Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kinke

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:43

tja, dat ben ik met je eens. Toch zijn er velen die beweren dat corona helemaal geen probleem is. Stelt niks voor, een griepje is veel erger, en nog meer van dat soort onzin

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:48

Kinke schreef:
tja, dat ben ik met je eens. Toch zijn er velen die beweren dat corona helemaal geen probleem is. Stelt niks voor, een griepje is veel erger, en nog meer van dat soort onzin

Maar ontkennen dat griep veel en veel minder erg is, is ook weer een tweede.
De grootste groep die de Corona ernstig treft zal ook ernstig door de griep getroffen worden.
Ook ik ken een 2 jarige, ondertussen 4 of 5 (gezond meisje ) die heel heel ernstig ziek werd van de griep en opgenomen moest worden.

Het enorm grote verschil is dat vaccin.
Laatst bijgewerkt door lenaa_tje op 28-06-20 11:49, in het totaal 1 keer bewerkt

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:49

Kinke schreef:

In zo'n geval is dit een behulpzaam middel om het verschil tussen mortaliteit bij griep (influenza) en COVID wereldwijd in beeld te brengen:
https://public.flourish.studio/visualisation/2634167/

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:51

Astorga schreef:
Kinke schreef:

In zo'n geval is dit een behulpzaam middel om het verschil tussen mortaliteit bij griep (influenza) en COVID wereldwijd in beeld te brengen:

Kriebels, dat is een indrukwekkende grafiek.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:57

Astorga schreef:
Kinke schreef:

Holy molly :oo :oo

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:59

Waarvan akte...wouw!

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:05

dank je Astorga

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:07

Die heb ik inderdaad laatst ook gezien en hij is enorm indrukwekkend :j
Wel met een kleine kanttekening dat ze enkele grote ‚moordenaars‘ expres hebben weggelaten (roken bijv. Met 1,6 miljoen doden per jaar en verkeer (1,3 mjn).
Om van overgewicht met 2,8 mjn nog te zwijgen.

Inmiddels lopen de getallen nog verder op dus wie weet wordt roken ook nog ingehaald.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:14

Sizzle schreef:
Ik weet eigenlijk ook niet of ik dat specifiek hoop.
Gewoon practische handelsovereenkomsten, vluchtelingenpolitiek en vrij verkeer is handig. Of het verder perse te ambieeren is dat er 1 Europa is weet ik eigenlijk niet want dan komt het er toch altijd weer op neer dat degene met het meeste geld het meeste bepalen.
Echter is dat nogal off-topic en geschreven vanuit een land dat niet tot de EU behoort _O-

Het vroegere EEG-verdrag leek mij prima geschikt voor handeldrijven. Dat hele EU-gebeuren staat me tegen. Zwitserland heeft slim gehandeld door daar buiten te kunnen blijven naar mijn idee.
De landen verschillen teveel in welvaart, maar ook in cultuur (het zuiden) om gelijkwaardig deel te nemen en bij te dragen naar mijn idee.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:16

@elnienjo hele andere discussie die wat mij betreft niet in dit topic thuis hoort.
Je kan ook zeggen dat Europa momenteel meer moeite heeft met samenwerking door de gekozen leden, die vanuit eigen land ook tegen de Europese unie zijn.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:19

En dan te bedenken dat die grafiek stopt bij 350.000 , het zijn er inmiddels al 500.000 en ik vermoed dat het aantal wel verdubbeld ( en misschien wel verdriedubbeld)kan worden want veel landen melden alleen de geteste slachtoffers.

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:24

Grafiek is raar, bijv 15 februari waren er toch al meer dan 1600 doden (China).

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:27

Hannanas schreef:
Grafiek is raar, bijv 15 februari waren er toch al meer dan 1600 doden (China).

Dat klopt toch ook? Het loopt op vanaf Februari

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:42

Ik mis ook kanker en hartziekten in die grafiek. Beetje aparte grafiek dus.

