Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Polly, Telpeva, ynskek

Toevoegen aan eigen berichten

Jolliegirl

Re: Waar heb jij je vandaag aan geërgerd...? #16

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 13:55

Ja onwijs! Ik heb me er drukker om gemaakt ( wat ik hier al aangaf en herkende)

xPabloBokt
Fotograaf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-03-26 14:04

Polarize schreef:
Soms krijg ik bij de educatie en ontwikkelingspsychologie lessen echt enorme inzichten over hoe mijn schooltijd was gegaan, en dan vooral waar de scholen, docenten, het systeem mij enorm gefaald hebben omdat het niet voor de "niet standaard" persoon is ingericht, en dat raakt soms heel erg hard :') als gewoon eerder herkend was dat ik autistisch was en niet "gewoon" slim had ik veel passendere begeleiding kunnen hebben en misschien ook niet zo enorm veel problemen gekregen tot het punt dat ik niet meer naar school kon gaan.

Kijk nu studeer ik weer en ik heb een enorm fijne klas en docenten en ga met plezier naar mijn opleiding en stageschool, maar het heeft ook heel wat jaren en therapie gekost om hier te kunnen staan :')

Niet om je gevoel te bagetelliseren maar ook mét een diagnose is het niet vanzelfsprekend dat je de juiste hulp zou hebben gehad :+ ik heb mijn diagnose al sinds mijn twaalfde en ga volgende week weer naar de POH omdat ik nog steeds niet helemaal lekker ga. Op mijn middelbare school wisten ze overal van en alsnog konden ze er niet fatsoenlijk mee omgaan. Zelfde geldt overigens voor mijn broertje met diagnose autisme en ADHD en die heeft zelfs op speciaal onderwijs gezeten waar hij helemaal is afgezakt van havo naar vmbo-k omdat hij de juiste begeleiding gewoon niet kreeg.

Misschien is dit een rare manier om de pijn proberen te verzachten maar ik weet even niet hoe het beter te formuleren :+

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 14:52

Diepvries spinazie kan ik dus ook schrappen van lijstje kunnen eten. :+

Bladspinazie zou dan wel weer kunnen, maar heb daar een dagtaak werk aan voor een mini portie. _O-

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 14:55

Heb je a eens aan een fodmap dieet gedacht?
Om zo uit te sluiten wat niet kan?

Spinazie is hier ook geen succes, sla ook niet.
Sla kan ik wel 1 dagje hebben, maar in de zomer een paar dagen achter elkaar een salade met sla, dat gaat gegarandeerd fout.

Jolliegirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 14:59

DuoPenotti schreef:
Heb je a eens aan een fodmap dieet gedacht?
Om zo uit te sluiten wat niet kan?

Spinazie is hier ook geen succes, sla ook niet.
Sla kan ik wel 1 dagje hebben, maar in de zomer een paar dagen achter elkaar een salade met sla, dat gaat gegarandeerd fout.

Heb ik ook al eens geopperd.
Maar volgens mij kon dit niet.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:02

Alles wat gas kan veroorzaken hou ik al mis (dus geen kolen of bonen, prei, ui, paprika) en dan mag ik vanwege de uitstulpingen geen witte bonen (ben verzot op witte bonen in tomatensaus).

Het alle beste tot nu toe kippen, tomaten en tomaten crème soep. En rijst met kip, wortels, erwten en ananas. Oh en appelmoes gaat soms goed, maar word ik soms ook misselijk van.

Moet dus rekening houden met pds en uitstulpingen. Moet eigenlijk gaan kijken voor een diëtiste.

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:02

Zou het ook een gevoeligheid voor histamine kunnen zijn? Volgens mij heeft vers over het algemeen een lager histamine gehalte en dat marcella daardoor vers wel kan hebben en het ingevroren/bewerkte niet. Kan ook zijn dat ik volledig onzin zit te vertellen hoor, maar ik had het er toevallig met iemand anders over van de week

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:04

Een konijntje van mij is gister overleden. Ze is 7,5 jaar geworden. Ben er sip van.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:06

imaudy schreef:
Een konijntje van mij is gister overleden. Ze is 7,5 jaar geworden. Ben er sip van.

Oh wat triest! 7 is een mooie leeftijd wel.
Sterkte :(:)

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:06

Diepvries spinazie is vaak fijn gemaakt en dit kan in de uitstulpingen gaan zitten wat voor opstopping zorg. Vandaar dat bladspinazie geen probleem is.

Ach gossie sterkte met het verlies Imaudy. :(:)

Mo_86

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:18

Sterkte Imaudy!

