Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:14

Je kan pijnervaring niet vergelijken of projecteren, omdat het van veel factoren afhankelijk is. Bij mij helpen mijn genen niet mee; ik ben ongevoeliger voor bepaalde pijn maar ook een stuk gevoeliger voor andere pijn, met name aan de huid, zoals ook naalden. Maar ook angst, spanning en de wijze van prikken telt mee.

Sheran

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:38

Ik vind het alleen maar extra stoer dat mensen het ondanks angst toch gewoon doen! Omdat ze weten dat het het goede is om te doen :)

Ik baal echt hoor, dit weekend zou ik eindelijk weer een vriend zien en iets leuks gaan doen maar er is weer iemand in mijn klas positief getest. Hoef niet in quarantaine maar ja, zo wil hij natuurlijk ook niet afspreken.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:45

Ik vind het ook echt goed, ondanks angst toch de stap genomen en de afspraak gemaakt.

Sheran balen van je weekend.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:57

Ik gebruik al 20 jaar insuline, voor mij is naaldenangst echt iets onvoorstelbaars. Maar ik wil het daarmee niet bagatelliseren. Misschien wel een tip voor wie het echt eng vindt: EMLA-crème is een verdovend zalfje waardoor je de prik gegarandeerd niet voelt. Het wordt veel gebruikt voor kindjes om een infuus te zetten en is bij de apotheek verkrijgbaar. Een uurtje van tevoren aanbrengen, het werkt zeker twee uur.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:00

Sheran schreef:
Ik vind het alleen maar extra stoer dat mensen het ondanks angst toch gewoon doen! Omdat ze weten dat het het goede is om te doen :)

Hélden zijn het.

Mijn hemel, doe toch normaal zeg.
Een fobie is vervelend ja, een echt probleem, maar daar ocharme :(:) over te roepen en veren in de reet te steken beloont het ongewenste gedrag.
Dat is ook het perspectief mbt het taartje. Leek míj helder. Zal mijn ervaring met honden/paarden opvoeden/trainen wel zijn.
Oh en vriendinnen uiteraard _O-

Enneh, alle mensen met lange tenen daarover op een paardenforum mogen wel goed uitkijken bij het opzadelen.

Nu weer over covid?
Lijkt me een groter probleem, ook voor mensen met een naaldfobie.

Ik af en toe nog steeds koorts-episodes naar ploep vet in de 39, maar voel me goed en heb de dagroutine opgepakt. ´Schrik´ wel van de forse reactie op het vaccin.

Hier nu fors protest over toeristen uit UK toelaten. E komen dermate verwarrende en vooral incomplete berichten uit/over de UK dat men het niet vertrouwt. Lijkt wel de rode draad van deze pandemie :roll:
Spanje en Portugal zijn 10 keer zo veilig als de UK maarrrrr de UK heeft deze twee op de quarantaine-lijst gezet. Jaja.
Kijk komt goed uit want zo gaat er geen toerist deze kant op maar logisch?
Is een Brexit gevolg. De EU is boos dat de UK de scheidingsafspraken niet nakomt en wil de handelsvoordelen opheffen. De UK dus vast vóóraf de vuist maken; dan houden wij ons toeristengeld tegen. Over de rug van hun eígen burgers. Maar ja, dat is van ondergeschikt belang. Jee, weer een rode draad van de pandemie.

Het goéde nieuws; hier in Andalucía al vet in de dertigjarigen met vaccineren. Ook met Janssen volop en dat is dubbelsnel in één keer klaar.

veerledec

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:00

EMLA is zeker een goede tip (werkt bij mij matig, dus je kan niet stellen dat je het dan niet voelt, maar wederom, mijn genenpakket). Ik heb naaldenangst en een zoontje van vier die sinds drie maanden diabetes heeft, dus ik leef sowieso in mijn eigen nachtmerrie momenteel.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:11

Ik denk dat die veren juist anders werken, stukje positieve bekrachtiging kan ook zorgen dat je er met meer vertrouwen in stapt en het allemaal een stuk soepeler loopt daardoor.

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:47

Zo, ik zit een kwartiertje op de 'strafbank'

Hij zit erin, Moderna voor mij.
Helemaal prima.

T was zowaar haast gezellig in de prikstraat.
Ondanks mijn moeilijke -zeer harde- huid erg netjes geprikt.
Had nauwelijks door dat ik geprikt werd.

Nog 14 minuten, dan mag ik op huis aan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:54

Femke_Tweety schreef:
Zo, ik zit een kwartiertje op de 'strafbank'

Hij zit erin, Moderna voor mij.
Helemaal prima.

T was zowaar haast gezellig in de prikstraat.
Ondanks mijn moeilijke -zeer harde- huid erg netjes geprikt.
Had nauwelijks door dat ik geprikt werd.

Nog 14 minuten, dan mag ik op huis aan.

