Algemeen Coronatopic #4

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:36

Waarom zouden de cijfers (14,4%) op het dashboard niet kloppen?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:38

Ineke2 schreef:
Geinig op 1-2 pagina’s na mijn post komen er berekeningen uit van 14,4 %, 20% en 18%

Nog steeds geen enkele echte duidelijkheid wat nou werkelijk waar is. :')

Ik geloof direct jou cijfers maar de conclusie per dag lijkt mij te simpel gedacht vanwege de regionale verschillen.

Zebrastreep

Dat is nou juist het probleem mensen vinden het allemaal noodzakelijk wat ze moeten doen.

Nieuwe kleding kopen in de stad , dagje pretpark of dierentuin enzovoort.... Als je je zelf maar aanpraat dat het noodzakelijk is en mag tja dan ben je op den duur zo ver dat je alles als noodzakelijk gaat zien.

Ik vond het al vervelend om mijn auto naar de garage te brengen ook al ben ik hem nodig voor mijn werk in de zorg. Het voelde niet als noodzakelijk om eerlijk te zijn. Maar zonder APK mag je niet rijden...

@Relaxed
Met zulke mensen in gesprek kan ik niet meer :') Ik laat ze lekker praten en reageer er verder niet zo op met zulke mensen in discussie is toch een beetje zinloos voor mijn idee. En verschrikkelijk dat je operatie is uitgesteld dat vindt ik pas een noodzakelijk iets. Volgens mij heeft iedereen het dat ze een knuffel missen van iemand. Ik heb het ook bij een vriendin die als een tweede moeder voor mij is dat ik het ontzettend mis om een knuffel te krijgen. Maar ik hou haar liever gezond dan maar weer over een jaar het is even niet anders .

Brainless

Ineke2 schreef:
Geinig op 1-2 pagina’s na mijn post komen er berekeningen uit van 14,4 %, 20% en 18%

Nog steeds geen enkele echte duidelijkheid wat nou werkelijk waar is. :')

Dat verschilt per regio...
Mijn cijfer is van heel Nederland en heel makkelijk na te rekenen.
Maar nu nog steeds mijn vraag.. wat is jouw bron waar 5% staat?

purny

Maar er worden toch niet elke dag dezelfde hoeveelheid testen afgenomen? En aangezien we niet zien hoeveel testen er van de totale afnames positief zijn (behalve 1 keer per week) weet je niet hoeveel procent er positief is.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:39

purny schreef:
Maar er worden toch niet elke dag dezelfde hoeveelheid testen afgenomen? En aangezien we niet zien hoeveel testen er van de totale afnames positief zijn (behalve 1 keer per week) weet je niet hoeveel procent er positief is.

Je kan toch prima van een week getesten het percentage berekenen ?
Dit wordt per dag ook bijgesteld volgens mij (per regio)

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:40

purny schreef:

??
Dat is toch niet het probleem.. cijfers worden per dag vrijgegeven en daarna een totaal per week.
Dus je kan prima zien hoeveel testen er vorige week zijn afgenomen en wat daarvan positief was.

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:43

lenaa_tje schreef:
purny schreef:

Je kan toch prima van een week getesten het percentage berekenen ?
Dit wordt per dag ook bijgesteld volgens mij (per regio)

Ik ben daar zelf niet zo goed in

karuna
Drukke kabouter

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:51

Op corona dashboard kun je gewoon per veiligheidsregio zien wat de besnettings percentages zijn, hoeveel testen zijn afgenomen ook. Geen hogere wiskunde of spannende geheime cijfers, gewoon openbaar. Klik op een veiligheids regio en onderaan de bladzijde staat aan de rechterkant netjes alles in cijfers neergezet. De drie regios waar ik onder val komen gemiddeld tussen de 11 en 12% uit. Soms een iets hoger soms een iets lager.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 12:56

karuna schreef:
Op corona dashboard kun je gewoon per veiligheidsregio zien wat de besnettings percentages zijn, hoeveel testen zijn afgenomen ook. Geen hogere wiskunde of spannende geheime cijfers, gewoon openbaar. Klik op een veiligheids regio en onderaan de bladzijde staat aan de rechterkant netjes alles in cijfers neergezet. De drie regios waar ik onder val komen gemiddeld tussen de 11 en 12% uit. Soms een iets hoger soms een iets lager.

Ja maar het aantal besmettingen wat jij aangaf klopt niet in die verhouding.
Zelfs Rotterdam komt niet op 900 besmettingen per dag en heeft wel (logisch, er zijn daar meer besmettingen)een hoger percentage.
Jou 900 besmettingen zijn voor 3 veiligheidsregio’s per dag. Nogal een verschil.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:09

lenaa_tje schreef:
Besmette kinderen worden gewoon mee genomen in de cijfers.

Volgens mij laten veel mensen hun kind niet testen maar houden ze in het beste geval gewoon thuis tot ze geen klachten meer hebben.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:10

elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Volgens mij laten veel mensen hun kind niet testen maar houden ze in het beste geval gewoon thuis tot ze geen klachten meer hebben.

