Algemeen coronatopic #6

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Echwel

Re: Algemeen coronatopic #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:28

Gewoon anders met je telefoon bezig zijn..

Eleeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:31

Moed is het overwinnen van angst. Mensen die niet bang zijn kunnen ook nooit moedig zijn.
Dus iedereen met prik angst die gaat, petje af. Daar is moed voor nodig.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:35

Lief allemaal!

Friezenfan: ik hou mij ook voor dat ik over 48 uur lekker ergens op een terrasje oid zit. Hoop dat jij dan al lekker hebt genoten van t gebakje!

Het is allemaal voor een heel goed doel. En hopelijk valt het allemaal mee.

Ik neem sowieso een flesje drinken mee, een rolletje dextro, oordopjes, telefoon en een stressballetje. (Lekker daarin knijpen in de niet-prik-arm.. :+ ) en ik ga zeker gebruikmaken van de mogelijkheid van arts, liggen en prikken. Ben voorbereid. Maar ik ga echt liever bungeejumpen dan een prikje halen

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:42

Ik durf ook niet te bungee jumpen. Ik moet vrijdag om half 1.

Ik had de eerste keer een pakje appelsap dat bevat meer suiker dan water dus misschien iets beter die heb ik na de prik en het wachten in de auto opgedronken en ik had geloof ik een zo'n ding met 4 oreo's erin op gegeten erna. De stress komt er bij mij uit nadat het gebeurd is en leek me slim om dus mezelf weer even een boost te geven want moest ook nog naar huis rijden. Helaas heb ik geen pakjes oreo's meer maar nog wel een knoppers dus die gaat maar mee.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 19:49

Morgen 11.30 uur prikken. Hopelijk zijn ze snel weg de mensen die stoppen kast komen vervangen. Ben zeker wel half uur onderweg op de scooter.

Sheran

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:14

Grappig dat sommigen zich verheugen op een gebakje na het prikken terwijl ik alleen maar denk: niet eten! Misselijk! Niet eten!!!

Er is trouwens weer een besmetting in mijn klas. Ik ben het zó zat ;(
Laatst bijgewerkt door Sheran op 09-06-21 20:17, in het totaal 1 keer bewerkt

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:17

Ik heb serieus mijn moeder geregeld om me te rijden. Als het goed is kan ik morgen afspraak maken, maar zdlf auto rijden vind ik niet handig :') angst voor prikken, niet zo erg als anderen maar wel flinke spanning. En spanning zorgt voor extreme migraine achtig aanvallen en dingen over het hoofd zien in verkeer :=

Lijkt me niet handig om netjes gevaccineerd te worden en daarna ongeluk te krijgen omdat ik te wazig ben hahaha

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:34

Sowieso duurt het even voordat je iets gaat merken

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:35

Nu ik lees dat het hier ook over prik-angst gaat..

Ik wil de prik straks (als mijn jaartal aan de beurt is) ook inplannen, alleen durf eigenlijk niet alleen. Weet iemand of je ook een extra persoon mee mag nemen ter geruststelling van jezelf?

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:36

purny schreef:
Sowieso duurt het even voordat je iets gaat merken

Ze kan migraine van de spanning krijgen, niet van het vaccin.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:38

Wat bigone zegt idd. Ik kan ook beter niet naar ziekenhuis afspraken rijden of tandarts. Of gewoon ergens waar het druk is, want drukte roept het ook op.

Ik heb de mazzel dat zij met pensioen is en het niet erg vindt om te rijden en daar te wachten, dus maak er liever gebruik van terwijl het niet nodig blijkt te zijn dan andersom. Been there, done that en dat is meer gedoe :')

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 20:38

Huertecilla schreef:
Popstra schreef:
Volgende week hier ook 30 graden. Zal ook zweten worden onder je kapje

Net lunch op terras. In de schaduw; 35,5. Zálig windje. In augustus poeh; 40+ en maskers verplicht overal :roll:

Ik hoop voor jullie ze dan af mogen blijven.
Is het toch ook niet gezond met die temp dat op te hebben lijkt mij

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:03

Sheran schreef:
Grappig dat sommigen zich verheugen op een gebakje na het prikken terwijl ik alleen maar denk: niet eten! Misselijk! Niet eten!!!

