Bloggers/Vloggers op Bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:50

Emmaa_ schreef:
Ik heb net mijn eerste post in een maand online gezet :) Misschien wel twee weken te laat, maar ik wou toch nog even mijn mening meegeven. Dus, hierbij: 50 shades of fiets up
(+ stiekem een nieuwe layout. Heb een manier gevonden om fonts aan te passen in Wordpress dus is allemaal wat meer 'mij' nou)

Over dit onderwerp ben ik ook nog met een post bezig maar ben er nog niet tevreden over :')

Vandaag wel Life As I Know It #38

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:51

NienkeV1994 schreef:
Emmaa_ schreef:
Ik heb net mijn eerste post in een maand online gezet :) Misschien wel twee weken te laat, maar ik wou toch nog even mijn mening meegeven. Dus, hierbij: 50 shades of fiets up
(+ stiekem een nieuwe layout. Heb een manier gevonden om fonts aan te passen in Wordpress dus is allemaal wat meer 'mij' nou)

Over dit onderwerp ben ik ook nog met een post bezig maar ben er nog niet tevreden over :')

Vandaag wel Life As I Know It #38

Ik heb er ook een week over gedaan om hem te schrijven. Elke keer hele stukken schrappen en weer opnieuw beginnen. Nu uiteindelijk toch maar online gezet, was het zat _O-

Marrleen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:53

Er is een landelijke regel dat als je een negatief BSA gekregen hebt, je geen journalistiek meer mag studeren voor de komende twee jaar, welke hogeschool dan ook. Ik moet nog even kijken hoe dit voor mij zit aangezien ik dus halverwege het studiejaar gestopt ben. Als ik in 2016 weer mag beginnen ga ik een oplossing verzinnen voor het komende studiejaar want ik ga absoluut niet nog een jaar bij AH rondlopen!

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:53

Ik ben het er gedeeltelijk mee eens. Vind dat je één behoorlijk puntje niet bespreekt/vergeet": ze is verliefd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 19:55

Yv_ schreef:
Ik ben het er gedeeltelijk mee eens. Vind dat je één behoorlijk puntje niet bespreekt/vergeet": ze is verliefd.

Ik had je reactie inderdaad gezien en er ook weer op gereageerd :D Ik vind de comment section in mijn nieuwe theme echt verschrikkelijk. Klopt inderdaad, maar ik geloof er zelf niet helemaal in dat ze echt verliefd wordt op hem en zijn lieve karakter. Eerder op zijn geld, zijn macht en de manier waarop hij haar manipuleert. Wat betreft dat laatste heb ik op dezelfde plek gestaan :)

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:00

Emmaa_ schreef:
Yv_ schreef:

Ik had je reactie inderdaad gezien en er ook weer op gereageerd :D Ik vind de comment section in mijn nieuwe theme echt verschrikkelijk. Klopt inderdaad, maar ik geloof er zelf niet helemaal in dat ze echt verliefd wordt op hem en zijn lieve karakter. Eerder op zijn geld, zijn macht en de manier waarop hij haar manipuleert. Wat betreft dat laatste heb ik op dezelfde plek gestaan :)

en ik denk ook naïviteit en onwetendheid van Ana's kant, waar Christian handig misbruik van maakt

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:02

Dat snap ik Marrleen. Ik ben ondertussen bezig mijn eigen bedrijfje op te zetten, dat wil ik naast mijn master gaan doen. Dus dat helpt alvast. Ik verwacht dat het bij mij ook wel even wennen wordt straks, als ik al mijn verslagen af heb en dus niets hoef te doen aan september. Geen achtergrondstemmetje meer dat ik aan mijn schoolwerk moet. Ik loop al vanaf het eerste jaar achter, dus ik heb nu al 5 jaar geen echte zomervakantie gehad. En nu, afhankelijk van of ik het haal om voor 27 april klaar te zijn (dat de docenten ook alles ingevoerd hebben), heb ik vanaf wanneer ik klaar ben of vanaf 4/7 echt vakantie tot 1 september. Het verschil is of ik nog 1 periode aan mijn master kan gaan, of dat ik tot 1 september moet wachten. Ik hoop het eerste, want er komen steeds meer redenen bij dat dat gunstig is.

