Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:09

Discussie met de prikdame van onze lokale prikpost.
Dw afgelopen 2 weken ben ik meerdere keren per week geprikt voor verschillende onderzoeken.
Ze prikken altijd in mijn linkerarm, die nu, na 5 keer geprikt te zijn, een enorme blauwe plek heeft, en ontzettend beurs en pijnlijk aanvoelt (het helpt ook niet dat vorige week maandag niet heel erg goed geprikt is, waardoor ze op de plek van de naald hebben moeten drukken om de druppels bloed te veranderen in een stroompje bloed)

Dus vandaag moest ik weer en heb ik aangegeven dat ik graag in mijn rechterarm geprikt wil worden, omdat op de andere arm een blauwe plek zit en die arm ook gewoon behoorlijk pijnlijk is momenteel.
Zegt dit dame: Oh maar dat is geen probleem hoor, daar prikken we normaal gewoon door heen. Ja dat is fijn voor jou dat jij daar zo daarheen prikt, maar het doet mij én pijn én het is mijn lichaam dus ik bepaal wat er mee gebeurd en niet jij.
Zat ze mij glazig aan te kijken, dus ik geef nogmaals de rechterarm. Zegt ze: Maar wij prikken niet rechts omdat je die arm het meeste gebruikt en pakt ze weer links. Dus ik trek mijn linker arm weer terug terwijl ik zeg: Ik ben links en rechtshandig dus dat is onzin, ik wil dat je mijn rechterarm prikt en niet links.
Begint ze al mopperend de band om mijn rechterarm te trekken (ook flink hardhandig, denk omdat ze geïrriteerd was) Begint ze te zoeken naar de ader, zegt ze: Ja, ik moet toch de linkerarm pakken, want rechts kan ik de ader niet vinden (onzin, ik wordt vaker rechts geprikt, in beide armen zijn de aders heel makkelijk te vinden.
Dus ik heb haar strak aangekeken, terwijl ik tussen mijn duim en wijsvinger de ader in de rechterarm pakte :+.

Dus na een hele lange discussie heeft ze mij uiteindelijk rechts geprikt.
Ik snap echt het probleem niet, het is mijn lichaam als ik je vertel dat ik niet links geprikt wil worden, dan prik je mij niet links. -:(-

prompter

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:23

Dag drie van de blokkade van de A12. Wat een geld kost dat de samenleving.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:25

prompter schreef:

Ja, maar aan de andere kant heb ik altijd het idee dat dit mensen zijn met tijd te veel, die of studeren, of werkloos zijn, of staken als beroep hebben gemaakt en daar voor betaald worden door middel van een uitkering dus ergens denk ik dan: Die werklozen doen nu in ieder geval iets voor hun geld en voor de studenten is het gewoon te hopen dat ze door het vele staken studievertraging oplopen waardoor ze hun basisbeurs moeten terug betalen :+

Cowboy55

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:28

M_D_H schreef:
prompter schreef:

Ja, maar aan de andere kant heb ik altijd het idee dat dit mensen zijn met tijd te veel, die of studeren, of werkloos zijn, of staken als beroep hebben gemaakt en daar voor betaald worden door middel van een uitkering dus ergens denk ik dan: Die werklozen doen nu in ieder geval iets voor hun geld en voor de studenten is het gewoon te hopen dat ze door het vele staken studievertraging oplopen waardoor ze hun basisbeurs moeten terug betalen :+

Er zitten volgens mij best veel pensionado's tussen. Weet je wel, die mensen die geprofiteerd hebben van de ongebreidelde groei en nu anderen vertellen dat de volgende generatie dat niet meer mag/moet.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:29

Wat ik er daarnet naar toe zag lopen had de pensioenleeftijd nog lang niet bereikt.

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:41

Vriend van de buurvrouw.
Zit luid te bellen in haar tuin.
Eerder had hij hele discussies met buurvrouw.

Ga zo maar buiten sax spelen denk ik.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 12:55

Lekker doen dat is vast beter om aan te horen.

Zo moe van alle afspraken. Gelukkig nu klaar voor vandaag. Vanavond nog wel zelf oefenen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:03

Aan mijn bril.

