Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Sizzle schreef:Rebecca schreef:Je kan moeilijk het monster en je vriend na bevalling de deur wijzen , hij heeft wat ie wilt en zoek het maar uit
Nee dat is echt de minst charmante keuze.
Er zijn echter verdacht veel gevallen waar mannen dat als volledig acceptabel zien om een vrouw met kind domweg achter te laten en het kind ook niet te erkennen
Dat zou echt de grootste nachmerrie zijn, draag je het uit, gaat je kerel er in de 9e maand vandoor met een ander.
DezeNaam schreef:Mandy, als weghalen 'einde relatie' is... Zegt dat dan al niet genoeg? Wie zegt dat hij wel voor het kind zal blijven zorgen en jullie 'voor altijd' samen blijven?
Ik zou daar toch eens goed over nadenken als hij met zo'n dingen zit te dreigen.
Relaxed schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/6751655 ... hooladvies
Met zo'n vader en een fijne scheiding, arm kind...
quera schreef:Relaxed schreef:https://www.telegraaf.nl/nieuws/6751655 ... hooladvies
Met zo'n vader en een fijne scheiding, arm kind...
Er wisselen zoveel kinderen na verloop van tijd van niveau, naar boven en naar beneden.
Laurora schreef:Ik snap die vader opzich wel hoor...
Ik had ook school ook altijd erg wisselende resultaten ivm geestelijke problematiek. Ik kreeg na mijn cito vmbo-t (mavo dus) advies. Als het puur aan de stof had gelegen had ik achteraf gezien best vwo kunnen doen.
Op die leeftijd wist ik het nog niet, maar ik heb best het gevoel als "dom" beoordeeld te worden in de huidige maatschappij, alleen om dat het niveau van mijn middelbare school diploma zgn "laag" is.
Als ik er op terugkijk had ik graag een hoger niveau geprobeerd. Was het niet gelukt, ook prima. Maar dan had ik iig de kans gehad.
(toen ik eenmaal vmbo deed werd mij voorgehouden dat ik niet een niveau omhoog kon omdat ik nou eenmaal vmbo advies had, ondanks dat mijn cijfers toen lieten zien dat ik het prima had gekund)
In deze situatie waarbij het meisje mogelijk lijdt onder de scheiding van haar ouders kan ik me verschrikkelijk goed voorstellen dat de vader een iq test wenst om te zien of het advies aansluit op de leerling.
Laurora schreef:Nou, niet altijd.
Mijn middelbare school heeft toendertijd voor mij besloten dat ik een hoger niveau niet aan kon. Mijn ouders gingen daar in mee om op safe te spelen, wat ik ze verder niet kwalijk neem, maar wat ik wel jammer vind.
@mews agreed.
Ik ken meerdere mensen die in bepaalde vakken nog net geen genie waren, maar andere vakken net met de hakken over de streep haalden. (bijv exacte vakken op gymnasium niveau, taalvakken op kb niveau) en daardoor bleven hangen op een middelmatig "laag" niveau.
Die zijn dus, hoewel absoluut niet dom, wel "laag opgeleid"
Shaggy09 schreef:Wiskunde was gewoon een zwaktepunt bij mij, is het altijd al geweest. En in de derde kun je het vak laten vallen, dus waarom moest dat een vereiste zijn om door te kunnen op havo/vwo?