31

amkeVH schreef:

http://www.volkskrant.nl/recensies/waar ... ~a3720517/

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:01

Hoe mijn kamer onder water kan staan, terwijl de kraan toe was (s ochtends gedoucht, hele dag met vrienden op kamer gezeten).

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 08:56

mayadeby schreef:
Hoe mijn kamer onder water kan staan, terwijl de kraan toe was (s ochtends gedoucht, hele dag met vrienden op kamer gezeten).

Wat mij boeit is: hoe kun je de hele dag met vrienden op je kamer gezeten hebben zonder dat jullie merkten dat de kamer onder water stond? :+

Chasingmood

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 09:47

MusicIsLife schreef:
amkeVH schreef:

http://www.volkskrant.nl/recensies/waar ... ~a3720517/

Dankjewel!
samenvatting voor mensen die niet het hele stuk willen lezen:
er is 1 groep zenuwcellen die over het uitsteken en het openen van de kaak regelen, en een andere groep die het intrekken van de tong en het sluiten van de kaak regelen.
Deze twee werken normaal perfect langs elkaar af, maar soms raken ze door elkaar en dan bijt je op je tong. Vergelijk het met lopen, dit gebeurd ook automatisch en bijna altijd goed, maar soms struikel je ook ineens over je eigen voeten.

Normaal heb je een automatische rem erop zitten zodat je niet doorbijt maar je kaken meteen loslaat. Die rem doet t alleen niet als je bijvoorbeeld verdoofd bent door de tandarts, dus dan kun je beter niet eten anders zou je zo je tong kunnen opeten zonder dat je t doorhebt _O-

Nou t was uiteindelijk niet echt een samenvatting :+

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:30

amoj schreef:
Ik koop een pak vla in de winkel.
Daarop staat gekoeld bewaren tot max .. graden, weet even niet hoeveel, geloof 7.
Dat pak stond in de super in de koeling.
Ik koop het, zet het in de auto (waar het warm is) en ga eerst nog twee uur winkelen voor ik het pak thuis in de koelkast zet.

Hoeveel invloed heeft dit op de houdbaarheid?
Niet alleen dit, maar ook je pakt het pak uit de koelkast om te eten, pas een half uur later zet je het er weer in.
Veel temperatuur veranderingen.
Hoeveel invloed heeft dat allemaal?

Elke opwarming kan de houdbaarheid negatief beinvloeden. Ze kunnen alleen de houdbaarheidsdatum garanderen als je het product bewaart zoals beschreven is.
Ik weet nog dat ik een jaartje intern zat en elke lunchpauze stond een pak melk op tafel, varierend van half uur tot uur. En die redde het dus zelden tot de datum, meestal al daarvoor was het melk met klontjes geworden...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 10:40

Het kan er inderdaad voor zorgen dat het product minder lang houdbaar is, maar doorgaans is het niet zo dat je het gelijk niet meer kan eten als het een tijdje buiten de koelkast heeft gestaan. Even een uurtje erin en dan is het gewoon weer prima op temperatuur en de goede textuur. Dat is wel in mijn eigen ervaring hoor.

mayadeby

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 16:35

Cowboy55 schreef:
mayadeby schreef:

Wat mij boeit is: hoe kun je de hele dag met vrienden op je kamer gezeten hebben zonder dat jullie merkten dat de kamer onder water stond? :+

Bleek snachts om 5 uur een buis gesprongen te zijn, logisch dat de kamer onder water stond :+

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-16 22:46

Wat een interressant topic is dit toch :P :P

Ik vraag me af of de bokt smileys wel eens worden veranderd of wel eens veranderd zijn. Of zijn deze al jaren oud =:)

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:39

Ik weet wel dat er wel eens smileys bijkomen, maar het lijkt me ook wel logisch als de smileys wat verandert zijn. Want in 2001 had je voor mijn gevoel nog geen bewegende dingen :')
(niet dat ik in 2001 al op bokt zat, toen was ik nml pas net geboren haha)

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:48

De :( smilie is wel veranderd. Dat was eerst een rood dingetje die leek op het -:(- poppetje, maar dan zonder stoom

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:51

Ik ben echt benieuwd naar de oude smileys, zijn die toevallig ergens opgeslagen ofzo?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:52

^&+ deze is sowieso nog niet zo oud , :)F Y)(^) deze 2 ook niet

Esmee_RS

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 08:53

*\%/* ook niet geloof ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:14

/3

MusicIsLife

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-16 09:20

Ik heb even gegoogled en sinds 2011 zijn er een hool nieuwe smileys bijgekomen zoals deze *\%/*