Brief in De Volkskrant vandaag, spijker op zn kop!
Ik erger me wild aan de negatieve berichtgeving omtrent het dalende bevolkingsaantal.
Er stond laatst een stuk in over een hoogleraar die zijn studentes so ongeveer verweet dat een deel van hen geen kinderen zou krijgen.
Of ze wel wisten wat dat zou betekenen voor de economie. (en ook alleen de vrouwen he, de mannen hebben hier uiteraard geen aandeel in)
Dus, allemaal lekker tegen je zin in kindjes maken zodat de economie kan blijven groeien. Dat we met zn allen ten onder gaan is het probleem van de komende generaties.
.
. Prima als mensen er 1 of 2 op de wereld zetten als ze dat zo graag willen, maar dan blijft de bevolking nog onder controle. Maar nog meer en grote gezinnen zoals vroeger is gewoon niet meer van deze tijd gezien mensen een plaag voor de wereld zijn geworden.
Ik wilde mezelf laten steriliseren maar dat werd geweigerd, en manlief boodt zelf aan dan maar onder het mes te gaan want ik had al voldoende geleden onder spiraaltjes/hormonen/etc. En ik had PAP4 en 2 lisexcisies gehad dus ik was wel klaar met al het gepruts aan mijn lijf.
En ik wil gewoon geen hormonen meer gebruiken (ivm depressie e.d.).
Bijna iedereen om ons heen heeft kinderen en ook dat heeft niks veranderd, integendeel, het heeft ons gevoel versterkt dat we het echt niet willen.

!