Captain schreef:
Jezus

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Ceffyl schreef:Ja dat nemen vs krijgenIk snap dat er mensen zijn die ze niet kunnen krijgen, maar je neemt nog altijd de beslissing of je wilt proberen ze te krijgen. Ik vind dat altijd zo'n dooddoener op een discussie als iemand dat zegt.
Captain schreef:Ceffyl schreef:Ja dat nemen vs krijgenIk snap dat er mensen zijn die ze niet kunnen krijgen, maar je neemt nog altijd de beslissing of je wilt proberen ze te krijgen. Ik vind dat altijd zo'n dooddoener op een discussie als iemand dat zegt.
JA.
En daarbij, 9 vd 10 mensen neemt ze alsnog want ze kiezen daar zelf voor. Ook via IVF. Krijgen zie ik als zelf geen moeite voor hoeven doen, nemen als een eigen keuze waar je wel moeite voor moet doen.
Christiene schreef:Die echo's
Het lijkt mij al verschrikkelijk iets in je buik te voelen wat beweegt.. jak het idee alleen al.
Alien die in je groeit en dan en door een klein gaatje uit moet. Wat dat gewoon uitscheurd ect als je pech hebt ... of eruit gesneden word met z'On keizersnede.
Een ander word er helemaal verliefd op het idee ik heb meer het tegen overgestelde..
Christiene schreef:Of in de woorden van een vriendin: "Imagine something growing inside you... that's been put there by a man."Die echo's
Het lijkt mij al verschrikkelijk iets in je buik te voelen wat beweegt.. jak het idee alleen al.
Alien die in je groeit en dan en door een klein gaatje uit moet. Wat dat gewoon uitscheurd ect als je pech hebt ... of eruit gesneden word met z'On keizersnede.
Een ander word er helemaal verliefd op het idee ik heb meer het tegen overgestelde..
Ceffyl schreef:En als je die verhalen hoort van vrouwen van wie het down under nooit meer 100% normaal is geworden, brrrr. Bevallen is zo'n aanslag op je lijf, daar mag best wel eens wat realistischer over gedaan worden. Een vriendin van mij is ook uitgescheurd, totaal ruptuur had ze. Mijn hemel, die kon weken niet zitten en naar het toilet gaan was hels. Vegen kon natuurlijk niet, dus dat was steeds sproeien met een douchekop na afloop
Laurora schreef:Femke_Tweety schreef:En toch vind ik het wel fijn dat er een stel rolmodellen is dat het aantal kinderen en milieudruk bespreekbaar maakt....
Als íeder mens máximaal twee kinderen zou krijgen, neemt de wereldbevolking uiteindelijk wel af.
En als dit maakt dat mensen iets vaker stilstaan bij het feit dat 1 of 2 koters wellicht héél misschien ook wel genoeg is, maakt dat mij wel blij.
Hier ben ik het zeker wel mee eens.
Deze twee zijn relatief veel in het nieuws en zijn voor veel mensen rolmodellen, awareness is super belangrijk.
Maar toch, als je kijkt naar de prestaties van de andere winnaars is dit natuurlijk een beetje sad. Zeker omdat er ongetwijfeld celebrity's te vinden zijn die helemaal geen kinderen nemen vanwege het klimaat.
Overigens, in Duitsland gaan er (weer) stemmen op om kinderloze mensen 1,5% hoger te belasten omdat zij "minder kosten hebben"
Mijn kinderloze Duitse vrienden zijn echt outraged, vooral omdat zo'n beetje de enige serieus genomen tegengas komt van een groep ongewild kinderlozen die zichzelf beter vinden dan de bewust kinderlozen, want, zo word er gezegd "ongewild kinderlozen zijn eigenlijk òòk ouders, alleen dan van een wenskindje"
idinn schreef:Ik ben niet zo van het rellen.. maar dan doe ik wel mee
Nou echt vriendin van mij ook, totaal ruptuur, bekken compleet aan gort. Kan 2 jaar later nog geen hele dagen werken. Heeft al 4 jaar geen nacht doorgeslapen. Maar je krijgt er zoveel voor terug! Natuurlijk.. ik geloof het bijna
Christiene schreef:Idem vriendin gelijk geopereerd vanonder. En een neef zijn vrouw bloedtransfusie en hoop gedoe.
En zwangerschapvergiftiging ook zoiets lig je hele zwangerschap in ziekenhuis als dat al goed blijft gaan.
Wc is dan toch een horror... gadver als je moet persen voor de grote boodschap scheurt het dan niet weer open..
En er zijn moeders die dat ook echt menen je krijgt er zoveel voor terug..