Algemeen Corona-topic #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 09:36

PSvanLot schreef:
Kinke schreef:
dan snap ik er niks meer van waarom men dan beweert dat griep veel gevaarlijker is. Je overlijdt niet aan griep maar aan de complicaties tenslotte ;)

Maar dat doe je bij corona toch ook?

Ik snap de discussie gevaarlijker of niet nooit zo goed. Het is een feit dat er aan griep (zeker een aantal jaar geleden) heel veel mensen heel ziek waren en ook overleden (aan gevolgen van ...) . Dat gaf ook heel veel druk maar het is ook een feit dat er wel een vaccin is. Dat is er voor Corona nog niet.
Maar ik wil ook geen griep!

En het is ook een feit dat mensen bij een flinke verkoudheid roepen dat ze griep hebben. Daar komt een simpel griepje ook vandaan.
Griep wil je ook niet voor kwetsbare bejaarden, ook niet als ze de griepprik hadden gehad.
Mijn vader was altijd heel streng loop je vies te snotteren etc. Kom je in de winter niet op bezoek. Wij zijn volgende week weer beter maar voor iemand van 90 is dat niet zo.
Maar goed dat is als jezelf verzorgt een stuk makkelijker dan in een verpleeghuis.

BigOne

Re: Algemeen Corona-topic #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:32

Er zijn afgelopen week ook twee verpleeghuizen opnieuw op slot gegaan wegens nieuwe besmettingen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:38

Hier (CH) helaas ook weer stijging. Het is wekenlang beneden de 20 gevallen per dag gebleven maar nu is het weer 69.

Dat UK weer mag reizen geeft voor mij aan dat economisch belang nu vooral voor gaat, daar zijn nog altijd zo‘n +1000 gevallen per dag. De meeste landen zijn voor minder dan de helft in lock-down geweest.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:43

bigone schreef:
Er zijn afgelopen week ook twee verpleeghuizen opnieuw op slot gegaan wegens nieuwe besmettingen.

Wel meer hoor, als je het hele land bedoelt. Sowieso zijn niet alle verpleeghuizen nog open, en het is ook wel logisch dat er af en toe weer 1 dicht gaat want dat gebeurt al bij 1 positieve test.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:44

Sizzle schreef:
Hier (CH) helaas ook weer stijging. Het is wekenlang beneden de 20 gevallen per dag gebleven maar nu is het weer 69.

Dat UK weer mag reizen geeft voor mij aan dat economisch belang nu vooral voor gaat, daar zijn nog altijd zo‘n +1000 gevallen per dag. De meeste landen zijn voor minder dan de helft in lock-down geweest.

Zijn dat besmettingen of ic opnames? Besmettingen is in mijn ogen niet zo interessant, dat is zo afhankelijk van wie zich wel en niet laat testen en geeft ook 'geen' druk op de zorg.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:46

Die zich niet laat testen gaat vervolgens vrolijk op vakantie en bingo. Dat is het gevaar.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:51

25 besmettingen in zorgcentrum Maassluis:
Citaat:
Aantal besmettingen verpleeghuis Maassluis stijgt naar 25
Het aantal besmettingen in het verpleeghuis De Tweemaster in Maassluis is gestegen naar 25. Woensdag waren het er nog zes. Het gaat om zeventien bewoners en acht medewerkers, meldt de Argos Zorggroep, waaronder het huis valt. De besmette bewoners zijn naar een speciale corona-afdeling van Argos in Vlaardingen gebracht, zo'n 5 kilometer verderop.

NOS

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:53

bigone schreef:
Die zich niet laat testen gaat vervolgens vrolijk op vakantie en bingo. Dat is het gevaar.

Totaal zinloos om je vooraf te laten testen. Je test negatief omdat je op vakantie wilt en loopt het direct na het testen op.
Of ik laat me op maandag testen, krijg woensdag de negatieve uitslag om vervolgens op donderdag naar de bingo te gaan. Die uitslag is alleen accuraat als je vanaf het moment van testen in absolute quarantaine bent gegaan.

