[HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:01

divided

Re: [HK] Kindervrij & oh zo blij! #3

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:04

Haha wat een nachtmerries zijn dat zeg, en dan zijn ze nog niet eens geboren :D

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:14

LunarEclipse schreef:
Haha wat een nachtmerries zijn dat zeg, en dan zijn ze nog niet eens geboren :D

Maar... maar... kinderen zijn het mooiste wat je kan overkomen in je leven. Hoe kun je zoiets harteloos zeggen -O-

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:30

:')

Als ik sommige ouders hoor dan heb ik het idee dat hun liefde dichterbij het Stockholm syndroom ligt dan waardering voor het wonderbaarlijke verschijnsel van het leven dat ze ter wereld hebben gezet.

Maar goed. Eigenlijk kan ik er niks over zeggen. Die liefde ken je pas als je het zelf heb mogen meemaken, toch?

Las van de week weer zo'n mooie comment onder een stom Facebook artikel over iemand die besloten had geen kinderen te nemen of iets in die trant (totaal onzinnig artikel verder):

"Kinderen neem je niet! Het zijn geen katten! Kinderen KRIJG je!!!!"

Ja hoor Truus. Ik krijg alsnog liever 10 katten dan een kind. Ik hoop me dat dat wonder mij niet gegund is ;).

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 11:35

Ja dat nemen vs krijgen :x Ik snap dat er mensen zijn die ze niet kunnen krijgen, maar je neemt nog altijd de beslissing of je wilt proberen ze te krijgen. Ik vind dat altijd zo'n dooddoener op een discussie als iemand dat zegt.

Captain

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:03

Ceffyl schreef:
Ja dat nemen vs krijgen :x Ik snap dat er mensen zijn die ze niet kunnen krijgen, maar je neemt nog altijd de beslissing of je wilt proberen ze te krijgen. Ik vind dat altijd zo'n dooddoener op een discussie als iemand dat zegt.

JA.
En daarbij, 9 vd 10 mensen neemt ze alsnog want ze kiezen daar zelf voor. Ook via IVF. Krijgen zie ik als zelf geen moeite voor hoeven doen, nemen als een eigen keuze waar je wel moeite voor moet doen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:15

Captain schreef:
Ceffyl schreef:

JA.
En daarbij, 9 vd 10 mensen neemt ze alsnog want ze kiezen daar zelf voor. Ook via IVF. Krijgen zie ik als zelf geen moeite voor hoeven doen, nemen als een eigen keuze waar je wel moeite voor moet doen.

Huh, kinderen worden toch gebracht door de ooievaar? :?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 12:20

Uit de boerenkool volgens mij

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:03

Die echo's

Het lijkt mij al verschrikkelijk iets in je buik te voelen wat beweegt.. jak het idee alleen al.

Alien die in je groeit en dan en door een klein gaatje uit moet. Wat dat gewoon uitscheurd ect als je pech hebt ... of eruit gesneden word met z'On keizersnede.

Een ander word er helemaal verliefd op het idee ik heb meer het tegen overgestelde..

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:04

Christiene schreef:
Die echo's

Het lijkt mij al verschrikkelijk iets in je buik te voelen wat beweegt.. jak het idee alleen al.

Alien die in je groeit en dan en door een klein gaatje uit moet. Wat dat gewoon uitscheurd ect als je pech hebt ... of eruit gesneden word met z'On keizersnede.

Een ander word er helemaal verliefd op het idee ik heb meer het tegen overgestelde..

Brrr ik vind dat ook een freaky idee

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 13:05

Christiene schreef:
Die echo's

Of in de woorden van een vriendin: "Imagine something growing inside you... that's been put there by a man." :')

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 14:28

En als je die verhalen hoort van vrouwen van wie het down under nooit meer 100% normaal is geworden, brrrr. Bevallen is zo'n aanslag op je lijf, daar mag best wel eens wat realistischer over gedaan worden. Een vriendin van mij is ook uitgescheurd, totaal ruptuur had ze. Mijn hemel, die kon weken niet zitten en naar het toilet gaan was hels. Vegen kon natuurlijk niet, dus dat was steeds sproeien met een douchekop na afloop #)

Raineri

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:02

Ceffyl schreef:
En als je die verhalen hoort van vrouwen van wie het down under nooit meer 100% normaal is geworden, brrrr. Bevallen is zo'n aanslag op je lijf, daar mag best wel eens wat realistischer over gedaan worden. Een vriendin van mij is ook uitgescheurd, totaal ruptuur had ze. Mijn hemel, die kon weken niet zitten en naar het toilet gaan was hels. Vegen kon natuurlijk niet, dus dat was steeds sproeien met een douchekop na afloop #)

:\

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:08

Nja alsof je een ballon opblaast en weer leeg laat lopen. Blijft toch een opgerekt ding over

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:17

Het visuele zou mij nog niet eens uitmaken. Dan maar een beetje uitgelubberd, maar dat je pertinent incontinent wordt. Of dat je hele baarmoeder verzakt. Dat lijkt me zo erg.

Rambogirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:20

Laurora schreef:
Femke_Tweety schreef:
En toch vind ik het wel fijn dat er een stel rolmodellen is dat het aantal kinderen en milieudruk bespreekbaar maakt....