Hier een ergernis maar ook weer niet. Door mijn eindeloze uitstelgedrag heb ik veel te lang rondgelopen met twee verstandskiezen die er eigenlijk jaren geleden al uit hadden gemoeten. Afgelopen zomer kreeg ik zodanig last dat ik naar de tandarts ben gegaan (waar ik door angst ook al te lang niet was geweest). Verwijzing gekregen en het advies niet te lang te wachten want vooral de onderste kies was er echt slecht aan toe. De dagen erna nam de pijn weer af dus hop, kop weer in het zand. Tot begin dit jaar er een stuk van de onderste kies afbrak. Oeps. Toen toch maar het ziekenhuis gebeld maar ik moest wachten op de eerstvolgende mogelijkheid die zij hadden. Dit was vanochtend. Ik was er in een kwartier vanaf en zowel de arts als verpleegkundigen waren super, ik werd echt stap voor stap voorbereid en ze legden alles echt goed uit. Ik gaf aan dat ik het achter de rug wilde hebben dus ze hebben het vlot gedaan. Nu heb ik wel pijn maar het is te doen en bovenal zijn de twee kiezen eruit! Had ik het maar eerder gedaan. Moraal van dit lange verhaal: wees niet zoals ik als je last hebt maar zet de kiezen even op elkaar ( :D ) want het is zo’n opluchting om van de ellende af te zijn!

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:24

Zit echt vol frustratie, onrust en gevoel van onrecht.

Lang verhaal kort: Ik mag de komenden maanden "uitmuntend" gaan presteren om in de buurt te komen van het startsalaris van een gelijkwaardige collega.
Laatst bijgewerkt door Nyaleti op 24-03-26 15:29, in het totaal 1 keer bewerkt

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:25

Nou, baasje maakte zich drukker dan de paarden. Ze keken even waar het geluid vandaan kwam en verder niets, alleen toen de helikopter weer opsteeg en over ons weiland vloog rende ze even. Ze vlogen ook best laag. Wel super om te zien.

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:25

Want dan krijg je betaald zoals het hoort?

Polarize

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:28

Sterkte imaudy!

Ik had het laatst over die duo-opdracht, in overleg met de docenten zijn we tot een mooie oplossing gekomen en we leveren ook gewoon in wat we hebben volgende week, maar dan behandelen we die feedback als tussentijdse feedback ipv eind feedback. Ik ben daardoor weer helemaal gemotiveerd en wil lekker door, maar mijn klasgenoot voelde zich best schuldig dat zij niet veel kon doen (ik weet de hoe en waarom daarachter), maar nu heb ik zoveel motivatie dat ik moet oppassen dat ik niet al teveel ga doordrammen vanuit mijn enthousiasme. En dat is lastig :')

Jessica_1998

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:32

De pijn van m’n gebroken stuitje die maar niet minder lijkt te worden.. ondertussen zijn we 12 weken verder en nog steeds kan ik helemaal niks.
Maximale dosering paracetamol, 2 naproxen & 3 Tramadol op een dag maar nog steeds pijn.
Vraag me toch echt heel erg af wanneer het beter gaat worden…

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:34

Ik ben net #&*$^*& 2 uur bezig geweest met het ophangen van het haakje voor het hooinet in het dak. 3 bitjes kwijtgeraakt in het hooi danwel de waldbodem want ohjee het zou toch verrekte raar zijn als die bitjes magnetisch zouden zijn. Idioot mannen gereedschap, maak die zooi gewoon lang genoeg dat je er geen speciaal tussen stukje voor nodig hebt in de schroefmachine, maak het geheel dan ook magnetisch zodat het aan elkaar blijft en maak die verrekte schroefmachine niet 3 kilo, want niet iedereen houd dat lang vol boven zijn hoofd terwijl ze op een trapje staan.
Mijn hele dag is nu naar de filistijnen en ik moet eigenlijk straks nog 2 uur enkele reis autorijden voor een mencursus.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:36

Geen best nieuws (& ook vrij onverwachts) gekregen omtrent gezondheidsonderzoeken bij mijn man en ik kan dit echt even heel slecht relativeren en verwerken momenteel. Er is nog veel onzekerheid ook, en dat maakt het er niet beter op. Hopelijk kan alles nu snel in gang gezet worden zodat we meer weten, maar pff. -O-

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:37

Ik heb een second hand ergernis over de school van het kind van een collega. Over het algemeen (middelbare) scholen en leerkrachten. Echt vreselijk.

Sterkte imaudy :(:)
Edit: en cursebreaker en pjer :(:)

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:37

cursebreaker schreef:
Geen best nieuws (& ook vrij onverwachts) gekregen omtrent gezondheidsonderzoeken bij mijn man en ik kan dit echt even heel slecht relativeren en verwerken momenteel. Er is nog veel onzekerheid ook, en dat maakt het er niet beter op. Hopelijk kan alles nu snel in gang gezet worden zodat we meer weten, maar pff. -O-

Dat klinkt niet goed, heel veel sterkte. :knuffel:

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:38

cursebreaker schreef:

Heel veel sterkte. :(:)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:38

Dankjulliewel! Moest het even kwijt :=

pjer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:40

cursebreaker sterkte!

Shenavallie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:42

cursebreaker schreef:

Jeetje, dat is flink schrikken! Heel veel sterkte voor jullie allebei!

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-26 15:46

Dankjulliewel. Het kan uiteindelijk misschien ook nog wel 'meevallen' gezien de situatie, maar dat is wachten op de verdere onderzoeken dus we moeten nog even in onwetendheid zitten tot dan.