0 meerwaarde dus.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 10:53

PSvanLot schreef:
Sizzle schreef:

Zijn dat besmettingen of ic opnames? Besmettingen is in mijn ogen niet zo interessant, dat is zo afhankelijk van wie zich wel en niet laat testen en geeft ook 'geen' druk op de zorg.

Besmettingen. In dit geval zeker wel interessant omdat bij ons altijd al heel snel getest werd en het letterlijk al 3 weken beneden de 20 gevallen is geweest. Waarschijnlijk komt daardoor nu ook bij ons de maskerplicht die tot nu toe niet geweest is ivm stabiele lage cijfers.

Suzanne F.

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:00

Sowieso lopen wereldwijd de besmettingen nog enorm op. VS maar ook Azië. Hier in Nederland lijkt het gelukkig nu rustig maar ook hier is het niet weg en kan het zo weer opvlammen. Ik ben heel benieuwd hoe het vanaf september gaat als alles weer opstart en iedereen weer naar binnen gaat.

lenaa_tje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:01

verootjoo schreef:
bigone schreef:

Wel meer hoor, als je het hele land bedoelt. Sowieso zijn niet alle verpleeghuizen nog open, en het is ook wel logisch dat er af en toe weer 1 dicht gaat want dat gebeurt al bij 1 positieve test.

Ik vind het wel lastig hoor. Ik snap dat het moet maar als ik zie hoe mager de oma van mijn vriend is geworden en hoeveel slechter het gaat.. vind in heel verdrietig.
En de lockdown naar buiten snap ik nog maar in de eetzaal moeten ze nog met 1,5 meter uit elkaar en ze mogen ook nog steeds niet bij elkaar op bezoek in de kamer dus spelletjes spelen zit er ook niet in.
Ze was blij dat wij er weer waren maar toch erg verdrietig.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:04

PSvanLot schreef:
bigone schreef:

Totaal zinloos om je vooraf te laten testen. Je test negatief omdat je op vakantie wilt en loopt het direct na het testen op.
Of ik laat me op maandag testen, krijg woensdag de negatieve uitslag om vervolgens op donderdag naar de bingo te gaan. Die uitslag is alleen accuraat als je vanaf het moment van testen in absolute quarantaine bent gegaan.

0 meerwaarde dus.

Ik bedoel met niet laten testen terwijl je wel symptomen hebt, in ons land laat zich ook nauwelijks 30% met symptomen testen, dat zal ook in andere landen zo zijn dat niet alle mensen met symptomen zich laten testen. En vanaf 6 juli mogen de Britten weet op reis dus ga er maar van uit dat er geïnfecteerden zijn die op vakantie gaan . En gezien de hoeveelheid besmettingen die daar per dag aan het licht komen is het risico op verspreiding net even groter dan in ons land. Ook het gedrag van de Britten spreekt tegen ze gezien de berichten de afgelopen weken.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:06

bigone schreef:
Ik bedoel met niet laten testen terwijl je wel symptomen hebt, in ons land laat zich ook nauwelijks 30% met symptomen testen, dat zal ook in andere landen zo zijn dat niet alle mensen met symptomen zich laten testen. En vanaf 6 juli mogen de Britten weet op reis dus ga er maar van uit dat er geïnfecteerden zijn die op vakantie gaan . En gezien de hoeveelheid besmettingen die daar per dag aan het licht komen is het risico op verspreiding net even groter dan in ons land. Ook het gedrag van de Britten spreekt tegen ze gezien de berichten de afgelopen weken.

De EU zou nu de ballen moeten hebben om de grenzen dicht te laten voor de Britten.
Maar ik vrees dat ze dat niet van plan zijn.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:08

Je ziet ook duidelijk onderlinge landerdiscriminatie en vriendjes politiek. Voor mij is uit dit hele gebeuren in iedergeval duidelijk geworden dat er geen groter Europa is, het is allemaal eigen micro-management.

_Penotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:11

Er is nooit 1 Europa geweest en gaat er ook nooit komen. De landen zijn te verschillend betreft mentaliteit en en zullen dat ook altijd blijven.
Het betaalmiddel de euro is handig als je de grens over gaat maar meer ook niet.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:12

_Penotti schreef:
Er is nooit 1 Europa geweest en gaat er ook nooit komen. De landen zijn te verschillend betreft mentaliteit en en zullen dat ook altijd blijven.
Het betaalmiddel de euro is handig als je de grens over gaat maar meer ook niet.