Er is trouwens weer een besmetting in mijn klas. Ik ben het zó zat ;(

Vreselijk. Ik klop af maar bij ons echt momenteel niks. Maar goed hele andere regio

Kimmie25501

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:04

Winged schreef:
Lief allemaal!

Friezenfan: ik hou mij ook voor dat ik over 48 uur lekker ergens op een terrasje oid zit. Hoop dat jij dan al lekker hebt genoten van t gebakje!

Het is allemaal voor een heel goed doel. En hopelijk valt het allemaal mee.

Ik neem sowieso een flesje drinken mee, een rolletje dextro, oordopjes, telefoon en een stressballetje. (Lekker daarin knijpen in de niet-prik-arm.. :+ ) en ik ga zeker gebruikmaken van de mogelijkheid van arts, liggen en prikken. Ben voorbereid. Maar ik ga echt liever bungeejumpen dan een prikje halen

Stille meelezer reageert! Toevallig had ik het hier laatst over met een stalgenoot. Zij valt altijd flauw wanneer ze geprikt wordt en legde uit hoe het werkte. Ze kreeg een bed waar ze in kon liggen, daarnaast werd het hokje volledig afgeschermd zodat niemand haar kon zien. Naast de persoon die haar prikte, kwam er nog een persoon die haar hand vasthield en met haar praatte om haar af te leiden. Hopelijk neemt dit iets van je spanning weg en helpen zij jou ook zo als je aangeeft zo bang te zijn.

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:17

Friesfanaat schreef:
Ik wil de prik straks (als mijn jaartal aan de beurt is) ook inplannen, alleen durf eigenlijk niet alleen. Weet iemand of je ook een extra persoon mee mag nemen ter geruststelling van jezelf?

Het mag 'als het nodig is', maar voor wat nodig is bestaan geen absolute maatstaven. En uiteindelijk willen ze vooral dat je heelhuids komt en heelhuids weer thuiskomt. Dus als je denkt dat de spanning zo groot is dat je inderdaad iemand nodig hebt, dan is dat wat het nodig maakt en dan zou ik het gewoon doen. Ook kun je wellicht samen met iemand anders een afspraak maken en aangeven dat diegene ook meegaat ter begeleiding. Dit was ook mogelijk bij ouderen die alleen met hun partner konden komen. (Bij bellen kun je dat misschien beter aangeven dan digitaal?) Ik heb gisteren enkele mensen gezien die met z'n tweeen in de rij stonden.

Verder is het misschien iets om te overwegen bij het kiezen van de priklocatie: ik denk dat een iets kleinere locatie makkelijker te behappen is. En dat het dan ook makkelijker is dat iemand bv tot de deur meegaat, je maar een heel klein stukje zelf hoeft en je daarna weer bij diegene uitkomt.

Overigens vond ik de mensen allemaal superaardig en behulpzaam. Geef steeds aan wat je nodig hebt en wat jou kan helpen, dan kunnen mensen je helpen.

Friesfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:24

Shadow0 schreef:
Friesfanaat schreef:

Het mag 'als het nodig is', maar voor wat nodig is bestaan geen absolute maatstaven. En uiteindelijk willen ze vooral dat je heelhuids komt en heelhuids weer thuiskomt. Dus als je denkt dat de spanning zo groot is dat je inderdaad iemand nodig hebt, dan is dat wat het nodig maakt en dan zou ik het gewoon doen. Ook kun je wellicht samen met iemand anders een afspraak maken en aangeven dat diegene ook meegaat ter begeleiding. Dit was ook mogelijk bij ouderen die alleen met hun partner konden komen. (Bij bellen kun je dat misschien beter aangeven dan digitaal?) Ik heb gisteren enkele mensen gezien die met z'n tweeen in de rij stonden.

