Ervaring met vinted

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Re: Ervaring met vinted

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:25

Ik vind het ook wel heel erg lüllig ja.... jullie hadden allebei kunnen denken aan reserveren.

Ik zou als verkoper sorry gezegd hebben tegen de nieuwe koper, zodat jij hem alsnog kan kopen.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:40

Ik had laatst een dingetje met Vinted; ik had er Isabel Marant schoenen opgezet en deze zijn verkocht voor 190-, best een groot bedrag natuurlijk.

Nu was de voorziene leverdatum al ruim overschreden (meer dan twee weken) en er kwam als melding te staan: 'de verzending duurt langer dan verwacht, als het pakket niet geleverd wordt na datum X, krijg je een vergoeding tot 25,00-'.

Gelukkig zijn de schoenen terecht, maar als dat niet zo was, betekende dit dat ik 165 euro kwijt zou zijn? Heeft iemand dit al ooit meegemaakt? Ik durf er nu niet meer zo'n dure items op te plaatsen eigenlijk...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:49

De rest van het bedrag wordt overgemaakt door vinted bij vermissing
Daarom betaal je de kopersbescherming

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:51

Ik was de verkoper...

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 09:52

Als het pakket vermist wordt, wordt koper en verkoper gecompenseerd

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 11:52

nanoukkie schreef:
Ik had laatst een dingetje met Vinted; ik had er Isabel Marant schoenen opgezet en deze zijn verkocht voor 190-, best een groot bedrag natuurlijk.

Nu was de voorziene leverdatum al ruim overschreden (meer dan twee weken) en er kwam als melding te staan: 'de verzending duurt langer dan verwacht, als het pakket niet geleverd wordt na datum X, krijg je een vergoeding tot 25,00-'.

Gelukkig zijn de schoenen terecht, maar als dat niet zo was, betekende dit dat ik 165 euro kwijt zou zijn? Heeft iemand dit al ooit meegemaakt? Ik durf er nu niet meer zo'n dure items op te plaatsen eigenlijk...

Die 25 eur is de max aansprakelijkheid van de vervoerder. Vinted past de rest bij, je hoeft je geen zorgen te maken, je krijgt in 1 keer de hele som vergoed. Maar dit soort berichten vind ik dom van Vinted, hoeveel mensen gaan dan niet in paniek customer service contacteren...

ontherun

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 13:22

Nanoukkie dat had ik laatst met een vergelijkbaar bedrag, dat pakket kwam gelukkig uiteindelijk toch aan en ik heb mijn geld gekregen. Maar het weerhoudt me er wel van om nog eens iets duurs te verkopen. Alle goedkope spullen gaan goed, maar net die ging bijna mis.

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 14:21

ontherun schreef:
Nanoukkie dat had ik laatst met een vergelijkbaar bedrag, dat pakket kwam gelukkig uiteindelijk toch aan en ik heb mijn geld gekregen. Maar het weerhoudt me er wel van om nog eens iets duurs te verkopen. Alle goedkope spullen gaan goed, maar net die ging bijna mis.

Dan worden beide partijen volledig vergoed, daar is dan geen verschil voor koper of verkoper

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 15:23

Dat is niet altijd zo. Ik had een pot verkocht, extra goed verpakt, ook foto's van. Maar het deksel helaas toch stuk gegaan onderweg. Daar werd enkel de postvergoeding voor uitgekeerd, pot was ook duurder. Dan wel geen vermissing dus, maar ook niet meer bruikbaar.

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 16:03

Mijn pakket wordt teruggestuurd. Terwijl het pas woensdag daar is binnengekomen. Ik kan het maandag pas halen. Maar dat is ruim binnen een week. Vreemd.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:08

Kan je het pakketpunt niet even bellen...?

magicmist

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 17:35

pmarena schreef:

Al geprobeerd. Maar krijg ze niet te pakken.
Zit.in frankrijk dus kan helaas niet eerder het halen.

Saul

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-24 21:59

Alja schreef:
Als het pakket vermist wordt, wordt koper en verkoper gecompenseerd

Blijkbaar niet altijd. Ik heb echt moeten smeken om mijn geld voor een verloren pakket. Heeft bij elkaar bijna 3 maanden geduurd!

Dit is wat ik uiteindelijk kreeg als bericht.