Er kan ook geen 1 europa zijn...

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:14

Sizzle schreef:
Je ziet ook duidelijk onderlinge landerdiscriminatie en vriendjes politiek. Voor mij is uit dit hele gebeuren in iedergeval duidelijk geworden dat er geen groter Europa is, het is allemaal eigen micro-management.

Klopt.
Er is helemaal geen eenheid. Het is alleen 'n wat beschaafdere vorm van expansiedrift dan oorlog voeren en landen innemen.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:14

Lenaatje....heel verdrietig van oma!

Vanochtend gestemd voor de gemeenteraad verkiezingen.
Maskers verplicht, om de beurt naar binnen, desinfectans handen verplicht, eigen pen gebruiken, eerst stembiljetten klaarmaken, dan doorlopen naar de tafel, dan identificeren bij de 3 mensen die daar zitten met maskers, dan stembiljet die in envelop zit in de glazenbak doen, en pijlen volgen via andere deur eruit. De volgende is inmiddels al in het stemhokje.

Dus hier blijft alles super streng ondanks nauwelijks of geen besmettingen, gelukkig, nog steeds.

Het is te fris om buiten met onze vrienden te eten. Dus tafel met verlengbladen gemaakt zodat we met 2 - 2,5 meter tussen ruimte kunnen eten met onze vrienden.
Heb er zin in!

Nooit één EU is te vroeg voor nu om al te zeggen. Met dat soort processen moet je in 100 jaar denken want heeft tijd nodig.
Voor de democratie en de rechten vd mens is het wel te hopen dat we ooit één sterk EU kennen want anders gaat China het overal uitmaken ook in Europa.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:19

Denk dat die kans best aanwezig is dat China de dienst gaat uitmaken ooit. We zijn al behoorlijk afhankelijk van China op veel fronten. En China investeert in veel westerse landen en krijgt daarmee natuurlijk ook meer zeggenschap uiteindelijk. Het westen wordt nu van binnen uit flink verzwakt door al die onderlinge bevolkingsstrijdjes.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:19

Als je al niet eens in staat bent elkaar wetenschappelijke data te delen en spoedwetjes moet maken om te zorgen dat bepaalde landen niet stiekum hun inter-europese export/doorvoer van beschermingsmiddelen op slot gooien dan ben je echt nog ontzettend ver weg van ‚samen‘.
Zelfs een app konden ze niet samen. Nu zijn er dus mensen in grensgebieden die 3 verschillende apps hebben 8)7

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:22

Klopt Sizzle en Elnienjo.
De praktijk is weerbarstig maar we blijven hopen.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:31

Ik weet eigenlijk ook niet of ik dat specifiek hoop.
Gewoon practische handelsovereenkomsten, vluchtelingenpolitiek en vrij verkeer is handig. Of het verder perse te ambieeren is dat er 1 Europa is weet ik eigenlijk niet want dan komt het er toch altijd weer op neer dat degene met het meeste geld het meeste bepalen.
Echter is dat nogal off-topic en geschreven vanuit een land dat niet tot de EU behoort _O-

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:34

PSvanLot schreef:
Maar dat doe je bij corona toch ook?

Ik bedoel, de 'corona is niet gevaarlijk want je sterft niet aan corona en griep eist veel meer levens' types. Als je niet aan griep sterft maar aan de gevolgen is griep toch ook geen probleem?

Kinke

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:35

PSvanLot schreef:
Werkt ze daar?

jep

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-06-20 11:39

Uiteindelijk ga je allemaal dood omdat je hart niet meer klopt, of dat nu van de corona komt of een ongeluk of de griep maakt niet uit. Het gaat er om dat je hart nog zou kloppen als je niet die griep, de corona of het ongeluk had gehad. Met corona gebeuren er zulke heftige dingen dat je lichaam het niet aan kan. Met griep is dat iets minder.