Dingen die je je af vraagt deel 4!

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 10:46

Kookaburra schreef:
Over die vogel: het was een vrouwtjes fazant ;)
https://www.featherbase.info/en/specimen/1657

Klopt :j

Ik hoorde steeds een roep van haar en sinds ik de veren heb gevonden niet meer.
Dus bevestigde mijn vermoeden sinds ik de pootjes heb gevonden.

Gisteren was er ook nog een vogel kenner die de uilenkast komt controleren en bevestigde het ook.

Maar die site van jou is wel erg duidelijk :j

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 11:01

Sheran schreef:
Geen Garmin hier en een veel duurdere over ear. Ik kan je helaas niet helpen!

Ik ga binnenkort op reis en we moeten 3 weken ons haar wassen met beperkt water en emmers. Ik heb dik, lang haar tot op mijn heup. Ik ben bang dat ik het niet goed uitgespoeld krijg.
- hebben jullie technieken?
- kennen jullie iets waarmee je je haar ook goed kan wassen waarbij het niet zo erg is als er wat van blijft zitten? (Shampoo plakt, stinkt, ziet er goorder uit dan vet haar)

Afknippen :D

Nee, zonder dollen. Er zijn methoden waarbij je geen shampoo gebruikt en/of je haar veel minder tot helemaal niet wast. Is dat een idee? Want naast dat je veel water nodig hebt, is jouw haar denk ik ook niet zomaar weer droog, dus ik zou het wassen in die periode sowieso zo min mogelijk doen.

c_alsemgeest

Re: Dingen die je je af vraagt deel 4!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-24 11:37

Ik zou gewoon shampoo gebruiken en dan alleen aan de aanzet. Met uitspoelen komt het dan toch wel iets verder

Britta31

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 11:48

Als je de emmer met water eerst gebruik voor je haren dan kan je het water met sop weer gebruiken voor iets anders.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 12:12

Haar invlechten en 3 weken laten zitten een idee.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 12:32

Foaly schreef:
Sheran schreef:
Geen Garmin hier en een veel duurdere over ear. Ik kan je helaas niet helpen!

Ik ga binnenkort op reis en we moeten 3 weken ons haar wassen met beperkt water en emmers. Ik heb dik, lang haar tot op mijn heup. Ik ben bang dat ik het niet goed uitgespoeld krijg.
- hebben jullie technieken?
- kennen jullie iets waarmee je je haar ook goed kan wassen waarbij het niet zo erg is als er wat van blijft zitten? (Shampoo plakt, stinkt, ziet er goorder uit dan vet haar)

Afknippen :D

Nee, zonder dollen. Er zijn methoden waarbij je geen shampoo gebruikt en/of je haar veel minder tot helemaal niet wast. Is dat een idee? Want naast dat je veel water nodig hebt, is jouw haar denk ik ook niet zomaar weer droog, dus ik zou het wassen in die periode sowieso zo min mogelijk doen.

Klopt, ik ben nu inderdaad ook aan het afbouwen tot 1x per week. Ik was het nu 2x.

Haarinzet doe ik sowieso al, maar ik ben bang dat het zo lang is dat ik het met het beschikbare water (2 emmers) niet uitgespoeld krijg...

Bedankt voor de tips iedereen! Vlechten overweeg ik ook nog, misschien red ik het dan beter met spoelen. Maar ik ga wel naar Afrika dus wellicht een beetje raar...

Benoite

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 13:13

Je haren in een vlecht! Dat scheelt echt zoooo veel viezigheid, klitten en ophoping van vet.
En een shampoo bar meenemen. Daar doe ik sowieso heel mijn Lichaam mee wassen,sopt niet zo en is makkelijker uit te spoelen. En vergis je niet in 2 emmers water daar kan je nog best veel mee hoor! Probeer het thuis maar eens met een kopje water per keer over je heen.

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 13:21

Ik zag ern tijdje geleden een filmpje op fb van een man die waterfles op zn nek gebonden had en die ging zn haar wassem. Iedere keer als die voorover boog kwam er water uit de fles

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 14:16

Wauw, die leeft echt in 3025! :D :D

Thanks voor de tips! Mijn haar zit sowieso altijd vast, ik vind mijn lange haar zó onhandig! (Waarom heb je het dan? Tja, voor die zeldzame momenten...)

soesie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-24 15:36

Sheran schreef:

Thanks voor de tips! Mijn haar zit sowieso altijd vast, ik vind mijn lange haar zó onhandig! (Waarom heb je het dan? Tja, voor die zeldzame momenten...)

Zijn shampoo caps een optie? In de zorg gebruiken we deze en die werken in principe goed. Alleen hebben de meeste niet zulk lang haar zoals jij.
Maar waarschijnlijk zou je er 2 moeten/kunnen gebruiken?

Maar je zou het eerst thuis kunnen proberen misschien?

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 20:59

Ik heb wat sierraden die een schoonmaakbeurt verdienen. Zilveren ringen, het een en ander van RVS (zwart, rosegoud en zilver), van een ijzerdraadje en ook een armband met paardenhaar..

Hoe kan ik het schoonmaken?
Ik heb zo'n zilver poetsdoek maar wordt het daar echt schoon van?
Heb ook speciale olie voor het armbandje met haar maar dat bouwt ook maar op icm viezigheid..

