ruitje schreef:Vayo schreef:Hier juist andersom. Vandaag naar stal voor onderlinge wedstrijd en ik zou een bardienst draaien van 2 uur. Hebben ze besloten geen onderscheid te willen maken en dus geen qr codes te controleren. In plaats daarvan moesten volwassen een mondkapje op en 1,5 m afstand van elkaar houden.
Ik was er niet blij mee, want als ik geweten had dat ik op mijn vrije dag 2 uur een mondkapje op moest had ik het niet gedaan. Ik heb gewoon netjes een qr code en hoef in die situatie volgens de regels helemaal geen mondkapje op. Ik heb hem uiteindelijk meer niet dan wel op gehad en sowieso alleen onder mijn neus. Ik wil echt mijn neus even laten herstellen. Even een mondkapje op in de winkel oké, maar niet lange tijd.
Dit is naar mijn mening echt een voorbeeld van ' anderen moeten zich aan de regels houden als ik het maar niet hoef' . Jij hebt het over het verplicht vaccineren van iedereen, maar zelf houd je je dus gewoon niet aan de regels.
Ik vind dat wat vreemd
Volgens mij snap jij het niet. Ik heb het nergens over dat anderen zich aan de regels moeten houden, als ik het maar niet hoef!
De regels zijn duidelijk. Er moet een qr-code getoond worden in een sportkantine en hierop moet gecontroleerd worden. Mondkapjes zijn in sportkantines helemaal niet verplicht.
In plaats van de regels te volgen koos de eigenaar ervoor iedereen toe te laten en niemand te controleren, maar dan moest iedereen een mondkapje op. Zelf verzonnen regels.
Ik heb dat mondkapje niet opgehad, omdat ik gewoon een qr code heb, zoals verplicht is in een dergelijke situatie. En ik heb last van het mondkapje dus op plaatsen waarop het niet verplicht is, draag ik er geen. En dit was zo´n plaats.
En ja, ik ben best fel op het vaccineren maar dat komt doordat er veel te veel ongevaccineerde in het ziekenhuis liggen. Dat frustreert me. Kuipers gaf eerder al aan dat als iedereen zich had laten vaccineren er zo 1000 personen minder in de ziekenhuisbedden hadden gelegen. De individuele beslissing van niet vaccineren heeft zo´n grote invloed op de gehele bevolking en het in stand houden of aanscherpen van maatregelen.