Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Geinig op 1-2 pagina’s na mijn post komen er berekeningen uit van 14,4 %, 20% en 18%
Nog steeds geen enkele echte duidelijkheid wat nou werkelijk waar is.
Shadow0 schreef:Ineke2 schreef:Geinig op 1-2 pagina’s na mijn post komen er berekeningen uit van 14,4 %, 20% en 18%
Nog steeds geen enkele echte duidelijkheid wat nou werkelijk waar is.
Het loopt dus duidelijk op. Ook al zijn ze onderling verschillend (want het hangt af of je bv een dag pakt, of een week die van maandag tot maandag loopt of 1 die van dinsdag tot dinsdag loopt), je kunt er toch een duidelijke conclusie uit trekken: het aantal positieve tests is flink hoger dan de 5% die je noemde.
Coby schreef:Risico van het niet laten testen van kinderen en dit niet aanbevelen dat je het zicht wbt besmettingen binnen het onderwijs en kinderen verliest.
elnienjo schreef:Coby schreef:Risico van het niet laten testen van kinderen en dit niet aanbevelen dat je het zicht wbt besmettingen binnen het onderwijs en kinderen verliest.
Dit ja. Zo krijgen ze geen volledig beeld over het risico van verspreiding onder en door kinderen.
Sizzle schreef:[
Zolang je niet iedereen test ook de mensen zonder snotneus weet je sowieso eigenlijk niets.
Kwa beleid snap ik niet goed wat iedereen zo fantastisch vind aan Duitsland. Maar wat ze zeker wél heel verstandig gedaan hebben is dat heel veel vakantieverkeer en vrachtverkeer getest hebben. Daar hebben ze ontzettend veel besmette mensen zonder symptomen mee gevonden en daarmee dus een hoop kunnen vertragen.
Het aantal mensen dat zich sowieso nooit zal laten testen is enorm. Ik denk dat het nu meer is dan eerder in het jaar maar zelfs toen was toen uit onderzoek gekomen dat ongeveer 30% met klachten zich laat testen. Daarbovenop komen alle gevallen die helemaal geen symptomen hebben zoals mijn collega die er per dom toeval achter kwam omdat ze naar Frankrijk wilde (test verplicht).
Eigenlijk ik het een gemiste kans voor de wetenschap om mensen zonder symptomen niet te gebruiken voor onderzoek.
SusanH schreef:Dat nieuws van het Oxford vaccin is zo'n mooie opsteker. Eindelijk een lichtpuntje.
Wat betreft de scholen, als de basisschool dicht gaat dan is ons huis te klein. Thuisonderwijs is gewoon niet voor iedere leerling een goede manier. Komt bij dat 2 tot 4 weken echt niet genoeg gaat zijn. Dus dan zitten we zeker tot de kerstvakantie thuis. Ik mag toch echt hopen dat ze daar niet voor gaan kiezen.
tienus63 schreef:Sprak net iemand, ze is inmiddels 4,5 week geleden positief getest.
Na 4 weken test de nog steeds positief. Echtgenoot test inmiddels wel negatief.
Quarantaine voor hem en de kinderen is eraf volgens de GGD richtlijnen.
Eigenlijk best wel vreemd.
Kinderen hebben nimmer klachten gehad, zijn negatief getest.
Hij is heel ziek geweest en zij is gewoonweg lamlendig en te moe om iets te kunnen doen.