Ik wil het liefst een HTK oplossing ipv zo'n tril bakje etc.
Google zegt water van 60 graden met zout maar dat durf ik niet zo goed aan.
Hoor liever van mensen die het al op die manier hebben schoongemaakt zodat ik wat meer vertrouwen heb dat het goed komt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:22

Zilverpoets van de jumbo of welke winkel ook.

Anders cif of dergelijk schuurmiddel.

Armbandje met paardenhaar weet ik niet.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 21:27

Baking soda kan ook. In aluminiumfolie. Met heet water.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 23:39

Ah, wist niet dat je zo makkelijk zilverpoets kon halen. Heb nooit fancy sieraden gehad, pas sindskort eigenlijk :') maar met cif? Dat zou ik echt niet durven!

Dat met warm water lijkt me ook eng maar lees ik toch meer over..
Voor die met paardenhaar heb ik de maker maar een berichtje gestuurd. Hopelijk heeft ze een goede tip want die is wel echt vies na 3 jaar.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 23:46

Hier goede ervaringen met zilver en tandpasta :) Met de tandenborstel.

goldyc

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-24 23:46

Als het zilver is, zonder rodium laag erop, kan je ook zilverpoetsmiddel gebruiken. Dat werkt steviger in dan zilverpoetsdoek. Wel opletten method verguld zilver of gerhodeerd zilver, want zilverpoetsmiddel (van goede kwaliteit) is erg agressief en kan de gouden laag of de rodiumlaag ook aantasten. (Als je zilver zwart wordt, is het niet gerhodeerd of is de rodiumlaag er sowieso al af, dan kan je gerust zilverpoets gebruiken).

Voor de RVS zou ik gewoon dreft afwasmiddel en een tandenborstel gebruiken. Nadien goed uitspoelen zodat er zeker geen zeepresten achterblijven en geen te warm water gebruiken ipv eventueel gelijmde zirconia of kristallen. Koud of eventueel lauw kan wel.
Dit raden wij voor sommige merken (met name die van staal) aan in de winkel, ik werk in een juwelierszaak. Voor goud of zilver of echte stenen (diamant, saffier,…), raden we eerder juwelenpoets of zilverpoets aan.

Valerie93

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-24 08:56

Als je bezwaar maakt tegen een boete, deze loopt tegen het einde aan. Krijg je dan van het OM en cjib een brief met de uitslag?
Of is het toeval dat ik een cjib en een OM tegelijk binnen ga krijgen vandaag?

Dit bezwaar is al keer verlengd met 16 weken dus eind juni moet ik sowieso de uitslag horen

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 08:30

Ik ben nu in Manchester, ik kan hier prima shoppen, keuze in diners en theaters genoeg, en ook enkele musea staan op mijn lijstje om te bezoeken, maar met enkel een diner en een museum of musical is je dag niet gevuld natuurlijk.
Heeft iemand nog een leuk idee om in Manchester te ondernemen? :j ik ben gisteren aangekomen en ik blijf tot de 18e

Piekosjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 08:57

De stad uit :)) Het Peak District zit echt om de hoek. Ook zijn er meerdere leuke plaatsen in de buurt, Liverpool als je de Beatles leuk vind en ik ben vorig jaar een dagje in Chester geweest (voor werk) wat echt een leuk, charming stadje is. Zelf ben ik meer fan van de Engelse Countryside en de kleinere dorpjes dan de grote steden :D Als je het durft om links te rijden (wat echt heel makkelijk is) een dag een auto huren en gewoon lekker rondrijden.

DeEenhoorn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 09:12

Ik heb helaas geen rijbewijs hahaha, maar een ubertje of het OV is ook zo gepakt natuurlijk, dus ik ga even rondsnuffelen op internet voor buiten de stad!

Picopico

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:26

Misschien zijn er leuke tours of dagtripjes te vinden? Kan zowel in als buiten de stad. Ik zou de lokale vvv even opzoeken, daar kunnen ze je vast helpen :)

fohadie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:36

Ik gebruik de site Tripadvisor altijd voor leuke tips op vakantie. Of ik Google op' Leuke dingen doen in...'

Ik rij nu Dublin binnen met de trein. Ik ben er al eens eerder geweest en heb volgens mij alle toeristische dingen al gedaan. Iemand een niet zo toeristische tip? :D

Morgen ga ik naar Malahide castel en vrijdagavond vlieg ik terug naar huis.

Tink89

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:42

Of een tragus piercing laten zetten heel erg pijn doet...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:43

Sheran schreef:

Heb je gewoon stroom om een accu op te laden? Dan moet je echt eens kijken naar een campingdouche als Aqua2go oid. Die gooi je gewoon in een emmer water, aan zetten en je hebt stromend water. Ik was daar de paarden mee op keuring, als ze vies van de trailer komen :+

Je hebt allerlei van dat soort douche dingen. Hier een filmpje:

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-24 15:48

Vroeger kon ik in sommige winkels nog wel eens Ben & Jerry Peanut Butter Cup ijs vinden, maar helaas zie ik hem nergens meer.
Weet iemand of deze in Nederland nog ergens verkrijgbaar is?
Ik loop nu rond in Frankrijk en daar is die volop te krijgen ;( ;(