Heb nu een week een bril met sterkere prisma dan eerst.
Maar voor het eerst ook variofocus glazen.
Kan niet wennen...

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:11

prompter schreef:

Klimaatverandering kost ook veel geld :j

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:18

Ik dacht rond 12 uur ik doe even een dutje. "iets later" werd ik wakker en ik dacht, oh even mijn wekker zetten want ik heb om 13:00 een belafspraak. Keek ik op de klok, was het al 12:53. :=

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:30

JudithGigi schreef:
prompter schreef:

Klimaatverandering kost ook veel geld :j

Ja, helemaal eens! Maar men kan ook gewoon het gebouw van de kamer omsingelen, heeft de burger die naar zijn werk moet er geen last van en de hulpdiensten kunnen gewoon hun weg vervolgen en hun normale werk doen.

JudithGigi

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:33

Dat zou inderdaad netter zijn, maar dan leg je ook weer veel minder druk op politici om iets te gaan doen. Zo'n A12 bezetten zorgt voor dusdanig veel hinder dat ze er wel iets mee moeten bij wijze van.

Niet dat ik het er verder mee eens ben of er ook sta ofzo hoor, ik zit gewoon achter mijn pc'tje te werken :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:36

prompter schreef:
Wat ik er daarnet naar toe zag lopen had de pensioenleeftijd nog lang niet bereikt.

Stond gister een artikel in de Volks of Parool ofzo, de demonstranten zijn voornamelijk rijke witte mensen.

M_D_H

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:49

Urbanus schreef:
prompter schreef:

Stond gister een artikel in de Volks of Parool ofzo, de demonstranten zijn voornamelijk rijke witte mensen.

Zijn dat niet diezelfde mensen die grotendeels verantwoordelijk zijn voor de klimaatcrisis :+?

M_D_H schreef:
Discussie met de prikdame van onze lokale prikpost.
Dw afgelopen 2 weken ben ik meerdere keren per week geprikt voor verschillende onderzoeken.
Ze prikken altijd in mijn linkerarm, die nu, na 5 keer geprikt te zijn, een enorme blauwe plek heeft, en ontzettend beurs en pijnlijk aanvoelt (het helpt ook niet dat vorige week maandag niet heel erg goed geprikt is, waardoor ze op de plek van de naald hebben moeten drukken om de druppels bloed te veranderen in een stroompje bloed)

Dus vandaag moest ik weer en heb ik aangegeven dat ik graag in mijn rechterarm geprikt wil worden, omdat op de andere arm een blauwe plek zit en die arm ook gewoon behoorlijk pijnlijk is momenteel.
Zegt dit dame: Oh maar dat is geen probleem hoor, daar prikken we normaal gewoon door heen. Ja dat is fijn voor jou dat jij daar zo daarheen prikt, maar het doet mij én pijn én het is mijn lichaam dus ik bepaal wat er mee gebeurd en niet jij.
Zat ze mij glazig aan te kijken, dus ik geef nogmaals de rechterarm. Zegt ze: Maar wij prikken niet rechts omdat je die arm het meeste gebruikt en pakt ze weer links. Dus ik trek mijn linker arm weer terug terwijl ik zeg: Ik ben links en rechtshandig dus dat is onzin, ik wil dat je mijn rechterarm prikt en niet links.
Begint ze al mopperend de band om mijn rechterarm te trekken (ook flink hardhandig, denk omdat ze geïrriteerd was) Begint ze te zoeken naar de ader, zegt ze: Ja, ik moet toch de linkerarm pakken, want rechts kan ik de ader niet vinden (onzin, ik wordt vaker rechts geprikt, in beide armen zijn de aders heel makkelijk te vinden.
Dus ik heb haar strak aangekeken, terwijl ik tussen mijn duim en wijsvinger de ader in de rechterarm pakte :+.