Genoeg volwassen die hetzelfde laten doen. Kinderen worden net zo goed getest.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:11

lenaa_tje schreef:
karuna schreef:

Ja maar het aantal besmettingen wat jij aangaf klopt niet in die verhouding.
Zelfs Rotterdam komt niet op 900 besmettingen per dag en heeft wel (logisch, er zijn daar meer besmettingen)een hoger percentage.
Jou 900 besmettingen zijn voor 3 veiligheidsregio’s per dag. Nogal een verschil.

https://www.omroepgelderland.nl/nieuws/ ... op-een-rij

Schrijf hun dan aan dat je zeker weet dat de cijfers niet kloppen. Don t blame the messenger. Het is echt rond de 800/900 besmettingen per dag in gelderland volgens hun.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:12

Karuna ik trek ook met deze cijfers een andere conclusie dan jij want ook hier op die onderste kaart kan ik per veiligheidsregio de cijfers lezen ipv. Die 3 regio’s samen. Je krijgt dan gewoon andere cijfers.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:18

lenaa_tje schreef:
elnienjo schreef:
lenaa_tje schreef:

Genoeg volwassen die hetzelfde laten doen. Kinderen worden net zo goed getest.

Dat is niet het beleid dat ik zie. Beide ouders Corona, kind ook ziek maar hoeft niet getest te worden ivm kind. Die cijfers worden niet meegenomen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:22

Vroeger was ik hondentrimmer, nu door corona ben ik ook mijn man gaan knippen en het valt niet tegen :') om het maar even luchtig te maken.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:22

@coby Dat zie ik hier bij volwassenen net zo goed gebeuren? Zo lang geen klachten wordt niemand anders binnen het gezin getest.
Leerling kreeg naast moeder wel klachten en werd wel getest.

Maar ander gezin vader positief hele gezin klachten. Gaan gewoon vanuit Corona en blijven wel binnen. Testen is nooit een verplichting.

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:23

moonsparkle schreef:
Vroeger was ik hondentrimmer, nu door corona ben ik ook mijn man gaan knippen en het valt niet tegen :') om het maar even luchtig te maken.

Luchtig kapsel. :D

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Re: Algemeen Coronatopic #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:28

Risico van het niet laten testen van kinderen en dit niet aanbevelen dat je het zicht wbt besmettingen binnen het onderwijs en kinderen verliest.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:29

Zebrastreep schreef:
@Relaxed
Met zulke mensen in gesprek kan ik niet meer :') Ik laat ze lekker praten en reageer er verder niet zo op met zulke mensen in discussie is toch een beetje zinloos voor mijn idee. En verschrikkelijk dat je operatie is uitgesteld dat vindt ik pas een noodzakelijk iets. Volgens mij heeft iedereen het dat ze een knuffel missen van iemand. Ik heb het ook bij een vriendin die als een tweede moeder voor mij is dat ik het ontzettend mis om een knuffel te krijgen. Maar ik hou haar liever gezond dan maar weer over een jaar het is even niet anders .

Nou mijn operatie kon ook prima uitgesteld worden, ik heb liever dat de echt belangrijke operatie door kunnen gaan.. Probleem is alleen wel dat ik al bij de anesthesist en door de CT ben geweest, ik ben bang dat dat ook allemaal opnieuw moet en dat vind ik wel doodzonde :n

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:31

moonsparkle schreef:

Haha. Ik wilde naar de kapper, maar ik wacht nog even. Dan kan ik het weer doneren.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:32

Coby schreef:
Risico van het niet laten testen van kinderen en dit niet aanbevelen dat je het zicht wbt besmettingen binnen het onderwijs en kinderen verliest.

Dit ja. Zo krijgen ze geen volledig beeld over het risico van verspreiding onder en door kinderen.

moonsparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:33

Ah daar was het haar van mijn man niet lang genoeg voor :') hij heeft wel echt een kapsel dus niet gewoon de scheermachine.

Zou er vandaag dan nog wel of niet een mini persconferentie komen met de stand van zaken en nog een keer dreigen over een lockdown?

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:34

Coby schreef:

Maar dat is bij volwassenen ook het geval. Daar heb je dan net zo goed geen zicht op.
Binnen VO wordt meer getest dan binnen PO. Ook omdat leerlingen met negatieve test naar school mogen.
Zolang een ziek kind geen besmettingen veroorzaakt op een school maakt het toch niet uit dat het kind ziek is? Ggd kan bij iedereen alleen aandringen op testen. (Tussen haakjes maakt niet dat het ziek is, iedere zieke is er 1 te veel)

I

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-10-20 13:35

moonsparkle schreef:
Ah daar was het haar van mijn man niet lang genoeg voor :') hij heeft wel echt een kapsel dus niet gewoon de scheermachine.

Zou er vandaag dan nog wel of niet een mini persconferentie komen met de stand van zaken en nog een keer dreigen over een lockdown?

Morgen toch, maar geen nieuwe maatregelen