Rare mensen op marktplaats deel 8

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:51

Amber_anne schreef:
Ik zag een artikel voorbij komen die ik leuk vond maar geen idee wat een realistische prijs is. Het stond op bieden dus ik heb een net berichtje gestuurd rond welke prijs er in gedachten was.

Krijg ik terug. 'wat bied je'. Dat vind ik al super vervelend omdat je dan misschien veel te laag zit maar ala. Bieding gedaan en dan krijg ik terug dat ik maar gauw verder moet zoeken

Dit is dus de hele reden dat ik vroeg wat hij in gedachten had. Of zeg dan de nieuwprijs dan weet ik dat iig.

Ik zelf vind dat iritant als mensen juist vragen van wat wil je minimaal voor hebben.. dan denk ik vaak tja ik kan wel wat zeggen maar wie weet heeft diegene een hogere prijs om gedachte.. dus dan denk ik, doe dan eerst een bod. Als die lager is dan mijn minimale prijs dan kan ik altijd nog zeggen wat mijn minimale prijs is.. heb meestal wel vraagprijs bij.

Dat je dan reactie krijg van ga maar dan gauw verder zoeken, niet netjes van diegene… diegene kan ook juist dan zeggen ik wil minimaal dat voor hebben..,
Laatst bijgewerkt door plutolover op 16-11-21 19:53, in het totaal 1 keer bewerkt

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 19:53

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:05, in het totaal 1 keer bewerkt

astrea

Re: Rare mensen op marktplaats deel 8

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:26

Mijn MP doet het wel.

dakplaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:26

Mer1980 schreef:
dakplaat schreef:
Mijn man mocht gister een kast van MP niet kopen, ze vonden het zonde dat hij 'm in het werkhok zou zetten _O-

Nou dus een kans voor jou alleen dan moet je zeggen dat ie in de woonkamer komt :D

Het bleken via-via bekenden te zijn helaas :D
Die kast was ook gewoon een simpel ding van ikea :')

janna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 20:29

.
Laatst bijgewerkt door janna op 01-09-24 07:05, in het totaal 1 keer bewerkt

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 22:47

Gereageerd op een item met wat de vp is, krijg ik terug 50,-
Inmiddels heb ik het item gevonden nieuw kost het 70,-

Krijg ik bericht of ik nog interesse heb want er zijn meerdere geïnteresseerde.
Ik stuur terug; sorry is helaas te veel ( ik moet er ook nog eens 30 km voor rijden en het past niet in een auto) voor die 20,- verschil heb ik geen zin in die toestanden. Krijg ik toch een bericht wat ik er dan voor zou willen geven? Huh, er waren toch meerdere geïnteresseerde? Die snap ik niet

Amber_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-21 23:03

plutolover schreef:
Amber_anne schreef:
Ik zag een artikel voorbij komen die ik leuk vond maar geen idee wat een realistische prijs is. Het stond op bieden dus ik heb een net berichtje gestuurd rond welke prijs er in gedachten was.

Krijg ik terug. 'wat bied je'. Dat vind ik al super vervelend omdat je dan misschien veel te laag zit maar ala. Bieding gedaan en dan krijg ik terug dat ik maar gauw verder moet zoeken

Dit is dus de hele reden dat ik vroeg wat hij in gedachten had. Of zeg dan de nieuwprijs dan weet ik dat iig.

Ik zelf vind dat iritant als mensen juist vragen van wat wil je minimaal voor hebben.. dan denk ik vaak tja ik kan wel wat zeggen maar wie weet heeft diegene een hogere prijs om gedachte.. dus dan denk ik, doe dan eerst een bod. Als die lager is dan mijn minimale prijs dan kan ik altijd nog zeggen wat mijn minimale prijs is.. heb meestal wel vraagprijs bij.

Dat je dan reactie krijg van ga maar dan gauw verder zoeken, niet netjes van diegene… diegene kan ook juist dan zeggen ik wil minimaal dat voor hebben..,

Ik heb specifiek niet gevraagd om een minimale prijs omdat ik weet dat veel mensen dat vervelend vinden

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 00:34

Gebruikt artikel VP €22,50
Nieuw via webshop €17,95 (+ €4,95 verzendkosten tenzij je voor meer dan €39 besteld)
Advertentie van 13 september
1 bod staat er op geplaatst van €10
Nog geen 5 km van mijn huis en ik heb het binnenkort nodig. Dus ik bied €12,50

Krijg gelijk bericht terug dat het voor €17,50 opgehaald mag worden. Dus ik stel voor dat we het midden op €15 gaan zitten, kom ik het morgenochtend halen.

Krijg ik meteen:

“ Nou nee. Hij staat op MP voor €22.50;
Dus €17.50; is beslist niet duur!”

Nou, wel als de nieuwprijs €17,95 is, ik bestel wel nieuw en tot die tijd behelpen.

LWDaisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 01:35

Ik had eerder deze week wat l*lligs voor, lag wel gedeeltelijk aan mezelf hoor.
Twee stuks kattenspeelgoed voor 7 euro samen, leuke prijs!
Ik die dingen gaan ophalen, met mijn scooter. Ik had het gecombineerd met naar stal gaan. Dus kwartier onderweg naar de verkoper, dan een kwartier naar stal. Kom ik op stal aan, smsje: oeps, mijn man heeft een onderdeel uit de zak laten vallen in de gang (was een onderdeel van zo'n kattenracebaan met een balletje er in, dus ik had het wel nodig), zal ik het in de brievenbus voor je klaar leggen?
Ik baalde wel even haha. Na stal terug een kwartier naar daar, en van daar dan nog een kwartier naar huis. En dat herstellende van een verkoudheid en in de kou was niet zo fijn natuurlijk haha.