*\o/* *\o/* *\o/*

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 10:58

Fijn Femke!

HC: Geloof mij, er zit echt geen beloning in voor dit ongewenste gedrag. Ik KIES er niet voor om een fobie te hebben en ik heb er ook al therapie voor gehad. Had ik dat niet gedaan dan had ik zéker geen afspraak gemaakt. Dat jij nou zo superieur bent in alles: Whatever. Geniet van je taart!

edit: Ik kies er wél voor om er openlijk over te praten, mijzelf in te lezen, filmpjes te bekijken en mijzelf goed voor te bereiden. En ik val liever niet flauw, maar als dat de optie is om later weer de dingen te kunnen doen die ik wil, dan moet dat maar.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:04

Angst of fobie is geen keuze. En je moet het leven toch leuk maken? Waarom zou je geen taart nemen? Vroeger kreeg ik een sticker....

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:15

En als mijn angstige hond (ze is 14 en recent gegrepen door een grote hond) toch besluit dapper door te lopen in plaats van naar huis te rennen dan krijgt ze ook gewoon een extra koekje bij thuiskomst of als ze mee wil lopen. Dat is toch juist de definitie van gewenst gedrag belonen. Net als dat stukje taart als je wel het vaccin neemt. :D

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:20

Waarom sowieso geen taart Y)(^)
Gewoon om het leven te vieren :D

Vroeger hadden we thuis de „prettige donderdag“ (afgeleid van goede vrijdag) en dan haalde we af en toe iets bij de bakker, gewoon omdat het prettige donderdag was <3

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:26

Ik kan helaas niet tegen suiker. Dus moet eigenlijk altijd nee tegen taart zeggen, tenzij iemand speciaal iets voor me gehaald heeft. Maar meestal is het echt bedroevend wat er is aan aanbod van suikervrij gebak. Binnenkort maar weer eens zelf aan de bak. Het is weer aardbeientijd, daar kun je hele lekkere dingen mee maken :j

En ik vind het wel tijd om wat te vieren, want we mogen steeds meer en de cijfers blijven dalen!

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:34

Een verse haring also does the job voor me :)F
Het hoeft niet letterlijk taart te zijn uiteraard.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:41

Sushi of pizza is voor mij ook goed :')

Uk mag 28 juni. Vanaf half 12 mocht 89 ook inplannen.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 11:53

Nou eerste prik gehad.

MoniqueT

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 12:53

veerledec schreef:
EMLA is zeker een goede tip (werkt bij mij matig, dus je kan niet stellen dat je het dan niet voelt, maar wederom, mijn genenpakket). Ik heb naaldenangst en een zoontje van vier die sinds drie maanden diabetes heeft, dus ik leef sowieso in mijn eigen nachtmerrie momenteel.

Kinderen met diabetes is gewoon een nachtmerrie, sowieso. Ik heb er zoveel meegemaakt in mijn tijd bij de DVN. Sterkte!

Femke_Tweety

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:28

Sizzle schreef:
Een verse haring also does the job voor me :)F
Het hoeft niet letterlijk taart te zijn uiteraard.

Ik ben gegaan voor verse broodjes met zalm.

Ook niet zo'n suikerfan.
Maar even iets lekkers vond ik wel aardig voor mijzelf :D

Echte suikerproblemen, zéker bij kinderen, lijkt me echt niet fijn.
Ik heb nooit insuline hoeven spuiten maar mijn suiker is (om andere dan diabetes) redenen ooit een periode serieus van de wap geweest. Toen moest ik ook heel regelmatig (zeg 2a3x per dag) bloedsuiker checken.

Voor kinderen echt niet fijn, combi met naaldenangst driedubbelop.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 13:50

Oh dat lijkt me heel naar voor zo'n kleintje, helemaal in combinatie met naalden angst zeg! Het is al niet leuk, zacht uitgedrukt, maar zo helemaal niet...

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 14:35

De aardbeien gebakjes zijn binnen, maar de stress was al best hoog. Kan het niet gewoon al over zijn :(

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:41

Ik weet nog bij de eerste vaccinatie ik was zo misselijk en zenuwachtig en kreeg amper een hap door mijn keel! Uiteindelijk mijzelf echt gedwongen om te gaan eten , anders zou ik eerder flauwvallen omdat ik niet had gegeten.

Ik had zeg maar ook al pijn in mijn arm voordat ik überhaupt heen ging.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:44

Heb trouwens Pfizer gekregen en verrek inderdaad van pijn in mijn arm. Kan hem maar klein stukje omhoog doen.

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 17:53

Marcella schreef:
Heb trouwens Pfizer gekregen en verrek inderdaad van pijn in mijn arm. Kan hem maar klein stukje omhoog doen.

Had ik bij moderna ook, zeker 3 dagen last van gehad. En de injectieplek is wat ontstoken nu.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 18:26

Goed koelen :j