Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ineke2 schreef:Geinig op 1-2 pagina’s na mijn post komen er berekeningen uit van 14,4 %, 20% en 18%
Nog steeds geen enkele echte duidelijkheid wat nou werkelijk waar is.
purny schreef:Maar er worden toch niet elke dag dezelfde hoeveelheid testen afgenomen? En aangezien we niet zien hoeveel testen er van de totale afnames positief zijn (behalve 1 keer per week) weet je niet hoeveel procent er positief is.
purny schreef:Maar er worden toch niet elke dag dezelfde hoeveelheid testen afgenomen? En aangezien we niet zien hoeveel testen er van de totale afnames positief zijn (behalve 1 keer per week) weet je niet hoeveel procent er positief is.
lenaa_tje schreef:purny schreef:Maar er worden toch niet elke dag dezelfde hoeveelheid testen afgenomen? En aangezien we niet zien hoeveel testen er van de totale afnames positief zijn (behalve 1 keer per week) weet je niet hoeveel procent er positief is.
Je kan toch prima van een week getesten het percentage berekenen ?
Dit wordt per dag ook bijgesteld volgens mij (per regio)
karuna schreef:Op corona dashboard kun je gewoon per veiligheidsregio zien wat de besnettings percentages zijn, hoeveel testen zijn afgenomen ook. Geen hogere wiskunde of spannende geheime cijfers, gewoon openbaar. Klik op een veiligheids regio en onderaan de bladzijde staat aan de rechterkant netjes alles in cijfers neergezet. De drie regios waar ik onder val komen gemiddeld tussen de 11 en 12% uit. Soms een iets hoger soms een iets lager.
elnienjo schreef:lenaa_tje schreef:Besmette kinderen worden gewoon mee genomen in de cijfers.
Volgens mij laten veel mensen hun kind niet testen maar houden ze in het beste geval gewoon thuis tot ze geen klachten meer hebben.
lenaa_tje schreef:karuna schreef:Op corona dashboard kun je gewoon per veiligheidsregio zien wat de besnettings percentages zijn, hoeveel testen zijn afgenomen ook. Geen hogere wiskunde of spannende geheime cijfers, gewoon openbaar. Klik op een veiligheids regio en onderaan de bladzijde staat aan de rechterkant netjes alles in cijfers neergezet. De drie regios waar ik onder val komen gemiddeld tussen de 11 en 12% uit. Soms een iets hoger soms een iets lager.
Ja maar het aantal besmettingen wat jij aangaf klopt niet in die verhouding.
Zelfs Rotterdam komt niet op 900 besmettingen per dag en heeft wel (logisch, er zijn daar meer besmettingen)een hoger percentage.
Jou 900 besmettingen zijn voor 3 veiligheidsregio’s per dag. Nogal een verschil.
lenaa_tje schreef:elnienjo schreef:lenaa_tje schreef:Besmette kinderen worden gewoon mee genomen in de cijfers.
Volgens mij laten veel mensen hun kind niet testen maar houden ze in het beste geval gewoon thuis tot ze geen klachten meer hebben.
Genoeg volwassen die hetzelfde laten doen. Kinderen worden net zo goed getest.
Zebrastreep schreef:@Relaxed
Met zulke mensen in gesprek kan ik niet meerIk laat ze lekker praten en reageer er verder niet zo op met zulke mensen in discussie is toch een beetje zinloos voor mijn idee. En verschrikkelijk dat je operatie is uitgesteld dat vindt ik pas een noodzakelijk iets. Volgens mij heeft iedereen het dat ze een knuffel missen van iemand. Ik heb het ook bij een vriendin die als een tweede moeder voor mij is dat ik het ontzettend mis om een knuffel te krijgen. Maar ik hou haar liever gezond dan maar weer over een jaar het is even niet anders .
Coby schreef:Risico van het niet laten testen van kinderen en dit niet aanbevelen dat je het zicht wbt besmettingen binnen het onderwijs en kinderen verliest.
moonsparkle schreef:Ah daar was het haar van mijn man niet lang genoeg voorhij heeft wel echt een kapsel dus niet gewoon de scheermachine.
Zou er vandaag dan nog wel of niet een mini persconferentie komen met de stand van zaken en nog een keer dreigen over een lockdown?