Verder is het misschien iets om te overwegen bij het kiezen van de priklocatie: ik denk dat een iets kleinere locatie makkelijker te behappen is. En dat het dan ook makkelijker is dat iemand bv tot de deur meegaat, je maar een heel klein stukje zelf hoeft en je daarna weer bij diegene uitkomt.

Overigens vond ik de mensen allemaal superaardig en behulpzaam. Geef steeds aan wat je nodig hebt en wat jou kan helpen, dan kunnen mensen je helpen.

Dank voor deze uitgebreide reactie! Hopelijk zijn ze hier in de omgeving ook zo behulpzaam!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 21:38

Dat zijn ze vast. Ik ben tot nu toe op 3 verschillende testlocaties en 1 vaccinatie locatie geweest. Alle medewerkers zijn even vriendelijk, geduldig en behulpzaam.

Huertecilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:06

Sheran schreef:

Ik dacht; met een gebakje als beloning krijg ik ook naaldangst ;)

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-21 22:37

SusanH schreef:
Dat zijn ze vast. Ik ben tot nu toe op 3 verschillende testlocaties en 1 vaccinatie locatie geweest. Alle medewerkers zijn even vriendelijk, geduldig en behulpzaam.

Behalve degene die bij mij het Janssen vaccin er in ramde -O- := Ik ben helemaal niet bang voor prikken maar jeetje, dat was echt niet normaal. Ik houd er bijna prikangst aan over.

friezenfan2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 07:34

En dat bericht van HC zou iets van toegevoegd waarde hebben. Naaldenangst is een serieus probleem en niets om grapjes om te maken.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:15

Ik zou willen dat ik kon helpen door te zeggen dat het echt mee valt de prik te krijgen. Tuurlijk, je voelt de prik maar het is maar een paar seconden. Maar heb toch deze tip:

Probeer ontspannen te blijven. Adem goed diep in en adem uit als de prik geplaatst word.
De medewerkers zijn allemaal even vriendelijk.

Jullie zullen zien het jullie achteraf allemaal ontzettend mee valt.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:51

Jullie kunnen het allemaal! Het gaat goed komen en ook bij mij waren ze super vriendelijk en aardig. Het naaldtje was zo dun dat ik geen pleister hoefde en het bij mij ook niet gebloed heeft.

Ik heb verder ook geen naaldangst, maar ik heb wel lekker ook een taartje (en thuisbezorgd) gegeten na die tijd *\o/* je leven word er toch een beetje makkelijker van!

Sclimpre

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 08:59

Ze prikken met hele dunne naalden, je moet al goed opletten om iets te voelen.
Niet te vergelijken met de prik die je voelt, bv voor een bloedafname.
Jezelf op een taartje trakteren is altijd een goed plan, het is jullie van harte gegund *\o/*

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:05

Als ik kijk wat wij paardenmensen soms aan lompe acties hebben en blauwe plekken van de kruiwagen oid is een prikje van dit 1000 keer minder pijnlijk.
Maar zo werkt het helaas niet in ons brein bij angst, we weten dat wel, maar het voelt gewoon anders.

En als je denkt lekker taartje daarna, doen! Ik vind het heel knap dat jullie het gaan doen.

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-21 09:13

DuoPenotti schreef:
Als ik kijk wat wij paardenmensen soms aan lompe acties hebben en blauwe plekken van de kruiwagen oid is een prikje van dit 1000 keer minder pijnlijk.
Maar zo werkt het helaas niet in ons brein bij angst, we weten dat wel, maar het voelt gewoon anders.

Grap is dat ik afgelopen maandag nog tandsteen heb laten verwijderen. :+

HC: beetje vreemde opmerking. Als ik mag kiezen dan ga ik liever voor een leven zonder gebak en zonder angst dan een leven met gebak en met angst. Ik zou écht mijn gebak opofferen om geen angst voor prikken meer te hebben.