Dus na een hele lange discussie heeft ze mij uiteindelijk rechts geprikt.
Ik snap echt het probleem niet, het is mijn lichaam als ik je vertel dat ik niet links geprikt wil worden, dan prik je mij niet links. -:(-

Op advies van mijn moeder een klacht ingediend, nu is het een discussie over welke arm, vorige keer prikte ze vreemd waardoor ze dus op de plek van de naald moesten drukken om er meer bloed uit te krijgen, de keer daarvoor moesten ze 5 keer prikken omdat ze de ader niet konden vinden.
Het is dat er geen andere prikposten meer in ons dorp zitten anders ging ik ergens anders naar toe.

Besje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:58

ik erger me aan m'n paard... Heb hem al 13 jaar ondertussen maar het lijkt wel of onze klik volledig verdwenen is... Gisteren ben ik na 15 minuten gewoon afgestapt omdat hij enkel als kameel door de hoek wou gaan (daar staan nu witte pakken hooi ipv groene en daar gaan we dus niet meer voorbij)...
En eigenlijk moet ik de knoop doorhakken en hem wegdoen, maar ik heb hem al zolang en hij is zo fijn voor mijn kids... Maar ik heb er echt nog 0,0 plezier aan op deze manier |(

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 13:59

M_D_H schreef:
prompter schreef:

Ze worden in elk geval niet gehinderd door enige kennis van zaken.... 8)7
Citaat:
https://nos.nl/regio/groningen/artikel/ ... -op-de-a12
Blaauw is directeur van Robin Doet, een organisatie die zich bezighoudt met duurzame energiebronnen, vooral zonne-energie.

en

"[Blaauw] om te zorgen dat we straks mogelijk de fossiele brandstof-subsidies afgeschaft hebben,"

Rytir

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 14:43

Rawr schreef:
De eerste werkdag na 5 weken vakantie. Niks wil en alles en iedereen is poedersuiker.

5 weken vakantie, wat heerlijk! Ik snap dat het opstarten dan kuut is :j

Ik erger mij ook blauw (groen) aan de xr club. Janken dat de boeren over de snelweg gaan met de tractor en ze daar geen recht toe hebben maar zelf de boel dagen lang plat willen gooien...

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:18

Urbanus schreef:
prompter schreef:

Toch ook wel met blauw bloed.

prompter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:20

En bn'ers die normaal de hele wereld over vliegen.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:35

Marcella schreef:
Toch ook wel met blauw bloed.

Eh nee, dat werd niet benoemd.

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:37

prompter schreef:
En bn'ers die normaal de hele wereld over vliegen.

ja die vind ik ook altijd wel bijzonder :')
( 'maar dat is anders'... :+ )

ze gaan de komende dagen staan/liggen/hangen/plakken daar toch?

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:50

DuoPenotti schreef:
Aan mijn bril.

Kan niet wennen...

DP dat is heel erg wennen!
Was bij mij ook bv met stoepen dus diepte zien maar nu zou ik niet anders meer willen, werd gek van de ene bril en dan weer de andere.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:52

chanicha schreef:
DuoPenotti schreef:
Aan mijn bril.

Kan niet wennen...

DP dat is heel erg wennen!
Was bij mij ook bv met stoepen dus diepte zien maar nu zou ik niet anders meer willen, werd gek van de ene bril en dan weer de andere.

Ik heb het heel erg met de stal doen. En stofzuigen enz.

Hoe lang moest jij wennen?

Rennie89

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:52

3,5 uur geslapen, helemaal verrot, nog steeds ziekig en zwaar ongesteld. En dan vanmorgen mijn trein gemist, wel nog op tijd kunnen komen maar niet zo laat als de planning was… en nu, in deze drukte en nog steeds beroerd, weer terug naar huis pfff… en moet nog steeds veel doen als ik thuis ben. Ik moet wel op tijd gaan slapen vandaag anders ga ik het niet redden

chanicha

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-23 15:56

DP dat duurde wel een maand of twee/drie maar ik ging steeds meer het gemak op prijs stellen bv in de winkel een etiket willen lezen.
Even doorzetten, komt echt goed.

Ik erger me dat ik aan het hoesten en snotteren ben, niet echt heel erg verkouden maar aangezien ik volgende week geopereerd word hoop ik wel dat het niet doorzet _/-\o_