Afbeelding

Edit ik was de verkoper.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-24 10:59

nanoukkie schreef:

Bij dure items verzoeken wij de kopers altijd te kopen via DPD ivm de verzekering.
Volgens mij verzekeren zij tot €520 als ik me goed herinner.
We hebben het gelukkig nog niet meegemaakt dat een duur pakket is kwijt gemaakt.. Hopelijk komt het nog goed!

Angelaa2

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-24 22:39

magicmist schreef:
pmarena schreef:

Al geprobeerd. Maar krijg ze niet te pakken.
Zit.in frankrijk dus kan helaas niet eerder het halen.

Is dat toevallig ook friends telecom in Parijs?
Mijn pakketje is daar geleverd en binnen de ophaaltijd geretourneerd. Kreeg hem na enkele weken weer thuis, heel raar gegaan.

Edit; volgens mij heb ik je verkeerd begrepen :Y)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:22

Ik heb voor het eerst een 1 ster review gekregen op Vinted gisteren. Een groot drama met koper.

Ik had een boek te koop, eentje uit een maandelijkse boekenbox van Fairyloot. Deze heeft ze gekocht voor 28e. Ik had op 1 van de foto’s ook de gratis maandelijkse fairyloot boekenlegger erbij staan, samen met het zakje waar het boek altijd in zit, die stond toevallig gewoon op de foto onderin beeld. In de advertentie zelf met de tekst had ik die niet erbij geschreven omdat dat geen waarde item is waar je voor betaald en het ging echt om het boek. De koper heeft mij met de koop via de chat toen gevraagd hoe het zat met die boekenlegger die ze kon zien in de foto, of deze er wel of niet bij zou zitten of dat de foto gewoon ter promotie van de boek foto was. Ik heb gezegd dat ik de boekenlegger gewoon gratis erbij kon doen voor haar, omdat het aansluit bij het thema van het boek en ja dan vind ik het meer dan prima om iemand dan zoiets mee te geven - ik doe overigens heel vaak bij boek aankopen gratis boekenleggers erbij, wat lekkers enz wat altijd gewaardeerd word.

Ik ben in de tussentijd behoorlijk ziek geworden (momenteel al 3 weken gaande en deze week moet ik voor de tweede keer terug naar de dokter), waardoor mijn man alle openstaande vinted bestellingen - waren er een stuk of 7 - heeft ingepakt voor mij en weggebracht zodat ze niet geannuleerd zouden worden want no way dat ik dat allemaal zelf had kunnen doen. Krijg ik een bericht gisteren dat de boekenlegger er niet bij zat. Die heeft mijn man dus helemaal gemist, want ik had dat ook niet gezegd tegen hem (dit was met de koper in de chat besproken immers en hij checkt niet alle chats volledig na maar kijkt gewoon naar het verkochte item) en ik heb zelf niet gecheckt tijdens het inpakken (Ver weg in m’n geheugen dacht ik dat ik de boekenlegger ook al in dat boek zakje erbij had geschoven maar schijnbaar dan toch niet) want ik lag ziek in bed dus dat is gewoon fout gegaan. Ik kan ‘m ook nergens meer vinden, en denk dat hij dus met het oud papier mee is gegaan.

Ik heb sorry gezegd tegen de verkoper en de situatie uitgelegd, en dat ik zou kijken of ik hem zou vinden - want dan zou ik hem met brievenbuspost bv gewoon even kunnen nasturen met een paar postzegels, dat had ik niet erg gevonden om te doen. Maar ik kreeg in de tussentijd meteen een slechte review van haar en dat vond ik wel echt heel erg jammer en heb ik toen ook aangegeven - ik ze gaf namelijk aan dat het boek perfect was aangekomen maar ja de boekenlegger was er niet bij en dus kreeg ik meteen een slechte rating van 2 sterren? En toen ging het ineens heel rap van kwaad tot erger omdat ze heel erg onredelijk werd en ik dat onterecht vond en dus weerwoord heb gegeven - zeker omdat het gaat over een gratis item zonder waarde in geld (ik kan me goed voorstellen dat zij wel gewoon baalde he, daar niet van, maar wat verwacht ze dan van me? ze had ook al de bestelling op voltooid gezet en het gaat uiteindelijk om een gratis ding waar ze niet extra voor heeft betaald). Ik heb aangegeven dat ik het jammer vind en baal van de fout, maar dat ik hoopte dat ze hem dan misschien nog een keer ergens anders kan vinden bv (gratis) omdat ik hem niet meer kan vinden hier.