Overigens ben ik mijn gigantische stapel paardenboeken ook aan het weglezen, alleen daarin gaat al heel veel tijd zitten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:04

NienkeV1994 schreef:
Emmaa_ schreef:

en ik denk ook naïviteit en onwetendheid van Ana's kant, waar Christian handig misbruik van maakt

Ik heb zoals ik in mijn post ook uitleg het boek maar deels gelezen en de film niet gezien. Misschien erg hypocriet om er dan een post over te schrijven, maar heb me in de delen waarin ik het wou toch wel goed verdiept. Vind het gewoon raar dat een man als hij verheerlijkt wordt, het is gewoon emotionele en fysieke mishandeling wat hij haar aandoet. Dat ze dat uiteindelijk negeert en verliefd op hem wordt heeft niks te maken met het feit dat het heel fout is, en dat wat ik probeer te vertellen in mijn blogpost

Morrow_Less

Re: Bloggers/Vloggers op Bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:13

Ik moet dringend de boek eens lezen en de film zien want ik heb geen idee waar jullie het over hebben :D Ik dacht het gewoon over SM ging.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:22

Ik weet niet, ik vind het allemaal maar overexposed :+ Wat NIEMAND noemt is dat het een fanfiction is van Twilight, dus gewoon hetzelfde verhaal, letterlijk vrijwel exact, alleen is het geen vampier maar een 'dominante' met een slechte jeugd. :P

Morrow_Less

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:23

Hmmm toch maar passen dus :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:24

Marit schreef:
Ik weet niet, ik vind het allemaal maar overexposed :+ Wat NIEMAND noemt is dat het een fanfiction is van Twilight, dus gewoon hetzelfde verhaal, letterlijk vrijwel exact, alleen is het geen vampier maar een 'dominante' met een slechte jeugd. :P

Toevallig genoeg noem ik het wel in mijn artikel ;) Ik vind er van wat ik heb gelezen nog wel aanzienlijke verschillen tussen zitten qua niveau van psychopaat.

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:38

Ik vond de boeken en de film echt te min om er zo'n discussie over te maken :).
Vond de film overigens niet zo slecht als dat ik dacht. Heb stiekem soms keihard zitten lachen :=.
Twilight fanfictie? Hoe moet ik dat zien? Ik haat Twilight :').

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:46

Van veel films/boeken worden fanfictions gemaakt. Dat betekend dat fans hun eigen versie van het verhaal gaan schrijven, met vaak vrij veel seks in het verhaal :') En zo is dit dus ook een fanfic!

Ik vond de film wel aardig! Boeken vond ik ook niet dramatisch. Ik heb de dood geërgerd aan van die simpele figuren die roepen "SLECHTSTE BOEK OOIT". Dan denk ik, doe nou niet alsof je normaal Jane Austen literatuur leest. Het is gewoon een doodgewone chicklit maar dan met ietsjes meer seks. No big deal :+

Yv_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:50

Ik vond het eerste boek echt heel erg leuk! Tweede boek kwam ik echt niet doorheen en ben ik mee gekapt, derde nieteens aan begonnen. En dat heb ik niet vaak, meestal kom ik er uiteindelijk toch wel doorheen.

Slechtste boek ooit? Nee, dat wil ik niet zeggen. Twilight heb ik ook staan en daar ben ik na een jaar nog steeds niet verder dan het eerste hoofdstuk. Dus denk dt ik die wel slechter vind _O-.

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:51

Oh ga DOOR. Het derde boek vond ik het leukst, daar is het heel spannend en verschuift die seks naar de achtergrond, dat vond ik veel leuker :') Ik vond het eerste boek het minst leuk van alle 3.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:55

Dus zodra je niet van Chicklits houdt maar ook geen Jane Austen leest ben je een simpel figuur?

Ik heb de boeken niet gelezen omdat wat ik er van hoor mij totaal niet aanspreekt en ik geen Chicklits lees.. Maar iemand die de boeken wel heeft gelezen en ze slecht vindt mag dat toch gewoon kenbaar maken? Mensen die de boeken wel tof vinden worden toch ook niet weg gezet als een simpel figuur :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 20:56

Slechtste boek ooit zou ik niet zeggen maar aangezien ik al een tijdje boekenrecensies schrijf kreeg ik hier toch wel een beetje kromme tenen van. Maar ik blijf erbij dat dat echt persoonlijke mening is. Ik noem niemand die het wel heerlijk weg kan lezen dom of naïef, ik probeer in mijn post alleen maar mijn eigen mening te ventileren. Daar is een blog voor toch?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 21:59

WiancaR schreef:
Dus zodra je niet van Chicklits houdt maar ook geen Jane Austen leest ben je een simpel figuur?

