Ik heb hele goede en hele slechte ervaringen op Marktplaats. Ik heb een prachtig haarstuk/haarwerk gekocht wat nieuw 1750 euro kostte voor 350 euro. Is echt zo goed als nieuw. Dat zijn leuke dingen. Maar helaas ook weleens opgelicht voor 65 euro. Nooit iets gekregen.
Dat vind ik zo aso. Heb t zelf gelukkig nooit meegemaakt... vraag me altijd af wat die mensen bezielt.
Suzanne F.
Geplaatst: 23-01-19 14:56
Anoniem schreef:
Dat vind ik zo aso. Heb t zelf gelukkig nooit meegemaakt... vraag me altijd af wat die mensen bezielt.
Ik denk snel geld proberen te verdienen. Hetzelfde product aan meerdere mensen verkopen en niet opsturen, of misschien maar naar 1 iemand? Geen idee. Ik heb aangifte gedaan maar dat is echt een wassen neus, wordt niks mee gedaan. Ja de gebruiker wordt geblokkeerd. Die maakt zo weer een nieuwe profiel aan natuurlijk.
Justme_Lisaa
Geplaatst: 23-01-19 15:02
Amber_anne schreef:
Maar waarom als iets goed is het naar de stort brengen? Doe het dan naar de kringloop
Omdat zon container nou eenmaal dichterbijzit dan de kringloop hier. En ik ook afhankelijk ben van andermans auto .
Hier ook weer wat er op gezet, een Eskadron dekje en een hoefsteun. Hoefsteun wordt wel bewaard, maar niet gereageerd. Eskadron dekje nu een bod van 30 euro (bieden vanaf bedrag ligt een stukje hoger) en aangegeven er minimaal 55 euro excl. voor te willen hebben. Krijg ik een dag later:"Ik maak er 40 incl verzenden van" Ja, dat is heel fijn, maar dat gaat niet gebeuren... heb er zelf 80 euro voor betaald en kaartje zit er nog aan. Dus nogmaals gezegd dat ik er 55 euro excl. voor wil hebben en of ze niet meer wil reageren als ze niet bereid is dat er voor te geven. Ga verder ook niet meer reageren aangezien ik dan straks ook nog eens een slechte recensie krijg ofzo.
Ik blokkeer wel eens mensen die achterlijk laag bieden.... Juist ter voorkoming van een slechte recensie. Heb nu 5* en ben die niet graag kwijt door zoiets
Hier via 2dehands is het systeem aangepast naar positief-neutraal-negatief. Moet zeggen dat de recensies meestal wel kloppen. Vorig jaar nutteloos staan wachten op iemand die niet kwam opdagen. Zag achteraf dat hij meerdere slechte recenties had als zijnde: Komt niet opdagen.
Ik had als leuk extratje een doos muziekboeken bij mijn dwarsfluit gedaan.
Krijg ik nu een stortvloed aan vragen daarover. Zucht... Had ik m nou maar niet erop gezet maar op t laatst gegeven ofzo.
Chabby
Geplaatst: 23-01-19 16:12
Coconut schreef:
Ik blokkeer wel eens mensen die achterlijk laag bieden.... Juist ter voorkoming van een slechte recensie. Heb nu 5* en ben die niet graag kwijt door zoiets
Dat doe ik tegenwoordig ook en het lijkt te werken.
Ik ben dan als de dood om ook een slechte beoordeling terug te krijgen...
Beetje zonde van mijn 12 jarige account.
Anoniem
Geplaatst: 23-01-19 16:35
Ik heb nog geen beoordelingen, ik beoordeel ook niemand. Is dat de manier om het ook zo te houden? Ik heb helemaal geen zin in die oordelen
daantjuhhh
Geplaatst: 23-01-19 16:37
Shanna schreef:
Ik heb nog geen beoordelingen, ik beoordeel ook niemand. Is dat de manier om het ook zo te houden? Ik heb helemaal geen zin in die oordelen
Ik heb ook geen beoordelingen. Als iemand mij 5 sterren geeft zal ik dat zeker terug doen. Maar ik beoordeel.uit mijzelf niet.
Colien
Geplaatst: 23-01-19 17:13
Ik heb van de week mijn eerste beoordeling gehad, 5 sterren. Had er iets 15 minuten op staan, kreeg een berichtje met een prima bod. Binnen 2 minuten berichten was het geld overgemaakt.
Lekker aan het ruimen ivm aankomende verhuizing. Eens kijken wat ik allemaal nog meer op MP kan zetten.