Toen was het: Ik was een leugenaar en kon niet eens mijn fouten erkennen en dan durfde ik ook mijn man als schuldige aan te wijzen van dit alles en en en…. Okeee (ik heb alleen uitgelegd Hoe het is gebeurd en ook meermaals Sorry gezegd maar goed). En toen ging ze openbaar in de review helemaal tekeer en nu heeft ze in de review staan dat ze betaald heeft voor spullen maar de helft van haar items maar heeft gekregen waarvoor ze heeft betaald. Pardon? En dat ik haar Meermaals heb gezegd dat ze het nu maar gewoon ergens anders moet gaan kopen, bij andere Vinties en ik haar oplicht (ik heb alleen 1x gezegd aan het begin toen het nog normaal contact was, dat ik hoop dat ze de boekenlegger anders nog een keer ergens anders gratis kan vinden, that’s it). Het bedrag wat betaald is was voor het boek, en deze heeft ze in perfecte staat gehad - dat heeft ze ook in eerste instantie in de review aangegeven, dat het boek gewoon perfect aangekomen was - maar schijnbaar is die gratis boekenlegger nu ineens de helft van het bedrag waard, 14e? (ze heeft 28e voor het boek betaald). En ze had me gerapporteerd bij Vinted, prima want dat heb ik ook bij haar gedaan want ik heb geen zin om voor leugenaar uitgemaakt te worden en dan krijg je zo’n standaard reactie van Vinted terug. Diezelfde reactie heeft zij ook gehad waarschijnlijk en nu zegt ze in de openbare review: ja vinted geeft mij ook gelijk in deze kwestie. I just can’t…. Wat zijn sommige mensen toch verschrikkelijk. Ik ben dan wel zo zielig en heb ook op haar profiel dus een 1 ster review achter gelaten en daar kwam de reactie op dat ik moest stoppen met mensen oplichten. Oke dan.

Wist niet wat me overkwam. Dat ontplofte zo gigantisch hard. Maar eerlijk; ik was ook niet van plan om bv geld terug te geven voor een gratis item? Ik snap dat ze baalt als ze de boekenlegger erbij verwachtte en ik triple check normaal alles, maar heb ook gezegd dat fouten maken menselijk is maar dat ik ook op deze manier echt niks meer ga na sturen als ze zo doet (nu vind ik ‘m dan ook gewoon niet meer en denk dat hij tussen het oud papier is gekomen wat m’n man onlangs heeft opgeruimd, want we hadden overal dozen staan om te bewaren voor vinted maar die heeft hij toch weggedaan omdat we er teveel hadden en ik denk dat dat ding nog in een doosje heeft gezeten van fairyloot). Ze had de bestelling ook al als voltooid aangegeven voordat ze besloot hier een drama van te maken dus ik heb het geld ook al laten uitbetalen. Andere optie wat ik had willen voorstellen was dat ze had kunnen retourneren als die boekenlegger Zo belangrijk was dat ze die perse erbij wilde hebben en anders geen boek - maar het boek had ze sowieso gekocht toen, ook als de legger er niet bij had gezeten bv dus ik snap echt niet waarom iemand dan ineens zo omdraait en naar gaat doen. Ben er nu ook wel klaar mee en heb haar geblokt maar wtf. Jammer genoeg staat nu dus een zeer onredelijke 1 ster review bovenaan m’n profiel, ughhhhh. Heb er wel op gereageerd natuurlijk maar er is maar ‘zoveel’ wat je kunt schrijven met 400 letters. Ze heeft haar review ook tig keer veranderd en ze heeft echt alles verdraaid - wat niet perse door foute vertaling zal komen aangezien ze echt heel andere dingen verteld als wat ik heb gezegd. Jammer dat je geen chat print screens erbij kunt zetten in die reviews, want wat had ik dat graag gedaan |(

Dat was een hele oliebol gisteravond en ik heb erna ook nog urenlang liggen hoesten van de stress - ben nog steeds ziek. Wat haat ik mensen soms hoor, echt waar. En ondanks dat zij veel 5 sterren reviews heeft, heeft ze ook meerdere 1 ster reviews waarbij de toon van de berichten over haar hetzelfde zijn als wat ik nu heb ervaren en haar reacties daarop zijn ook op eenzelfde nare toon als hoe ze tegen mij deed dus dat zegt wel genoeg maar ik kan dat dan toch moeilijk loslaten als iemand zo ontzettend naar doet. Hopelijk prikken toekomstige kopers hier ook doorheen als ze die review zien bij mij (m'n gemiddelde rating staat nog steeds op 5.0 wel met 140 leden reviews dus dat is gewoon prima. ik heb ook serieus nog nooit zoiets gehad als dit nu, pff)