Les geleerd: volgende keer nakijken of alles wel compleet is :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:09

_Mir schreef:

Ik stuur terug; sorry is helaas te veel ( ik moet er ook nog eens 30 km voor rijden en het past niet in een auto) voor die 20,- verschil heb ik geen zin in die toestanden. Krijg ik toch een bericht wat ik er dan voor zou willen geven? Huh, er waren toch meerdere geïnteresseerde? Die snap ik niet

Verkooptruc. Beetje druk zetten.

corinep

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 09:58

Of er zijn weldegelijk meerdere geïnteresseerden maar die willen nog minder betalen of haken toch af.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 10:01

Ik ben daar dan meteen klaar mee als ze dat gaan roepen :+

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:19

just_kiki schreef:
Ik ben daar dan meteen klaar mee als ze dat gaan roepen :+

Idd verkoop het dan maar lekker aan die ander

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 11:50

Precies :j vaak komen ze dan op hangende pootjes terug :+

Sempre

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 12:21

LWDaisy schreef:
Ik had eerder deze week wat l*lligs voor, lag wel gedeeltelijk aan mezelf hoor.
Twee stuks kattenspeelgoed voor 7 euro samen, leuke prijs!
Ik die dingen gaan ophalen, met mijn scooter. Ik had het gecombineerd met naar stal gaan. Dus kwartier onderweg naar de verkoper, dan een kwartier naar stal. Kom ik op stal aan, smsje: oeps, mijn man heeft een onderdeel uit de zak laten vallen in de gang (was een onderdeel van zo'n kattenracebaan met een balletje er in, dus ik had het wel nodig), zal ik het in de brievenbus voor je klaar leggen?
Ik baalde wel even haha. Na stal terug een kwartier naar daar, en van daar dan nog een kwartier naar huis. En dat herstellende van een verkoudheid en in de kou was niet zo fijn natuurlijk haha.

Les geleerd: volgende keer nakijken of alles wel compleet is :D

Ik heb dat ook een keer gehad als verkoper. Vergeten mee te geven en die mensen woonden op 20 minuten rijden. Heb toen het onderdeel langs gebracht, was mijn fout :)

Snap dat je wel baalde!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-21 13:44

Wij hebben dat ook eens gehad en dat zijn wij inderdaad zelf gaan brengen. Wel zo netjes.

mirna6308

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:37

Iemand vraagt om te betalen via een marktplaats verzoek. Is dit betrouwbaar? En komt het geld altijd bij mij? En hoe werkt het?

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:48

Ja, hoor. Als jij je gegevens correct hebt ingevuld, dan krijg jij het geld gewoon op je bankrekening. Soms wel met een vertraging, maar het komt er zeker. De koper betaalt 40 cent extra. Het grote voordeel vind ik dat je meteen een verzendlabel van PostNL kunt laten maken met barcode (je hoeft niets te printen en geen label te maken) en dat de koper ook meteen inzicht krijgt in de verzendstatus.

Estribo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:51

Ik gebruik dat juist vaak! Vind ik juist veilig, omdat het platform ertussen zit hoef ik geen gegevens uit te wisselen.
Waar je wel op moet letten is dat het verzoek ook echt in de MP chat staat. Dus niet een een of ander “marktplaatslinkje” via whatsapp of een ander soort chat.

Ik ben meestal degene die het bij aankoop of verkoop aanklikt. Dan weet ik helemaal zeker dat het goed zit.

En idd,meteen een verzendlabel en automatisch berichtgeving over de bezorging in de chat.

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 13:56

Ik gebruik het ook wel, maar verzend meestal niet met Post.nl (te duur). DPD is goedkoper.

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:38

Moestuin schreef:
_Mir schreef:

Verkooptruc. Beetje druk zetten.

Denk het ook.

Kreeg nog bericht terug met uiterste prijs 45,-
Ik reageerde erop dat ik er nog even over na zou denken. Inmiddels het artikel nieuw in de doos gezien in een andere advertentie voor 35,- dus die gekocht.
En hij berichten toch nog of ik al iets wist want er was nog een geïnteresseerde. Ik zei.. ben al voorzien, oke dan gaat het naar de andere koper. :')

imaudy

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-21 21:42

dakplaat schreef:
Mijn man mocht gister een kast van MP niet kopen, ze vonden het zonde dat hij 'm in het werkhok zou zetten _O-

Wat grappig zeg :')

_Mir

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-21 22:09

Had vanmiddag een afspraak gemaakt om iets op te halen, was in de buurt maar kreeg ineens totaal geen reactie meer. Nu zag ik net dat er een hoger bod was, zal dat wel de reden zijn maar jammer dat mensen niet even de moeite nemen om af te zeggen.. Ik hoop voor ze dat het een serieuzer bieder is, want ik hoef het niet meer. :=

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 14:00

Koper kwam zojuist langs.

Ze wou ff sneupen want ik heb veel advertenties op mp staan en ze zocht een bepaald merk.

Geen probleem,ik had een gedeelte klaar gezet op een tafel en ze komt langs en het was ;

Oh die wil ik en die en daar 3 van en van die 3 en die absoluut niet en binnen 4 minuten was ze weg met een doos spulletjes en ik sta bijna verbaasd met 35,- rijker in de schuur _O- :oo

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-21 15:31

Zo moet je er meer hebben :D

Hier een item wat al 410x bekeken is, maar geen biedingen.