Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek
Polarize schreef:Soms krijg ik bij de educatie en ontwikkelingspsychologie lessen echt enorme inzichten over hoe mijn schooltijd was gegaan, en dan vooral waar de scholen, docenten, het systeem mij enorm gefaald hebben omdat het niet voor de "niet standaard" persoon is ingericht, en dat raakt soms heel erg hardals gewoon eerder herkend was dat ik autistisch was en niet "gewoon" slim had ik veel passendere begeleiding kunnen hebben en misschien ook niet zo enorm veel problemen gekregen tot het punt dat ik niet meer naar school kon gaan.
Kijk nu studeer ik weer en ik heb een enorm fijne klas en docenten en ga met plezier naar mijn opleiding en stageschool, maar het heeft ook heel wat jaren en therapie gekost om hier te kunnen staan
ik heb mijn diagnose al sinds mijn twaalfde en ga volgende week weer naar de POH omdat ik nog steeds niet helemaal lekker ga. Op mijn middelbare school wisten ze overal van en alsnog konden ze er niet fatsoenlijk mee omgaan. Zelfde geldt overigens voor mijn broertje met diagnose autisme en ADHD en die heeft zelfs op speciaal onderwijs gezeten waar hij helemaal is afgezakt van havo naar vmbo-k omdat hij de juiste begeleiding gewoon niet kreeg.
DuoPenotti schreef:Heb je a eens aan een fodmap dieet gedacht?
Om zo uit te sluiten wat niet kan?
Spinazie is hier ook geen succes, sla ook niet.
Sla kan ik wel 1 dagje hebben, maar in de zomer een paar dagen achter elkaar een salade met sla, dat gaat gegarandeerd fout.
) want het is zo’n opluchting om van de ellende af te zijn!
cursebreaker schreef:Geen best nieuws (& ook vrij onverwachts) gekregen omtrent gezondheidsonderzoeken bij mijn man en ik kan dit echt even heel slecht relativeren en verwerken momenteel. Er is nog veel onzekerheid ook, en dat maakt het er niet beter op. Hopelijk kan alles nu snel in gang gezet worden zodat we meer weten, maar pff.
cursebreaker schreef:Geen best nieuws (& ook vrij onverwachts) gekregen omtrent gezondheidsonderzoeken bij mijn man en ik kan dit echt even heel slecht relativeren en verwerken momenteel. Er is nog veel onzekerheid ook, en dat maakt het er niet beter op. Hopelijk kan alles nu snel in gang gezet worden zodat we meer weten, maar pff.