Cer schreef:Ik kan me een klein beetje voorstellen dat als je echt heel erg op zag tegen weer dragen van een mondkapje en de regels zeggen “qr code en geen mondkapje” dat je dan denkt “jeej” en als je vrijwilligerswerk het dan precies andersom doet, wat niet volgens de regels is en dat heel kort van tevoren zegt zodat je ook niet meer kan weigeren dat je dan denkt “ja sjees hee”
Maar misschien begrijp ik t niet goed ?
Je begrijpt het precies goed!
Ik draag netjes een mondkapje waar het volgens de regels moet. Hier moest het niet en dan baal ik daar van idd. Helemaal omdat dat mondkapje er dan is, zodat mensen zonder qr code binnen kunnen.
En ik heb enorm in dubio gezeten, want ergens had ik me vast willen houden aan mijn principes. Maar aan de andere kant keken mijn kinderen hier zo naar uit. En dat gaat nu echt even voor. Ik en mijn dochter hebben netjes een qr. Dus wij doen niemand kwaad en lopen zelf geen gevaar.
Ik heb gewoon enorm last van de mondkapjes. Na een werkdag heb ik 1,5 dag klachten die zelfs zouden kunnen passen bij Corona. Dat frustreert mij. Helemaal als ik tabellen zoals hierboven zie en je dus duidelijk kunt concluderen dat er veel patiënten uit het ziekenhuis hadden kunnen blijven als ze gevaccineerd zouden zijn.
Vanuit die frustratie heb ik iets van “gooi alles maar open”. Maar net als Suzanne zegt ga je daar de zorg extreem mee overbelasten, ook psychisch en is dit natuurlijk ook geen haalbare en wenselijke situatie.