Pff nou dat gratis weggeven heb ik ook eens geprobeerd. Dat doen we dus niet meer. Wij hadden een 5 tal fietsen staan (allemaal goede merken zoals Batavus en Gazelle) die we snel kwijt moesten. Wel wat mankementen, de een had lekke banden en kapotte lichten, de ander een kapotte rem, etc. Maar ik denk prima op te lappen.
Nou daar kwam me toch een stortvloed aan reacties voorbij. Ik heb echt geprobeerd alles te beantwoorden, maar dat lukte op een gegeven moment niet. Ik denk dat ik een stuk of 100 reacties kreeg in een uur tijd. De eerste die reageerden mochten ze komen halen. Echter werd er weer afgezegd door de een. De ander vroeg heel veel informatie (opmeten van gekke dingen). De volgende kwam wel echt, maar nam de fiets niet mee omdat hij wat mankeerde, weer een ander die vroeg of ik ze 50 km verderop wilde brengen. Etc. Etc. En dan ook natuurlijk heel veel moeders die onwijs zielig zijn met hun 3 kinderen dat ik het hen niet gunde.
Ik heb er uiteindelijk 2 naar de vuilstort gebracht. Dat was sneller... helaas
Hier is vanavond het bureau opgehaald door een vader voor zijn dochter. Ik ben blij, want bureau weg en hun zijn blij met een nagenoeg krasvrij bureau. Goede deal zo weer .
Ik heb ooit het tuinhuis van mijn ouders gratis op marktplaats gezet. Daar kwamen ook 100 reacties in een uur op binnen, en inderdaad allemaal moeders die vertellen hoe ze precies van plan zijn welk speelgoed van de kinderen erin op te bergen. Lady: I don't care...
Hier was er deze week eentje die via een weggeefhoek vroeg om 14 schuttingpanelen met palen.... Eerste reactie: moet zeker ook nog gratis geplaatst worden?!
snuffie123
Geplaatst: 23-01-19 21:12
Ik moet zeggen, soms werkt het wel, het is alleen de manier waarop. Wij hadden ook een keer kaartjes voor Duinrel erop gezet. Iemand reageerde dat ze ze erg graag wilde, maar niet zoveel geld had ivm bijstand, etc. en bood idd een heel klein bedrag ervoor. Wij hebben toen de kaartjes gratis aan haar gegeven. Kreeg een enorm blije vrouw op de stoep met bosje bloemen. Ze heeft ons echt 10 keer bedankt. Daar doe je het voor.
Maar niet mensen die denken er recht op te hebben, vervolgens heel zielig doen en als ze het dan niet krijgen boos worden... Die had ik toen vooral met die fietsen
Ik ging ooit een kinderwagen ophalen en dat mens heeft de hele tijd zitten huilen omdat ze t zo erg vond dat ie weg ging.. of ik dr nog foto's wilde sturen van hoe onze kinderen er van genoten.. WTF? Mens, tis een kinderwagen, geen hond die je herplaatst..
djuulsie
Geplaatst: 23-01-19 21:21
_Nadia_ schreef:
Ik ging ooit een kinderwagen ophalen en dat mens heeft de hele tijd zitten huilen omdat ze t zo erg vond dat ie weg ging.. of ik dr nog foto's wilde sturen van hoe onze kinderen er van genoten.. WTF? Mens, tis een kinderwagen, geen hond die je herplaatst..
Ik heb er een poosje op gezeten, misschien zit ik er nog op... Maar ik heb regelmatig last van plaatsvervangende schaamte ja... Ik werd lid gemaakt door een vriendin omdat ik toen net een huis had gekocht... "Voor als je wat weg wilt doen of nog iets nodig hebt."
Ik heb er werkelijk NOG NOOIT iets moois gezien, ben wel zoekende naar gebruikte dingen.. Maar mooi is het er toch nooit Daarvoor ga ik dan liever naar Marktplaats
En zelf er iets op zetten... gelukkig heb ik nog niet iets wat ik weg wil doen. Maar ik begrijp heel erg goed dat mensen de stort een stuk sneller vinden. En minder gedoe. Dan kost het maar een paar centen.
Swah
Geplaatst: 23-01-19 22:20
Ja wegdoen.. zag net een item op tv dat de Kringloopwinkels helemaal overlopen qua gebrachte spullen, veelal meuk.. Heel het land is aan het ontspullen, met name door Mw. Kondo..