Ik heb de boeken niet gelezen omdat wat ik er van hoor mij totaal niet aanspreekt en ik geen Chicklits lees.. Maar iemand die de boeken wel heeft gelezen en ze slecht vindt mag dat toch gewoon kenbaar maken? Mensen die de boeken wel tof vinden worden toch ook niet weg gezet als een simpel figuur :')

Nee zou bedoel ik het niet, haha. Maar het zijn dan JUIST de simpele figuren die zeggen 'wat een slecht boek'. Zij doen dan alsof ze alles weten van literatuur en dit super slecht geschreven vinden, terwijl ze normaal geen boek inkijken. Die mensen bedoel ik.

Dat is een selecte groep :P

Bnet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:38

Gave nieuwe lay-out Yv!
Laatst bijgewerkt door Bnet op 07-05-24 20:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 22:56

De 50 shades boeken vond ik echt bar en bar slecht. Jane Austen vind ik heerlijk om te lezen, Sense and sensibility is mijn favoriet. <3

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-15 23:35

Emmaa_ schreef:

Goeie post! Ik heb mezelf verplicht gisteren om de film te doorstaan zodat ik daar ook mijn mening over kon geven, want ik wil kunnen oordelen nadat ik van alles op de hoogte ben. Heeft 4u geduurd voor ik 'm eindelijk had afgekeken (met veel gezucht en rollende ogen) want echt, wat een ontzéttend slechte film :') En dan heb ik het echt op hoe het geschreven is. Ik ben best into screenwriting en dit is echt een voorbeeld van hoe het niet moet := Walgelijk slechte dialogen.

Maar ik heb morgen een vervolgblog dus over deze post: Waarom Fifty Shades niet oké is want ik heb zoveel comments (40 terwijl ik er normaal 5 ofzo heb :') ) en vragen gekregen dat ik op sommige punten wel wat uitgebreider wou zijn.

NienkeV1994

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:49

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 09:54

Ik sla de hele 50 shades discussie over, ik ben het met jullie eens dat het boek onwijs slecht geschreven is en bijna niet door te komen was *rilt* maar over het principe van een dom en submissive ben ik het niet eens met jullie.
Ik geloof ontzettend in leven en laten leven en als beide partners voldoening halen uit domineren of gedomineerd worden, dan moeten ze dat vooral doen ;)

Verder ben ik druk bezig om alles bij te lezen, maar ik heb het echt even mega druk deze week, dus ik weet niet of alles gaat lukken.

Yasmine

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-15 11:11

Zoals aangekondigd, vandaag mijn vervolg op/aanvulling op/uitbreiding van mijn vorige artikel: Waarom Fifty Shades nog altijd niet oké is - de test. Mijn mening nadat ik ook de film heb gezien, en waarom het niet oké is zelfs "als het toch maar fictie is."

DnT, het gaat niet om de sub-dom relatie of de BDSM. Het gaat om de manier waarop Christian in het dagelijkse leven met Ana omgaat. Er zijn 2 aparte relaties: de manier waarop ze met elkaar seksueel omgaan (dom/sub en waar zij hem inderdaad toestemming geeft aan hem om dominant te zijn) en de manier waarop ze in het dagelijkse leven met elkaar omgaan (waar je als partners in een relatie evenwaardig en gelijk hoort te zijn). Zij moet voor iedere jongen waarmee ze omgaat aan Christian verantwoording afleggen: wie is hij? Wat wil hij? Terwijl Christian zelf absoluut geen enkele verantwoording aan Ana moet afleggen. Ana mag niks en Christian mag alles. In het dagelijkse leven bedoel ik dan, niet in de slaapkamer. Wil Ana op restaurant met Christian? Dikke pech, want hij wil het niet en dan is er geen ruimte voor discussie. Wil Ana haar moeder gaan bezoeken? Dan wordt Christian natuurlijk wél boos. Zijn wil is wet en zo is het. Geen discussie mogelijk. Geen respect voor haar mening en wat zij wil. Als je voldoening haalt uit volledige controle hebben over ieder aspect van het leven van je partner (werk, studies, vrienden, familie), dan ben je gewoon een manipulatief persoon in een onevenwichtige relatie.