Als íeder mens máximaal twee kinderen zou krijgen, neemt de wereldbevolking uiteindelijk wel af.

En als dit maakt dat mensen iets vaker stilstaan bij het feit dat 1 of 2 koters wellicht héél misschien ook wel genoeg is, maakt dat mij wel blij.

Hier ben ik het zeker wel mee eens.
Deze twee zijn relatief veel in het nieuws en zijn voor veel mensen rolmodellen, awareness is super belangrijk.

Maar toch, als je kijkt naar de prestaties van de andere winnaars is dit natuurlijk een beetje sad. Zeker omdat er ongetwijfeld celebrity's te vinden zijn die helemaal geen kinderen nemen vanwege het klimaat.

Overigens, in Duitsland gaan er (weer) stemmen op om kinderloze mensen 1,5% hoger te belasten omdat zij "minder kosten hebben"
Mijn kinderloze Duitse vrienden zijn echt outraged, vooral omdat zo'n beetje de enige serieus genomen tegengas komt van een groep ongewild kinderlozen die zichzelf beter vinden dan de bewust kinderlozen, want, zo word er gezegd "ongewild kinderlozen zijn eigenlijk òòk ouders, alleen dan van een wenskindje" 8)7

Is dit geen discriminatie?
Ik zou er gewoon voor emigreren.

divided

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:26

Ik zou het ronduit idioot vinden als dat erdoor komt. Dat kan toch niet. Je zou dat in Nederland doen .. dan kunnen de mensen zonder kinderen opdraaien voor de extra kosten die de overheid heeft aan mensen met kinderen :P (ik weet niet hoe het zit met kinderbijslagen/toeslagen/etc. in Duitsland vandaar dat ik even de vergelijking trek met Nederland.)
En waar willen ze dan de grens trekken? Moet je die dan meteen betalen als je belastingplichtig bent? Of gaan ze een arbitraire leeftijdsgrens leggen, zoals: als je 30 bent en nog geen kinderen moet je extra belasting betalen?

En inderdaad, hoe zit het met ongewenst kinderlozen?

Sorry hoor maar wie komt er überhaupt met zo'n idee :+ .
Laatst bijgewerkt door divided op 06-08-21 15:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Niobe

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:28

Is er in Duitsland eigenlijk zoiets als kindebijslag dan?

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:40

Plus we werken al meer, omdat die zwangeren verlof hebben + mama/papa dagen. En dan mogen we óók nog extra betalen? Ik zou echt gaan rellen hoor als ze hier met dat voorstel komen.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:45

Ceffyl schreef:
Het visuele zou mij nog niet eens uitmaken. Dan maar een beetje uitgelubberd, maar dat je pertinent incontinent wordt. Of dat je hele baarmoeder verzakt. Dat lijkt me zo erg.

Een kennis van mij heeft idd incontinentie aan dr zwangerschap overgehouden. 24 jaar en aan de Tena Lady.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:47

Ik ben niet zo van het rellen.. maar dan doe ik wel mee :D

Nou echt vriendin van mij ook, totaal ruptuur, bekken compleet aan gort. Kan 2 jaar later nog geen hele dagen werken. Heeft al 4 jaar geen nacht doorgeslapen. Maar je krijgt er zoveel voor terug! Natuurlijk.. ik geloof het bijna :roll:

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:50

idinn schreef:
Ik ben niet zo van het rellen.. maar dan doe ik wel mee :D

Nou echt vriendin van mij ook, totaal ruptuur, bekken compleet aan gort. Kan 2 jaar later nog geen hele dagen werken. Heeft al 4 jaar geen nacht doorgeslapen. Maar je krijgt er zoveel voor terug! Natuurlijk.. ik geloof het bijna :roll:

Ik kan me niet voorstellen dat ze niet ergens ook gewoon spijt heeft. Niet wanneer er zulke consequenties zijn.

Christiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 15:51

Idem vriendin gelijk geopereerd vanonder. En een neef zijn vrouw bloedtransfusie en hoop gedoe.

En zwangerschapvergiftiging ook zoiets lig je hele zwangerschap in ziekenhuis als dat al goed blijft gaan.

Wc is dan toch een horror... gadver als je moet persen voor de grote boodschap scheurt het dan niet weer open..

En er zijn moeders die dat ook echt menen je krijgt er zoveel voor terug..

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:00

Je zal er allicht ook fijne dingen voor terugkrijgen, maar ik geloof nooit dat het een 'eerlijke ruil' is :=

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-21 16:00

Christiene schreef:
Idem vriendin gelijk geopereerd vanonder. En een neef zijn vrouw bloedtransfusie en hoop gedoe.

En zwangerschapvergiftiging ook zoiets lig je hele zwangerschap in ziekenhuis als dat al goed blijft gaan.

Wc is dan toch een horror... gadver als je moet persen voor de grote boodschap scheurt het dan niet weer open..

En er zijn moeders die dat ook echt menen je krijgt er zoveel voor terug..

Ik heb liever dat ze dat vinden, dan dat ze hun kind kwalijk gaan nemen dat ze nooit meer zijn als voorheen, of zo.