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:40

Vervelend zeg! Maar: een foutje maken is menselijk, ik vind de review dan ook zeer unfair. Maar laat het los, het doet heel veel met je blijkt uit dit bericht. Je kent deze persoon niet, je hebt zelf nog steeds gemiddeld een 5 sterren rating dus vergeet dit en ga lekker door op Vinted, want de kans is vrij klein dat je nog eens zoiets meemaakt.

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:47

Nee dat is inderdaad ook zo, zegt mijn man ook. Ik kan me dan soms zoiets enorm aantrekken en daar heb ik alleen mezelf mee. Ken deze persoon idd verder niet en m’n andere reviews zijn altijd heel positief ook dus ga er vanuit dat toekomstige kopers daar doorheen prikken dan :j

maessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:48

Ik zou gewoon kort en bondig onder de review een kleine uitleg zetten en het er verder lekker bij laten. Zulke mensen worden toch niet meer redelijk en zijn zonde van je tijd. ;)

cursebreaker

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 12:49

Ik heb inderdaad zo goed als het kan mijn verhaal als reactie gegeven en dan moeten potentiele kopers maar idd hun eigen conclusie trekken. Als ze bij die persoon op Vinted gaan neuzen tussen haar reviews zien ze wel meerdere reviews van andere mensen die haar ook naar en onredelijk vinden dus dat zegt genoeg ook dan denk ik. Ik moet eerlijk zeggen dat ik als koper ook niet naar inhoudelijke reviews kijk perse bij een verkoper, alleen naar de gemiddelde rating tov aantal reviews en als die gewoon hoog is dan vind ik het al best. :j

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:22

Ja jeetje, ik heb ook wel 1 of 2 keer zo'n onredelijke gehad die meteen op mach 10 drama maken en alles dat je zegt, zo lelijk mogelijk interpreteren. Super apart is dat.

Het is balen natuurlijk dat die boekenlegger voor haar er wel echt bij hoorde maar er niet bij zat.
Balen dat je hem niet meer kon vinden. Maar dan had ze moeten kiezen voor retourneren van het item en niet accepteren en daarna nog lelijk doen want daarmee ontneemt ze je ook de kans om het binnen Vinted op te lossen. Dat vind ik dan de laagste streek nog wel.....

foxy80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 13:32

CB, niet aantrekken van die ene slechte review, mensen herkennen die ene Karen die boel tracht te zieken heus wel. Het weegt echt niet op tegen meer dan 100 goede reviews, kop op!

Ik heb ook eens zo een schreeuwlelijk gehad die na goedkeuren koop riep dat ik nep verkocht, toen ik aangaf het terug te willen nemen op mijn kosten reageerde ze zelfs niet eens meer, ja wat wil je dan denk ik. Sommige mensen...

Naomi_Jortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 14:45

Nou hier een minder bericht... Wij hebben een super fijn pakketpunt 5 min van ons af met DHL, DPD, Homerr en Mondial Relay. Zie net dit nieuwsbericht:
https://cranendonck24.nl/home/artikel/1 ... e_vignette

Per direct gesloten dus... Toevallig is er gisteren eind van de dag een pakketje van mij afgeleverd, hoop dat ik die nog kan krijgen. Had vanochtend ook iets anders gekocht op Vinted wat naar daar zou gaan, dus dat zojuist geannuleerd met uitleg en gezegd dat ik het graag opnieuw koop (en dan met verzending naar een ander punt).

Kaplaars

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:32

Ik kom even binnenvallen met een vraag. Ik heb iets besteld uit Frankrijk, via Homer. Het pakket is verzonden en hieronder staat de verwachte levertijd. Is het mogelijk dat dit pakket eerder komt, 14 augustus? Het is voor een verkleed-ding namelijk en anders heb ik er niks aan. (Ik snap dat het niet meer terug kan, ik vraag het omdat ik anders nog iets anders moet gaan regelen.
Afbeelding

Foaly

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-24 15:41

Nee, die gaat niet eerder komen. Homerr is goedkoop, maar absoluut niet snel.