Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:38

Oja ik dacht dat het al dinsdag was :o

Flying_Angel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:40

Volgens mij inderdaad nog geen nieuwe maatregelen, eventueel volgende week wel.
bron: RTLnieuws.nl

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:46

Ineke2 schreef:
Geinig op 1-2 pagina’s na mijn post komen er berekeningen uit van 14,4 %, 20% en 18%

Nog steeds geen enkele echte duidelijkheid wat nou werkelijk waar is. :')

Het loopt dus duidelijk op. Ook al zijn ze onderling verschillend (want het hangt af of je bv een dag pakt, of een week die van maandag tot maandag loopt of 1 die van dinsdag tot dinsdag loopt), je kunt er toch een duidelijke conclusie uit trekken: het aantal positieve tests is flink hoger dan de 5% die je noemde.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:46

Shadow0 schreef:
Ineke2 schreef:
Geinig op 1-2 pagina’s na mijn post komen er berekeningen uit van 14,4 %, 20% en 18%

Nog steeds geen enkele echte duidelijkheid wat nou werkelijk waar is. :')

Het loopt dus duidelijk op. Ook al zijn ze onderling verschillend (want het hangt af of je bv een dag pakt, of een week die van maandag tot maandag loopt of 1 die van dinsdag tot dinsdag loopt), je kunt er toch een duidelijke conclusie uit trekken: het aantal positieve tests is flink hoger dan de 5% die je noemde.

Dat verschilt per plek. Niet overal in Nederland lopen de cijfers op momenteel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:47

Ik heb gelezen dat ze deze dagen eerst aankijken en dan een persco plannen.. Kan dus ook donderdag of vrijdag persco komen..

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:48

lenaa_tje schreef:
Dat verschilt per plek. Niet overal in Nederland lopen de cijfers op momenteel.

Het ging om landelijke cijfers.

mag

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:11

Coby schreef:
Risico van het niet laten testen van kinderen en dit niet aanbevelen dat je het zicht wbt besmettingen binnen het onderwijs en kinderen verliest.

Ligt aan de leeftijd van de kinderen denk ik. Ik heb me laten testen bij verkoudheid. Advies van de GGD was om kinderen niet te laten testen omdat het behoorlijk traumatisch is. Als ik negatief was konden we er van uit gaan dat de kinderen ook negatief zijn. Kan me voorstellen dat het voor oudere kinderen (na de basisschool leeftijd) anders is.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:12

elnienjo schreef:
Coby schreef:
Risico van het niet laten testen van kinderen en dit niet aanbevelen dat je het zicht wbt besmettingen binnen het onderwijs en kinderen verliest.

Dit ja. Zo krijgen ze geen volledig beeld over het risico van verspreiding onder en door kinderen.

Zolang je niet iedereen test ook de mensen zonder snotneus weet je sowieso eigenlijk niets.
Kwa beleid snap ik niet goed wat iedereen zo fantastisch vind aan Duitsland. Maar wat ze zeker wél heel verstandig gedaan hebben is dat heel veel vakantieverkeer en vrachtverkeer getest hebben. Daar hebben ze ontzettend veel besmette mensen zonder symptomen mee gevonden en daarmee dus een hoop kunnen vertragen.

Het aantal mensen dat zich sowieso nooit zal laten testen is enorm. Ik denk dat het nu meer is dan eerder in het jaar maar zelfs toen was toen uit onderzoek gekomen dat ongeveer 30% met klachten zich laat testen. Daarbovenop komen alle gevallen die helemaal geen symptomen hebben zoals mijn collega die er per dom toeval achter kwam omdat ze naar Frankrijk wilde (test verplicht).
Eigenlijk ik het een gemiste kans voor de wetenschap om mensen zonder symptomen niet te gebruiken voor onderzoek.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:14

'Opsteker voor Oxfordvaccin: ouderen kunnen immuun worden'
Ouderen op wie het Oxfordvaccin wordt getest, maken antilichamen en T-cellen aan en kunnen immuun worden voor het coronavirus, zeggen twee betrokkenen bij het onderzoek naar het vaccin tegen de Financial Times (FT).

De ontdekking is een opsteker voor de onderzoekers, omdat ouderen het grootste risico lopen om ernstig ziek te worden en aan de gevolgen van het coronavirus te overlijden.

Wel is het zo dat het immuunsysteem verzwakt naarmate mensen ouder worden, daarom zijn er zorgen dat juist ouderen een minder effectieve afweer ontwikkelen na toediening van het vaccin. Of het vaccin veilig en effectief is, moet nog uit onderzoek blijken.

De studie is nog niet gepubliceerd in een wetenschappelijk tijdschrift, maar dat gebeurt volgens de FT binnenkort. De universiteit van Oxford wilde niet op de ontwikkeling reageren tegen de FT.

De Europese Unie heeft doses van het vaccin, dat door farmaceut AstraZeneca wordt ontwikkeld, gereserveerd.

nos.nl

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:20

Sizzle schreef:
[

Zolang je niet iedereen test ook de mensen zonder snotneus weet je sowieso eigenlijk niets.
Kwa beleid snap ik niet goed wat iedereen zo fantastisch vind aan Duitsland. Maar wat ze zeker wél heel verstandig gedaan hebben is dat heel veel vakantieverkeer en vrachtverkeer getest hebben. Daar hebben ze ontzettend veel besmette mensen zonder symptomen mee gevonden en daarmee dus een hoop kunnen vertragen.