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:54

Ze maken een grafiek om te laten zien hoe gevaarlijk het virus is en vergelijken het dus met ziekten die minder dodelijk zijn. Er zullen vast ook wel mensen zijn die het virus juist proberen te bagatelliseren en die kunnen dan mooi een lopend grafiekje maken, die laat zien dat andere ziekten nog dodelijker zijn. Dat was alleen niet het doel van deze grafiek.

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 12:58

Ik doelde ook op het verschil tussen influenza en COVID. Het is zeker geen complete grafiek, misschien staat er meer in degene die eind deze maand uitkomt.
Doodsoorzaak is best ingewikkeld, zeker bij gebruik van 'genots'middelen. Als iemand jarenlang gerookt heeft en sterft aan blaaskanker, wat door roken veroorzaakt kan zijn, welk label hang je er dan aan vast?

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:02

Denk eens na.Niemand weet de cojvers van de sterfte aan cojona.De meeste hebben onderliggende ziektes en daar bezwijken ze aan.Ik las ook over een bruiloft ik zeg ga dat gewoon doen.De kans dat je cojona oploopt is zeer klein.Omdat het niet bewezen is dat cojona besmettelijk is.mischien heb je het al gehad zonder dat je het weet.rn dat je syptomen hebt gehad.Dus ja wat wil rutte berijken juist nederlanders binnen houden zodat hun lekker hun snode plannen uit kunnen werken wedde dat hun ons gewoon uitlachten omdat wij met een mondkapje in de trein moeten.Nou wat een schijnveiligheid is dit weer

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:04

Komt even binnenvallen. Sowieso dat ponylove een relaccount is. Gewoon niet op reageren. Ik lees al tijden mee en vind dit topic echt superinteressant. Heel fijn!

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:05

Kimmie25501 schreef:
Komt even binnenvallen. Sowieso dat ponylove een relaccount is. Gewoon niet op reageren. Ik lees al tijden mee en vind dit topic echt superinteressant. Heel fijn!
ik bem geen relaccaunt
Luister niet naar rutte

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:06

Ponylove22 schreef:
Denk eens na.Niemand weet de cojvers van de sterfte aan cojona.De meeste hebben onderliggende ziektes en daar bezwijken ze aan.Ik las ook over een bruiloft ik zeg ga dat gewoon doen.De kans dat je cojona oploopt is zeer klein.Omdat het niet bewezen is dat cojona besmettelijk is.mischien heb je het al gehad zonder dat je het weet.rn dat je syptomen hebt gehad.Dus ja wat wil rutte berijken juist nederlanders binnen houden zodat hun lekker hun snode plannen uit kunnen werken wedde dat hun ons gewoon uitlachten omdat wij met een mondkapje in de trein moeten.Nou wat een schijnveiligheid is dit weer

Kun je die uitleggen? En wat voor snode plannen?
Blijk ik opeens weken voor niets met persoonlijke beschermingsmiddelen gewerkt te hebben :?

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:09

Iemand die corona nog niet eens foutloos kan schrijven, gaan we toch niet serieus nemen _-:(

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:09

Astorga schreef:
Ponylove22 schreef:

Blijk ik opeens weken voor niets met persoonlijke beschermingsmiddelen gewerkt te hebben :?
5g masten en andere geheime dingen

Lalahorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:10

Fitzroy schreef:
Iemand die corona nog niet eens foutloos kan schrijven, gaan we toch niet serieus nemen _-:(

Denk een na.Er zijn zat mensen die cojana zo schrijven als GRAP

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:12

niet besmettelijk? Hoe verklaar je dan al die besmettingen in verzorgingstehuizen? Waar men al weetikhoeveel weken de deur niet uit is gekomen en nog steeds (weer opnieuw) mensen ziek worden?

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 13:13

Astorga schreef:
Ponylove22 schreef:

Oh Yes, weg met de mondkapjes *\o/*

Snode plannen _O- _O-