Het aantal mensen dat zich sowieso nooit zal laten testen is enorm. Ik denk dat het nu meer is dan eerder in het jaar maar zelfs toen was toen uit onderzoek gekomen dat ongeveer 30% met klachten zich laat testen. Daarbovenop komen alle gevallen die helemaal geen symptomen hebben zoals mijn collega die er per dom toeval achter kwam omdat ze naar Frankrijk wilde (test verplicht).
Eigenlijk ik het een gemiste kans voor de wetenschap om mensen zonder symptomen niet te gebruiken voor onderzoek.

Ben ik 't mee eens. Maar ze krijgen het nu al bijna niet rond om de mensen te testen die zichzelf aanbieden met klachten. In Denemarken doen ze het volgens mij beter, veel grotere testcapaciteit, eigen laboratoria en iedereen met en zonder klachten mag zich laten testen.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:42

Dat nieuws van het Oxford vaccin is zo'n mooie opsteker. Eindelijk een lichtpuntje.

Wat betreft de scholen, als de basisschool dicht gaat dan is ons huis te klein. Thuisonderwijs is gewoon niet voor iedere leerling een goede manier. Komt bij dat 2 tot 4 weken echt niet genoeg gaat zijn. Dus dan zitten we zeker tot de kerstvakantie thuis. Ik mag toch echt hopen dat ze daar niet voor gaan kiezen.

tienus63

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:46

Vlaanderen verlengt herfstvakantie staat op de nos site.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:47

SusanH schreef:
Dat nieuws van het Oxford vaccin is zo'n mooie opsteker. Eindelijk een lichtpuntje.

Wat betreft de scholen, als de basisschool dicht gaat dan is ons huis te klein. Thuisonderwijs is gewoon niet voor iedere leerling een goede manier. Komt bij dat 2 tot 4 weken echt niet genoeg gaat zijn. Dus dan zitten we zeker tot de kerstvakantie thuis. Ik mag toch echt hopen dat ze daar niet voor gaan kiezen.

bij Buitenhof was Marcel Levi te gast. Hij is betrokken bij het Oxford vaccin. Was een goed stuk erover.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 14:49

Moderna heeft laatst vergelijkbare data gepubliceerd.
De groep 50-60 jaar was dat, dus nog niet echt ouderen maar wel hoger dan de standaard groep.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:04

tienus63 schreef:
Vlaanderen verlengt herfstvakantie staat op de nos site.

Nou dan overstromen ze hier de binnenstad weer....

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:30

Toch best wel weer een stijging als ik het zo lees ook qua opnames enzo

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:40

Sprak net iemand, ze is inmiddels 4,5 week geleden positief getest.
Na 4 weken test de nog steeds positief. Echtgenoot test inmiddels wel negatief.
Quarantaine voor hem en de kinderen is eraf volgens de GGD richtlijnen.
Eigenlijk best wel vreemd.
Kinderen hebben nimmer klachten gehad, zijn negatief getest.
Hij is heel ziek geweest en zij is gewoonweg lamlendig en te moe om iets te kunnen doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 15:49

tienus63 schreef:
Sprak net iemand, ze is inmiddels 4,5 week geleden positief getest.
Na 4 weken test de nog steeds positief. Echtgenoot test inmiddels wel negatief.
Quarantaine voor hem en de kinderen is eraf volgens de GGD richtlijnen.
Eigenlijk best wel vreemd.
Kinderen hebben nimmer klachten gehad, zijn negatief getest.
Hij is heel ziek geweest en zij is gewoonweg lamlendig en te moe om iets te kunnen doen.

Je kunt erg lang positief blijven op een PCR. Betekent niet dat je dan ook nog besmettelijk bent https://nos.nl/artikel/2347589-altijd-b ... zocht.html

Wat naar dat ze zo'n lange nasleep hebben.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:00

Dank je wel voor de link.
Zal het doorsturen.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:01

moonsparkle schreef:

Misschien ook omdat het weekend is geweest?

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:57

elnienjo schreef:
De Randstad lijkt me ook echt verschrikkelijk om te moeten wonen. Dat vond ik voor de pandemie al, maar nu helemaal! Ook al die riots vinden daar plaats.

Ja het is hier werkelijk verschrikkelijk, kom hier maar niet wonen. Niet te doen :')

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 16:59

knollentuin schreef:
elnienjo schreef:
De Randstad lijkt me ook echt verschrikkelijk om te moeten wonen. Dat vond ik voor de pandemie al, maar nu helemaal! Ook al die riots vinden daar plaats.

Ja het is hier werkelijk verschrikkelijk, kom hier maar niet wonen. Niet te doen :')

_O- _O- _O-

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:10

Ook heel verschrikkelijk dat ik om 21.55 nog even een supermarkt in kan lopen

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:20

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 17:29

moonsparkle schreef:

Het effect op de opnames ga je voorlopig nog niet zien. Ik heb wel het idee dat het aantal positieve testen iets minder hard begint te stijgen, hopelijk is dat een hoopvol teken.